motorvakantie Hongarije en Roemenie 2009

bijenhapper

MF veteraan
20 okt 2006
1.774
0
56
omgeving Zutphen
Motor vakantie Hongarije en Roemenie





Even een voorwoord.
Elk jaar gaan we met onze fanatieke club een lang weekend in het voorjaar en een lange maar vooral extreme motorvakantie in het najaar.
De Najaarsvakantie duurt tussen de 9 en 12 dagen. Er wordt per dag ongeveer 8 uur gereden.
De 8 uur is puur rijden en daar is dus alles maar dan ook echt alles vanaf gehaald.
Het is zwaar maar geeft een gigantische kick. In een korte tijd veel rijden in gebieden waar een normaal mens minimaal drie weken voor telt.
Geen snelwegen en geen geplande route. We weten ongeveer waar we heengaan maar hoever we komen is elke dag maar weer de vraag.
Op de volgende site/topic kun je zien waar we zoal geweest zijn en uitgebreid waar we vorig jaar ons rubber lieten liggen.

Tips Noord Spanje Pyreneeen Centraal Massief gevraagd.

Dit jaar was 1 ding duidelijk……3 oktober om 14.00 uur moeten we bij de autoslaaptrein in Trieste ( Italië) zijn. Zoniet, dan wordt het 1200 km autobaan rijden richting huis.

We hadden een opzet gemaakt hoe we ongeveer zouden gaan rijden.
Maar dit moest wel haalbaar zijn en dat wisten we vooraf natuurlijk niet. Zeker niet nu Roemenie ons doel was. De geplande route was ongeveer 3700 km

tips motorvakantie Hongarije en Roemenie gevraagd


Intermezzo van Marcel en Dirk 16 augustus:
Van Munchen-Ost naar het Balatonmeer is al 550 km, dus naar Boedapest zal wel een 100 km meer zijn.
Ik had zelf al, met de kaart en rekenmachine, uitgerekend dat van het drie landenpunt, Servië, Hongarije, Kroatië naar Trieste ongeveer 550 km is.
Als je hem van het drie landenpunt in een rechte streep trekt en dus een stuk Jurische Alpen (Slovenië) pakt mag je er wel 50 km af trekken. Beide zijn heeeel mooi.
Wanneer je dit tegen de dagen die je hebt afzet........wordt het weer lekker hard werken.
Alleen moeten we in Roemenie wel met een beetje beleid rijden, dus dit nekt het gemiddelde.


__________________________
Eerste stukje:
München (Dld), Linz (Oostenrijk), via Krems en Tulln an der Donau, Wien (Oostenrijk) = 550 km.
Wien (Oostenrijk), Bratislava (Slowakije), Nitra (Slowakijke), Zvolen (Slow), Tornal’a (Slow); kleine 500 km.
Miskolc (Hongarije), Tokaj, Nyiregyhaza (Hong), Baia Mare (Roem): 310 km. (wordt korter!)
Livada (Roem) via Sighetu Marmatiei, Viseu de Sus naar Gura Humorolui: 313 km. (korter)
Gura Humorolui via Vatra Dornei en Bicaz naar Miercurea Ciuc: 300 km. (wordt stuk korter)
Gheorghieni via Sighisoara naar Curtea de Arges (niet Brasov): 316 km.

Subtotaal 1: 2300 km Even uitrusten.

Tweede stukje:
Curtea de Arges (Roemenië) naar Baile Herculane (Roem): 247 km
Baile Herculane (Roem) via Jimbolia (Servie) naar Szeged (Hong): 386 km
Szeged (Hong) via Kishun… naar Mohacs (Hong): 172 km
Mohacs (Hong) naar Virovitica (Kroa): 136 km
Virovitica (Kroa) via ? (Ljubljana (Slovenië)) naar Triëste (Italië): 475 km

Subtotaal 2: 1400 km

N.B.:
a) Sommige delen van routes zijn dubbel berekend!
b) Het zijn mooie wegen, dus afsnijden kan.
c) De routes kunnen in delen worden afgelegd, of sommige ook bij elkaar genomen.
Totaal München-Triëste: 3700 km.





Nog even voordat we op vakantie gingen hebben we een nieuwe 8 persoons tent gekocht bij de Obelink.
Een tent van 25 kg, 7.20 meter lang, 2.40 meter breed, 2.20 meter hoog en 2 hele grote slaapcabines van 1.60m x 2.30m. Alle spullen konden in de slaapcabine om diefstal tegen te gaan……
De motoren goed nagekeken en enorme grote sloten gekocht…want we hadden gehoord dat Roemenie erg crimineel was ……..
De wegen zouden erg slecht zijn……
Als een groep blijven rijden i.v.m. berovingen…….
Er zou geen of zeer slechte benzine te koop zijn….
Met deze vooroordelen in ons achterhoofd begonnen wij onze reis

Even dit:
WE ZIJN IN ROEMENIE HARTELIJK ONTVANGEN
DE MENSEN DAAR ZIJN ZEER VRIENDELIJK EN VOORAL BEHULPZAAM
IK HEB MIJN SLOT NIET GEBRUIKT
DE DOORGAANDE HOOFDWEGEN ZIJN NIEUW
BENZINE, ETEN, DRINKEN IN OVERVLOED EN PRIMA VAN KWALITEIT
OP DE CAMPING IS HET SANITAIR MOOIER DAN THUIS
IN 2011 GAAN WIJ WEER NAAR ROEMENIE, DAT ZEGT GENOEG
Er is daar wel armoede dus je moet de kat niet op het spek binden

Motoren en berijders:
Bas, Harley Davidson Softail
Wies, Triumph ST 1050
Peter, Triumph street triple 675
Dirk, BMW GS 1200 (net van de dealer)
Ikzelf, Hyosung GT 650 S

Vertrek 23-09-2009
Verzamelen om 16.00 uur bij Dirk
Vanuit Zevenaar naar een nat Dusseldorf, waar het een beetje motregent.
Aangekomen bij de slaaptrein de motoren even achter het hek gezet.


Nog even een hapje eten en een paar biertjes drinken op de hauptbahnhof
En natuurlijk eten en vooral drinken kopen in de supermarkt voor in de trein.
Op de slaaptrein is niet veel te krijgen, maar daar is de prijs ook naar.
Om 20.15 uur moeten we inchecken. Met de helm op rijden we onze motoren op de slaaptrein waar ze vakkundig worden vastgezet.


Alles mag op de motor blijven, behalve dingen die los zitten, zoals een tanktas. Onze slaapcabine even ingericht en onder het genot van een lekker biertje nog even slap ouwehoeren over de komende dagen.
Na een uurtje hebben we het bed uitgeklapt en zijn we gaan slapen, morgen weer vroeg op.
De autoslaaptrein vertrekt om 22.00 uur richting München en zal om ongeveer 06.30 uur aankomen in Munchen-ost.

24-09 donderdag
We komen om 07.00 uur aan in München-ost.
Om 08.30 uur rijden we op de navigatie München uit, richting Donau.
Iets te ver doorgereden richting Passau.
De navigatie was nog niet helemaal goed ingesteld.
Kan gebeuren…. Wij rijden nml NOOIT verkeert, onmogelijk.
Onze motto is rijden, rijden, rijden en nog eens rijden.
Dan maar iets met een kleine omweg.
30 km voor Passau Oostenrijk binnengereden richting Linz.
Na Linz de Donau opgepakt richting Melk.
Is wel een aanrader om langs de Donau te rijden.
Om 15.00 uur stonden we in Melk aan de Donau.


Na een wat korte nacht op de trein, en toch wat vermoeid besloten we maar om er een korte dag van te maken. Normaal rijden we door tot minimaal 18.00 uur.
Alleen waren we vandaag vroeg vertrokken en niet meer geconcentreerd.
Dus bij Melk een mooie camping aan de Donau gepakt.
Een kleine gezellige camping aan de Donau met een restaurant en een biergarten..
Wat wil je nog meer…






25-09 vrijdag
Vandaag na een goede nachtrust vroeg op.
Nog een flink stuk langs de Donau gereden tot Krems.
De 35 en daarna de 34 gepakt richting Stockerau.
Mooi binnendoor boven Wenen langs gereden richting Slowakije.
Van Stockerau richting Wolkersdorf en via Matzen naar de Slowaakse grens.
De grensovergang werd daar slecht aangegeven en we moesten via de pont de grens over.





Dit was tussen Angern en Zahorska Ves.
Iets hoger opgepakt om Bratislava te ontwijken.
Malacky richting Pezinok en verder binnendoor naar Nitra.
Van Nitra richting Banska Stiavnica, na velen bochten gestrand in Zvolen op een mooie camping. (camping Neresnica) Het was al laat en schemerig. Gauw de tent opgezet en een lichte storing aan de motor van Wies werd gemaakt.
Onze privémonteur (Peter) kon deze storing op de camping maken.
Er werd massa gemaakt op de kuip. Door de trillingen was er een draadje kaalgeschuurd.
Doordat er massa werd gemaakt kreeg de motor van Wies het aan/uit syndroom.
Dus Wies had al een voorproefje van het wegennet die nog komen gaat.
Na de reparatie nog even geweldig lekker gegeten op de camping met de nodige biertjes.
Weer vroeg naar bed…….





26-09 zaterdag
Na een goede nachtrust weer vroeg uit de veren. Doordat wij laat in het jaar op vakantie gingen en richting het oosten reden, werd het elke avond vroeger donker. We lagen zo rond 21.30 uur op bed. S`morgens werd het eerder licht. Elke morgen stonden we om 7.00 uur op en zaten we zo rond 8.00 uur weer op de motor.
Vandaag door Slowakije richting Oost-Hongarije gereden.
Daar hebben we op de navigatie door Hongarije gereden via Miskolc richting Tokay ( bekend om zijn goede wijn), vanuit Tokay richting Mateszalka. Hoe we precies gereden hebben houden jullie nog te goed)


Bij Mateszalka zijn we een camping gaan zoeken. De Hongaren kamperen gewoon wild bij een watertje. Dus elke keer als we naar een camping vroegen kwamen we weer bij een meertje uit.
Na lang zoeken hebben toch nog een camping gevonden. Dit was een combi, zowel camping, restaurant als hotel. Gelukkig want het was al donker. We zijn er toen achter gekomen dat het geen pretje is om met een motor in het donker daar te rijden, zelfs al in Oost –Hongarije. Veel los lopende honden en vee. Slechte of geen straatverlichting. En veel Hongaren die snachts wel erg veel haast hebben.
Dus daar is het niet verstandig om s`nachts te rijden op de motor.
In Gergelylugornya hebben we overnacht. 17 km van de Oekraïne en nog maar 50 km van Roemenie.




27-09 zondag
Ook vandaag weer vroeg op en de spanning stijgt, nog maar 50 km en dan Roemenie.
Vandaag via Satu Mare Roemenie binnengereden.
De grenscontrole is daar nog steeds aanwezig ondanks dat Roemenie lid is van de EU.
Vanuit Satu Mare de 19 gevolgd naar Livada.
De eerste indruk was meteen al goed. De wegen zijn nieuw of in iedergeval bedekt met teer.
Maar vooral de mensen zijn daar erg vriendelijk en zwaaien naar ons.
In Livada hebben we koffie gedronken en zagen we hoe het gewone leven is in Roemenie.
Het ene moment komt er een paard en wagen voorbij en het andere moment de allernieuwste Audi a9. En ertussen heel veel Dacia~s ( Renault 12 in diverse uitvoeringen).
We hebben de 19 helemaal gevolgd langs de Oekraïense grens.













Certeze, Rona de Jos, Viseu de Jos, Viseu de Sus en bij Borsa hebben we een stadscamping genomen. Camping Borsa.
Deze camping wordt vanuit de stad aangegeven. Je moet wel even door een niet geasfalteerde weg naar boven rijden.
Maar het is zeker de moeite waard.
Deze superminicamping wordt verzorgd door een echte Belg met zijn prachtige gastvrije Roemeense vrouw. ( Kris en Lenuta ;) )Daar is het sanitair mooier dan thuis en je kunt er ook simpele slaaphutten huren. Wij zijn door dit gastvrije echtpaar met het busje naar het centrum gebracht, en gedropt in een restaurant waar je heerlijk kunt eten.
De volgende ochtend heeft de gastheer ons nog op een paar mooie routes gezet.
Je kunt jouw reis ook door hem laten uitzetten…..

www.borsa-turism.be [email protected]














28-9 maandag
Na weer een heerlijke nacht met veel biertjes achter de kiezen ( geen Belgische maar zeker zo lekker) de spullen weer opgepakt en nog even afscheid genomen van Kris, ging de reis weer verder richting Voronet. Het wereldberoemde klooster dat door de Unesco wordt opgeknapt en bewaard. Wat is het hier mooi, zowel de dorpen, landschap en vooral de natuur. Nadat we het klooster hadden bekeken reden we via een klein weggetje ( advies Kris) Ostra weer naar de 17b. Deze uitgereden tot aan de 15. De 15 gereden tot Bicaz.


Bij Bicaz de 12c gepakt. Deze weg leidt door een gigantische grote kloof. Wat was die diep, hoog en mooi ( zie foto’s)







In Gheorgolini een kleine camping gepakt op 850m hoogte.
Camping erg mooi met supersanitair en zeer vriendelijke mensen.

[email protected]




Je kunt daar ook een zimmer frei nemen.
Deze lieve mensen wonen in het rechter kleine huisje. Dat huis links is dus te huur voor de gasten.
De camping zit 7 km van Gheorgolini af.
De eigenaar kan pizza’s en bier laten bezorgen op de camping.
We hadden daar wel een hele koude nacht.














Vanaf hier hebben we de keus gemaakt om de geplande route in te korten.
We moeten hoe dan ook zaterdag weer in Trieste zijn.
Het rijden in Roemenie is mooi maar kost wel veel energie.
Alles maakt gebruik van de weg. Paard en wagen, vrachtwagens, auto’s, motoren, fietsers, wandelaars, zwerf honden, vee en van alles nog meer.
Iedereen haalt iedereen in, Iedereen remt ook voor iedereen, iedereen gaat aan de kant voor iedereen. Dit gebeurd allemaal zonder de vinger omhoog te steken of verhaal komen halen of wijzen naar je voorhoofd.( kunnen wij Nederlanders nog veel van leren) Gewoon iedereen de ruimte geven. Dit betekent op de motor veel, heel veel spiegelen.
In 2011 gaan we weer terug en pakken we de c7, Braslov, Sibiu bij de route die we dan gaan rijden.













Spoorwegovergang moet je stapvoets nemen, zoniet ben je alles kwijt :o :+










29-9 dinsdag
Vanuit Gheorgolini rijden we de de 13b op richting Praid, de 13a op richting Balauseri.
Daar de E60 op ( ja je leest het goed) Een hele brede strakke glooiende met veel lange bochten bezaaide weg die ook nog eens ongekend super strak is, richting Sighisoara.
Je begrijpt natuurlijk wel dat hier even het gas flink los ging…….heerlijk.
In Sighisoara hebben we de 14 gepakt richting Medias. Hier ons verstand gewoon weer gebruikt en ons gewoon weer aan de snelheid gehouden.
Vanuit Medias de 14b naar Blaj.
Vanuit Blaj de 7 op naar Alba Iulia. Daar zou een camping moeten zijn.
Maar we konden deze niet vinden. Volgens een Roemeen, die ons via een pont het water over hielp, moest er 1 zijn in CeruBacainti. De pont is een verhaal apart.
De pontbediende liep met blote voeten over de kabel en duwde de pont zo naar de overkant.


Dit was echt een attractie. Het kostte wel 2 euro pp!! maar dat hadden we er wel voorover.
Daarna moesten we nog zeker 20 km door de onverharde rimboe rijden om bij Cerubacainti te komen. Daar aangekomen konden we geen camping vinden.
We besloten maar door te rijden naar Hunedoara. Daar moest een camping zijn volgens de acsi-gids. Ook deze camping konden we niet vinden. Het werd donker en we besloten om maar een hotel te nemen. Hotels zijn er genoeg te vinden in Roemenie. Het eerste beste hotel had plek en de motoren mochten in de kelder staan tussen de witte was.
Daar hebben we in het centrum lekker gegeten en natuurlijk nog hier en daar een biertje gepakt. Natuurlijk zijn wij hier iets later dat superbed ingedoken.









30-09 woensdag
De volgende ochtend nog een klein beetje uitgeslapen, en nog even aan het saaie ontbijt gezeten.
(Normaal gaat dat anders, nadat wij de camping hebben verlaten pakken wij de eerste supermarkt en kopen daar ons ontbijt, die wij dan op een mooi plekje nuttigen).
In Hunedoara staat een gigantisch kasteel die nu wordt opgeknapt, en de Roma`s hebben hier veel romapaleizen. (villa`s met zinkendaken in bijzondere uitvoeringen)
Dus nog even wat cultuur opsnuiven en dan weer verder richting Timisoara.







Deze route hebben we afgelegd over de, E68, E673 en daarna over de E70.
Die laatste was in onderhoud, pfffff. Vanuit Timisoara de 6 gevolgd richting Sannicolau Mare.
Deze route liep door naar de Hongaarse grens en was snel met redelijk asfalt.
De omgeving leek op een steppe, uitgestrekt en kaal. Maar ook bijzonder warm.
Bij Mako ( Hongarije) de grens weer overgegaan richting Szeged.
Daar in de omgeving nog 2 Hyosungs gespot ( sorry moest ik even kwijt)
Overnachting op camping in Kiskunhalas, Hongarije.


1-10 donderdag
Door Hongarije gereden richting Slovenië………
Peter verraste ons in Slowakije met de mededeling dat hij geen paspoort bij zich had, alleen zijn ID-kaart.
Dus werd de route aangepast, geen Kroatië maar Slovenië.
Geen ramp hoor, beide zijn heel erg mooi.
Dus deze dag door de poesta gereden richting Ptuj ( Slovenië)
Van Kiskunhalas richting Kalocsa, natuurlijk binnendoor. Daarna richting Tamasi.
Vanuit Tamasi zijn iets te ver naar boven gereden, maar ach we rijden nooit verkeert, dus
Dan even langs het Balatonmeer rijden.



Daar even lekker aan het water gezeten en via Keszthely de 75 gepakt richting de grens van Slovenië. Bij Lendva de grens over gegaan richting Ptuj.
Iets voor Ptuj een termen camping gepakt. Lekker lux en relaxen in een warm bronzwembad.





2-10 vrijdag
De tent konden we droog inpakken. Nog even een lekker ontbijt gekocht in de supermarkt en toen richting de Jurische Alpen gereden. Helaas is de kans op regen hier erg groot.
Zo ook deze dag, Te weinig voor het regenpak, te veel om lekker de kantjes van de banden te rijden. Rijden door Slovenië is mooi. Er zijn bijna geen rechte wegen hier, dus je kunt je hier aardig uitleven. We zijn meer in de buurt van Kroatië gebleven, daar was het nog redelijk droog. Helaas hebben we Jurische Alpen maar niet bereden. Gewoon te nat.
Aan het eind van de dag kwamen we aan in Ljubljana.
In Ljubljana geslapen op een stadscamping, en met de taxi naar het centrum gegaan.
Het centrum is erg mooi met een zeer uitgebreid uitgaansleven.
Dat zou je niet zeggen als je door de buitenwijken rijd.
Daar lekker gegeten met westerse prijzen. Dat waren we niet meer gewend na Hongarije en zeker Roemenie.




3-10 zaterdag
Vandaag weer droog.
We kunnen tot 14.00 uur doorrijden en genieten van het prachtige Slovenië.
Gelukkig was de weg weer droog en konden we ons nog eens lekker uitleven
Vanaf Ljubljana de 409 gepakt richting Trieste. Dit is een mooie kronkelweg met veel waarschuwingsborden voor motorrijders en in elke bocht beveiligde vangrails. Dat zegt genoeg hoe uitdagend deze weg is.
Via de 445 Italië binnengereden en even te ver doorgereden.
Bij Duino( Italië) de 14 gepakt langs de Adriatische kust nu echt richting Trieste.
Toch weer mooi hoor, zo langs de kust.




Precies om 14.00 uur waren we op het station weer met behulp van de navigatie.
De motoren op de trein gezet en nog even een biertje gehaald in Trieste.
Daarna nog wat te eten en drinken gehaald voor de terugreis.
Om 16.00 uur vertrok de trein naar Dusseldorf en zal ongeveer zondagmorgen om 10.00 uur aankomen.







4-10 zondag
De trein kwam om 10.10 uur aan in Dusseldorf
Het was hier koud maar gelukkig droog.
Om 11.00 uur zaten we weer op de motoren richting huis.
De vakantie zat er weer op.
Maar we kunnen terugkijken op de mooiste reis ooit.

3800 km binnendoor gereden
1800 km met de trein, i.p.v. autobaan
Totaal 5600 km

Volgend jaar Wales
Maar in 2011 zeker weer Roemenie……..



Marcel.
 
Laatst bewerkt:

Flaterik

MF veteraan
12 mrt 2004
15.840
0
ziet er goed uit, straks eens op m'n gemak gaan lezen
Dat is een leuke reis geweest zo te lezen.
Na het lezen van zo'n verslag krijg ik nog meer zin in komende vakantie
 
Laatst bewerkt:

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.662
649
Assen
Fijn te lezen dat jullie geen kouwe drukte hebben meegemaakt.
Durfden jullie het aan om de bepakte motoren bij een stadje te laten staan om een uurtje of wat stadje te kijken?
Die motor op de trein is misschien niet eens zo'n gek idee.
We reizen met een traag barrel en zijn zo aan een straal rond onze woonplaats gebonden..
3 dagen alleen knallen werkt ook maar is zo saai op vakantie..
 

bijenhapper

MF veteraan
20 okt 2006
1.774
0
56
omgeving Zutphen
~
Fijn te lezen dat jullie geen kouwe drukte hebben meegemaakt.
Durfden jullie het aan om de bepakte motoren bij een stadje te laten staan om een uurtje of wat stadje te kijken?

Ja hoor.
Het is daar echt niet anders dan in andere landen ;)
Zeker in een dorp is dat geen probleem

Die motor op de trein is misschien niet eens zo'n gek idee.

www.dbautozug.nl

Wij hebben 265 euro pp betaald:
Dusseldorf naar Munchen-Ost
Trieste naar Dusseldorf, beide incl. ontbijt *D
en bed natuurlijk

Dat ben je alleen al kwijt aan benzine :+
 
Laatst bewerkt:

bijenhapper

MF veteraan
20 okt 2006
1.774
0
56
omgeving Zutphen
wij gaan het avontuur weer aan in september 2010 richting de zwarte zee.
denk dat het weer een super trip wordt..
Ik denk het niet alleen...... maar ik weet het heel zeker ;)
Zeker gezien de ervaringen die jullie vorig jaar hadden. *D
Nu ga je door verschillende landen met een heel ander manier van leven en culturen.
En je zult de zon beduidend vroeger op zien gaan.... en s`avonds eerder onder.
Daar hoort ook de tijdsverschil bij.
Ben wel een beetje jaloers. |( |(
 
Laatst bewerkt:

Oemoemenoe

Banned user
5 apr 2006
8.200
0
het noorden van Slowakije schijnt het mooist te wezen om door te rijden.
het Karpaty gaat over in het Carpati gebergte.....
waar jullie ook geweest zijn zie ik.
hoe zit het met kamperen daar Twickler?
en dan vooral in het wild.
mag je daar vuur stoken ?
 

bijenhapper

MF veteraan
20 okt 2006
1.774
0
56
omgeving Zutphen
het noorden van Slowakije schijnt het mooist te wezen om door te rijden.
het Karpaty gaat over in het Carpati gebergte.....
waar jullie ook geweest zijn zie ik.
hoe zit het met kamperen daar Twickler?
en dan vooral in het wild.
mag je daar vuur stoken ?
Je mag vanaf Tsjechie tot Oostenrijk vuurtjes stoken.( behalve Kroatie)
Wild kamperen mag sowieso in Hongarije en Roemenie.
Vooral in Hongarije wordt veel wild gekampeerd langs mooie meertjes.

Het midden van Slowakije is het mooist, de Hoge Tatra.
Tatra gebergte is wel erg ruig en kan in de periode wanneer jullie gaan veel sneeuw/regen bevatten. Wij zijn daar in 2004 geweest.
Is zeker de moeite waard om even mee te pakken
Wij hebben dit jaar het zuiden van Slowakije gepakt.
Het is inderdaad wel mooi, maar de Tatra is ruiger.
Het noord/oosten ( grens Oekraine) van Hongerije viel tegen.
Erg vlak en kaal. Alleen het stukje bij Tokai ( wijn) was wel mooi.
Wel even een snel stukje zullen we maar zeggen

Misschien is het wel leuk voor jullie om boven lang te rijden.
Dus vanuit Duitsland naar Tsjechie ( Cheb) langs de grens met polen ( reuzegebergte)
Tot en met de tatra doorrijden langs de poolse grens.
Dan diagonaal de Hoge tatra doorsteken naar Moldava ( Slowakije)
Zoooooooooo mooi
En dan zou je snel, langs de grens van de Oekraine, Hongarije kunnen doorsteken.

Vergeet ook niet de kustweg van Dubrovnik naar Rijeka..... sorry Kroatie
En pak dan even de plitvitska watervallen mee.
Daar komen julie ook langs wat ik begrepen heb....


:9~
 

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.662
649
Assen
\
Fijn te lezen dat jullie geen kouwe drukte hebben meegemaakt.
Durfden jullie het aan om de bepakte motoren bij een stadje te laten staan om een uurtje of wat stadje te kijken?

Ja hoor.
Het is daar echt niet anders dan in andere landen ;)

Nou, er zijn anders veel landen, oner andere ons eigen land waar het niet (meer) kan '(
Zeker in een dorp is dat geen probleem

Die motor op de trein is misschien niet eens zo'n gek idee.

www.dbautozug.nl

Wij hebben 265 euro pp betaald:
Dusseldorf naar Munchen-Ost
Trieste naar Dusseldorf, beide incl. ontbijt *D
en bed natuurlijk

Dat ben je alleen al kwijt aan benzine :+
Wij niet :N (wel wat diesel, verbruik 1 op 55 :W
 

bijenhapper

MF veteraan
20 okt 2006
1.774
0
56
omgeving Zutphen
Klopt :o :+
Dusseldorf - Munchen- oost is ongeveer 700 km
Trieste - Dusseldorf is ongeveer 1250 km
samen 1950 km
1950 : 55 = 36 liter diesel :P x gemiddeld 1.20 = 44 euro :} :} :]

265 - 44 = 221 euro

Maar....................................
Bij die 221 euro zit in: 2x overnachten met ontbijt en het belangrijkste 2 extra vakantiedagen :+ :+ :+ :+
En ik denk zelf dat bij jouw motor het 4 extra vakantiedagen worden _O- _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt: