Motorvakantie: Wat is het mooiste vakantieland?

Wat is het mooiste vakantieland?

• Duitsland

Stemmen: 2 6,3%
  • België

Stemmen: 1 3,1%
  • Zwitserland

Stemmen: 1 3,1%
  • Oostenrijk

• Frankrijk

Stemmen: 12 37,5%
  • Italië

Stemmen: 7 21,9%
  • Noorwegen

Stemmen: 5 15,6%
  • Engeland

• Totaal aantal stemmers
    32

Luckyboy

Rookie
16 nov 2002
13
0
Apeldoorn

Deze zomer willen wij met de motorfiets een paar weken op vakantie. })

Welk land vinden jullie het mooiste voor motorrijders en waarom?

Laatst bewerkt:
Frankrijk: Heel gevarieerd, altijd mogelijkheid tot het kiezen van 1) Autoroute, snel op je plaats 2) Route Nationale, goed geasfalteerd door bergen en dorpjes of 3) de kleine weggetjes

Verder een heel gevarieerd landschap, motorvriendelijk land en meedenkende weggebruikers!

Italië en Frankrijk, tie-break: idem als hierboven. Zeer meedenkende automibilisten. Ze vinden het zeer normaal dat je hen links en rechts voorbijvliegt, of vooraan gaat staan in files of aan stoplichten, etc.
Plus heerlijk eten, fantastisch weer, mooie wegen, prachtige landschappen.....Vroem !!! :] :] :]

waarom staat Zweden er niet bij??

brede wegen, nooit files, behalve als er een eland midden op de weg staat, haha...

sinds ze bij de EU zitten hebben ze heel veel geld gestoken in het aanleggen van nieuwe wegen.

Maar Noorwegen is ook leuk hoor, al die bergweggetjes, veel bochtjes... O-)

/Cath.

waarom staat Zweden er niet bij??

brede wegen, nooit files, behalve als er een eland midden op de weg staat, haha...

sinds ze bij de EU zitten hebben ze heel veel geld gestoken in het aanleggen van nieuwe wegen.

Maar Noorwegen is ook leuk hoor, al die bergweggetjes, veel bochtjes... O-)

/Cath.

MUGGEN!!!

ben nog nooit op motorvakantie geweest, maar wat ik van Duitsland heb gezien is zeker niet mis. Dus daar ga ik zeker een keertje doorheen rijden. Italie ook, alleen voor mij Frankrijk niet omdat ik daar nog niet mag rijden(te kort mijn rijbewijs)

Dus aan het eind van de zomer kan je mijn mening pas geven :)

Huh? Niet mogen rijden in Frankrijk omdat je te kort je RBW hebt? Mis ik iets? Je hebt toch je RBW, dus lekker :] ...??? Toch??

ben nog nooit op motorvakantie geweest, maar wat ik van Duitsland heb gezien is zeker niet mis. Dus daar ga ik zeker een keertje doorheen rijden. Italie ook, alleen voor mij Frankrijk niet omdat ik daar nog niet mag rijden(te kort mijn rijbewijs)

Dus aan het eind van de zomer kan je mijn mening pas geven :)

Duidelijk Frankrijk. Prachtig land (jammer van die mensen die er wonen). Ik ga er nu al 3 jaar heen en vermaak me altijd. Overal is wel een leuke motor camping te vinden. En dan nog het voordeel dat je altijd kunt kiezen tussen snel ergens zijn via tolweg (kost geen flikker met de motor) of lekker landelijk rijden via route-national.

Cobain

Duitsland: mooie :] wegen, goed asfalt, aardige mensen, lekker dichtbij
België: mooie :] wegen, waardeloos asfalt, lekker dichtbij
Luxemburg: mooie :] wegen, goed asfalt, aardige mensen, lekker dichtbij, goedkope benzine
Zwitserland: de mooiste bergpassen, goedkoper dan men denkt
Italië: Dolomieten :9 , waardeloos kampeerland
Oostenrijk: Voor alle leuke weggetjes moet je tol betalen :(
Frankrijk: De ruigste bergpassen, mooiste natuur, goede campings
Noorwegen en Zweden: ruig, stil en verlaten, perfect asfalt, mooie :] wegen

Frankrijk. Goede wegen, mooie natuur en de keus tussen péage of binnendoor. Minder zijn de vele koekblikken die je tegenkomt.

Ik zeg Schotland :9 . Nee dat is geen Engeland.
Prachtig land, mooie wegen, niet teveel mannen die met een flitser in de berm staan en motorrijders zijn daar nog welkom. Verder natuurlijk gezellige pubs en een lekkere nationale drank :P .Alleen de meisjes waren nix :r

Ik zeg Schotland :9 . Nee dat is geen Engeland.
Prachtig land, mooie wegen, niet teveel mannen die met een flitser in de berm staan en motorrijders zijn daar nog welkom. Verder natuurlijk gezellige pubs en een lekkere nationale drank :P .Alleen de meisjes waren nix :r
:^
:9 Schotland!

't is natuurlijk maar waar je van houdt, maar mijn favoriet is toch wel noorwegen.

en wel om de reeds genoemde redenen dat het er rustig (op sommige plekken echt uitgestorven) is. er prachtig ruig landschap is met daar doorheen goede en leuke wegen en weggetjes.

er is maar een land gemaakt om motor te rijden en dat is engeland, en natuurlijk wales en schotland.
blijf weg van de M wegen en volg alleen de B wegen en de ongenummerde.
cool volk, motorminded en ze hebben vroeger allemaal lang haar en een triumph gehad :+
helaas voor mij gaat je halve vakantiegeld in de boot zitten :(
zweden en noorwegen zijn ook niet verkeerd vooral de kustweg in noorwegen is mooi.
helaas is overleven in deze landen niet goedkoop |(
in het noorden van zweden zijn niet veel mooie wegen en word het erg amerikaans(de wegen).
gelukkig word het gebrek aan sturen gecompenseerd door een overdosis muggen '(

Italië is wat mij betreft het motorrijders paradijs :} met Groot-Brittannië als goeie tweede, vooral Wales, Schotland en het Lake-District :)

Italië is wat mij betreft het motorrijders paradijs :} met Groot-Brittannië als goeie tweede, vooral Wales, Schotland en het Lake-District :)
Lake-District is inderdaad prachtig om te rijden, daar kom je nog hellingen tegen van 30% :}

Toch mis ik Ierland in het rijtje.

Daar wilde ik in september nog een weekje naar toe.

Maar eerst vrijdag af naar Noorwegen.

Terug
Bovenaan Onderaan