Motorvakantie

akako

MF veteraan
17 dec 2001
2.233
1.022
West Brabant
Beste mede MF'ers

Ik ben van plan dit jaar een 7-10 dagen op motor vakantie te gaan. Lekker simpel, in m'n eentje en kamperen. Hebben jullie nog tips voor:
a: leuke routes
b: gezellige campings waar meer motorrijders komen

Ik ben geen liefhebber van campings vol met kinderen en RTL4 volk. Aangezien in de hele dag in mijn eentje rondrij wil ik 's avonds wel wat aanspraak met enigzins gelijkgestemde mensen.

Alvast bedankt
 
Ik ben van plan om van de zomer op de motor naar Hongarije te gaan, paar dagen naar Sziget om precies te zijn (in Budapest).

Via Split (kroatie) wil ik daar heen gaan.
Compleet alleen met een tentje :)

Lijkt me leuk.
 
wij ( mijn vriend en ik ) hebben voor dit jaar een :] vakantie geboekt in de belgische ardennen ( plaatsje Waulsort ) in de buurt van Dinant, grotten van Han enzo.
Is een kleinschalig vakantiepark voor weinig centjes en centraal als je in de omgeving :9~ wilt gaan rijden.
Is mijn eerste vakantie met de motor dus ik ben ook erg benieuwd hoe ik het ga vinden, maar het schijnt super te zijn.

Iig heel veel vakantie/ rijplezier komende vakantie
 
Kleine motorcampings en -herbergen/hotelletjes is volgens mij het beste wat je dan kan doen.
Als je Frankrijk een optie vind heb ik wel een paar leuke adresjes voor je waar je ZEKER aanspraak zult hebben!

Hoeveel kilometer wil je ongeveer per dag rijden?
 
Waar wil je ongeveer heen: Alpen, Dolomieten, Zuid-Frankrijk, Spanje, Denemarken? Is misschien wel handig om te melden als je wat tips wilt hebben ;)
 
Waar wil je ongeveer heen: Alpen, Dolomieten, Zuid-Frankrijk, Spanje, Denemarken? Is misschien wel handig om te melden als je wat tips wilt hebben ;)
Ja ik was een beetje summier met informatie. Ik wil niet over de snelweg rijden, denk aan Frankrijk of Duitsland/Italie en verwacht gemiddeld zo'n 500 km per dag te gaan rijden. Misschien wel iets meer, ligt eraan wanneer ik een zere kont krijg. Kroatie lijkt me ook heel leuk maar is voor mij te ver gezien mijn vakantieperiode van slecht max 10 dagen.

Een vakantiepark/huisje/stacaravan/reisorganisatie is voor mij geen optie, ik wil niks vooraf boeken/regelen. Grote campings met zwemparadijzen, veel kinderen, yuppies met campers en dikke caravans kunnen mij gestolen worden. De camping die ik zoek hoeft dus niet luxe te zijn, liever niet zelfs.

's Avonds een paar bietjes drinken met gezellige mensen na een dag lekker toeren door een mooi landschap is wat ik zoek. De charme van het alleen op vakantie gaan is (denk ik) dat je tijdens het motorrijden met niemand rekening hoeft te houden, je kunt overal naartoe gaan waar je zin in hebt, je doet alles in je eigen tempo en je ontmoet veel meer andere mensen dan wanneer je met je partner of met een groep gaat.
 
500 km per dag is goed te doen als je binnendoor heen en terug wilt rijden. In de Alpen/Dolomieten zul je dat waarschijnlijk niet leuk vinden om dat iedere dag te doen ;)

Ik heb nooit campings gezocht/gereserveerd van te voren. Even op de kaart kijken wat je wilt rijden die dag en even de campings op de kaart in de gaten houden. Heb maar een paar keer een klotecamping gehad en heb 1 keer illegaal wild gecampeerd omdat er alleen maar witte zeeën :r (camping vol met stacaravans) waren. Voordeel: ik sta meestal maar 1 nacht op een camping dus als het niks is is het nog te overzien!
 
Ja ik was een beetje summier met informatie. Ik wil niet over de snelweg rijden, denk aan Frankrijk of Duitsland/Italie en verwacht gemiddeld zo'n 500 km per dag te gaan rijden. Misschien wel iets meer, ligt eraan wanneer ik een zere kont krijg. Kroatie lijkt me ook heel leuk maar is voor mij te ver gezien mijn vakantieperiode van slecht max 10 dagen.

Een vakantiepark/huisje/stacaravan/reisorganisatie is voor mij geen optie, ik wil niks vooraf boeken/regelen. Grote campings met zwemparadijzen, veel kinderen, yuppies met campers en dikke caravans kunnen mij gestolen worden. De camping die ik zoek hoeft dus niet luxe te zijn, liever niet zelfs.

's Avonds een paar bietjes drinken met gezellige mensen na een dag lekker toeren door een mooi landschap is wat ik zoek. De charme van het alleen op vakantie gaan is (denk ik) dat je tijdens het motorrijden met niemand rekening hoeft te houden, je kunt overal naartoe gaan waar je zin in hebt, je doet alles in je eigen tempo en je ontmoet veel meer andere mensen dan wanneer je met je partner of met een groep gaat.
Lijkt me dezelfde instelling als wij/ik heb(ben)!!
Dus als je, net zoals ik, niet van Hazes houdt ;) tjek dan ff http://deboerderijalphen.nl/fotos/vakantie_2004_mas_ruud_frankrijk/vakantie_2004_mas_ruud_frankrijk.htm
Als het je wat lijkt heb ik wel wat routes en adresjes voor je van gezellige kleine biker-campings in Frankrijk! (met meestal nederlandse eigenaren)
 
Ik ben van plan om van de zomer op de motor naar Hongarije te gaan, paar dagen naar Sziget om precies te zijn (in Budapest).

Via Split (kroatie) wil ik daar heen gaan.
Compleet alleen met een tentje :)

Lijkt me leuk.


www.bikercamp.hu

bere gezellige camping vlak bij het centrum van Pest, 10 tram-minuten van Nep-stadion en de metro
 
Ik ben van plan om van de zomer op de motor naar Hongarije te gaan, paar dagen naar Sziget om precies te zijn (in Budapest).

Via Split (kroatie) wil ik daar heen gaan.
Compleet alleen met een tentje :)

Lijkt me leuk.
Weet niet wat voor motor je rijdt maar vind het asfalt in Hongarije de grootste bagger die ik gereden heb. In en rond de grote plaatsten valt het nog wel mee, maar zogauw je echt het land intrekt kun je geen bocht goed pakken omdat er een valkuil van 2 bij 2 kan zitten.
Weet niet of je voor het rijden of voor het land/cultuur/etc. gaat maar eerstgenoemde zal niet lekker zijn :)
Alhoewel ik aan neem dat je er al vast wel 's bent geweest :P
 
Beste mede MF'ers

Ik ben van plan dit jaar een 7-10 dagen op motor vakantie te gaan. Lekker simpel, in m'n eentje en kamperen. Hebben jullie nog tips voor:
a: leuke routes
b: gezellige campings waar meer motorrijders komen

Ik ben geen liefhebber van campings vol met kinderen en RTL4 volk. Aangezien in de hele dag in mijn eentje rondrij wil ik 's avonds wel wat aanspraak met enigzins gelijkgestemde mensen.

Alvast bedankt


zou zegge ga eens naar finland :)
 
Je kan altijd een gemeentecamping in Frankrijk pakken, is eenvoudig van opzet maar altijd goed/schoon.
 
Weet niet wat voor motor je rijdt maar vind het asfalt in Hongarije de grootste bagger die ik gereden heb. In en rond de grote plaatsten valt het nog wel mee, maar zogauw je echt het land intrekt kun je geen bocht goed pakken omdat er een valkuil van 2 bij 2 kan zitten.
Weet niet of je voor het rijden of voor het land/cultuur/etc. gaat maar eerstgenoemde zal niet lekker zijn :)
Alhoewel ik aan neem dat je er al vast wel 's bent geweest :P


Weet niet wanneer jij er voor het laats geweest ben, maar je moet wel heel ver het achterland in rijden om slecht asfalt tegen te komen, heb op mijn laatste vakantie daar (4 jaar geleden) heel wat kilometers gemaakt en vindt de snelwegen daar heel netjes.
Ga je echt de bergen in dan is het asfalt nog steeds redelijk (hoewel in sommige dorpen het wegdek inderdaad ontbreekt........) maar daar moet je niet verbaasd zijn om na die mooie bocht vol in de ankers te moeten voor de plaatselijke kippenboer die op z'n gemakkie met paard en wagen op weg is naar het volgende dorp..........
 
Terug
Bovenaan Onderaan