Motorvakantie-plannen 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naba

MF veteraan
7 feb 2004
2.343
1
Hallo mede-motorreizigers!

Begin oktober inmiddels weer, hoogste tijd om eens te beginnen met de vraag "waar gaan we volgend jaar met de motor heen?" Dus! Het vat bier is aangeslagen, de koffie staat te pruttelen en de landkaarten liggen weer languit op de bar van Motor-Forum's Reiscafé. Van een bescheiden rondje door Zuid-Limburg tot over-land naar Zuid-Afrika:
ook dit jaar is weer de vraag "wat broeit er allemaal onder helm?"

2013 was voor mij een wat minder motor-vakantie jaar. Omdat de crisis ook niet aan mij voorbij ging, waren de plannen wat minder dan gebruikelijk. Vooral omdat ik noodgedwongen een nieuwe baan mocht gaan zoeken. Gelukkig is dat allemaal gelukt en heb ik een weekje in de Dolomieten met de Kawa doorgebracht. Was errug mooi maarrrrrrr helaas de Kawa op zijn kant gelegd. Beetje kuipschade, maar wel balen. Voor de rest wel een goede vakantie gehad dus dat scheelt :)

Voor 2014 heb ik op dit moment het idee om een paar weekendjes te doen in de bekende gebieden net over de grens: Moezel, Sauerland en misschien een lang weekendje Luxemburg. Maar goed, stamgasten weten dat mijn mening nog weleens wil veranderen ;)

Dus zeg het maar: "wat broeit er allemaal onder helm?"

In navolging van de voorgaande edities:

Motorvakantie-plannen 2013
Motorvakantieplannen 2012
Motorvakantie-plannen 2011
Motorvakantie-plannen 2010
 
Afgelopen jaar via Italië op Corsica geewwest en via de RDGA terug.

Komend jaar wil ik via de Pyreneeën naar Spanje/Portugal, Algarve, en dan.. --> Gibraltar. Gewoon, om er op de motor heen te rijden ;)
 
Ik heb mijn favorieten aangepast: 2013 is out, 2014 is in. :)

2013 is een gek jaar: een motor erbij (XJ900F) en toch maar weinig leuke trips gemaakt (1 trip naar Zwitserland). Op mijn werk begint de crisis nu pas voelbaar te worden, de komende weken zal duidelijk worden welke gevolgen dat zal hebben. Het scenario veel tijd en weinig geld ligt op de loer!

De overkant (Engeland, Schotland) trekt sterk, zeker nadat ik eerder dit jaar mijn Engels heb opgefrist (inclusief Cambridge examen).
 
Ik weet het nog niet, zijn zo veel mooie bestemmingen waar ik nog naar toe wil. Kan zomaar van de winter nog naar Marokko zijn of volgend jaar ergens in Rusland ofzo :+
 
Veel plannen:
Sinds een week heb ik een erg romantische relatie met een Kawa-groene Versys.

2014 wordt ons jaar:

Newbies weekend naar Duitsland
Hét MF weekend naar Duitsland
En 11 dagen Marokko

Ik heb nog geen plannen voor het hoog- en naseizoen maar ik voel aan m'n water dat dat ook motorgerelateerd gaat zijnn!
Misschien nog 2 weken naar bijv Schotland??
 
Als volgend jaar het W(orld) D(ucati) W(eek) georganiseerd wordt, dan wordt het Dolomieten en Toscane, anders wellicht Spanje.
 
Ik heb mijn favorieten aangepast: 2013 is out, 2014 is in. :)

2013 is een gek jaar: een motor erbij (XJ900F) en toch maar weinig leuke trips gemaakt (1 trip naar Zwitserland). Op mijn werk begint de crisis nu pas voelbaar te worden, de komende weken zal duidelijk worden welke gevolgen dat zal hebben. Het scenario veel tijd en weinig geld ligt op de loer!

De overkant (Engeland, Schotland) trekt sterk, zeker nadat ik eerder dit jaar mijn Engels heb opgefrist (inclusief Cambridge examen).

Pas nog een artikel gelezen over "motor-walhalla" Wales, ontbreekt in je rijtje :)
 
Op mijn werk begint de crisis nu pas voelbaar te worden, de komende weken zal duidelijk worden welke gevolgen dat zal hebben. Het scenario veel tijd en weinig geld ligt op de loer!
Spannend Jack, sterkte ermee.
Ik dacht juist dat het een gekkenhuis qua orders was bij jullie?
 
Laatst bewerkt:
Spannend Jack, sterkte ermee.
Ik dacht juist dat het een gekkenhuis qua orders was bij jullie?
Dat was inderdaad wel zo, maar dat hoogtepunt ligt achter ons. We ijlen wat na op de rest '(

Ik kan me een scenario indenken waarbij ik op zoek moet naar een comfortabele toermotor met handvatverwarming om het woon-werkverkeer af te handelen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het terug het 3 landenpunt wordt aan Oostenrijk, Zwitserland en Italië.
Zo kan ik de mooie Oostenrijkse natuur opsnuiven en doorrijden naar de Stelvio- en Gaviapas.
Dit is een eventueel werkschema, er staat nog niets vast.
Maar 'k zou graag een motovriendin meewillen. Mijn vorige motovriendin heeft haar prins op de witte moto gevonden. We gingen al 3 jaar samen op reis, als "broer en zus".
We zien wel. Ik woon wel in België en rij met een Honda Crosstourer.
 
En ik wilde dit jaar nog weg en nu is het topic daarover gesloten. Wat nu, ik lijk ontroostbaar, maar ben het niet.
Ik ga op pad met een Kawasaki 250 eliminator '96, met hond achterop en aanhanger. Ik zal door Frankrijk reizen, daar een leuke bergpas uitzoeken, daarna door Spanje naar Portugal reizen om daar het jaarlijkse paardenfestival van Golegã bij te wonen. Hoe lang alles gaat duren weet ik nog niet.
 
weekje pyreneeën en een weekje sardinie als het huis klaar is :Y
verder nog een paar tripjes *O*
 
Laatst bewerkt:
En ik wilde dit jaar nog weg en nu is het topic daarover gesloten. Wat nu, ik lijk ontroostbaar, maar ben het niet.
Ik ga op pad met een Kawasaki 250 eliminator '96, met hond achterop en aanhanger. Ik zal door Frankrijk reizen, daar een leuke bergpas uitzoeken, daarna door Spanje naar Portugal reizen om daar het jaarlijkse paardenfestival van Golegã bij te wonen. Hoe lang alles gaat duren weet ik nog niet.

Ik ben wel benieuwd hoe je een hond meeneemt dus als je een foto hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel benieuwd hoe je een hond meeneemt dus als je een foto hebt.
Gewoon achterop:
360.jpg
 
Mijn vriendin wil twee weken naar bretagne, ik drie weken naar istrië.

Dat wordt dus weer een lang weekendje eifel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Luxemburg doe ik elk jaar. Meestal een dagje, soms twee dagen. Dus dat doe ik in 2014 zeker weer.
Al een paar jaar loop ik met het plan rond om nog eens in Gibraltar te gaan kijken. Misschien komt het er dit jaar wel van. En verder wat dagtripjes om vooral Industrieel erfgoed te bezoeken.

Een gezinsvakantie met de motor zit er niet in. Dus een trip van meerdere weken met de motor zit er de komende jaren niet in.

Ach, ik zie wel.
 
4 januari 2014 staat er een F800GS op mij te wachten in Melbourne om er vervolgens de Great Ocean Road mee te gaan rijden en vervolgens enkele dagen verhard maar ook zeker onverhard door de outback van South Australia te bewonderen vanaf deze machine.
 
Motorrijden daar is maar 4 daagjes van de reis. Gaan ook nog 4 dagen in VW T2 rijden, kerst en oud en nieuw in sydney en surfles op bondi beach... (ga alleen voor het eerst in 10 jaar niet op wintersport denk ik)
 
Nuffi Tart: Ik weet niet hoe ik hier moet 'quoten' laat staan 'n foto uit mijn bestand op laden. Maar dit staat over mij al bina 2 jaar op internet:

We hebben reeds zo'n 150000km ermee afgelegd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan