Motorvakantie Luxemburg

Dainrein

MF'er
27 jul 2006
91
0
Samen met mijn vriend ga ik een paar dagen kamperen in Luxemburg.
Heeft er iemand tips? Misschien leuke campings of routes?
Alvast bedankt!

Het mogen ook algemene tips zijn!! Dit is onze eerste motorvakantie :]
 
Laatst bewerkt:
bellevue 2000 is een erg leuke camping! en tjah verder gewoon lekker een beetje aan rijden is daar een erg mooie omgeving met klooven en veel rotsen(ook klein zwitzerland genaamd!) belle vue 200 ligt in berdorf een klein stukje van echternach vandaar waar het elk weekeinde een komen en gaan is van motoren uit heel europa! erg gaaf!! ik ben er in mei geweest maar wil zeker nog eens gaan!
 
Hallo ik ben net terug van een vakantie in luxemburg,en het is n absolute aanrader.
Ik ben in Bourscheid geweest,en in die omtrek zijn supermooie wegen een en al prachtige bochten.
Wel eerst de boel verkennen zou ik aanraden,de bochten zijn niet altijd overzichtelijk en vaak scherper als je denkt.
Je hebt daar wel eens kromme situaties,dan staat er een bord 70 km vlak voor een bocht die je max met 40km kan nemen O-)
Ik heb in een huisje gezeten dat hoort bij Hotel Theis,en daar kun je de moto in een gesloten garage stallen.
Je kunt er ook camperen btw.

Greetz Magnamannetje.
 
bellevue 2000 is een erg leuke camping! en tjah verder gewoon lekker een beetje aan rijden is daar een erg mooie omgeving met klooven en veel rotsen(ook klein zwitzerland genaamd!) belle vue 200 ligt in berdorf een klein stukje van echternach vandaar waar het elk weekeinde een komen en gaan is van motoren uit heel europa! erg gaaf!! ik ben er in mei geweest maar wil zeker nog eens gaan!


Ja de hoek Vianden - Echternach is erg mooi. Vanuit Echternach naar Berdorf kom ook door die kloof en daar ligt ook het gedeelte wat men klein Zwitserland noemt. Even naar Googlen en je snapt wat we bedoelen. Hierbij nog even een route die ik daar wel eens rij, geen officiele maar een die ik zelf verzonnen heb, daarom heb ik ook geen omschrijving bij. Als je de plaatsen waar je doorkomt opschrijft en je volgt de borden dan moet het een heel eind goedkomen. Kaart meenemen dan moet het zeker lukken. Zitten hele leuke :] weggetjes bij. Sorry voor het vern%$ken van de layout. :+

ps route is zo'n 150 km geloof ik

Edit: afbeelding in volgende post gedaan anders was het zo lastig lezen. :o
 
Laatst bewerkt:
route.jpg
 
Op onze website kun je ook mooie routes downloaden (of kijken hoe de route loopt d.m.v. een plaatje). Je kiest een land, dan een deelgebied(en) en dan een route. Alleen op de oplichtende gedeelten zijn routes te vinden.

Veel plezier in Luxemburg!! :)


Doei,
CAT
 
Hier een camping waar ik vorig jaar ben geweest, leuke kleine en gemoedelijke camping, nette doucheruimte, wasmachine/droger aanwezig en een goede keuken. Leuke is dat het een Nederlands eigenaars echtpaar heeft, die nog weten wat service is :)

Ook de omgeving was mooi om te rijden, is me zeer goed bevallen :Y
 
Luxemburg is idd erg leuk! Paar weken gelden nog in 1 dag vanaf Zwolle heen en weer. Best te doen *D

Ik kan je aanraden niet de saaie snelweg , maar de (onder meer) N68 te nemen. Door de Ardennen. Erg leuke weg met veel bochten! Via Theux, Spa, Trois Ponts, Vielsalm en dan richting Diekirch (of waar je ook heen gaat). Op deze manier begint je vakantee al eerder ;)

Veel plezier!



 
Laatst bewerkt:
Luxemburg is idd erg leuk! Paar weken gelden nog in 1 dag vanaf Zwolle heen en weer. Best te doen *D

Ik kan je aanraden niet de saaie snelweg , maar de (onder meer) N68 te nemen. Door de Ardennen. Erg leuke weg met veel bochten! Via Theux, Spa, Trois Ponts, Vielsalm en dan richting Diekirch (of waar je ook heen gaat). Op deze manier begint je vakantee al eerder ;)

Veel plezier!

Ja dat is een mooie snelle route. Eigenlijk moet je vanaf Maastricht al binnendoor gaan. Belgie wel oppassen omdat de wegen niet altijd geweldig zijn (voorzichtig uitgedrukt) :+
 
Op onze website kun je ook mooie routes downloaden (of kijken hoe de route loopt d.m.v. een plaatje). Je kiest een land, dan een deelgebied(en) en dan een route. Alleen op de oplichtende gedeelten zijn routes te vinden.

Veel plezier in Luxemburg!! :)


Doei,
CAT


Zitten zo te zien een paar leuke routes bij in een gebied waar ik vaak ben. Ga ik zeker eens proberen. :Y
 
Luxemburg, perfecte keuze !!
Ik heb sinds 2 seizoenen een caravan in Vianden staan en ga er om de week naartoe, ik sta op de volgende camping http://www.camping-our-vianden.lu
Let inderdaad in Luxemburg op: als er een bord gevaarlijke bocht staat, is het ook een gevaarlijke bocht en niet eentje waar je in Nederland met 90 nog doorheen kunt.

Zoek je een motorhotel dan heb ik van http://www.daytonadasburg.com/
wel goede verhalen gehoord.

Veel motorzaken zijn er niet, ik ga altijd naar Niederfeulen (nabij Ettelbruck)

Leuke routes vind je door op www.viamichelin.nl in te zoomen op de kaart van Luxemburg en dan de groene routes te volgen, Klein Zwitserland is een aanrader (Larochette is DE verzamelplaats voor motorrijders). De kaart die je in dit forum vind heeft inderdaad al veel mooie stukken weg maar mijn favouriete stuk weg blijft de weg van vianden naar Mont ST Nicolas (GP bochten) en vervolgens aan het eind de "Snelweg" oversteken op weg naar Kautenbach.

Veel plezier en je zult zien je raakt eraan verslaafd
 
De kaart die je in dit forum vind heeft inderdaad al veel mooie stukken weg maar mijn favouriete stuk weg blijft de weg van vianden naar Mont ST Nicolas (GP bochten) en vervolgens aan het eind de "Snelweg" oversteken op weg naar Kautenbach.

Veel plezier en je zult zien je raakt eraan verslaafd

Daar heb ik vorig jaar augustus mijn 92er blade TL gereden :( :(

Onder aan deze pagina foto's plus verhaal voor de geintereseerden.

www.motor-forum.nl/forum/topic.php/116395/40/
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties!! *D
Ik plaats wel wat foto's als we terug zijn!
 
Kautenbach-> Wiltz!!! :9~

Camping in Kautenbach aan rivier, goed restaurant bij de brug zit ook een Nederlands Restaurant/hotel. Mooi land, perfecte wegen, veel rust. Heerlijk :Y
Ik ben er nu 4 keer met de motor geweest, dit weekend vertrekken we naar Metzdorf (met FJ club)
:+

Veel plezier, wij zijn echt verslaafd aan dit kleine landje. De kaart van hierboven is een leuke route.
 
Terug
Bovenaan Onderaan