motorveilige vangrails petitie

R6'er

geblokkeerd account
6 aug 2007
1.010
0
jahoor
vang1.jpg


Vangrails, of beter gezegd geleiderails, zijn ontworpen om auto's die van de weg raken te 'geleiden'. Op motorrijders hebben dergelijke vangrails echter een heel ander effect. In veel gevallen zal een motorrijder bij een ongeval van zijn motor vallen en een aantal meters doorschuiven. Dit kan de nodige kleerscheuren opleveren, maar hoeft niet tot ernstig letsel te leiden. Anders wordt het als de motorrijder tijdens de schuiver in aanraking komt met de paaltjes waarop de vangrail is bevestigd. Er zijn helaas te veel voorbeelden bekend van motorrijders die door deze paaltjes zwaar letsel hebben opgelopen of zelfs om het leven zijn gekomen. Europees gezien zijn geleiderails de oorzaak van 10 tot 15% van de dodelijke ongevallen onder motorrijders.

Daarom vraag ik u deze petitie te tekenen voor de plaatsing van motorveilige vangrails in heel Nederland. Hiermee bedoel ik niet maar 5 meter in een bocht, maar dat de vangrails in Nederland allemaal, maar dan ook echt allemaal motorveilig worden.



Klik hier om de petitie te tekenen:
Petition Online - Petition Online has been retired

(Als er iets niet klopt in de petitie, graag even aangeven.)
Graag de petitie kopiëren en op andere sites plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dit een te groot effect heeft op 't wildleven wat er niet meer overheen/onderdoor kan, en simpelweg teveel grondstoffen zou gebruiken. Maargoed, mijn topsnelheid ligt bij de 90 km/h, en de snelweg heb ik nog nooit gezien :).
 
Ik denk dat er beter eerst een petitie kan komen om elke bocht waar momenteel nog normale vangrails staat te voorzien van een motorveilige vangrails. Ik vermoedt dat het maatschappelijk draagvlak hiervoor een beetje groter zal zijn dan geheel NL.

Er zijn hier in de noordelijke provinciën nog nauwelijks bochten te vinden waar momenteel motorveilige vangrails staat. Er staat hier daarentegen nog zat vangrails welke ipv ronde paaltjes op een soort H-vormige paaltjes rust. Weet je zeker dat je het loodje legt . . .
 
14 :)

Hoezo alleen in elke bocht?
Het mag toch niet zo zijn dat een vangrail het voor de automobilist veiliger maakt, maar dat het voor de motorrijder juist gevaarlijker wordt? Dit is nu wel het geval!

Er is naar mijn mening niet goed nagedacht over het fenomeen 'vangrail'. Hoezo ontwerpfout?! Aanpassen die zooi!

Misschien heb ik wel liever geen vangrail dan 1 op pootjes!

Ohja, wildleven dat niet meer onder de vangrail doorkan? Nou, volgens mij is dat juist de bedoeling! Ik hoorde vanochtend op de radio dat er wilde zwijnen problemen veroorzaakten op de A50.. euhhh hallo.. plaats dan ook dubbele vangrails :P
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dit een te groot effect heeft op 't wildleven wat er niet meer overheen/onderdoor kan, en simpelweg teveel grondstoffen zou gebruiken. Maargoed, mijn topsnelheid ligt bij de 90 km/h, en de snelweg heb ik nog nooit gezien :).
Helaas bestaat Nederland niet alleen uit bochten -O- dus het wildleven vind zijn weg er wel omheen :Y
Maar een groot motorhart heb je, dat je alleen aan jezelf denkt *O* :W
 
Getekend. Het is belachelijk dat dit soort dingen nog bestaan. Objecten die hetzelfde effect op een autobestuurder zouden hebben zouden per direct vervangen zijn. Vooral op klaverbladen e.d. is het onvoorstelbaar aangezien je dan geen kant opkunt.
 
Ik denk dat dit een te groot effect heeft op 't wildleven wat er niet meer overheen/onderdoor kan, en simpelweg teveel grondstoffen zou gebruiken. Maargoed, mijn topsnelheid ligt bij de 90 km/h, en de snelweg heb ik nog nooit gezien :).

Valt wel mee, want er staat natuurlijk lang niet overal vangrails langs de weg.
Vind ook dat het toepassen van vangrail beperkt moet worden tot daar waar nodig.
Net als lantaarnpalen trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan