Motorvakantie

Gewoon Snel

MF veteraan
1 mrt 2005
3.664
14
Herten (Limburg)
Ik wil met de motor gaan toeren in Oostenrijk. Om daar te komen zou ik daar met de trein naar toe willen reizen. Heeft iemand hier ervaring mee, kan iemand mij hierover meer info geven?

Bestaat er zoiets als een autotrein waar ook motoren mee kunnen?, misschien een stomme vraag
 
Het beste kun je de NS zelf ff bellen, ik dacht dat er speciale treinen voor waren, maar wanneer, waar hoe en wat geen id verder
 
Zoals vroeger worden ze niet meer gemaakt die motorrijders :+
Je zou ook binnendoor naar naar Oostenrijk kunnen gaan
:]
 
Laatst bewerkt:
Van uit Nederland weet ik niet, wel vanuit Duitsland. Kijk ff op www.dbautozug.de .

Ik ben vorige week met deze trein naar Italie geweest. Of er ook een lijndienst is richting Oostenrijk is moet je ff uitzoeken op hun site.

Wij zijn opgestapt in Neu-Issenburg, net onder Frankfurt. De motoren werden in rap tempo vakkundig vastgesnoerd waarna de reis richting Verona kon beginnen. Wij zaten met z'n drieën in een slaapcoupe, op zich een super systeem. Bedden uitklappen en tukken, als je wakker wordt de volgende ochtend ontbijtje en om 9.30 stonden we in Verona. Gelijk maar een rondje Garda meer gedaan *O*

Wat mij betreft is zo'n treinreis een hele goede optie. Liever de heenweg dan de terugweg, want dan heb je geen verplichtingen om op de terugweg perse op een bepaald tijdstip op een bepaalde trein te moeten stappen :N .
Achteraf is dit zeker een goede optie geweest, want wegens omstandigheden zijn we ruim een halve week eerder naar huis gekomen.

Maar, Italië is prachtig, zeker met de motor *O* :9~

Veel plezier op vakantie (en rijd 'even' door naar Italië, je krijgt geen spijt!)

Groeten, David
 
Naar Wenen gaat er een trein
vanuit Keulen
misschien ook wel naar Innsbruck of Graz
goede keus, Oostenrijk
ik woon er zelf :9
veel plezier
 
Ben twee weken geleden gewoon heen gereden.. 's ochtends om zes uur weg en om vijf uur 's avonds ter plekke en dan wel elke 200 km tanken en plenty rust tussen door..
Ik kan me wel voorstellen dat je een hekel zou hebben aan snelweg... maar zo ver is dit nu ook weer niet.... Beetje zonde van het geld, die trein.
 
ik ga ook de 22 richting oostenrijk heeft iemand nog leuke routes in duitsland/oostenrijk ? het is de 1e x dat ik met de motor op vakantie ga *O*
 
Ik begrijp ook niet goed waarom je niet gewoon met de motor gaat.......
Ik zou er niet eens over piekeren, het is zooooo leuk om op de motor op vakantie te gaan!
Als je motorrijden leuk vind waarom ga je dan in hemelsnaam uuuuuuuren in een trein zitten? :?

Ik denk dat er erg veel mensen zijn die motorrijder WILLEN zijn..... :X
 
Als je motorrijden leuk vind waarom ga je dan in hemelsnaam uuuuuuuren in een trein zitten? :?

Ik denk dat er erg veel mensen zijn die motorrijder WILLEN zijn..... :X

Oostenrijk is misschien een ander verhaal... Maar wij zijn met de trein naar Italie gegaan (auto/motor-slaaptrein). Je stapt 's avonds op en de volgende ochtend word je wakker op je bestemming... Dus dat uuuuuren zitten is in dit geval uuuuuren lekker slapen en om 9 kunnen beginnen aan je rondje Garda meer, terwijl de je vorige avond nog in Neu-Issenburg stond.

Als je slechts beperkte tijd hebt om op vakantie te gaan, geeft zo'n treinreis je meer tijd op en in de omgeving van je bestemming... *O*
 
via www.nstravel.nl kun je de dbautozug ook boeken. Hou wel rekening met lange wachttijden aan de telefoon en te vaak de dezelfde nummers als wachtmuziekje |(
Vanuit dusseldorf kun je dan met de auto of motor naar oostenrijk.

Zelf gaan we in augustus vanuit dusseldorf naar bolzano in italie. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Db autozug is ook nog eens stukken goedkoper dan de nederlandse autoslaaptreinen (die ook nog niet eens naar oostenrijk gaan).
 
ben wel nieuwsgierig naar de prijzen van een motorslaaptrein.

Wij hebben € 175 pp betaald voor onze treinreis Neu-Issenburg (vlak bij Frankfurt Am Main) naar Verona. Wij hadden met z'n drieën een (slaap)coupé (inclusief wastafeltje etc), maar je kunt ook met meerderen in een grotere coupé.
 
kan me voorstellen dat de 1e (pak hem beet) 1100 km saai kunnen zijn over de snelweg, ik vind het een redelijke optie.

Ik ben afgelopen week in 1,5 dag van midden Italië naar huis gereden. 1800 kilometer alleen maar snelweg. Ik kan leukere dingen verzinnen.

Het was ook niet helemaal het plan om al die km's in zo'n korte tijd te rijden, en al helemaal niet allemaal over de snelweg. Helaas, door overmacht moesten we wel.
 
Ongelofeloos :} echt,ik zal de slimste wel niet zijn, maar hier snap ik echt helemaal niks van, wat nou snelweg niet leuk??? In Duitsland is de snelweg natuurlijk wel leuk, en vind je dat niet ,dan ga je toch binnendoor?
Of is dat ook weer niks?
Je bent een motorrijder of je bent het niet, en zoals al gezegd in dit topic
"er zijn veel mensen die motorrijder WILLEN zijn" :X
 
Ongelofeloos :} echt,ik zal de slimste wel niet zijn, maar hier snap ik echt helemaal niks van, wat nou snelweg niet leuk??? In Duitsland is de snelweg natuurlijk wel leuk, en vind je dat niet ,dan ga je toch binnendoor?
Of is dat ook weer niks?
Je bent een motorrijder of je bent het niet, en zoals al gezegd in dit topic
"er zijn veel mensen die motorrijder WILLEN zijn" :X


er zit ook een limiet aan het aantal vakantiedagen. En die besteed ik liever nuttig op de plaats van bestemming. en daarvoor gebruik ik dat dure rubber onder mijn fiets ook liever.
 
Jaren geleden ben ik met nog 2 anderen op de brommer naar zwitserland geweest.
Er zaten krassen op de brommer na aankomst.
Zoals tank (natuurlijk)

Pak hem goed in..
 
Terug
Bovenaan Onderaan