Motorvakantie met activiteiten

Bikefreak

MF veteraan
20 aug 2002
13.113
4.539
Motormuizen,

Ik loop al enkele jaren met een idee. Geef me eens jullie responce en vertel me ook wat je er financieel voor over zou hebben.

Motorvakantie in Zuid en midden Spanje.

Het is de bedoeling om een rondreis te maken door de binnenlanden van Spanje.
Overnachten in Paradores. Een Parador is een hystorisch gebouw (kasteel, klooster, oude grote boerderij) dat enigzins aangepast is om te dienen als hotel waarbij het originele karakater bewaard is gebleven.Doorgaans zijn ze zeer mooi gelegen. Het eten is er altijd van goede kwaliteit. Echt schitterende dingen.

De rondreis gaat dan van Parador naar Parador. Als "backup" rijdt er een bus als bezemwagen mee. Hierin kan ieder zijn spullen achterlaten zodat die niet op de motor gepakt hoeven te worden. De backup wagen beschikt over gereedschap, ehbo, eten etc.......... Afhkankelijk van deelnemers worden het toerritten of sportieve ritten.

De wegen in Spanje zijn van goede kwaliteit en vooral in het zuiden, Andalucia heb je schitterd bochtige stukken waar doorgaans weinig verkeer komt.

De rondreis krijgt ook enkele "niet motordagen". Ik dacht dan aan iets van:
kayaken, raften, moutainbiken, circuitdag......of een mooie stad bezoeken.
Natuurlijk kun je ook iets op eigen houtje gaan doen op deze "niet motordagen", als je maar op tijd "aan de start staat" voor de tocht naar het volgende Parador.

Om mensen de snelweg-km ernaartoe te besparen dacht ik eraan om de motoren over te laten komen (bijvoorbeeld met trein). Jullie zelf kunnen dan ook per trein of eigen vervoer reizen. Natuurlijk worden er voldoende maatregelen genomen om diefstal en schade aan machientjes te voorkomen.

Zelf denk ik dat een dergelijke vakantie tussen de 8-12 dagen moet duren.
Het zal geen goedkoop reisje zijn. Paradores zijn goed aan de prijs (volgens mij ca. 60-80 Euro/nacht) De motor moet over, e.e.a moet georganiseerd worden etc....

Ik weet niet hoe zoiets uitpakt. Misschien eerst eens een kleine groep vrienden en het daarna groter aanpakken. Ik zie wel. Maar eerst kijken wat de responce is.
Als het echt aanslaat, tja dan kan ik er misschien mijn huidige hectische baan voor opgeven. MMMMMm, zou niet gek zijn.

Nou, laat eens horen wat jullie van iets dergelijks vinden.
 
Ik denk dat de meeste gewoon op de motor naar Spanje reizen hoor. Zal best flink in de kosten schelen. Tijd ook trouwen - in / uit laden in Trein evnt. in kratten? Nah.. laat mij maar rijden.

ps. MF special korting?
 
Ik hou persoonlijk niet van een tijd schema op vakantie, helemaal niet als ik op de motor bent.
Denk ook dat vele geen problemen hebben om met de motor naar spanje te scheuren...
Vindt persoonlijk een tentje achterop en zie wel waar ik uitkom leuker...
 
Misschien een idee om het zelf eens te doen, dan kun je een indicatie van kosten etc. geven.

Of je kunt bij Horizon Motorreizen gaan werken, die doen dit soort dingen ook. www.horizonmotorreizen.nl :)
 
Lijkt me heel leuk! Het is bij ons al eens ter sprake gekomen, maar Spanje is idd best een eindje sturen en de trein is gewoon duur :( Als je geen snelweg wilt naar spanje en relaxed wilt 'afzakken' mag je er wel 6 dagen bijrekenen. Maar goed, dan heb je wel een mooie vakantie *D
 
Goed idee, je kunt ook een kleine vrachtauto nemen kunnen er ongeveer 10 in (heb zoiets op mijn werk staan) en zelf met trein gaan.
 
Lijkt me heel leuk! Het is bij ons al eens ter sprake gekomen, maar Spanje is idd best een eindje sturen en de trein is gewoon duur :( Als je geen snelweg wilt naar spanje en relaxed wilt 'afzakken' mag je er wel 6 dagen bijrekenen. Maar goed, dan heb je wel een mooie vakantie *D

lekker veel respons op he bikefreak :? :?
 
Lijkt mij een geweldig plan maar om de kosten te drukken zou ik idd een alternatief proberen te vinden voor het vervoer met trein, ik heb gehoord dat dat echt niet goedkoop is!!!!
Zit er aan te denken om met wat vrienden volgend jaar naar een sbk wedstrijd in engeland te gaan maar zo'n 12 dagen toeren door spanje lijkt me ook super !!!!
 
Denk erover na om met de auto(s) te gaan en motor(en) op aanhanger mee.
Je kunt dan ook alle spullen meenemen die je wil. Eventueel tentje.
Brandstof is voor niks (lease auto) en het kost de motor geen banden.
 
Wat wil je zonder motor op het circuit doen, een rondje Nordschleife te voet :? :? :?

:P

Hahaha, he wat is jouw snelste tijd... nou... 3,5 uur :P , zo da's snel ;)

Het is trouwens wel een erg leuk idee, maar eer je daar bent (Spanje) ben je idd weer een paar dagen verder. Ik heb nog geen plannen voor de vakantie dus...

greetzz
 
Denk erover na om met de auto(s) te gaan en motor(en) op aanhanger mee.
Je kunt dan ook alle spullen meenemen die je wil. Eventueel tentje.
Brandstof is voor niks (lease auto) en het kost de motor geen banden.
Maar hoe rijden we in Spanje dan van Parador naar Parador?
De bedoeling is uiteraard met de motor, maar dan moeten nog alle spullen mee op de fiets. En hoe krijgen we dan de auto naar de plaats van bestemming?
Of had je misschien in gedachten om naar een Parador te rijden, daar een 2tal dagen rond te sturen en dan met de auto naar de volgende af te reizen om dan weer een aantal dagen te gaan sturen?

Op zich lijkt het mij wel wat om in Spanje te gaan sturen. Na mijn kennismaking met de Dolomieten afgelopen zomer ben ik zeker van plan om elk jaar in ieder geval 1 keer in een mooie buitenlandse omgeving te gaan sturen. Naar de Dolomieten hebben we iid de motoren op de aanhanger geladen en zijn met het koekblik naar Italie gereden.
 
Vakantie begint wanneer je thuis vertrekt !
De heen- en terugweg is ook vakantie! Of denk je echt dat je uitgerust terplekke komt wanneer je die trip met de wagen en aanhanger aflegd ?
Met de moto naar Spanje en daar dan rondtoeren, alle gerief mee op de fiets. DAT is een motovakantie.
 
Lijkt me goed plan.
2 of 3 dagen in zo'n ding verblijven (al naar gelang de omgeving e.d.) en daarna weer verder rijden.

Maar mijn motortje komt echt niet in een vrachtwagen of trein ;) .
 
Hola Biker,

Mooie plannen maak jij en ik kan je nog geen ongelijk geven ook. Het is hier fantastisch met de motor. Missschien kunnen we elkaar helpen, omdat ik in Andalucia woon en een eigen onderneming heb in wat jij wil doen. Je hoeft helemaal niet bij mij te boeken, maar ik kan je helpen dit te organiseren.
Bijvoorbeeld de keuze eigen motor of huren, ik denk dat het huren van motoren en zelf komen invliegen veel goedkoper en sneller is dan vanuit nederland hier naar toe rijden. Daarnaast heb ik hier faciliteiten voor de hand om aan het idee hier motor te rijden en te ontspannen inhoud te geven. Kijk maar of je me hulp witl gebruiken en succes met je plannen.
Mijn website is: www.travelmoto.com

Un cordial saludo
Jac
 
Al aan gedacht dat motorrijders over het algemeen vrij individueel ingesteld zijn? Grote groepen op vacantie is niet evident. Met een man of drie vier is goed te doen. Met meer dan vijf wordt het linke boel. 8-)
 
Ik ben voor!! Ook als je met een grote groep bent is mijn ervaring dat die toch opgesplitst wordt in kleinere groepen van verschilende rijstijlen en tempos. Op zich is idd het waard af te wegen naar Spanje op de motor te rijden of evt. op een trailertje. Als je alleen al naar Spanje moet rijden op een motor ben je al handen(emmers) vol geld kwijt aan benzine geld. Aan de andere kant.....het is wel leuk met een zooi motoren dwars door de Benelux en Frankrijk te scheureuh!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan