Motorvakantie, originele demper monteren?

KTM Nick

Die hard MF'er
6 jan 2009
875
245
Utrecht
Beste mensen,

Volgende week vrijdag ga ik met mijn MuZ Baghira 10 dagen op vakantie, Nederland - Luxemburg - Frankrijk - Zwitserland - Italië - Oostenrijk - Duitsland - Nederland.

Dat wordt een aardig ritje, maar ik heb nu dus een BSM Vampire met zelfgemaakte DB killer op de motor zitten, hij maakt geen idioot lawaai of iets, gewoon een nette demper met redelijk geluid. Maar deze demper heeft dus geen CE keur of iets er in zitten, er staat letterlijk niets op, ook niet iets van 'no road use'. Maar ik heb ook nog de walgelijke originele demper hiervan liggen, is het noodzaak de originele demper te monteren voor die landen of valt dat wel mee?
 
Zijn al topics zat over.

Maar als je twijfelt: origineel monteren. Rijd je toch lekkerder op vakantie, lijkt me.
 
Noodzaak is het niet, maar je moet door Duitsland en daar zijn ze er nogal happig op dat het allemaal een E-nummer heeft en dat het geen herrie maakt. Zonder E-nummer loop je behoorlijk risico dat je niet verder mag rijden als je gecontroleerd wordt...
 
Owja, je mag niet verder rijden in dat geval. Geldboete is wel te overzien, maar stil staan? Ik monteer mijn afgrijselijke originele demper wel.

Dit is de demper waar ik het over heb, dat is niet veel porum. :D

mz-baghira-09.jpg
 
Ik zag ook Zwitserland staan in je to do lijst. Die zijn zo mogelijk nog erger dan de Duitsers als het gaat om handhaving op snelheid en lawaai. Dus monteer toch maar die originele uitlaat.
 
Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen. Buitenland, taal, wetten, soms lastig.

De situatie het meest controleren is een originele pijp monteren.
 
Ik ben nog nooit aangehouden in Duitsland, ondanks het stevige geluid :P uit mijn uitlaat.

Nu rij ik weer gewoon met de standaard demper, ook in Nederland.
Geeft letterlijk en figuurlijk rust.
[me="BertV"]wordt oud.[/me]
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn werkelijk nog nooit aangehouden in Duitsland vanwege de uitlaten. Als je er ook nog een dB killer in hebt zitten zou ik me helemaal niet zo veel zorgen maken.

Kom er al jaren met de motor, ook met open Akra's. Zolang je je een beetje verantwoordelijk gedraagt is er niet zo veel aan de hand.

Rustig rijden in de dorpjes en natuurgebieden, bij kruisingen op bundesstrassen bij snelheidsbeperkingen echt van het gas af. Dan maakt wat je voor de rest doet over het algemeen niet zo heel veel uit.

Als je gaat lopen wheelien en als een zotte door dorpjes enz rijdt loop je een groot risico. Wie aandacht vraagt krijgt aandacht.
 
Hé, eindelijk nog eens een Mz, of beter gezegd en Muz. Lang, lang gelden dat ik er nog eens eentje heb zien rijden. Jammer want ze waren goed, en de 100OS zelfs heel mooi. Ik vraag me af hoeveel er in de benelux nog rondrijden.

Controles in Duitsland vallen mee, maar zeker in de vakantieperiode wordt toch wel meer gecontroleerd. Ik zou, als ik jou was, zeker de originele demper monteren.
 
Hey Bendevanmarx, er zijn er niet heel veel meer van, hier een foto van de mijne. En ik ga voor de gelegenheid toch maar de originele demper er onder schroeven. Normaal maakte het mij ook nooit zoveel uit met de motoren die ik had, maar deze demper is gewoon niet voor op de weg helaas. Dus ik ga die dagen maar origineel rijden. :D

16359141470_d760d4a8cd_k.jpg
 
Zojuist de demper verwisseld, wat ziet dat er weer uit zeg :D Wel leuk om origineel rond te rijden, krijg veel bekijks met deze motor, nu is ie nog niet iets eigenzinniger. Maar wat is de lijn van die motorfiets mooi zonder een uitlaat zeg.

IMG_0205.jpg


IMG_0206.jpg


IMG_0207.jpg


IMG_0208.jpg


IMG_0209.jpg
 
Jazeker, der Gestapo zal hem prachtig vinden.

Eines EmTset mit einen originales auspuff das siet sich nicht vaak mehr.
 
Ha ha ha ha, ze benne streng in Deutschland.
Zou de gok niet wagen en lekker de originele auspuff montieren.
Kunnen ze je daarvoor in elk geval GEEN bekeuring geven.
Zonde geld toch indien je misgokt.
Terug in Holland weer lekker die dikke pot eronder.
Klaar is Klara.
Vr Gr E
 
3 weken terug was ik in Italië. Sprak daar een Duitse motorrijder die de dag ervoor op doorreis door Zwiterland daar werd staande gehouden voor het niet voeren van zijn dB killer.
(waardoor de demper niet meer voldeed aan de typegoedkeuring/toelating)
650 euro boete !
 
Dit is de demper waar ik het over heb, dat is niet veel porum. :D

[afbeelding]

Misschien niet mooi (zit tussen je oren) maar wel ongestoord :] door Duitsland ed.

3 weken terug was ik in Italië. Sprak daar een Duitse motorrijder die de dag ervoor op doorreis door Zwiterland daar werd staande gehouden voor het niet voeren van zijn dB killer.
(waardoor de demper niet meer voldeed aan de typegoedkeuring/toelating)
650 euro boete !

Oei da's best prijzig, moeten ze in NL ook maar doen. :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
3 weken terug was ik in Italië. Sprak daar een Duitse motorrijder die de dag ervoor op doorreis door Zwiterland daar werd staande gehouden voor het niet voeren van zijn dB killer.
(waardoor de demper niet meer voldeed aan de typegoedkeuring/toelating)
650 euro boete !

verhaal is veranderd?

3 weken geleden kreeg hij 325chf boete, tot hij de killer te voorschijn haalde, bewust met foute uitlaat, boete eroverheen van 325chf, terecht.
 
verhaal is veranderd?

3 weken geleden kreeg hij 325chf boete, tot hij de killer te voorschijn haalde, bewust met foute uitlaat, boete eroverheen van 325chf, terecht.

Kan me niet herinneren dat er een zelfingenomen beterwetertje bij me stond toen hij het me vertelde :? |(
 
Laatst bewerkt:
Kan me niet herinneren dat er een zelfingenomen beterwetertje bij me stond toen hij het me vertelde :? |(

Ach wat maakt het uit, Loud pipes close dikes en je krijgt er ook een vette prent voor als het tegenzit en daar ging het om. Kortom redenen genoeg om een standaard uitlaat systeem te plaatsen, krijg je tenminste zeker geen prent voor geluidsoverlast op vakantie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan