Motorvakanties het komend jaar gaan hot worden!

JorisK

MF veteraan
16 jan 2005
6.009
676
Bergen op Zoom
Ik liep vanochtend naar mijn fiets, idee was mijn ouwe moeder te helpen met wat toestanden met de ING bank, wat koffie, wat gezelligheid.

En toen trof ik dit aan:
1708038996524.jpeg


Het bizarre is dat ik me even waande in de verkeerde garage en dacht echt dat dit niet mijn bike was, ik checkte zelfs het kenteken, maar het was hem wel. Compleet gestript van mijn koffers. Half depi vroeg ik op de wijk-whatsapp of iemand iets heeft vernomen, en wat blijkt... een groep mensen rondom Bergen op Zoom is uit op een leuke motorvakantie? Want alleen motoren waren targets in die gezamenlijke garage.

Hier wat beelden een medebewoner met beelden:



Dit was afgelopen nacht, in diezelfde garage opgenomen door een bewoner die een privé garage heeft met een camera.

Gejat:
- Al mijn RVS koffers op mijn fiets
- BMW Navigator 5
- Schubert C5 (2023) met alles erop en eraan

Geen meldingen van auto's die open getrokken zijn, die avond lag de focus op motoren.

Het lijkt er op dat we weer hip zijn de komende jaren.
 
Gadverdamme, smerig kutvolk.

Van koffers en navi kan ik me ergens nog voorstellen dat het iets oplevert, maar een helm? Wat moet je nou met een gebruikte helm?
 
Kloten dit en kan er op z’n zachts gezegd zo kwaad om worden. Als ik de heren zou betrappen gaat er in ieder geval èèn het de rest van zijn leven voelen.
Zou MP en andere 2e hands sites in de gaten houden. Ook in BE en D. Sterkte!
 
Dat soort gasten is echt wel het schuim van de aarde hoor, vreselijk volk.
Gewoon op hun gemakje staan "winkelen", gadverdamme.

Succes met de afhandeling qua verzekering enzo.
 
Wat klote man! Word echt pissig als ik dit soort dingen zie.

BMW GS zijn de laatste jaren sowieso erg populair geworden bij boeven. Zowel voor diefstal als voor bezit.

Beetje de nieuwe VW Golf GTI.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eens rondkijken in de buurt of er niet meer camera's te zien zijn, waar dit kutvolk mogelijk ook mee gefilmd is?
 
Dit soort diefstallen is veelal op bestelling.... de GS familie ( 🤮) is ook heel populair bij bepaalde bevolkingsgroepen die het niet zo nauw nemen met normen en waarden.
Ze rijden schade of willen bepaalde dure accessoires hebben maar er geen geld aan uitgeven, een ander heeft het toch al en dat is betaald dus komen ze dat even (laten) ophalen......

Je ziet het in bepaalde regio's ook met bijvoorbeeld Suzuki GSX-R modellen.

Succes met de afhandeling, hopelijk is het gedekt door de verzekering.
 
Heel goed mogelijk dat je gestolen waar ergens in je buurt in een schuurtje o.i.d. ligt.

Het ongedierte is weer uit de winterslaap...
Sterkte met de afhandeling.
Altijd rot als zoiets gebeurt.
 
Heel vervelend voor je!
Je mag blij zijn dat niet je hele motor is verdwenen.
Geen betere plek voor diefstal dan een ondergrondse gezamenlijke garage.
Vluchten gaat niet nodig zijn, want in dit soort garages heb je alle tijd en vrijheid.

Heel lang is al duidelijk dat een parkeergarage die ideale plek is om een motor(onderdelen) te scoren.
Het is eigenlijk bijna een uitnodiging voor dieven. Ikzelf zou 'm nooit daar neerzetten.
Het ontbreekt alleen nog aan een bord met: "Alles hier binnen gratis mee te nemen."

Beter is om een eigen garage te huren.
Naast mijn parkeren vlak bij huis huur ik ook een eigen stalling.
De meesten van naastliggende bewoners daar kennen mij inmiddels wel als ik de motor ophaal.
Het is een rustige plek met veel controle. Vreemd volk wordt al snel opgemerkt.
Nee geen garanties, maar de kans is veel minder dan zo'n ondergrondse garage.

BTW
Wat die idioten moeten met de helm van een ander?
Zielige lui die dat doen!
Heel veel schade en ergernis, met maar een paar knaken verdienste voor de dieven.
 
Hier gaat je bloed toch van koken:(. Gewoon op hun gemak door andermans spullen wroeten en pakken war je wilt. Als je er een op heterdaad betrapt met liefde met een knuppel bewerken. Wees blij dat ze niet je hele motor hebben meegenomen en ja, zoals eerderis gemeld, een ondergrondse gezamenlijke parkeergarage is een plek waar ze rustig hun gang kunnen gaan. Nooit meer zo een plek voor mij. Mijn motor met hoes en al werd meegenomen nadat ze camera systeem onklaar hebben gemaakt. Een plekje huren bij een gerenommeerde opslag bedrijf met goede beveiliging is vele malen beter. Sterkte met de afhandeling. Op het filmpje hadden ze nog het ‘fatsoen’ om de deur weer dicht te doen. Kan me niet voorstellen dat je blij bent als ze je plekje zo hebben weten te betreden. Klootzakken….
 
Camera’s maken intussen ook geen indruk meer. Tenzij er iemand 24/7 meekijkt kun je alleen achteraf zien hoe het in z’n werk is gegaan. Herkenning is onmogelijk door de hoodies. Geluid is er ook nauwelijks, ze spreken niet met elkaar.
Hier in de straat konden we precies zien hoe de pareltjes samenwerkten om iemand z’n motor mee te nemen in het holst van de nacht. Politie wist eigenlijk al ongezien wat de exacte werkwijze was.

Bij zo’n garagebox met zo’n blikken flutdeur (heel NL hangt er vol mee, ik had er ook een) zou ik toch meer inzetten op een alarm met een sirene en een doormelding. Of je dan op tijd bent is de vraag, maar bij geen melding weet je dat het ok is.
 
Beter is om een eigen garage te huren.
Naast mijn parkeren vlak bij huis huur ik ook een eigen stalling.
De meesten van naastliggende bewoners daar kennen mij inmiddels wel als ik de motor ophaal.
Het is een rustige plek met veel controle. Vreemd volk wordt al snel opgemerkt.
Nee geen garanties, maar de kans is veel minder dan zo'n ondergrondse garage.
Ik zie het verschil niet. Eenmaal binnen kunnen ze in jouw eigen stalling ook ongestoord hun gang gaan. En ja, de naastliggende bewoners kennen jou, maar die staan in de nacht niet op de uitkijk.
 
Camera’s maken intussen ook geen indruk meer. Tenzij er iemand 24/7 meekijkt kun je alleen achteraf zien hoe het in z’n werk is gegaan.
Herkenning is onmogelijk door de hoodies.
Een enkele keer zie ik ook wel eens zo'n hoody doelloos bij mij door de straat lopen.
Helemaal erg wordt het als eronder ook nog een petje wordt gedragen.

Meestal blijf ik overduidelijk zo'n figuur volgen, zodanig dat het ze opvalt dat ik goed aan het kijken ben.
Let er maar eens op: Die lui willen helemaal niet graag gezien worden.
Als je naar ze kijkt duiken ze meestal nog verder in de capuchon.
Gelijktijdig met grote passen snel wegwezen. En dat is nu precies de bedoeling.
Een inbraakje wordt dan gelijk al een stuk minder interessant, want ze zijn "gezien'.
 
Ik zie het verschil niet. Eenmaal binnen kunnen ze in jouw eigen stalling ook ongestoord hun gang gaan.
En ja, de naastliggende bewoners kennen jou, maar die staan in de nacht niet op de uitkijk.
Ik zei dus al: "Geen garantie". (ook niet in mijn garage)

Maar een ondergrondse in een flatgebouw voor veel bewoners is het walhalla voor een motordief.
Je komt simpel binnen, nauwelijks controle, vaak prima verlicht en je zet de bestelbus makkelijk naast de gewenste motor.
In een paar minuten is ie pleitte! (en niemand die iets ziet)
 
Ik zie het verschil niet. Eenmaal binnen kunnen ze in jouw eigen stalling ook ongestoord hun gang gaan. En ja, de naastliggende bewoners kennen jou, maar die staan in de nacht niet op de uitkijk.
Zelfs overdag niet. Ik ben laten we zeggen niet zo handig met sleutels. Paar jaar terug, zondagochtend vroeg, trek ik de voordeur achter me dicht om te gaan werken. Sleutels nog aan de binnenkant.... Ik gaan werken, m'n vader gebeld, die heeft terwijl ik weg was de scharnierpennen eruit getikt en de dievenklauwen doorgeslepen. Niet bepaald een geruisloos klusje. Denk je dat er ook maar iemand uit de buurt is komen kijken? Nou had m'n vader geen slippers, nektasje en capuchon, maar was nou ook weer niet dat de hele buurt hem kende.
 
Ik zie het verschil niet. Eenmaal binnen kunnen ze in jouw eigen stalling ook ongestoord hun gang gaan. En ja, de naastliggende bewoners kennen jou, maar die staan in de nacht niet op de uitkijk.
Toegang tot gezamelijke garages is vaak erg makkelijk en 'de keuze is reuze'.

Om een diefstal te plegen in een afgesloten garage van een persoon moet je:

1: de toegang krijgen, meestal middels braak.
2: Weten dat er iets te halen valt en wat
3: Weten dat de eigenaar je niet gaat zien

Voor een gezamelijk garage is punt 1 vaak gewoon een kwestie van binnen lopen wanneer iemand de garage in of uit gaat.

Punt 2 is geen issue want de kans dat er wat staat is veel groter en anders ga je gewoon weer weg.

Punt 3 is ook pas een probleem op het moment dat je daadwerkelijk aan de slag gaat met je diefstal, maar in een gezamelijke garage sta je ook mooi lekker uit het zicht.

Inbraken en diefstal uit gazamelijke garages komt echt veel meer voor dan in een individuele garage. Vooral motoren en fietsen.
 
Een enkele keer zie ik ook wel eens zo'n hoody doelloos bij mij door de straat lopen.
Helemaal erg wordt het als eronder ook nog een petje wordt gedragen.
Dat was vorige week hier weer eens het geval. Sinds de motordiefstal is men toch wel wat oplettender geworden.

Buurtbewoner verderop uit de straat vroeg of ik eens op de deurbel camera wilde terugkijken. Slungel in trainingspak loopt meerdere keer heen en weer, zogenaamd op z’n telefoon te kijken. Staat geregeld stil. Komt na 1,5 uur terug en doet hetzelfde. Neemt de omgeving goed in zich op. Gezicht volledig onzichtbaar uiteraard.

Jammer genoeg zag ik het appje pas uren later.
Heb de beste mevrouw gevraagd om het voortaan in ieder geval even in de buurt-app te zetten en te melden bij 0900-8844. Dat schiet meer op dan dit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan