Motorvakantie-plannen 2015: jubileum-editie!

Kwestie van opvoeden ;)

fad2c9.jpg


Dit kan ook:

2ch75ly.jpg


:+
 
Met Pinksteren naar het Zwarte Woud. overnachten in de buurt van Steinach

Binnenkort maar eens aan de gang met route's ....mocht iemand wat hebben aan routes of doe dat wel/niet gebieden houd ik mij aanbevolen *D
 
de plannen zijn duidelijk, hier: met de €500-challenge een rondje Stelvio-pas:

stelvio-super-view_zps78f8a518.jpg


voor de toekomstige motorvakantiejaren staat in elk geval een rondje Roemenië op de agenda. de Transfagarasan heb ik in 2005 met de auto gedaan, daarnaast is de TransAlpina ook erg aantrekkelijk, evenals de Cheile Bicazului, in NO Roemenië. en voor het culturele aspect de beschilderde middeleeuwse kloosters in het district Suceava, vooral ook omdat je er toch in de buurt bent en het een leuk rondritje is. alleen: verkijk je niet op de afstanden, rijtijden en kwaliteit van het wegdek...
 
In mei naar de Harz en in juni naar de Eiffel om het goede gevoel te krijgen.

Aanvankelijk was ik van plan om dit jaar midden-zomer naar Schotland te gaan.
Zoals ik begrijp zijn er dan veel midges (of hoe die krengen ook mogen heten). Verder belooft iha het weer in Schotland ook niet veel goeds, hoewel dat veel wordt tegengesproken (?) Regen is iets waar ik op de brommerd absoluut niet van houd.

Uiteindelijk besloten om paar weken naar Z Afrika te gaan. In de laatste week toeren op een huurfiets rondom de Kaap en Stellenbosch.
 
nice! [me="Bas600"]wil dat ook wel een keer gaan doen #eerstkinderenuithuis[/me]
 
Laatst bewerkt:
Ik + vriendin zitten eraan te denken om de motor op de autotrein richting Slovenië te zetten. Vervolgens 3 weken terug rijden. Iemand ervaring mee?
 
nice! [me="Bas600"]wil dat ook wel een keer gaan doen #eerstkinderenuithuis[/me]

Ja, Bas dat klopt! Jouw tijd komt nog wel................(?)
In het verleden ben ik ook jaarlijks gewapend met emmertjes en schepjes naar het strand geweest met mijn (toen nog) ukkepukkies.
Laten we eerlijk zijn: Dat was iets anders maar toch wel heel leuk!! :Y

Misschien ga ik in de toekomst nog eens als opa op herhaling ????
 
Laatst bewerkt:
Ja, Bas dat klopt! Jouw tijd komt nog wel................(?)
In het verleden ben ik ook jaarlijks gewapend met emmertjes en schepjes naar het strand geweest met mijn (toen nog) ukkepukkies.
Laten we eerlijk zijn: Dat was iets anders maar toch wel heel leuk!! :Y
:Y

Zijn al wel 2x naar SA geweest *D , alleen toen nog niet in bezit van :] rbw

voorlopig op 2 wielen maar binnen europa.. nog genoeg te zien : :)
Nu alvast "voorpret"... route's zoeken/maken/samenvoegen
 
Laatst bewerkt:
zo de voorpret van routes uitvinden in google maps is begonnen al 2x een waarschuwing vanwege ongewoon verkeer te pakken _O- iemand anders al een een captcha tevoorschijn gekregen vanwege ongewoon verkeer vanaf dit ip adres? O-)
 
Laatst bewerkt:
Zo, na even de hele vakantie op een laag pitje.
Afgelopen zaterdag de koffers besteld, en krijg zowaar een link van m'n vriendin met ideeën voor passen naar/in slovenie, dacht dat ze er zwaar tegenop was. (iets met corruptie ofzo)
Nu nog even bedenken hoe.

Mogelijk:
Nederland -> België -> Luxemburg -> Frankrijk -> Italië -> Slovenië -> Oostenrijk -> Duitsland -> Luxemburg -> België -> Thuis

Moet wel lukken in 3 weken denk ik zo
 
Laatst bewerkt:
Zo, na even de hele vakantie op een laag pitje.
Afgelopen zaterdag de koffers besteld, en krijg zowaar een link van m'n vriendin met ideeën voor passen naar/in slovenie, dacht dat ze er zwaar tegenop was. (iets met corruptie ofzo)
Nu nog even bedenken hoe.

Mogelijk:
Nederland -> België -> Luxemburg -> Frankrijk -> Italië -> Slovenië -> Oostenrijk -> Duitsland -> Luxemburg -> België -> Thuis

Moet wel lukken in 3 weken denk ik zo

Daar is heel wat leuks van te maken *D
 
Ook hier druk aan het plannen! Met Hemelvaart voor vier dagen naar Sauerland en eind mei in drie weken de kustlijn van Rijeka (Kroatië) naar Sarandë (Albanië) afrijden, met hier en daar wat stukken binnenland. Vervolgens via Kosovo en Bosnië weer richting huis :)
 
mooie trip. waar ga je de boot op?

Waarschijnlijk Sète. Dat is maar een goeie 1000km rijden van hier uit.
Ferry om 20:00, dus inschepen vanaf 16:00. Het is een 10-tal uur rijden met verkeer.
Dus lekker vroeg vertrekken, dan slaap ik lekker op de ferry.

Kost maar 280 euro heen en terug in een 4-persoon binnencabine voor jezelf (210 voor een stoel, 230 met 4 in 1 kajuit, 280 als je gewoon zo'n hele kajuit zelf neemt).
Je bent even veel kwijt als je tot in Malaga moet rijden en terug (2000km extra, 2-3 overnachtingen en alsnog de ferry nemen).

Dan geef ik gerust net wat meer uit om relax op de ferry in het zonnetje, bios, restaurant te zitten, lekker een kajuit voor mezelf,... en uitgerust aankomen in Marokko.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan