Motorvakantie in Cochem

Ja als je al een paar keer bent geweest, dan weet je de weg. Wij beginners moeten het allemaal nog leren. :z

Het heeft niets te maken met beginners hoor.... je bent toch ondernemend of niet soms...

Pak een kaart, rij naar het gebied waar je naar toe wilt, hele dag rijden en af en toe een terrasje pakken. En tegen de avond zoek je ergens een gasthof; simpeler kan het niet.

Nog iets: je hebt een motor, je hebt de vrijheid, dus waarom dat je perse daar en daar moet zijn voor een overnachting. Nouja, voor een grote groep is aan te bevelen maar voor een paar man, neuh.....of er is speciale aanbieding(all inclusief) want we blijven hollanders.
 
Het heeft niets te maken met beginners hoor.... je bent toch ondernemend of niet soms...

Pak een kaart, rij naar het gebied waar je naar toe wilt, hele dag rijden en af en toe een terrasje pakken. En tegen de avond zoek je ergens een gasthof; simpeler kan het niet.

Nog iets: je hebt een motor, je hebt de vrijheid, dus waarom dat je perse daar en daar moet zijn voor een overnachting. Nouja, voor een grote groep is aan te bevelen maar voor een paar man, neuh.....of er is speciale aanbieding(all inclusief) want we blijven hollanders.

Dat is waar :Y
De motor heeft mij vrijheden gegeven waar ik zoooo blij mee ben!
 
Wij gaan eind augustus ook weer naar Rick's. We zitten er van 27 tm 30 augustus. Is vorig jaar erg goed bevallen.
Lekker door de weeks gaan en je hebt geen last van drukte in Cochem, maar nog veel fijner, ook geen drukte op de wegen en veel minder kans op snelheidscontroles.
 
...ach Cochem...
...leuke stad ; fijne toeromgeving...

...doet mij denken aan een liedje van Pé Daalemmer & Rooie Rinus...
...en dat liedje heet (heel toepasselijk..) : Jochem...

...als muziek moet je het geluid van 'One In Ten' van UB40 er even bijdenken...


kijk, daar komt jochem aan
zijn vrienden om zich heen
kijk, daar komt jochem aan
en echt nuchter is er geen
jochem aus lochem gaat elk jaar op z'n puch
drei wochen naar kochem met z'n freunden naar de krug

jochem is jetzt achtzehn jahre alt und lecker stur
er arbeit jeden tag auf 'n trecker bei'ne bur
aber eins pro jahr ist urlaub und dan geht uns jochem los
bier saufen in kochem, dort sind die gläser groß

die kruge sitzt voll holländer, die lallen allemahl
sie kommen hier in kochem mitlallen mit normaal
status qou und andré hazes sind hier auch sehr in treck
bei die holländische freunde ausgedoßt in spaikerjeck

nachmittags auf dem kampingplatz, ein primus is er niet
das wird also kantine für ein bratwurstchen mit friet
am abends nach dem stammcafé mit jan achter die bar
und auch hier in deutschland gibt es pinda's van de spar



...en zo zie je maar ; zelfs in Lochem is Cochem bekend... :]
 
Ik wou deze week naar Cochem maar door het weer ben ik maar terug naar huis gereden. Wou van Vielsalm naar Cochem rijden. Maar mooi om te horen dat het motorhotel prima is *D .
Ik ga binnenkort een lang weekend die kant op :) .
 
...p.s. voor de mensen die helemaal onbekend zijn met Pé Daalemmer & Rooie Rinus : hier een 'youtube-je' (om een idee te krijgen zeg maar...) :

...en omdat het zondagavond is... :
 
Da's toeval. Ik ben een week in het plaatsje Ernst geweest 5 km van Cochem. Wel veel Nederlanders en ook veel motoren te zien. Prachtige omgeving langs de gehele Moezel.
Mooie kastelen in de buurt. Heerlijke moezelwijn.
 
Ik ga liever naar Bullay bij dat Hexengedoe ;)

vind Cochem een beetje druk..... wel leuk om een dagje daar uit te gaan.
ik kom net vandaan,ff weekendje moezel geweest.
het heksenhuis is altijd gezellig,alleen jammer dat mijn foto zo dicht bij het buffet hangt -O-
wij komen er 2 of 3x per jaar.
 
Wij zijn terug van een 6daags verblijf in Manderscheid op 40km van Cochem(Vulkaan-Eifel).
Ondanks het wisselend weer (snikheet tot frisjes met pittige buien) genoten van de streek met zijn mooie motorbaantjes ( de L en k wegen).
Het hotel in Manderscheid is zeker een aanrader, nette kamers, lekker eten, een afgesloten garage voor motoren.
Wij gaan er zeker nog terug.
Uw hotel in het hart van de Vulkaneifel
 
Laatst bewerkt:
hey hallo allemaal,

Wij gaan begin september een weekend naar de Eifel/Moezel... Van een kennis heb ik gehoord dat er op zondag niet meer met motoren gereden mag worden in het Eifel gebied.... vanwege een toename van het aantal motorrijders die de afgelopen tijd zijn verongelukt... Heeft iemand daar ook maar iets van gehoord???.... Ik vind het persoonlijk een erg sterk verhaal... want hoe willen ze dat gaan aanpakken... maar goed, wellicht heeft iemand van jullie daar ook iets van gehoord?

Groetjessssszzzzzzzzzz
 
lijkt mij raar om motoren teverbieden,misschien wel strengere controle.
hoewel strenger??
ik heb nog nooit controle gezien buiten de stadjes,niet voor snelheid en nooit voor geluid
 
Laatst bewerkt:
racienne vindt het een vaag verhaal...:

...van een kennis heb ik gehoord dat er op zondag niet meer met motoren gereden mag worden in het Eifel gebied.... vanwege een toename van het aantal motorrijders die de afgelopen tijd zijn verongelukt... Heeft iemand daar ook maar iets van gehoord???.... Ik vind het persoonlijk een erg sterk verhaal... want hoe willen ze dat gaan aanpakken... maar goed, wellicht heeft iemand van jullie daar ook iets van gehoord?

...vaag...

...de laatste keer dat ik de Eifel/Moezel heb aangedaan was het laatste weekend van april dit jaar...
...en die kennis van je heeft ten opzichte van de toenmalige situatie deels gelijk...

...hele stukken Eifel en Moezelgebied zijn in de weekenden helaas afgesloten voor motoren ; of je moet een verdacht goede reden hebben om daar wel te mogen zijn. En die goede redenen hebben wij Nederlanders helaas niet...

...de stukken die afgesloten zijn voor motoren zijn gelukkig goed herkenbaar middels een bordje 'verboden voor motoren', en de mededeling dat dat alleen voor het weekend geldt, van zo-laat-tot-zo-laat...

...wil je toch graag die routes rijden, is dat geen enkel probleem. Dat kan, en mag dan van maandag t/m. vrijdag...

...en die afsluitingen komen helaas voort uit het feit dat allerlei 'debielen' die nou net die leukste routes gebruiken als hun persoonlijke racebaan...
...en dan met alle 'ongemakken' die daardoor kunnen ontstaan...

...en dat terwijl er toch een hele keurige racebaan ligt in de Eifel...

...positief is echter dat er buiten die afgesloten delen, nog ontzettend veel delen zijn waar je gewoon wel van de omgeving kan genieten...




...trouwens nog een dingetje over Cochem...
...vorig jaar een keer...
...zien we een bordje in het centrum van Cochem met de tekst : 'zimmer frei'...

...dus ; motor aan de kant. Helm af, haren een beetje in fatsoen brengen, jas uit, enz.enz. ; gewoon een beetje toonbaar dus (voor zover dat gaat na 450 kilometer sturen, bij een temperatuur van zo'n 27 graden)...

...wij aanbellen...
...naar binnen toe...
...en vragen om die 'zimmer'...

...antwoord voor ons : 'alles belegt'...
...de dochter des huizes was het daar echter niet mee eens ; 'aber Mutti, enz.enz.'

...aber Mutti was niet te vermurwen ; alles was belegt...
...m.a.w. : we kwamen er niet in...

...motorrijders zijn dus niet overal welkom in Cochem ; dan kunt u er alvast een beetje rekening mee houden...

...bij een ander adresje hadden we gelukkig wel succes ; al was dat ook niet van harte...
...ik zei nog : 'wir sind auf durchreise...'
...commentaar : 'das sind sie alle...'

...echter omdat de bediening daarna en het ontbijt uit de kunst waren ; hebben we een leuke fooi achtergelaten. De oude dame klaarde helemaal op ; en ik denk dat we nog wel een keertje weer mogen komen... :Y
 
...bij een ander adresje hadden we gelukkig wel succes ; al was dat ook niet van harte...
...ik zei nog : 'wir sind auf durchreise...'
...commentaar : 'das sind sie alle...'

...echter omdat de bediening daarna en het ontbijt uit de kunst waren ; hebben we een leuke fooi achtergelaten. De oude dame klaarde helemaal op ; en ik denk dat we nog wel een keertje weer mogen komen... :Y

Sorry hoor maar als ze zoiets zeggen als,, 'das sind sie alle...,, dan zou ik er nog niet voor niks willen slapen....Das ist eine Schande.
Wel even zeggen dat ze onbeschoft is en vervolgens omdraaien en ergens anders kijken.
 
Laatst bewerkt:
...mwha...
...de oude dame mag zeggen wat ze wil...

...ik denk dat het 'apparaat' al wel een jaar of 80 was...
...bijzonder slecht ter been ; en met zoonlief (van een jaar of 50) nog in huis...

...heb haar het voordeel van de twijfel gegeven...
...de kamer was tenslotte (op wat spinnenwebben in bovenhoeken na) heel netjes...

...vonden het nog wel een soort van zielig dat zo'n oud kreng op haar leeftijd nog voor 'zoonlief' moest zorgen ; en een pension moest runnen...

...en belangrijker ; we waren eigenlijk best wel blij dat we een bed hadden...
...ik was het rijden met die temperatuur eigenlijk al best een beetje zat...

...had zin aan een douche ; en een koud biertje...

...vandaar dus toch die kamer...
...en eigenlijk had de oldtimer ook wel gelijk ; we zijn ook allemaal op doorreis...

...toch ?...
 
hmmm... in ieder geval bedankt voor de info.... en we zullen het zien dan... heb er in ieder geval wel heel veel zin in.. wij verblijven trouwens in Hotel Zur Post te Deudesfeld, zo'n 40km van de Moezel.... ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me een leuk hotel... Hotel zur Post,Eifelhotel in Deudesfeld

prettige avond allemaal.........
 
hier hebben wij gezeten, hotel direct aan de Moezel tussen Cochem en Bernkastel :] :]

4mmzc5e.jpg

54j7qqq.jpg
 
Laatst bewerkt:
als iemand nog een paar adreskes heeft van hotels ...ik ga er misschien in sept naartoe :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan