Motorvakantie 2019 lidl

Mikethebike

Die hard MF'er
5 sep 2003
316
0
Jistrum
Hallo,

Ik zag in de vakantiefolder van de lidl dat er autovakantie werden aangeboden vanaf 250 euro. o.a. ook een reis naar italie. Tirol het gardameer en toscane staan op het programma. Het lijkt mij vet om deze reis in groepsverband met een stuk of wat motorrijders te doen. In het hoogseizoen is de prijs wel wat hoger ik geloof 450 euro maar dat is nog een koopje. het diner en ontbijt is bij de prijs inbegrepen.

Zuid-Tirol, Toscane & het Gardameer - Lidl-reizen

Wie heeft zin om aan deze reis deel te nemen?

Mvg,

Geert
 
Ieder zijn ding, maar rondom het Gardameer wil je in het hoogseizoen echt niet dood gevonden worden hoor...

Complete venix wijken trekken hier leeg om met de sleurhut aan het meer te zitten... zoiets? _O-

Maar buiten dat, sommige hebben natuurlijk geen keus om buiten het hoogseizoen te gaan ivm werk of kinderen. En €30 per dag gemiddeld is natuurlijk geen geld.
Lidl heeft zo af en toe wel leuke reizen.. alleen zijn de leukste vaak te ver weg om vanaf hier het de motor te komen (china oid)
 
Er is ook niks mis met het hoogseizoen als je geen andere keus hebt, en er is ook weinig mis met het Gardameer en omgeving, alleen die combinatie is gewoon minder prettig.
 
Op zich leuk, maar ben geen italie, en/of hoogseizoen fan.
Wat zie jij als Italië? Toch niet alleen de eerste 50km als je de Brenner of Lugano voorbij bent?

Verschillende landen al door diverse gebergtes gereden.............................
Toch zeg ik: Geen mooier land om motor te rijden dan Italië!! Mooie stuurwegen en (meestal) goed weer.
Paar jaar terug zo ongeveer de hele Appenijnen afgereden tot aan Reggio di Calabria. Vergeet ik nooit meer:t
Voor mij was het hoogtepunt toch wel de Amalfi-kust en omgeving. Als je niet weet, raadpleeg Google..................
Overal onderweg mooie stadjes, lekkere stuurwegen en mooie natuur. In de avond is er prima Italiaans eten en drinken.
Wat kan een motorrijder nog meer wensen:?

Jouw opmerking 'hoogseizoen' vwb Italië dat begrijp ik wel. Op 1 Aug gaat hele land tegelijk met vakantie...............;(
O ja, Ik was er in september. Lekker rustig, plek zat op de campings, en niet meer bloedje heet.
 
Ieder zijn ding, maar rondom het Gardameer wil je in het hoogseizoen echt niet dood gevonden worden hoor...

dat valt nogal mee, vooral de weg met de tunneltjes (west) is druk maar dat is hij september nog steeds ga er 10Km vandaan en je bent weer zo goed als alleen, ik ben de laatste jaren minstens 1x per jaar naar Italie geweest en kan je verzekeren dat op de meeste mooie wegen zeker ten westen van Garda zo goed als verlaten zijn.
Als je komt om je motor langs het water te parkeren gaat het druk zijn dat is zeker, maar meeste toeristen komen niet om de hele dag in de auto te zitten.
 
Grote drukte heel erg afhankelijk wanneer je er bent en waar je bent.

Mijn eigen ervaringen..........................
Van vlak bij Grosseto (I) zag ik filmpje van half juli van een rustige en leuke camping.
Toen ik er zelf was 1 maand later, was het zo druk dat je de weg niet eens kon oversteken. Een continue stroom auto's van 2 kanten!;(

Corsica (broertje van Sardinië) was in het hoogseizoen mega-druk op de kustweg.
Sla je vanaf de kustweg een zijweg naar het binnenland in, dan is er al na 100m niets meer van drukte te merken!!:t
...................................en daar beginnen dan voor ons motorrijders juist de leuke weggetjes!! :]:]:]
 
Grote drukte heel erg afhankelijk wanneer je er bent en waar je bent.

Mijn eigen ervaringen..........................
Van vlak bij Grosseto (I) zag ik filmpje van half juli van een rustige en leuke camping.
Toen ik er zelf was 1 maand later, was het zo druk dat je de weg niet eens kon oversteken. Een continue stroom auto's van 2 kanten!;(

Corsica (broertje van Sardinië) was in het hoogseizoen mega-druk op de kustweg.
Sla je vanaf de kustweg een zijweg naar het binnenland in, dan is er al na 100m niets meer van drukte te merken!!:t
...................................en daar beginnen dan voor ons motorrijders juist de leuke weggetjes!! :]:]:]

Klopt helemaal 2 jaar geleden ben ik hier wezen rijden, om het gardameer is het druk maar zodra je bergpassen opgaat valt de drukte erg mee. We hebben toen ook de stelvio pas gereden daar was het wel druk. Maar op wat minder bekende passen viel de drukte reuze mee. Machtig mooi motorrijden daar!
 
Ik ga al jaren in het voorseizoen op motorvakantie, zo eind mei/begin juni. Vind ik zelf een mooie tijd. Alles is nog mooi groen, de mooie wegen zijn op dat moment nog niet zo druk dat je in een wilt lint van campers/caravans gevangen zit. De campings/hotels hebben ruim plek, geen gedoe met reserveringen.
Naseizoen is natuurlijk ook goed te doen, maar voor de wat warmere/drogere plekken vind ik het voorseizoen mooier.
 
Deze zomer 2 passen gereden die achter elkaar liggen: Stelvio en Gavia. (2760 en 2620m)

Oke, Gavia ietsje minder bekend dan Stelvio. Maar de Gavia is zeker net zo mooi!!
Eerst Stelvio gedaan waar het wel druk was.
Na afdaling kom je in Bormio waarna je direct kan beginnen met de klim naar de Gavia-pas. Gelijk werd het rustig..........??

Vreemd!!
Meestal wordt vooral alleen de Stelvio genoemd.
Vorm van kudde-gedrag??

@ Borisz Nadeel wel in heel vroege voorjaar dat deze 2 passen dan nog dicht zitten.
 
@ Borisz Nadeel wel in heel vroege voorjaar dat deze 2 passen dan nog dicht zitten.

Die kans bestaat, maar in juni is bijna alles wel open. Heb tot nu toe (in 30 jaar) slechts een keer of drie meegemaakt dat er half juni nog wat passen dicht waren. De laatste keer was 2013.

En het is verder de truc om de "Highlights" (zoals de Stelvio) niet in een weekend te gaan rijden.
 
Ja, bijtijds opstaan is wel een dingetje!!
Prima vroeg uit je slaapzak. Langer slapen zorgt voor hitte in de tent en bij het opruimen.
Natuurlijk hartstikke zonde om de halve ochtend in je tent te liggen stinken.:z

Vaak is de schuldige van langer blijven liggen dat extra glaasje van de avond ervoor.8)7
Dus ook na iets meer inname, TOCH op tijd je bedje uit. 's Avonds een vent, dan ook 's ochtends een vent!

Als ik op vakantie-trip ben, kruip ik meestal rond 7.30h uit mijn tentje. Als tent op een open veld dan liefst nog eerder ivm zonnehitte.
Jezelf opfrissen, ontbijtje, bakkie koffie en natuurlijk alles weer op de motor binden kost een klein uurtje.
Om ca 8.30h ga ik de camping verlaten voor weer een dagje sturen naar nieuwe bestemmingen!!:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan