Motorvakantie-plannen 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien komt het nog wel, maar het het hoofd er nog niet naar staan, ook eerst afwachten wat ik nu qua motor ga doen, deze nog wat langer houden, of toch weer beetje/sloot geld tegenaan gooien.
2 jaar geleden in franse alpen geweest, afgelopen jaar dolomieten, dus die doelstellingen zijn al gehaald.

Wel tot het inzicht gekomen dat (voor mij) een leuke groep/kameraad belangrijker is dan de omgeving. In de dolomieten ook wat extra rijdagen laten liggen om toch met mijn "toffe" groep mee terug te rijden, wat eerst niet de bedoeling was. (zal nog wel paar keer ingewreven krijgen dat ik met de Manghen, Mendola ;) , Gavia, silvretta en/of grossglockner toch wat gemist heb :+ want dat stond o.a. eerst gepland)

Ik dacht dat je de juiste motor al had gevonden. Vooral toen bleek dat er een medische oorzaak was voor de pijnlijke polsen/armen en dit niet te maken had met de motor. Maar ja, er zijn ook zo veel motoren te koop. Ben zelf ook al heel lang aan het zoeken naar een opvolger van de VFR (Alhoewel het ouwe hok het erg goed deed in de Dolo's).

Je had inderdaad een leuk gezelschap, maar erg jammer dat je de Mendola niet hebt kunnen rijden. Man man, wat een racebaan. Prachtig asfalt in een geweldige omgeving.
Wij hebben juist ook de tijd genomen om van die omgeving te genieten en dat is erg goed bevallen.

Mijn hoofd loopt het hele jaar door over van de plannen. Een trip rond de Alpen lijkt mij ook erg leuk.



Je bedoelt de plannen, naast de MF-weekenden en andere MF-reizen?
Komt inderdaad vanzelf, vooral nu je weet wat voor gezelschap je zoekt.
 
Ben van plan om naar de dolomieten te gaan in de buurt van Bolzano.
Ben tevens op zoek naar een leuk onderkomen (niet te duur natuurlijk) en wat routes voor de garmin. Op dit moment zoek ik me suf hier en de verhalen, geweldig. :]

Motorrad (wordt gebruikt door allerlei reisorganisaties, zit daardoor snel vol, zelf geen ervaring mee)
Hotel Residence da Remo is een geheel gerenoveerd gezellig familiehotel met italiaans-nederlandse leiding gelegen tussen de meren van levico en caldonazzo. hier heb ik zelf vorig jaar een weekje gezeten, goed hotel maar meer in de buurt van Trento dan van Bolzano. Prima basis om de Dolomieten in te gaan of langs het Brenta-massief te rijden of langs de Marmolade-bergen of bij het Garda-meer te kijken. Super!
 
een trip voor beginners naar kroatie :Y ongeveer 10 dagen totaal :]
en verder..............een tenten tref organiseren voor het ouwe forum.
zal de eifel worden denk ik.
en nog heel veel andere leuke dingen :+ al dan niet met de motor *D
 
Het chopperen/kamperen is me goed bevallen en Noord Frankrijk was veel mooier dan ik dacht.
Veel geluk gehad met het weer, een overvloed aan zon en een flinke hittegolf.
Chopperrijden gaat niet al te snel, dus via B-wegen en de route nationale gereden door de Ardennen, Champagne streek en Bourgondie naar Auvergne.
Ik denk dat ik dit jaar weer 2 weken ga, maar dan als eindbestemming de Provence.
 
Laatst bewerkt:
Pyreneeen zien er gaaf uit, hoe is het gesteld met de wegen en ik zit helaas vast aan vakantie in juli/augustus :( Wanneer is de beste periode om te gaan? We zaten eerst te kijken naar de Dolomieten maar nu toch maar de Pyreneeen waarschijnlijk :Y

De beste periodes voor de Pyreneeën zijn mei/jun of sep/oct.
In jul/aug, best de 2 1ste weken van juli, of de laatste week van aug (minder druk op de baan)
 
Naast de verplichte weekendjes Eifel eind mei zes dagen naar het drielandenpunt Oostenrijk, Zwitserland, Italie.

Hoop dat de passen dan open zijn.....
 
In het voorjaar zeke rnaar de Dolomieten toe even door de sneeuw rijden met de Strom en in de zomer (mits het weer het toelaat) naar Noorwegen. Vercors wil ik ook ieder jaar even heen rijden. Verder natuurlijk de nodige weekendjes eifel, ardennen en Vogezen.
 
April is net te vroeg om de bergen in te gaan, je loopt dan het risico dat er allerlei passen nog dicht zijn ivm sneeuw. Volgens mij is het vanaf juni zeker goed.
Heb zelf een voorkeur voor de Spaanse kant van de Pyreneëen: goedkoper tanken, mooiere wegen, beter eten.
Dolomieten zijn ook mooi maar vond in de Pyreneëen zo super dat de wegen echt helemaal leeg zijn. In de Dolomieten rijd je in een treintje met 10 andere motorrijders de passen op, in de Pyreneëen rijd je makkelijk een uurtje rond waarbij je dan hooguit 1 auto tegemoet komt.

Om maar te zwijgen over de binnenlanden van Spanje aan de westkant van de snelweg langs de Costa Brava :) Overdag heerlijke rust in de bergen 's avonds lekke rop stap :)
 
Waarschijnlijk Roemenie, bij de Transfagarasan kijken :P

Dik, dat lijkt me ook erg gaaf. enige wat me tegenstaat is de kwaliteit van de wegen in Roemenie.
(heb de Stelvio iig al afgevinkt)

Verder een rondje europa oid.
iig naar het Zwarte woud B500 en Zwitserland en Italie.
 
Laatst bewerkt:
@ eVFRt

Dolomieten? Beslist een kijkje nemen in Molveno, bij Hotel Lory www.hotellory.com
Nederlands Hotelletje en perfect basis voor alle richtingen, Van Cortina, Venetie, Bormio en Comomeer...alles bereikbaar in 1 dag.
 
Wij hebben de Transfagarasan van noord naar zuid gereden. Noorden omhoog is redelijk alleen ruw asfalt en groeven. Naar beneden (richting het zuiden) kun je je borst nat maken voor minimaal 40 km hobbelweg met veel lappen en putten. Daar wil je niet met je supersport voor de lol rijden, in ons groepje klaagde zelfs mensen die een allroad reden. Geeft wel een kick! Verder zijn de HOOFDwegen in Roemenie redelijk te doen en zelf goed richting de Delta Dunari. Veel zijwegen zijn gravel.

Ben er zelf nog niet uit wat ik ga doen in 2011. Dus ik ga even meeliften op jullie ideeen :)


Dik, dat lijkt me ook erg gaaf. enige wat me tegenstaat is de kwaliteit van de wegen in Roemenie.
(heb de Stelvio iig al afgevinkt)

Verder een rondje europa oid.
iig naar het Zwarte woud B500 en Zwitserland en Italie.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan komende zomer, in juni, een maand rond te gaan toeren door Europa. Met de boot naar Noord Engeland, dan afzakkend naar het zuiden de boot weer terug naar Frankrijk, richting Spanje, dan met de boot naar Italie, en via de Alpen, weer terug naar NL. In principe wilde ik alleen gaan, maar dat is voornamelijk omdat ik niemand ken die 1) Tijd 2) zin en 3) geld heeft voor een dergelijke toer. Bij deze dus, mocht iemand interesse hebben laat me dat even een berichtje achter. Uiteraard is het erg belangrijk dat er een hele goede 'klik' is, anders gaat het niet werken.. Ikzelf ben 37 jaar oud en rijd een BMW k1200gt..
 
Heb voor mijn verjaardag boek gekregen van mijn broertje. 20 keer logeren en motorijden. Staan veel leuke tochten in volgens mij als newbie.

Volgend jaar in ieder geval Vulkaneifel in een weekend en daarna nog een keer de landingsstranden in Normandie.

Nog niets gepland voor de 'grote vakantie'.
 
Goh, zou erg graag met de motor op vakantie gaan komende zomer :)

Bootje nemen in Calais. Door Wales richting Lake District en van daar uit rondje Schotland.
Ben je snel een weekje of 3 weg lijkt me. Zou 't ook graag alleen doen, puur om de (innerlijke) rust.

Ik ben er iig al op voorzien :]
4336659215_d66d25842f_z.jpg
 
Laatst bewerkt:
Begin zelf nu ook steeds meer te neigen om 2 weken naar Noorwegen te gaan ipv Ierland. Maar er staat nog niks vast. Behalve dan dat ik weer veel zin heb om lekker op de motor rond te zwerven :)
 
Hey Naba,

Was jij vorig jaar ook al niet in Noorwegen geweest?
Tis er ook zo mooi he.

grtz T
 
Ja kan best. Zondag was ook nog een soort van open dag volgens mij.

Als het om sfeerproeven en kennismaken gaat kun je ze vragen of ze nog een algemene presentatie geven. Doen ze wel eens op een vrijdagavond bij Motoport Zelhem of Duursma.
 
Laatst bewerkt:
Hey Naba,

Was jij vorig jaar ook al niet in Noorwegen geweest?
Tis er ook zo mooi he.

grtz T

Ik zal best een keer geroepen hebben dat ik naar Noorwegen wil ja maar ben nog nooit in Scandinavië geweest.

Het staat nog niet vast dat ik naar Noorwegen ga, voor hetzelfde geld kom ik morgen een aanbieding tegen voor een weekje Oostenrijk en boek ik gelijk en dan is het "Augen auf, Österreich, ich komme!" :) Zit nu nog volop in de "laten we even kijken waar ik naar toe ga fase". Laat me maar gewoon even uitrazen :)
 
Misschien toch maar weer een nieuwe poging doen stockholm te bereiken.. eerst sparen in die rot winter
 
de 3week van juni naar nauders (oostenrijk)
30 kilometer van de stelvio en nog veeeeeeeeeeeeeeel meer passen vandaan
maar ik wil ook nog een keer naar de noordkaap dusssssssss

gr ruud
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan