Motorvakantie 2013 Spanje / Andalusie

bijenhapper

MF veteraan
20 okt 2006
1.795
13
omgeving Zutphen
Motorvakantie 2013 Spanje / Andalusië

full


Elk jaar gaan we met onze vaste club een extreme rit maken, waarbij we eigenlijk alleen maar motorrijden, motorrijden en nogmaals motorrijden.
Het is zwaar maar geeft een gigantische kick. In een korte tijd (10-13 dagen) veel rijden in gebieden waar een normaal mens minimaal drie weken voor telt.
Geen snelwegen en bijna geen geplande route. We weten ongeveer waar we heen gaan maar hoe ver we komen is elke dag maar weer de vraag. Het doel is motorrijden en te genieten van de omgeving en de mensen die daar wonen. Motorrijden, wijn en bier drinken, en veel onzin uitkramen.
Simpel en duidelijk voor allen die deze ritten meerijden en vooral de ULTIEME VRIJHEID.

Wie?????
Eindelijk we mogen weer………………………….
We gaan weer op motorvakantie, en wel met 5 ervaren en gestoorde motorrijders.
Weer minimaal 9 uur per dag op de motor om de kleine binnendoor weggetjes te pakken.
Voor de 13de keer “on tour” met een zeer gevarieerd gezelschap:

full

Dirk, met zijn BMW GS 1200

full

Peter, met zijn Triumph Street Triple 675.

full

Bas, met zijn Harley Davidson Heritage Softail Classic 1450

full

Wies, met zijn nieuwe Triumph Tiger Explorer 1200

full


Ik, met mijn Hyosung GT 650 EFI ( de vliegende Koreaan)

Wat hebben we al gedaan???:

2000
Met de veerboot naar Schotland
Daar heerlijk van hotel naar hotel een rondje Schotland gereden
Heel mooi zelfs het weer

2001 niks

2002
Rondje Duitsland. Harz, Sauerland, Hunsruck, Eifel en de Moezel
Alles binnendoor. Zo klein mogelijk

2003
Van Links(westen) naar rechts(oosten) over de Alpen en Dolomieten heen gereden
En daar geprobeerd elke pas mee te pakken
Zwitserland, Oostenrijk en Italië
Dit was in die hete zomer …………….


2004
Rondje Tsjechië en Slowakije. Via Duitsland over de binnendoor weggetjes naar Tsjechië. Via Poolse grens richting Slowakije. Hoge Tatra richting Hongaarse grens.
Langs de grens richting Oostenrijk. De grens zijn we toen blijven volgen tot Cheb
Van daaruit op de autobaan naar huis

2005
Rondje Kroatië en Bosnië. Over de autobaan naar de Alpen ( nooit meer )
via Alpen, Jurische Alpen, binnenland Kroatië naar de kust. Via Rijeka naar Zadar.
( heeel erggg mooi) langs de kust gereden. Van Zadar langs de grens met Bosnië tot de Plitvice watervallen. Van daaruit naar Bihac door Bosnië naar Reijka. Toen nog een rondje
Istrie en via Trieste Udine de Dolomieten weer in.
Via Bodensee, Zwarte woud, Luxemburg en Ardennen weer naar huis

2006
Rondje Frankrijk en Franse Pyreneeën. Ardennen Vogezen, Jura, Franse Alpen,
Provence, Midi Pyreneeën, Pyreneeën, Andorra en weer terug naar Avignon.
Van daaruit hebben we de slaaptrein naar Den Bosch genomen
Zeker de zuidkant van de Alpen was grandioos mooi

2007
Rondje Toscane. Met de slaaptrein van Dusseldorf naar München. Mooi over de
Alpen en Dolomieten richting Bologna ( Daar heb ik het vliegtuig genomen
omdat mijn motor gestrand was met een afgebroken klep)
Rondje Toscane en via de oude Brennerpas weer richt München
Daar de slaaptrein weer genomen richting huis

2008: Noord-Spanje Pyreneeën Centraal-Massief
Tips Noord Spanje Pyreneeen Centraal Massief gevraagd.

2009: Hongarije-en-Roemenie
motorvakantie Hongarije en Roemenie 2009

2010: Engeland Wales
Motorvakantie Engeland / Wales 2010

2011: Roemenie Balkan (HR-BiH-SLO-SRB-ME)
motorvakantie 2011 Roemenie / Balkan(HR, BiH, SLO, SRB, MNE)

2012: Albanië Balkan (HR-BiH-SLO-SRB-ME)
motorvakantie 2012 Albanie / Balkan (HR, BiH, SLO, SRB, MNE)



2013:????????????????????? Wat gaan we doen………………………
Tja, na een paar jaar Balkan is het wel eens goed om een andere kant op te gaan. Op het verlanglijstje stond ook nog Andalusië, maar hoe……
We hebben maar beperkt tijd, dus heen en terug rijden was eigenlijk meteen al geen optie.
Retour Granada is al gauw 2x 2350 km = minimaal 6 dagen rijden. Houden we nog een paar dagen over om mooi te rijden. Daar komt ook nog een keer bij dat je bij aankomst gelijk de banden kunt vervangen.
Zoeken op internet……de slaaptrein uit Den Bosch gaat naar Narbonne…. tot augustus, of via de DB vanaf Dusseldorf tot eind september. Dan moeten we nog zeker 1000 km rijden om in Andalusië te komen, en begin september gaan….met 40 graden.
Verder zoeken op internet. De motor op de vrachtwagen en wij vliegen in, dat is het.
Nadat we verschillende transporteurs hadden gesproken was dit nog niet helemaal wat het zou moeten zijn. Transport niet verzekerd, woekerprijzen, onduidelijk over aankomst enz.
Bijna, bijna gaven we het op totdat we dit tegen kwamen: Motortransport

Gemaild naar de camping en gelijk hadden we goed contact.
Ons doel was om een toer te gaan maken door Andalusië en onze motorvriend Harrie ( ook de eerste jaren mee geweest met onze extreme ritten) te gaan bezoeken in Competa, vlak bij Malaga.
Voorstel gemaakt om de week op te splitsen:
De eerste 2 a 3 dagen op de camping blijven en een toer maken in de omgeving.
Daarna een toer maken van 7 dagen door Andalusië.
De laatste 4 dagen weer op de camping en de omgeving weer onveilig maken.
Annelies en Rob vonden het een goed idee, dus we konden verder.
Het makkelijkste aan deze reis is het vliegtuig boeken voor een redelijke prijs.
Het moeilijkste voor een motorrijder is het (voortijdig) afstaan van de brommert.
De motoren moeten namelijk maximaal 2 weken van te voren worden ingeleverd bij de transporteur.
Maar gelukkig, de transporteur blijkt een specialist in het transporteren van de motoren te zijn, en de motoren zijn met het transport verzekerd……. Ook dat probleem was dus opgelost
Zie: Motorreizen & Motorvakanties online boeken | TbTravel.nl

Wat is de aanbieding:
Wij realiseren ons dat het voor veel motorrijders bezwaarlijk kan zijn, door tijdgebrek of de afstand naar onze camping te komen. Om het toch mogelijk te maken om met je eigen motor in deze prachtige streek te rijden, bieden wij je de mogelijkheid om vanuit Nederland de motor naar onze camping in Spanje te transporteren.

Je vliegt naar Valencia waar wij je van het vliegveld ophalen en naar onze camping brengen
daar staat je motor dan al klaar. Wij ook zorgen voor een tent en een luchtbed (een slaapzak moet je zelf mee nemen), dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Eventuele bagage (denk aan motorkleding en helm) kunnen we in overleg voor je mee nemen.

De motoren worden op een locatie in Nederland opgehaald en teruggebracht.

De totale kosten bedragen € 675,00 (exclusief vliegticket). Hiervoor verblijf je een week lang op de camping, serveren wij een uitgebreid ontbijt en avondeten en zorgen wij voor een aangenaam verblijf en beloven we een prachtige motorrij ervaring. Voor een duopassagier berekenen we het normale kampeertarief.


Wij hebben gevlogen met Transavia voor nog geen 180 euro, retour Eindhoven –Valencia.
Eindelijk………….. we kunnen naar Andalusië.
We vertrekken op 24 september 2013 en vliegen 6 oktober weer naar huis, 13 dagen!!!!!!

De reis:

24-09-2013

Om drie uur in de ochtend verzamelen in Zevenaar. Toch maar de avond ervoor afscheid genomen van vrouw en dieren en bij Dirk de bank gereserveerd voor de korte nacht. Bas en Peter waren mooi op tijd en we gingen in 1 auto richting Den Bosch om Wies op te halen.
Wies in de auto gedropt en richting Vliegveld Eindhoven gereden. De auto werd daar voor een 70 euro geparkeerd en wij gingen inchecken. Het inchecken ging vlot en er was tijd voor een bak koffie en nog even na te denken.
Volgens afspraak die schriftelijk gemaakt was met Transavia zaten we in het vliegtuig. Taxiën richting de startbaan en …………………………jammer dan. Een grote mistbank haalde het zicht weg van onze piloot.
We moesten wachten totdat de mist was opgetrokken, dan konden we pas starten. Na 2 uur wachten in een vliegtuig op zo`n fijn stoeltje gingen we dan toch eindelijk richting onze bestemming, Valencia.
Na ruim 2.5 uur vliegen kwamen we aan en Rob stond ons al op te wachten in zijn prachtige oranje mercedesbus. Op naar de camping, op naar de motoren.
Onze motoren stonden netjes volgepakt (alle bagage kan gelijk mee op transport, dus ook kleding en helm) in een goed afgesloten nieuwe schuur/ werkplaats.
De motoren uit de schuur gehaald en een plek op de camping uitgezocht voor het opbouwen van onze tent (afgesproken om onze eigen tent te gebruiken i.p.v. de leententen).
Eindelijk konden we rijden. De tent stond klaar en de bagage was opgeruimd.
We konden de omgeving gaan verkennen, en dit zonder bagage. Toch wel grappig hoor…………zo in het natte koude Nederland en zo in het warme droge Spanje.
Vandaag zo`n 120 km gereden in de omgeving van de camping. Het tempo lag hoog, zeg maar erg hoog.
Maar de weg was zo mooi, bochtig en met bijna geen verkeer.
S’avonds hebben we zitten genieten van de heerlijke kip en nog een paar wijntjes genomen.

full


full


De Camping:
Gelegen tussen de heuvels op 600 meter hoogte. Overdag lekker warm en s`avonds koelt het heerlijk af.
Gastvrijheid is enorm en onbetaalbaar. Rob en Annelies doen er echt alles aan om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Ontbijt en avond eten is erg smaakvol, gevarieerd, vers en zeker genoeg. Zelfs probleemeters worden hier op hun wenken bediend. Sanitair is super schoon en modern. Gewoon een zitpot met een schone bril en een heerlijke warme douche. Bier en wijn zijn er in overvloed en vooral betaalbaar. Er is een gezellig terras aanwezig en wanneer nodig een gezellig barretje. De camping ligt aan een van de mooiste en rustigste routes van Spanje.
Rob beheerst de nodige kennis van motoren en een werkplaats is aanwezig. Taxi, bezemwagen, voorrijden, noem maar op………..alles is bespreekbaar.
Welkom is echt een aanrader voor een onbezorgde en vooral gezellige motorvakantie.

full


full



Rondje om en bij de camping

Rondje om en bij de camping 2

Rondje om en bij de camping 3

Circuit Spanje

Circuit Spanje 2

25-09-2013

Na de nodige wijn, een goede nachtrust, en een heerlijk ontbijt met de nodige verse koffie, kon de dag weer beginnen.
Vandaag wordt weer zo`n mooie zonnige dag als gisteren, dus snel in het pak en rijden maar.
De rit van vandaag ging weer over geweldige wegen in de omgeving van de camping.
Je kunt hier inderdaad een week rondrijden zonder dat het ook maar een beetje gaat vervelen. Super asfalt en geen verkeer…………
Rob ging vandaag met ons mee om de mooiste stukjes van de omgeving te laten zien.
Nog even koffie drinken in 1 van de mooie witte dorpen, en verder veel Colletjes met oneindig veel bochten. Hier en daar stoppen om een oude watermolen te bekijken of de geschiedenis van een dorp uitgebeeld zien op een muur met tegeltjes.
Nog even lekker Spaans gegeten met de lunch, die ondanks alle bochten er toch goed inging.
S’avonds wederom lang buiten op het terras gezeten met de nodige rode wijn, en in de vroege uurtjes naar bed. Vandaag 300 km gereden.

full


full


full


Rob laat ons de omgeving van de camping zien
Rob laat ons de omgeving van de camping zien. Spanje 25-9-2013 MOV 7

La Portera
La Portera Spanje 25 9 2013 MOV 8

Over de CV 395 mooi en superstrak
CV 395 Spanje mooi en superstrak asfalt 25 9 2013 MOV 9

Over de CV 395 mooi en superstrak tot Chera
CV 395 mooi en superstrak tot Chera Spanje 25 9 2013 MOV 10

Over de CV 395 langs de waterkrachtcentrale
CV 395 langs de waterkracht centrale 25 9 2013 MOV 11 Spanje

26-09-2013

Na 2 dagen veel te mooi rijden en na 2 avonden tot in de vroege uurtjes aan de wijn, hebben wij onszelf maar in bescherming genomen, en zijn gaan rijden in de richting van Competa. Het is bijna niet voor te stellen hoe mooi en gevarieerd het binnenland van Spanje is. Ook de temperatuur is eind september met de 34 graden nog hoog genoeg voor onze leren broeken. We komen steeds meer Moorse invloeden tegen, zoals in Alcala del Jucar en Ayna. Ook de wegen blijven gevarieerd en vol met bochten. Regelmatig wordt er een colletje met een hoog tempo gepakt, waarna later op een ander mooi stukje weer de omgeving bekeken wordt, en de gaskraan beheerst binnen de toegestane snelheid blijft. Er zitten brede snelle stukken in, maar de meeste wegen zijn precies goed van maat met super asfalt. In Siërra de Cazorla aan de mooie A 319 hebben wij camping Fuente de la Pascuala gepakt. Campings genoeg aan deze route/ weg. Vandaag 385 km gereden.

full


full


full


full


Rio Gabriel bij Confrentes
Rio Gabriel bij Cofrentes Spanje 26 9 2013 MOV 12

Alcala del Jucar
Alcala del Jucar Spanje op de CM 3201 26 9 2013 MOV 13

Alcala del Jucar op de CM 3201
Alcala del Jucar op de CM 3201 26 9 2013 MOV 14 Spanje

De CM 332 richting Albacete
De CM 332 richting Albacete Spanje 26 9 2013 MOV 15

De CM 3203 richting Ayna
De CM 3203 richting Ayna 26 9 2013 MOV 16 Spanje

Door Ayna en verder naar Elche de la Sierra
Door Ayna en verder naar Elche de la Sierra Spanje 26 9 2013 MOV 17

Over de A 319 door de Siërra de la Cazola
Over de A 319 door de Sierra de Cazorla opzoek naar een camping 26 9 2013 MOV 18 Spanje

27-09-2013

Vroeg uit de veren. De tent en de bagage weer opgepakt en naar het winkeltje gereden op de camping.
Daar ons ontbijt samengesteld en heerlijk zitten oppeuzelen aan de picknicktafel. De route naar Competa begon gelijk mooi en ging verder door de Siërra de Cazorla. Nadat we de Cazorla hadden gepasseerd reden we door een enorme streek waar de heuvels bezaaid waren met olijvenbomen.
full
full


full


full


De wegen zijn breed maar toch wel mooi. Het tempo lag hoog, ruim hoger dan de toegestane snelheid. Leuk al die EU verkeersborden, maar de weg is breed en er is geen verkeer……
We rijden verder naar het zuiden en de bewolking wordt dikker. Ach, bewolking zijn we gewend en de temperatuur is nu geweldig voor op de motor.
Het is weer een lange dag , toch ruim 387 km voordat we in B&B La Madrugada aankomen. De laatste 40 km waren mooi, maar vooral zoekend naar de overnachtingsplek. Dat was geen straf. Het uitzicht was elke keer weer mooi, die witte dorpen tegen de groen/bruine bergen aan.
Harrie en Renate verwelkomen ons hartelijk en er volgt een rondleiding door hun B&B.

full

full

full

full


De kamers, de tuin, alles is tiptop en reuze gezellig ingericht.
We zitten tot laat in de tuin en drinken de nodige biertjes en wijntjes.
Ondanks dat wij behoorlijk rumoerig kunnen zijn hebben we ons bij de andere gasten aardig gedragen.
De B&B is een prima plek voor een relaxvakantie, waar je rust, wandelen , fietsen en de Spaanse cultuur kunt opsnuiven. Het ziet er echt prachtig uit met zicht op de bergen en de zee. Ook culinair gezien wordt er veel aandacht en liefde aan het eten gegeven. Lekker eten met Spaanse invloeden en kwalitatief op een hoog niveau. Complimenten aan Competa.
S’nachts hadden we de nodige buien. Tja, ook hier kan het af en toe regenen.

full


full


full


Over de A 319 richting de stad Cazorla
Over de A 319 richting de stad Cazorla Spanje 27 9 2013 MOV 19

Cazorla stad
Cazorla Spanje 27 9 2013 MOV 20

Over de A 491 alleen maar olijven en nog eens olijven.
Over de A 401 Alleen maar olijven en nog eens olijven 27 9 2013 MOV 21 Spanje

Over de A 335 langs Montefrio
Over de A 335 langs Montefrio Spanje 27 9 2013 MOV 22

Over de A 335 Spanje met strak asfalt en mooie bochten
http://www.youtube.com/watch?v=AmF1dNTJVy4

Over de A 402 richting Alhama de Granada
http://www.youtube.com/watch?v=ybrsHyphvNY

Door de heuvels Andalusië op zoek naar Competa
http://www.youtube.com/watch?v=0_IOOHwbH8Q

Door Algarrobo naar Competa
http://www.youtube.com/watch?v=-MU0YVpTRC0

Door Competa via kleine weggetjes naar B&B La Madrugada
http://www.youtube.com/watch?v=XHcCkkvdbPY

28-09-2013

De volgende morgen toch maar even iets langer in dat heerlijke bed gebleven. Het bed was fijn en de wolken waren aan het nadruppelen. Rustig aan ons uitgebreid ontbijt gezeten en genoten van de vergezichten…….. die af en toe in de mist verdwenen. Harrie had speciaal voor onze komst een motor gehuurd. Een neefje van mijn Hyosung, en wel een Daelim 250 ook van de Koreaanse bodem.

full


full


S’middags was het droog en hebben we toch nog via de Siërra de Tejeda een rondje langs de kust gereden. Nog even aan de kust een visje gegeten en weer verder richting onze B&B.
Renate heeft nog even bij Dirk achterop zijn BMW het motorrijden ontdekt.
S`avonds na een geweldig diner nog even lekker bij de houtkachel gezeten en weer op tijd naar onze heerlijke echte bedden. Vandaag 100 km gereden.

Met Harrie via Siërra de Tejeda richting de Spaanse kust
http://www.youtube.com/watch?v=PMxLgJrtm_M

Met Harrie via Siërra de Tejeda richting de Spaanse kust deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=At3sIV6zigI

Langs de Spaanse kust naar Torre del Mar
http://www.youtube.com/watch?v=zikbXupHGYQ


29-09-2013

Na een heerlijk en uitgebreid ontbijt hebben we afscheid genomen van Harrie en Renate. De route gaat weer naar het noord oosten, richting en vooral door Siërra Nevada. Eigenlijk hebben we de gehele dag mooi gereden en dwars door de Siërra Nevada . Mooi mooi mooi. Hoog door de bergen gereden met af en toe een druppel regen. De temperatuur stond hier regelmatig op een heerlijke 15 graden.
Wij zijn na ruim 300 km gestopt bij camping Trevelez, bij het plaatsje Trevelez.
Trevelez is bekend om zijn hammen. Er liggen daar hele hallen vol met hammen die nog moeten drogen. S’avonds hebben we nog heerlijk gegeten op de camping en zijn we redelijk op tijd naar bed gegaan. Ondanks dat de camping op 1560 meter boven de zeespiegel lag was het niet koud.

full


full


full


full


full


full


full


Over de A 4050 richting Granada
http://www.youtube.com/watch?v=AkG1Mgzu9tA

Over de A 4050 richting Granada deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=9pWEIgiEze8

Over de A 4132 in de richting van Siërra Nevada
http://www.youtube.com/watch?v=uboLd7YMR2k

Over de A 4132 in de richting van Siërra Nevada deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=aGjdb1t41mk

Siërra Nevada. Mooi over de bochtige wegen tot aan Drevelen
http://www.youtube.com/watch?v=ToaFeYqZ5ng

30-09-2013

S’morgens de tent weer opgepakt en nadat we de bagage weer hadden opgebonden zijn we richting de buurtsuper in het dorp gereden. Even wat spullen voor het ontbijt gehaald en aan de andere kant van het dorp op een mooie picknickplek heerlijk gegeten. We hebben de route weer verder opgepakt door de Siërra Nevada en daarna richting Almeria gegaan. Bij Almeria gingen we even niet volgens de geplande route, gelukkig want die hebben we niet. De route ging verder door de Las Torres, Uleila dus campo . De streek was heuvelachtig en erg droog. Mooie vergezichten in een erg gevarieerd landschap.
full
full


De snelheid was hier laag. We hadden geen oog voor de weg, en lieten ons regelmatig verleiden naar al die landschappen.
We hebben bij Maria de Niva weer een camping gepakt. Camping Siërra de Maria.

full


full


Een restaurant was er niet op de camping. In het dorp waren alle restaurants dicht. Tja het is maandag…………… Dan maar creatief zijn. De supermarkt was nog gewoon open, dus het werd een tapas-avond.
Gekookte eieren, chemische worst, diverse vleeswaren, beetje vis, wat rauwkost uit een potje en vooral veel bier en wijn. De avond was warm en droog, en de maagjes waren weer vol, dus geslaagd.
Weer een dag van ruim 350 km.

full


full


Siërra Nevada door Juviles en door Alcutar
http://www.youtube.com/watch?v=2ZzvrjCLo_A

Over de AL 3107 door Lucainena de Las Torres
http://www.youtube.com/watch?v=8lPc3UU86y4


Over de snelle en strakke A 348 in de richting van Almeria
http://www.youtube.com/watch?v=wcxT0j9oEuE

Almeria Spanje
http://www.youtube.com/watch?v=kBAjygxao3s

Over de AL 2107 richting Rambla Honda langs Sierra Alhamillia
http://www.youtube.com/watch?v=wsmpwMrJezc

Over de AL 2107 richting Rambla Honda langs Siërra Alhamillia deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=s5chRtEtICM

Over de AL 3107 richting en door Lucainena de Las Torres
http://www.youtube.com/watch?v=8lPc3UU86y4

01-10-2013

De volgende morgen de tapas maar weer opgepakt en gebruikt als ontbijt. Heerlijk met een bak koffie i.p.v. bier en wijn. De tent werd weer afgebroken en de bagage weer op de motoren gezet. Op naar het noorden. De temperatuur was erg hoog, de lucht blauw en de omgeving was bijzonder.

full


Er lagen allemaal hoopjes met kalkzand. Het leek wel of die er daar waren gedropt door vrachtwagens.

full


We hebben gereden tot in de buurt van Fortuna, erg droog en wat was het heet pffff.
We hebben daar een camping gepakt die geen gras had. Een net over onze plek moest de zon weghouden. De haringen zaten tussen de kiezels. Wij hadden 2 plekken en dus 2x privé wc en douche.
Het was met recht een ouwelullencamping waar de mensen al ruim op leeftijd waren.

full


full


De camping had een zwembad, da’s lekker…………………. Helaas was het water warmer dan de buitentemperatuur die al tegen de 40 graden liep, en kwam het uit een bron.
Bah, het leek wel een pisbad.
Duiken was verboden, en het wijsvingertje van alle kampeerders ging een half uur later nog omhoog.
Foei, het Bommetje van Bas werd niet gewaardeerd. We zijn maar vlug het dorp ingegaan en hebben daar heerlijk op de zwoele avond gegeten.
S’nachts was het erg warm. Gelukkig hadden we ruim voldoende privé douches voor de afkoeling.
Camping: Camping Fuente- Los Banos De Fortuna.

full


full


full


full


Over de A 317 langs Velez Blanco in de richting van Maria
http://www.youtube.com/watch?v=AtKrSnWGJD8

Over de A 327 in de richting van Puebla de Don Fadrique
http://www.youtube.com/watch?v=bv39tuW_uSk

Harley Bas
http://www.youtube.com/watch?v=Rw1WbhdStTk

Door smalle steegjes rond om de kerk. Helaas de afstap was te hoog
http://www.youtube.com/watch?v=BWWt2WgOaIw

Door de smalle steegjes van ………..
http://www.youtube.com/watch?v=hS-hqLL3PR4


Over de CM 3228in de richting van Elche de la Siërra
http://www.youtube.com/watch?v=QfwNyPYuU3A

Rijdend net boven Murcia over de RM 422 tot aan Fortuna erg droog en warm
http://www.youtube.com/watch?v=cbSoJ_xZB-Q

02-10-2013

S`morgens werden we vroeg wakker. De kiezels drukte zich al behoorlijk door het matje heen. Mijn rug leek wel een landkaart. Maar het ergste was toch wel die hitte. De lerenbroek begon te plakken, en vooral rond de schaamstreek begon het behoorlijk te broeien. Snel de tent opruimen en de spullen weer oppakken op de brommers. Gelukkig konden we dat doen onder de netten die over onze kampeerplekken gehangen waren, pfff, dat scheelt een boel zon. Allemaal klaar….dan gelijktijdig wegrijden en die betonnen plaat verlaten.
Eenmaal op de weg gaat het goed, de boel kan dan weer lekker luchten. Wij zijn het dorp vlak bij de camping ingereden voor brood en vleeswaren. Heerlijk in de schaduw ons verse broodje opgegeten.
De route ging vandaag weer richting onze camping waar we wel welkom zijn. Het was warm. De flessen water zaten tussen de bagage om het uitgezwete vocht weer aan te vullen. Maar wat geweldig is het hier. Wat een circuit. Bedankt voor het mooie asfalt.. S’avonds kwamen we weer thuis op onze eigen camping. Even onder de douche en de “ochtend “ even afspoelen en de avond kan beginnen. De BBQ ging aan en het was weer gezellig tot in de late uurtjes. De route was mooi en vandaag hebben we 270 km gereden

full


full


full


Binnendoor net boven Fortuna door een heel bijzonder landschap
http://www.youtube.com/watch?v=8z6IkYvTm3M

Binnendoor in de buurt van El Fondo de les Neus weer door een bijzonder landschap
http://www.youtube.com/watch?v=XiYnJhoNg48

Over de CV 800 boven Alacante in de richting van Xixona
http://www.youtube.com/watch?v=Xf6mw5KntbI

03-10-2013

Het had de gehele nacht geregend en dat is erg lekker in de tent. S’morgens was het nog steeds aan het regenen. De weg is nat en het leek voorlopig niet droog te worden. We hadden maar besloten om er een culturele dag van te maken……………..We hebben Valencia bezocht.
Rob was zo aardig om ons voor een vriendenprijs te taxiën naar Bunol, om daar de trein naar Valencia te pakken. Bunol is bekend om zijn jaarlijkse tomatengevecht.
Valencia is een mooie stad. Even in de zon door het oude centrum gelopen, de oude markt gezien met die enorme visafdeling/ afslag. Wij hebben ook de rivierbedding afgelopen ( rivier is verplaatst i.v.m. overstromingen) en daar heerlijk gelopen in een park met sportvelden en aan het eind moderne architectuur mogen bewonderen. Voor de eerste keer in onze carrière hebben we een dag geen motor aangeraakt. Gelukkig konden we s `avonds dit weer goedmaken met een heerlijk wijntje en eten op de camping.

full


full


full


full


full


full


full


full


04-10-2013

Na een dagje cultuur en een avondje te veel wijn was de tijd weer gekomen om aan ons doel te werken.
Het doel was duidelijk, motorrijden. Liefst zoveel mogelijk en liefst op de kleinste bochtige weggetjes.
Wederom kon de tent blijven staan en de bagage blijven liggen waar het hoort, in de tent.
De zon stond alweer hoog aan de hemel , de lucht was weer strak blauw, en de motoren hadden er weer zin in.
De route werd ongeveer gemaakt, weer een rondje camping, maar nu de andere kant op.
Na een paar uurtjes rijden over de prachtige binnenwegen werd het weer tijd voor een bak koffie. Na de koffie wilde ik mijn Koreaan weer starten. Ongelooflijk kijk ik mijn vrienden aan. Dit had ik nog niet meegemaakt in mijn 100.000 km ervaring met de Hyosung. De accu is stuk, dacht ik, mijn Hyosung startte niet. De Hyo had ook al bijna 30.000 km gereden met deze accu. Bij een lokale handelaar een nieuwe accu gehaald, en heb de gehele dag nog kunnen rijden. Op de terugrit naar de camping voelde ik de energie uit mijn motor stromen. Ik moest het toerental steeds hoger houden. Gauw in een speedtempo naar de camping gereden en gelukkig zonder problemen daar aangekomen. Rob zette de accu op de lader en morgen kijken we wel weer verder. Ach, toch weer een dag mooi gereden, en morgen is er weer een nieuwe dag……….

full


full


Rijdend in de buurt van de camping en links van Requena
http://www.youtube.com/watch?v=oKbEcah4VSY

Requena, dwars door het centrum
http://www.youtube.com/watch?v=W-GNdxno_i0

Over de CV 395 richting Val Del Arzobispo
http://www.youtube.com/watch?v=Rc6RaREeb0g

Over de CV 395 richting Chera
http://www.youtube.com/watch?v=rWfy188hu9k

Over de CV 395 langs het stuwmeer E de Loriquilla
http://www.youtube.com/watch?v=ueAutViepS8

Over het mooiste stukje van de CV 395
http://www.youtube.com/watch?v=vZcnHvn7KM4

Over het mooiste stukje van de CV 395 langs Chera
http://www.youtube.com/watch?v=cN89rGw49tk


05-10-2013

Rob had de motor doorgemeten en mij spanningregelaar was stuk. Hij deed niks meer en de accu werd dus ook niet opgeladen. Nieuwe spanningregelaar halen in Valencia, daar zijn twee Hyosungdealers.
Het was vandaag de laatste dag en om nou 2.5 uur heen en 2.5 uur terug te gaan rijden zou een beetje jammer zijn. Dan is de dag bijna voorbij. Besloten om dit niet te doen en ik zou wel bij mijn vrienden achterop gaan en mijzelf bezig houden met de omgeving, fotocamera en filmcamera.
Rob en Annelies boden mij de CB 750 van Annelies aan. Top, helemaal top.
Ik heb dus ook de laatste dag nog geweldig kunnen rijden op een Honda CB 750, en toch nog 325 km ermee rondgetrokken.
We hebben samen met Rob weer heerlijk over de Spaanse wegen gereden.
De route ging nu meer naar het noorden en was ook geweldig mooi.
De avond hebben we weer gevuld met heerlijk eten, rode wijn, lachen en met veel zeggen en niks vertellen.
De laatste nacht slapen in de tent……….

full


full


full


full


Een rondje over de camping en gelijk op 1 van de mooiste motorroute ( vanaf de BMW)
http://www.youtube.com/watch?v=tUnpid0iaDM

06-10-2013
De laatste dag. Nog even een bak koffie bij de tent en daarna naar ons ontbijt en de laatste dingen (drank) nog even afgerekend bij Rob en Annelies. Om 14.00 uur moeten we op het vliegveld zijn, dus om 12.00 uur vetrekken in de bus van Rob. We hebben de bagage weer op de motoren gebonden en deze weer in de afgesloten werkplaats van Rob gezet. We hebben afscheid genomen van onze “tijdelijke thuisbasis”, want zo voelde dit echt.
Het was een geweldige motorvakantie. Anders dan we gewend zijn maar zeker nier minder leuk.
Wij zijn blij dat we deze reis gemaakt hebben, maar we zijn zeer dankbaar voor de mogelijkheden die Rob en Annelies ons geboden hebben. Ongekende gastvrijheid met een Spaans tintje.
Rob en Annelies bedankt ………………………..
http://www.losbarranquillos.nl/index.html

PS: De gereden route volgt nog ;)
 
Laatst bewerkt:
mooi verhaal mannen.
ik ben van plan om volgend jaar in september een rondrit temaken door spanje.
daarbij wil ik door andalusia naar gibraltar en dan langs de kust weer terug.
is het begin september tedoen op de motor ivm de hitte en zijn er genoeg hotels of B&B tevinden in de dorpjes onderweg.
 
Heb gisteren nog een dagtripje gemaakt in de buurt van Fortuna in de regio Murcia, het is nu gelukkig perfect van temperatuur en niet meer te heet.
Prachtige trip dat jullie gemaakt hebben op zo korte tijd.
 
Spanje is en blijft het beste land van Europa om te rijden. Zeker de rustige binnenlanden zijn zeer uitdagend en verrassend en hebben meestal superasfalt.
 
mooi verhaal mannen.
ik ben van plan om volgend jaar in september een rondrit temaken door spanje.
daarbij wil ik door andalusia naar gibraltar en dan langs de kust weer terug.
is het begin september tedoen op de motor ivm de hitte en zijn er genoeg hotels of B&B tevinden in de dorpjes onderweg.

Zorg voor een motorpak met veel doorluchtpunten.
De kust is erg druk en, vegeleken met de Balkan, niet zo bijzonder.
Het binnenland is leeg en erg mooi. ;)
B & B en hotels zijn er genoeg. Een camping in het binnenland is wat lastiger
 
Erg mooi verslag, kon je met de sevenfifty uit de voeten in de heuvels/ bergen?
Wat staat er komend jaar op het programma?
 
Erg mooi verslag, kon je met de sevenfifty uit de voeten in de heuvels/ bergen?
Wat staat er komend jaar op het programma?

Ja hoor. ;)
Is wel wat anders dan mijn Hyosung.
Die heeft een 90 graden V-twin blok en remt echt goed op de motor. Ik gebruik bijna nooit mijn remmen, doe alles met de koppel die behoorlijk aanwezig is.
Met de sevenfifty is dit wel anders, bij elke bocht flink in de remmen.
Remt geheel niet op de motor af.
Maar ik was er op dat moment erg blij mee hoor. Er zat ook een speciaal handgemaakt zadel op.
Dit voelde toch wel een stuk beter dan het beetje schuim op de Hyosung :Y :Y

Volgend jaar gaat er zeker 1 van ons een half jaar rondtrekken door Amerika, en misschien ook wel een 2de van de club.
1 gaat van Zuid naar Noord Amerika, en 2 gaat een paar maanden ergens inhaken.
Dus ik denk dat we met z`n drieen overblijven. |(

Verwacht dat we volgend jaar een rondje Zuid Alpen en om Zwitserland gaan rijden.
Een slaaptrein pakken tot Munchen en dan door Noord Italie de Zuid Alpen over naar Frankrijk en via Centraal Massief, Vogezen, Ardennen weer terug naar huis.

of

Onverhard over de passen door de Alpen
Een Transalp heb ik ook nog.............. 8-)
Maar het gaat in ieder geval een jaartje wat korter worden.

In 2015 wil ik Albanie (dan helemaal) en Servie gaan bezoeken :Y :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed, heb zelf ook al 4 jaar een sf,wat een probleemloze fiets is, alleen moet je aardig in de toeren om 'm wakker te krijgen.Kan me voorstellen dat je in de bergen meer koppel wil hebben, vandaar m'n vraag.
 
Mooi verslag mannen, ik belande gisteren tussen een groepje Nederlandse motorrijders tussen Carboneras en Mojacar tijdens 't inhalen van campers, maar dat kunnen jullie niet geweest zijn ...toch?


Was dat maar waar....................ik heb nu al heimwee ;)
Maar jij bent daar nog? :9
 
Laatst bewerkt:
Zouden jullie in de zomer een rondje spanje aanbevelen? ik heb geen idee, maar is het binnenland leuk of kaal/droog/nog droger en kaal en saai?
 
Zouden jullie in de zomer een rondje spanje aanbevelen? ik heb geen idee, maar is het binnenland leuk of kaal/droog/nog droger en kaal en saai?

Het is wel erg heet in de zomer hoor.
Wij hadden nu eind september/ begin oktober ook temperaturen van rond de 30 graden.
Het binnenland van Spanje is super mooi met veel variatie. Variatie in droge en natte stukken, maar ook in soorten bergen/ heuvels en grondsoorten.
De wegen zijn super en binnendoor weinig recht.
De zuidkust vind ik minder
 
ik ben door Ronda gekomen, niet lager.

mooie omgeving, word veel gebruikt door motorbladen om motoren te testen.

dus eigenlijk gebruikt door fabrikanten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan