Motorvakantie door europa

Onewheel

MF veteraan
6 dec 2003
22.516
125
Assen
Hier een "kort" verhaal over de motorvakantie die ik met 5 goeie vrienden heb gedaan tussen 4 en 12 juni. Elk jaar rond deze tijd trekken we er ruim een week tussenuit om door europa te gaan rijden met "de mannen". Gekscherend noemen we de trips altijd: "The boys are heading for the mountains"

Dit jaar dus tour 2004, die via Duitsland (bodensee) richting Oostenrijk ging alwaar we de Alpen introkken. Via Lech en Serfaus vervolgens richting Zwitserland. Uiteraard heb je daar prachtige vergezichten en zijn er volop foto´s en video´s geschoten....

full
 
Rijdend door de alpen ging helaas de splinternieuwe duc 749s van een van de mannen met een grote klap kapot en stranden we in een klein plaatsje waar we dan maar moesten overnachten. De plaatstelijke sleepdienst zou de volgende morgen de duc komen ophalen om naar een garage te brengen om een diagnose te stellen.

full
 
We maakten er maar het beste van en hebben de rest van de middag in de zon gezeten. Helaas was de schade zo groot dat de motor terug moest naar Nederland en de beste man met het vliegtuig naar huis kon. Wij zijn verder gegaan richting Italie want we moesten naar een geboekt hotel an de Cote d´Azur vlakbij Cannes.

full
 
In Zuid-Frankrijk was het weer bloedjeheet, wat behoorlijk in kontrast stond met de regen op de heenweg en de kou en sneeuw in de alpen. Lekker stukje sturen en dan weer een terrasje pakken, soms in de zon, soms in de schaduw want het was toch wel richting 35 graden en dat met je leren pak...dat is echt zweten geblazen kan ik jullie vertellen!!!!

full
 
We zijn 3 nachten gebleven tussen St Tropez en Monaco en hebben naast de kust ook wat binnenwegen verkend, wat af en toe mooie plaatjes oplevert...want wat is er nu mooier in een landschap dan een schitterende motor???????

full
 
Onderweg word je gek van al die tolpoorten, maar bij sommige wordt er toch een pitstop gemaakt om even te rusten of het hoofd onder de kraan te steken als afkoeling, want je hoofd is net een eitje dat gekookt wordt in je helm..!!

En zowaar mag ik nu ook eens op de foto in plaats van zelf de foto´s te maken.

full
 
Na de dagen aan de kust (voor wie het kent, de wegen waar de gasten van fast bikes hun films altijd opnemen hebben we vele malen gereden!!!!) ging het via de Route de Napoleon weer richting de alpen. We wilden namelijk de Alpe d´Huez nog beklimmen op de terugweg.

Prahtige wegen naar boven, met al die teksten op de grond voor de komende Tour de France, al die fietsers die moeten ploegen terwijl wij aan die gaskraan draaien en werkelijk de berg opVLIEGEN...het is niet eerlijk hahahahahaha

Bovenaan de top maar weer even een fotomoment..!! Dit keer ook de R1 maar eens in het zonnetje zetten ; -)

full
 
Bij de volgende foto hoef ik niets te zeggen...iedere motorrijder weet het:
MOTORPARADIJS..!!!!!!!

full
 
Na 8 lange dagen waarin ruim 4000km werd afgelegd kwamen we weer thuis.
We hebben ontzettend gelachen, vreselijk hard gereden en prachtige gebieden gezien, van hoge bergpassen tot aan de stranden van de Cote d´Azur. Het was absoluut de moeite en ik kijk alweer met veel plezier uit naar de volgende trip.

We maken tussendoor nog wel eens een rit naar bv de Ardennen, de Eifel of naar Normandie, soms met en soms zonder de vrouwen, maar dit zijn toch wel hele mooie ervaringen die je niet snel vergeet. We kijken er maandenlang naar uit en als je terugbent kijk je vaak maandenlang terug naar de geweldige vakantie..!!!

Gelukkig heb ik ook een uur film, waar we aanstaande zaterdag, NA de TT gezellig naar gaan kijken en herinneringen ophalen aan de mooie tijd.
Nu nog wat leuke plaatjes...Kijk en geniet

full
 
:}

Ziet er echt cool uit allemaal.
Gaan in augustus ook een toertje maken door de alpen,
dit is onderdeel van de voorpret *D

Meer fotos!!!!!!
 
Ja ja, de franse alpen zijn toch wel de mooiste van het hele alpen keten.
Ik ben eens een aantal dagen in GAP geweest. Vandaar uit kan je alle kanten oprijden en rij je van pas naar pas om uiteindelijk weer uit te komen waar je begonnen was. Heb genoten van je foto's... tis toch weer een tijdje geleden dat ik daar geweest ben, maar herken wel een aantal kiekjes.

Cheers!
 
Terug
Bovenaan Onderaan