Motorvakantie..

Terminator

Die hard MF'er
1 jun 2001
524
0
Nieuwegein
Hey all!

Beetje laat, maar ik zit toch ernstig te denken aan een motor-vakantie, naar Frankrijk bijvoorbeeld.

Enig idee? 7 dagen lijkt mij wel voldoende, en het moet niet al te ver zijn naar het startpunt. 500 - 600 Km.

 
Ik vertrek vrijdag voor een weekje zwitserland...
We rijden in 1 dag naar zwitserland en zoeken daar een camping op. Dan gaan we 2 a 3 dagen rondrijden ( zonder bagage.) en dan verplaatsen we ons naar een andere camping, al waar we weer hetzelfde uithalen. Daarna weer in 1 ruk naar huis.

Moe maar voldaan zal ik dan weer thuis zijn. We rijden dus effectief twee dagen veel km ( rond de 800.), maar de rest van de dagen stukken van 200 km ( met name bergpassen.)

Uhm maar wat was nu eigelijk je vraag ???
 
Tja, ik vertrek woensdag naar Z-Frankrijk.
Het is welswaar wel een strandvakantie maar we gaan ook de alpen in :}
Als ik jou was zo ik richting de eiffel gaan, dat is daar echt een supergebied en best in de buurt.

 
Binnendoor via Duitsland, Zwarte Woud, dan Zwitserland in naar de beroemde passen, dan naar Milaan, dan naar de Dolomieten en even naar Venetie, dan terug naar de Dolomieten en dan Oostenrijk in een paar passen en weer door Duitsland terug.

Ik vertrek donderdag.
 

Hee Soep-toe-voeg-aftreksel-in-een-zakje,

Ook ik ben afgezaagd, ik ga dit jaar naar Italie op de motor. Voor mij is dit niet afgezaagd omdat ik daar nog nooit geweest ben.

Maar het noorden moet ook super mooi zijn, maar ook sterves duur toch en dan heb ik zoiet van :j Naar het Zuiden! :}

Stiekum hoop ik wel dat ik een keer in het Noorden terecht ga komen. *D
 
Noorwegen is gewoonweg supermooi. En het is ook een land van extremen: op zeeniveau kan het er makkelijk een graadje of 30 zijn terwijl het in de hoogvlaktes amper boven nul is, en het mooie daarvan is dat zeeniveau en hoogvlaktes elkaar binnen enkele minuten kunnen afwisselen. Tenzij je om de paar minuten wil stoppen voor een sjaal-trui-handschoenen-tafereeltje, zul je moeten accepteren dat je soms bibbert en soms zweet... En Noren schrikken niet gauw van een bergwand: "Hmm, tunneltje boren? :j Gewoon aan de ene kant omhoog slingeren en aan de andere kant omlaag :} " Maar als ze een tunneltje boren doen ze het goed: tunnels met haarspeldbochten erin, tunnels met stoplichten erin, eenbaanstunnels zonder verlichting, tunnels van >10 km, tunnels met >10% helling, tunnels met 360 graden bochten 8-)

Rare jongens, die noren :+
 

K ben net terug uit Noorwegen; inderdaad een te gek land om motor te rijden, op de max. snelheid na dan.
Oslo-Bergen en door naar de Noordkaap door de meest spectaculaire gebieden waar ik ooit geweest ben.
We werden nog aangehouden door een camera-auto van de Noorse verkeerspolitie (gem.120 km/u over 25 km lengte waar max. 90 km mag) maar mochten verder aangezien we niet gevaarlijk, alleen "hard" reden.Buiten de grote steden geen politie gezien, wel waanzinnige wegen , inderdaad veel tunnels (koud !), en goed asfalt.
Enige nadelen: duur (overnachten en eten) en streng wbt verkeersregels.
Maar zeker een aanrader !!! :]
 
K ben net terug uit Noorwegen; inderdaad een te gek land om motor te rijden, op de max. snelheid na dan.
......
Enige nadelen: duur (overnachten en eten) en streng wbt verkeersregels.
Maar zeker een aanrader !!! :]

De kosten kun je beperkt houden door te c(r)amperen (en dat mag gewoon in de vrije natuur = gratis). Eetkosten kun je ook in bedwang houden door veelvuldig supermarkt- ipv restaurantbezoek...
 
Op 2001-07-17 15:47, schreef soeptablet:
...En Noren schrikken niet gauw van een bergwand: "Hmm, tunneltje boren? :j Gewoon aan de ene kant omhoog slingeren en aan de andere kant omlaag :} " Maar als ze een tunneltje boren doen ze het goed: tunnels met haarspeldbochten erin, tunnels met stoplichten erin, eenbaanstunnels zonder verlichting, tunnels van >10 km, tunnels met >10% helling, tunnels met 360 graden bochten 8-) ...

... Klinkt perfect voor de sportieve motorrijder... Lekker tekeer gaan over begpassen, zigzaggend berg op en als dessert... Tunnels waar je van lage snelheid stevig kan optrekken, tunnels waarin je verplicht stil mag staan om daarna lekker op te trekken, tunnels waar je ontaard snel kan (als eenbaanstunnel tenminste ook eenrichtingstunnel betekent...), tunnels waar je lekker lang kan ronken...

Tunnels zijn erg 8-) voor de audiofan op de :] ... Geluid van je motor weerkaatst zo goed... :9~
 
Idd!!! Tunnels zijn gaaf! Ik studeer Civiele Techniek, dus ik ben wat bevooroordeeld.

Ze zijn leuk totdat je een keer je oordopjes vergeten bent en achter een zeker persoon met een open demper aan het rijden bent => oorpijn!
Maar wel oorpijn met een :) .
 
Tunnels...

Vaak nat, door doorsijpelend water, je ziet geen hol, zeker niet als je net uit de felle zon komt, met zonnebril dan wel zonnevizier (laatste kan je tenminste nog opendoen). En dan een scherpe bocht in een onverlichte tunnel... tsja...

Het geluid in een tunnel... mwah. Na de tweede keer dat de chopper in ons gezelschap zo nodig in een tunnel z'n gas helemaal open moest snokken, had ik het wel gezien (gehoord...). Probleem was dat 'ie, net als nogal wat meer motorrijders, verliefd is op het geluid van z'n eigen fiets, en vind dat de rest van de omgeving daarvan moet meegenieten....




 
Terug
Bovenaan Onderaan