motorvakantie Portugal onmogelijk!!

GR8 1

Rookie
2 aug 2004
3
0
Waddinxveen
Hallo daar allemaal.

Wie o wie kan mij helpen ik zit met een zwaar probleem. Ik heb onlangs een klaplong gehad en hierdoor mag ik van de dokter dit jaar niet met het vliegtuig op vakantie. Omdat de kans dat als ik nu zou gaan vliegen, binnen 4 weken na mijn ontslag uit het ziekenhuis, 30% is. Ik baal hiervan als een stekker want ik zou 23-08-'04 vertrekken naar Faro/ Portugal voor twee weken.

Ik had uiteraard alles al geboekt en geregeld dus ik heb er erg naar uitgekeken. De Tickets heb ik allang maar nu kan ik dus niet meer met vliegtuig. Dus zat ik te denken dan ga ik gewoon met de motor, des te leuker eigenlijk natuurlijk. Nu had ik het plan om met de motor op de trein te stappen en zo ver mogelijk met de trein te gaan en dan het laatste stuk binnen een dag zelf te rijden.

MAAR WAT BLIJKT? Het is mogelijk om met de trein tot aan zuid Frankrijk te reizen en dan houd het op!!!!! Tot aan Narbonne om precies te zijn. Dat ligt vlak aan de Spaanse grens. Dus van daaruit is het nog veel te ver om alleen te doen. Want dan moet ik namelijk eerst over de Pyreneen en dan dwars door Spanje en dan ook nog door Portugal om in de Algarve aan te komen. Hemelsbreed volgens de Bosatlas is dat 1200 KM. Dus in werkelijkheid zal dat minimaal 1500 km zijn en waarschijnlijk nog veel meer.

Het Gekke is dat als ik met de auto de trein op zou gaan ik helemaal tot aan Madrid of zelfs sevilla zou kunnen reizen. Maar met de motor houdt het bij de Narbonne op.


Wie o Wie heeft ervaring met het reizen met de motor op de trein door spanje of wie kan me helpen aan tips om naar Portugal te reizen met m´n Motor???????

Ik heb al via de ANWB; de NS de Teinreiswinkel en het spaanse verkeersbureau geinformeerd. Als het niet kan ga ik gewoon met de bus en huur ik daar misschien wel een motor maar ik wil het liefst m´n eigen motor meenemen!!!!!!!!!
 
Kan je niet iemand charteren die de motor voor je rijdt, de kosten die je dan bespaart voor je motor in de trein, zijn de treinkosten voor die persoon om terug te rijden. Ik denk dat er liefhebbers zat zijn die een motorritje naar Faro (is btw 3100 Km vanaf Weesp) wel zien zitten. Moet je uiteraard wel iemand anders op je motor willen.....
 
wij waren m,et zijn tween (mijn vriendin en ik) in 5 dagen in lissabon. dat was in juni dit jaar. zal nu wat meer tijd nemen omdat het drukker is. maar met de tolpoorjtes kun je veel tijd winnen als je met credicard betaald.
we zijn niet via parijs gereden, maar via calais en rouen. dus das ook om. 2e stop was in biaritz, 1e weet ik zo snel ff niet. 3e stop was in tordesillas, 4e stop in evora (30km van lissabon), 5e guincho bij lissabon. toen zijn we via de kust weer terug gegaan in 3 weken. heerlijk!!
 
idd

gewoon 2 weken extra vakantie nemen en RIJDEN met je ......

;)

p.s. wel route national nemen, als je over de snelweg gaat is er ook geen bal aan
 
Ik wil op de trein door spanje heen met mijn motor. Dat schijnt gewoon niet te kunnen. Dat snap ik gewoon echt niet!!!!!!!!!!!!!! Ik kan tot aan de spaanse grens komen met de trein maar geen meter verder. Ik ga niet in mijn eentje dwars door spanje rijden. Veel te link en te ver en wil mijn bagage (20kg) gewoon via het vliegtuig sturen. Ik had geen Annuleringsverzekering afgesloten. Ik weet dat dat al stom is,maar ja. Ik wil dus met een minimum aan bagage op de trein stappen. Omdat mijn koffer met het vliegtuig gaat.
 
Ik "voel" met je mee. Tijdens een praatje op een camping (voorseizoenplaats te Ouddorp 2004, plaats "slijkgat" ) in gesprek geraakt met een meneer. Was onder de indruk van mijn R1 en vertelden mij dat hij als HOBBY had; MOTOREN VERPLAATSEN over heel de wereld. HUH, daar moest ik meer van weten ! Hij werkt in loondienst als transport planner en doet dit voor zichzelf. Hij timmert kisten en regelt dat je motor opgehaald kan worden op een plaats wat jij wilt. Als je de site ziet denk je met een PROF. te maken te hebben maar hij vertelden mij dat hij alles zelfstandig doet. Op mijn vraag als je dan s'nachts gebeld wordt uit een ver land, reageerde hij met; nou dan gaan we wat regelen !!! ALLES IS MOGELIJK. Geloof mij ik heb absoluut geen belangen bij de volgende link: http://www.motortransport.nl/ Hopende dat je hier iets aan hebt, R1HANS.
 
Mogelijk nutteloze tip maar je weet nooit.

Heb je er al eens aan gedacht om ff over te stappen? Dus tot waar je mag rijden met de trein...uit de trein...100 km verder rijden en weer op een trein.

Je maakt me toch niet wijs dat het in Spanje verboden is om je motor te vervoeren op een trein als auto wel kan.

Editje...nou nee als je zelf al geïnformeerd hebt zal het wel kloppen. Maar misschien is het alleen zo dat rechtstreek reizen niet kan en overstappen wel.
Wat bovenstaande advertentie betreft...ik kan me vergissen maar ik dacht dat zoiets erg duur was. Je moet natuurlijk eens horen maar stel nou dat het je 300 € kost...dan ben je imo beter af met een gehoerde moto. Loop je ook nog eens minder risico (denkik) om in kosten te vallen als je hem teegn de grond werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil op de trein door spanje heen met mijn motor. Dat schijnt gewoon niet te kunnen. Dat snap ik gewoon echt niet!!!!!!!!!!!!!! Ik kan tot aan de spaanse grens komen met de trein maar geen meter verder. Ik ga niet in mijn eentje dwars door spanje rijden. Veel te link en te ver en wil mijn bagage (20kg) gewoon via het vliegtuig sturen. Ik had geen Annuleringsverzekering afgesloten. Ik weet dat dat al stom is,maar ja. Ik wil dus met een minimum aan bagage op de trein stappen. Omdat mijn koffer met het vliegtuig gaat.
mag dat? je koffer wel sturen maar zelf niet mee gaan? Dacht dat dat ivm terrorisme en zo al lang verboden was!

(beetje offtopic maar goed)
 
Ik wil op de trein door spanje heen met mijn motor. Dat schijnt gewoon niet te kunnen. Dat snap ik gewoon echt niet!!!!!!!!!!!!!! Ik kan tot aan de spaanse grens komen met de trein maar geen meter verder. Ik ga niet in mijn eentje dwars door spanje rijden. Veel te link en te ver en wil mijn bagage (20kg) gewoon via het vliegtuig sturen. Ik had geen Annuleringsverzekering afgesloten. Ik weet dat dat al stom is,maar ja. Ik wil dus met een minimum aan bagage op de trein stappen. Omdat mijn koffer met het vliegtuig gaat.
Wat is er precies link aan een paar honderd kilometer door het rustigste deel van Spanje te rijden?
 
ik zou gewoon een motor huren. Je rijdt waarschijnlijk toch niet elke dag en het is toch weer een vreemd land met andere gedragsregels enz. Beter een huurmotor dan je eigen motor zou ik zeggen. Behalve als je hem daar zelf naar toe rijdt dan.
Of heb jij een motor die zeer speciaal is en rijd je niet graag op een andere?
 
Hallo daar allemaal.

Wie o wie kan mij helpen ik zit met een zwaar probleem. Ik heb onlangs een klaplong gehad en hierdoor mag ik van de dokter dit jaar niet met het vliegtuig op vakantie. Omdat de kans dat als ik nu zou gaan vliegen, binnen 4 weken na mijn ontslag uit het ziekenhuis, 30% is. Ik baal hiervan als een stekker want ik zou 23-08-'04 vertrekken naar Faro/ Portugal voor twee weken.

he dude
ik heb zelf 2 klaplongen gehad.
mij is vertelt dat je 25 % kans houd dat het terug kan komen.
na de tweede klaplong zat ik na 3 weken in het vliegtuig op en neer naar spanje.
m`n broer is piloot en ik kon ff mee in de cockpit. })
dus vreemd dat je niet mag vliegen.
 
Hartstikke bedankt voor de reacties. Ik heb zelf maar besloten om gewoon te gaan vliegen. Voel me kiplekker en ben aan het hardlopen geslagen en heb gewoon gezonde longen. Dus die 30% kans op terugkomen van de klaplong ga ik voor lief nemen. 70% kans dat er niks gebeurd. Ik mocht alleen van de Longarts de eerste 4 weken niet vliegen.

Verder het overstap verhaal is natuurlijk door mijzelf ook al geprobeerd maar het gaat er dus om dat de motor in heel spanje geen trein op kan. Of ik nu in Barcelona opstap of waar dan ook.

Dat ik mijn koffer wel mocht sturen komt door de verklaring die mijn longarts heeft afgegeven dat ik niet mocht vliegen i.v.m. met mijn long. Ik heb gewoon een ticket gekocht dus mijn luchtvaartmaatschappij wilde een verklaring van mijn arts en dan kon mijn koffer gewoon mee.

Verder wilde ik de gever van de tip over het motortransport hartstikke bedanken want dat was eigenlijk de enige tip waar ik echt iets aan heb gehad. Ik heb geinformeerd en ik kon mijn motor inderdaad in Madrid krijgen op een bepaald tijdstip maar het kostte me iets teveel en de treinreis die ik dan moest ondernemen was echt klote. 20 keer overstappen bij elkaar tot aan Madrid. Dus dat is niet echt ideaal.

Maar goed ik heb nu al drie avonden hard gelopen en ik voel dat mijn longen echt weer sterker worden dus ik kan wel met redelijke zekerheid zeggen dat ik bij de 70% hoor die na een maand weer kan vliegen zonder een nieuwe klaplong op te lopen.
 
In Spanje hebben ze andere spoorbreedte dan in frankrijk. Daarom kunnen er geen franse treinen Spanje in. Volgens mij kan je wel gewoon overstappen hoor en je motor laten vervoeren...

In Spanje rijden genoeg treinen, zal vast wel een goederenwagon tussenzitten... :)
 
Als je met de auto zo mer kunt komen, is het vreemd dat het met de motor niet kan. Anders neem je een auto met motoraanhanger mee, met je motor op de aanhanger. Dan kom je er wel (kost alleen iets meer :+ )
 
Hartstikke bedankt voor de reacties. Ik heb zelf maar besloten om gewoon te gaan vliegen. Voel me kiplekker en ben aan het hardlopen geslagen en heb gewoon gezonde longen. Dus die 30% kans op terugkomen van de klaplong ga ik voor lief nemen. 70% kans dat er niks gebeurd. Ik mocht alleen van de Longarts de eerste 4 weken niet vliegen.

...

Hey! Erg jammer dat het niet gaat lukken met je motor. Ik hoop dat alles goed gaat in het vliegtuig(zal toch wel?). Maar het geld wat je nu uitspaard voor die extra treinreis voor jou en je motor kun je daar eventueel een motor huren. Tis natuurlijk niet je eigen motor maar het zal vast mooi rijden zijn ja!

Groetjes Corine van Motorcentrum Kruisinga!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan