Motorvakantie door europa

ziet er super mooi uit, waar waren die beregn/mooie wegen precies?
Heb je nog leuke overnachtings tips voor Frankrijk?
 
Geweldig om te zien. Zelf heb ik met 2 maten van 19 juni tot 2 weken later ongeveer via dezelfde routes gereden. Wij hebben alleen italie meegepakt (wat af te raden is vanaf Genova tot Frankrijk) Alpen zijn helemaal geweldig. We zij per ongeluk in Oostenrijk via de Bielerho(met puntjes)he gereden ipv via de Albergpass en dat was een leuke ervaring. Vanaf Nice hebben we de route Napoleon gereden, net zoals jullie zo te zien :}
 
gaaf dat je daar ook geweest bent!! lijkt idd op een stuk dat we gemeen hebben.
ik vond een stuk snelweg tussen genova en monaco juist wel weer leuk om te rijden..snelwegen met hele snelle bochten, door tunnels racen...we hebben daar redelijk het gas erop gehouden en gemiddeld met een gangetje van zo'n 180 gereden.

snelwegen daar zijn heel wat leuker te rijden dan de nederlandse A2.

maar alpen waren super en ik zou zo weer gaan...alleen jammer dat de kilometerstand zo oploopt, heb mn motor pas sinds eind maart en heb de 10000km al bijna aangetikt. nog even en ik kan em weer inruilen hehehehehe
 
Wij hebben via de S1 gereden dus die parallelweg aan de snelweg. Helaas loopt die via alle mogelijk steden en dorpen waar je knettergek wordt van de (motor)scootahs. Mijn vakantie eindigde daar ook bijna door m'n eigen stupiditeit (opgefokt door de drukte) om met redelijke snelheid op de linkerbaan (rechterbaan stond helemaal vol) te gaan rijden en te verwachten dat een auto die (van een rechter zijstraat) door de file op rechts heen kwam steken mij wel zou opmerken. Zodoende in een keer een hele schaamrand weggereden in mijn uitwijkmanouvre en een paar jaar van m'n levensverwachting af :X
Iig een goeie leerervaring

Volgend jaar gaan we zeker weer, maar dan waarschijnlijk afdalen via de westkust van Frankrijk richting spanje, pyreneen en langs de zuidkust richting Nice/Menton. Vandaar weer lekker de alpen in :]
 
jammer van die S1...de snelweg daar is wel leuk racen hoor (we kwamen er diverse racetrucks tegen van de GPs die van Mugello naar Barcelona reden die allemaal toeterden!!)

de trip voor volgend jaar ziet er ook goed uit...wij hebben ook al een aantal plannen klaarliggen.

we kunnen of diverse trips in de alpen uitzetten, of richting pyreneeen.
ook is er gesproken over een week isle of man of een week lang circuittraingen in spanje (bv zeelenberg speedweek). maar ook jullie plannen zijn bij ons al besproken.

hoe dan ook, voor diegenen die twijfelen, gewoon plannen maken en doen..!!!
we komen vaak mensen tegen op vakantie (soms bussen met ouderen, soms jongere stellen) die allemaal een soort van jaloers kijken en als je spreekt allemaal zeggen: ik wou dat ik dit ook gedaan had toen ik jonger was OF jemig, dit lijkt me nu ook eens leuk om te doen enz enz enz

het is een ervaring die je nooit meer vergeet..!!
 
Echt super goede piccies!
Mijn plannen (plannen? al geboekt!) zijn tweede week augustus weekje Alpen! Kempten, Oetztal, Timmelsjoch, Silvretta, Jaufenpas, etc. ken nie w88!! :]

Luigibernau, wat denk je er van? ;)

Als het weer maar okay is :]
 
Halleekes,
begin augustus vertrek ik samen met een maat voor een dag of 10 ook richting zuiden. Ik ZX9R, hij R6, dus dat moet goedkomen. We gaan via Ardennen door Franse Alpen naar Spanje, einddoel Lloret. Twee a Drie daagjes daar en dan weer binnendoor terug. Hoop dat ik net zulke mooie plaatjes kan schieten als jij gedaan hebt, ziet er echt fantasticht uit, begint nu al flink te kriebelen...

Groeten, en als je nog meer foto's hebt, PLAATSEN!!!!! :}

hey, wij doen ongeveer hetzelfde, wij gaan ook naar lloret, maar de heenweg wordt redelijk veel snelweg, en de terugweg via monaco-dolimiti italie-oostenrijk-zwitserland-duitsland.

ik zal m'n ervaringen wel vertellen hier :)
 
geweldig...vergeet geen foto's te maken en ze hier te plaatsen..!!!
veel plezier
 
geweldig...vergeet geen foto's te maken en ze hier te plaatsen..!!!
veel plezier
brander gaat over een paar weekjes ook zoals hij ieder jaar doet en zal ook ff een paar pics plaatsen bij terugkomst.
trouwens kom je nooit bij jeroen ?
www.dynojetvdmeer.nl
hij zit in het motoport pand met zijn eigen bedrijf!!ik zelf ben er op zaterdag ook regelmatig!!
 
We zijn ook weer terug van vakantie. OK, niet met de motor, maar ja de Z1 is ontworpen om het motor gevoel te krijgen op 4 wielen :)

Twee weken geleden kwamen we met zo'n 45 Z1 equipes bij elkaar in Heerlen en hebben daarmee een rally gereden in de Zwitserse, Italiaanse en Oostenrijkse Alpen.

Het weer was, op de laatste dag na, super.

De route liep via het Zwarte Woud naar de Vierwaldstattersee in Zwitserland. Vandaar uit via 4 bergpassen (ook een motorparadijs hoor ) naar het Como meer in Italie
album_pic.php


De dag erna langs het Como meer gereden en via 2 passen naar St. Moritz. Van St. Moritz liep de route via de Stilvio pas naar het Garda meer
Op de Stilvio pas leek het wel een motorkamp. En ik moet eerlijk zeggen dat ik erg veel bewondering heb. Het was namelijk onder 0, er lag sneeuw, en het wegdak was niet bepaald droog. En dan 48 haarspeldbochten maken. Petje af. Ik heb ookn og een foto van onze Z1 in de sneeuw op de Stelvio pas.
album_pic.php

album_pic.php


Vervolgens verliep de route in Italie vlot naar het Garda meer. De op een na laatste dag liep de route via de Timmelsjoch naar Solden in Oostenrijk. En de laatste dag werden we op de Salzburgring verwacht. Daar mochten we met wat testrijders van BMW meerijden in een Z3, Z4 of Z8. En als hoogtepunt een paar ronden met de eigen Z1 op de ring in Saftycar mode.
album_pic.php

Dus achter een door de organisatie bepaalde auto rijden zonder in halen. Het weer liet het voor ons gewoon niet toe om het anders te doen. Het regende namelijk pijpestelen.
 
dat ziet er ook goed uit richard!! je zult je wel vermaakt hebben, dat geloof ik graag. wat jammer dat al die mooie gebieden zo ver weg zijn he??

brander, ik woon idd slechts 5 minuten van motoport uithoorn af, maar kom er zelden moet ik eerlijk zeggen.
ik kom al meer dan 10 jaar met volle tevredenheid bij goedhart in bodegraven en ben daar ook wel regelmatig te vinden. ik kom ook nog wel eens bij arie (molenaar)

ben benieuwd naar de plaatjes van jullie vakanties!!
 
Mooi verslag en inderdaad goed te lezen dat ook zulke afstanden met een supersport te doen zijn. Sta versteld dat jullie geen problemen gehad hebben met de zithouding cq "houten kont" op een ss-er.
 
En, zijn er intussen al mensen die op motorvakantie zijn geweest??

Onze tour 2005 is al helemaal geregeld en de vertrekdatum is 9 juni.
De rit gaat via stuk duitse autobahn naar het zwarte woud, dan richting oostenrijk, zwitserland, italie, terug oostenrijkse alpen en dan weer een stuk knallen over de autobahn naar huis.

Tochten door de alpen en dolomieten zijn uitgezet, motorpensions zijn geboekt, vers rubber en remblokken zijn gereed, nu nog 3 weken wachten en hopen op zonneschijn!! Ik kan niet wachten...uiteraard zal een reportage met foto's volgen als ik terugben.
 
En, zijn er intussen al mensen die op motorvakantie zijn geweest??

Onze tour 2005 is al helemaal geregeld en de vertrekdatum is 9 juni.
De rit gaat via stuk duitse autobahn naar het zwarte woud, dan richting oostenrijk, zwitserland, italie, terug oostenrijkse alpen en dan weer een stuk knallen over de autobahn naar huis.

Tochten door de alpen en dolomieten zijn uitgezet, motorpensions zijn geboekt, vers rubber en remblokken zijn gereed, nu nog 3 weken wachten en hopen op zonneschijn!! Ik kan niet wachten...uiteraard zal een reportage met foto's volgen als ik terugben.
suc6 had je een week eerder gegaan had ik meegegaan , maar ik kan het niet meer veranderen.
zelf weer de laatste week van augustus zon beetje hetzelfde rondje als jullie doen alleen wil ik nu ( als er tijd is ) ook een stukkie slovenie erbijpakken omdat 1 van onze vrachtwagenchauffeurs zegt dat het daar ook lekker knallen is en er nagenoeg niet gecontroleerd wordt.
 
das nie verkeerd brander

dit jaar zijn we met een 1000rr (2004) , r1 (2005) , duc 749s fila (2004) , rsv mille (2004) en een ZX6R (2004) ... mooi clubje dacht ik zo
 
Ben wederom benieuwd naar de foto's onewheel :9
Zelf ga ik in Augustus met een maat richting de Franse alpjes }) om eens lekker te rijden....

Groeten, Bart

PS: Hij durft het toch weer aan met z'n Ducati? ;)
 
Leuk dat dit topic weer actueel is. Ik wacht met spanning op de foto's!
Misschien kun je een kaartje van de te rijden route posten?

Anyway.... have fun! en gum-ze!
 
En, zijn er intussen al mensen die op motorvakantie zijn geweest??

Onze tour 2005 is al helemaal geregeld en de vertrekdatum is 9 juni.
De rit gaat via stuk duitse autobahn naar het zwarte woud, dan richting oostenrijk, zwitserland, italie, terug oostenrijkse alpen en dan weer een stuk knallen over de autobahn naar huis.

Tochten door de alpen en dolomieten zijn uitgezet, motorpensions zijn geboekt, vers rubber en remblokken zijn gereed, nu nog 3 weken wachten en hopen op zonneschijn!! Ik kan niet wachten...uiteraard zal een reportage met foto's volgen als ik terugben.


Jaja, we zijn al lang terug!!

Januari 2005

200.jpg



-9 en 20 cm sneeuw!

8-)
 
Laatst bewerkt:
jemig, zo'n trip door de sneeuw ?!?!?

en ja, hij durft het weer aan met z'n duc, en ik hoop dat ie het houdt, want er wordt nogal wat van gevraagd tijdens de reis, zeker als je met dikke 1000's mee moet trekken, zal die gaskraan vaak helemaal openstaan ;-)

maar de R1 uit 2004 is inmiddels ingeruild voor een Duc 998 en raad eens...hij durft het niet aan en heeft gecanceled voor de trip dit jaar hehehe..."zonde" wordt het genoemd. tja..... :-)

maar ik zal veel foto's maken...ik heb dit jaar ook een tankcam gekocht, dus dat worden leuke onboard shots..!!
 
Mijn Vmax heb ik inmiddels ook ingeruild voor een K1200S( :X ),maar we rijden het hele jaar door, vorig jaar ook nog ff naar de pyreneën geweest samen met Er1win, 5000 km in 7 daagjes,langste rit 19,5 uur van spanje naar huis... :9~

Verders ben ik vorig jaar nog naar het schwartzwald geweest(8 dagen),Wezen sjezen in de Vogezen(4 dagen),en de 4landenrit gereden (weekendje,die as zaterdag ook weer van start gaat :] )

Dit jaar doen we het ietsje rustiger, dit omdat mijn vrouwtje medio juni ons 2e kindje uit gaat poepen... (tja kraamvisite enzo... :( )As zaterdag weekend vierlandenrit,begin augustus 8 dagen schwartzwals,begin september dagje of 8 oostenrijk.

Volgend jaar hoop ik naar Noorwegen te kunnen(misschien naar de noordkaap),of naar Schotland.

:)


Hoezo motorheaven?? (Stelviopas)

full
 
jemig, zo'n trip door de sneeuw ?!?!?

en ja, hij durft het weer aan met z'n duc, en ik hoop dat ie het houdt, want er wordt nogal wat van gevraagd tijdens de reis, zeker als je met dikke 1000's mee moet trekken, zal die gaskraan vaak helemaal openstaan ;-)

maar de R1 uit 2004 is inmiddels ingeruild voor een Duc 998 en raad eens...hij durft het niet aan en heeft gecanceled voor de trip dit jaar hehehe..."zonde" wordt het genoemd. tja..... :-)

maar ik zal veel foto's maken...ik heb dit jaar ook een tankcam gekocht, dus dat worden leuke onboard shots..!!

Dus Ducati is nog niet helemaal af van z'n "stuk gaat ie" syndroom ;)

Ik heb ook een Camera gebouwd op m'n Mille voor komende vakantie 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan