Motorvakantie met beperkt budget

Ikkos

MF'er
31 mrt 2013
35
7
Het komt er weer aan, de motorvakantie.

Mijn vraag is "waar naar toe"
Wij willen met een groep op onze derde motorvakantie gaan.
Na Duitsland en Engeland zijn we op zoek naar een leuke 8 daagse vakantie op de motor.

Het budget is beperkt. Beperkt tot simpele hostels/pensionnetjes etc.


Ik wil niet 2 dagen onderweg zijn over snelwegen ergens naartoe, dus ik ben op zoek naar een mooie, creatieve oplossing hiervoor terwijl we het budget binnen de perken houden. Daarnaast moet het een beetje redelijk weer zijn, denk dat hierbij de ardennen afvallen.

Hebben jullie tips, of wellicht zelfs nog complete vakantie routes liggen van voorgaande trips?
 
Hmm, beperkt budget met mooi weer zekerheid en niet twee dagen snelweg knallen?

voorstel:
Dag 1 thuis (weet niet waar je woont) - Luxemburg
Dag 2 Luxemburg - Vogezen
Dag 3 Vogezen - Annecy
Dag 4 Passen rijden
Dag 5 Nog een keer passen rijden
Dag 6 Passen rijden
Dag 7 Annecy - Luxemburg
Dag 8 Luxemburg - thuis

Dag 7 wordt dan wel snelweg maar dan kun je lekker op je gemak de laatste dag naar huis rijden.
Voor low-budget: Tentje mee. Als dat niet je ding is zou ik eens kijken of er last minutes chalets/sta-caravans zijn bij vacansoleil of vacanceselect. Kun je voor een habbekrats toch binnen zitten.
Mooi weer garantie heb je niet, gewoon de voorspellingen in de gaten houden.
 
Dat is wel een mooi voorstel, wel veel KM's.

@Bas, als iedereen een tentje/slaapzak/matje etc moet aanschaffen is een goedkop pension of hostel natuurlijk ook niet zo duur.
 
Dat is wel een mooi voorstel, wel veel KM's.

@Bas, als iedereen een tentje/slaapzak/matje etc moet aanschaffen is een goedkop pension of hostel natuurlijk ook niet zo duur.
kan zonder overnachtingskosten de wereld rond :Y
slapen in je meegebrachte stoel
slapen in andermans terras stoel
slapen op je motor
slapen in het gras naast je motor
slapen terwijl je aan het rijden bent
een nachtje doorhalen terwijl je aan het rijden bent.
overnachting in de kroeg scoren.
goedkoop hostel vinden.
slapen onder een bouwzeil.


en zo zijn er nog vele andere opties die je niks kosten.
 
Laatst bewerkt:
Okee, "humor' :)

Ik zeg niet voor niets "beperkt" budget dat impliceert dat er wel wat geld is, maar ik op zoek ben naar een mooie reis.

Dus mocht iemand nog een leuke reis hebben die in de 8 dagen past, zonder dat ik 1000 euro aan een trein naar spanje moet uitgeven.... dat soort dingen zoek ik ;-)
 
Dus mocht iemand nog een leuke reis hebben die in de 8 dagen past,

zeg dat nou niet })

beetje zitvlees en redbull zou geen kwaad kunnen }) maar dan heb je een vakantie met een gemiddelde snelheid van 125km/u :+ (het zou mogelijk kunnen zijn als je het heel goed weet uit te stippelen }) )

maar meestal rij ik 6-7000 in 7-8 dagen weg :Y en als je door onbewoond gebied rijd kost het je geen energie. geen slaap. dus geen slaapplaats nodig :]
 
Laatst bewerkt:
Maar niemand is zo'n held als jou hè... met zo veel ervaring op je 25ste... lol... en 6-7000 km in 7-8 dagen, dan ga je vast ook over de mooiste wegen heen.
Denk dat 99,9% van de motorrijders wel wat wil zien onderweg en het liefste overdag rijdt.
 
Okee, "humor' :)

Ik zeg niet voor niets "beperkt" budget dat impliceert dat er wel wat geld is, maar ik op zoek ben naar een mooie reis.

Dus mocht iemand nog een leuke reis hebben die in de 8 dagen past, zonder dat ik 1000 euro aan een trein naar spanje moet uitgeven.... dat soort dingen zoek ik ;-)

Voor 1000 euro kun je al wel Dolomieten doen lees ik overal!
Ik ga zelf 2 tot 3 weken en we zien wel wat het gaat kosten!
 
Ik zou voor de vogezen gaan. Niet zo duur en je kunt al vanaf Luxemburg toeren. eventueel kun je een rondje maken via Schwarzwald en Eifel terug. De kunst is de kosten voor overnachting en eten laag te houden. Score op de motorbeurs boekjes met motorhotels of maak een praatje met de eigenaren op de beurs, vaak kun je nog een korting krijgen.
 
Okee, "humor' :)

Ik zeg niet voor niets "beperkt" budget dat impliceert dat er wel wat geld is, maar ik op zoek ben naar een mooie reis.

Dus mocht iemand nog een leuke reis hebben die in de 8 dagen past, zonder dat ik 1000 euro aan een trein naar spanje moet uitgeven.... dat soort dingen zoek ik ;-)
Ik heb dit jaar ruim 4000 km gereden in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italie, waarbij er minder dan 1000 km snelweg (heen en terug) is gereden. De rest heerlijk binnendoor. Kostte ook "maar" €750,= all in (met hotels) voor 8 dagen!
 
Leuk setje, weet alleen niet of je daar op wilt liggen. Ik had het geluk toen ik begon met camperen dat iak latijd een brede thermarest mee kon nemen die ik al had. Deze was achteraf qua pakmaat te groot en nu heb ik een veel te duur met dons gevuld ding. Ligt super... hoor anderen alleen maar klagen.
 
Wij gaan al een aantal jaren, in ons geval met eigen trailer, naar Italië en Spanje .
En zijn dan incl. alle kosten ( brandstof auto, motoren, eten en drinken ) voor een goede € 100 per dag klaar.
We rijden dan toch, zoals afgelopen herfst, dik 400km per dag met de motoren vooral in de bergen. :] :] :]
We boeken HP een week voor vertrek op 1 plek, na eerst op een aantal plaatsen in uiteenlopende regio's geïnformeerd te hebben.
Dit om min of meer verzekerd te zijn van goed weer :Y omdat we laat ( 22 september) pas zijn vertrokken 8-)
We zaten dit jaar in de Franse Alpen ( Embrun, Hautes Alpes) waar het wel wat duurder B| is als in Italië :) en Spanje. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan