motorveilige vangrails petitie

quote:
Pink schreef op 27 oktober 2007 @ 00:06:Lees het topic nog eens door en kijk wat Prinsje en ondergetekende hier neer zetten.

Deze hele petitie slaat nergens op.

De initiatiefnemer heeft zijn huiswerk niet gedaan, heeft geen inzicht in de materie en heeft geen visie. En doet dit namens "Motorrijdend Nederland". Leg me eerst maar eens uit wie of wat dat is.

Prinsje en ondergetekende weten meer van motorveilige geleiderails dan het hele motor-forum bij elkaar. Als je iets wil bereiken moet je bij de MAG zijn en we weten de stand van zaken. Laat de MAG haar werk doen. En wordt dus lid.

Maar niemand hier heeft het lef in z'n donder om 3 tientjes neer te leggen voor een lidmaatschap van de MAG.

Dus omdat het niet via de MAG gaat heeft het geen nut om te stemmen.
Ik stem lekker toch want er valt toch niks te verliezen.
Ook al heeft het geen nut en draagt het helemaal niks bij.

Stem jij maar lekker want volgens jou is er toch niets te verliezen. Ook al heeft het geen nut gewoon lekker stemmen.
MAAR het zegt wel het een en ander over jou. Probeer nu gewoon eens te snappen dat de MAG dit probleem van de vangrails al aangekaart heeft bij de overheid. Daardoor is er al iets gebeurt.
BETER IETS DAN NIETS.
Als je nu eens niet zoveel klaagt en beter nadenkt dan zal je uiteindelijk het licht gaan zien. Een kleine organisatie wordt in de regel niet serieus genomen. Maar een grote organisatie wel. Denk hierbij aan de ANWB als grote organisatie en daardoor veel voor elkaar krijgt. Denk aan de vakbonden, die krijgen als grote gesprekspartner veel meer voor elkaar dan jij als individu of als een kleine groep. Als je dus roept dat het te langzaam gaat met het plaatsen van veilige vangrail moet je dat vooral blijven roepen.
Maar volgens mij kun je er beter iets aan doen. Je hoeft geen lid van de MAG te worden (al zou het wel verstandig zijn) maar ga eens naar een vergadering of meld je aan als vrijwilliger en dan heb je het voordeel dat je tegen de ambtenaren van de overheid kunt zeggen dat het allemaal veeeeel te langzaam gaat.
Kortom geef je ongelijk nu gewoon eens toe en laat zien dat je jezelf serieus in de materie hebt verdiept en niet zomaar iets roept. Want als we allemaal half bakken lezen dan kunnen we je gebruikersnaam ook verkeerd lezen en er DOVE van maken, maar dat doen we niet en we laten zien dat we een ieder respecteren.
:W :] :]
 
@ Motor-rijder:
Creatief met quoten....... :z Als je wilt dat niemand je post snapt moet je hem zo in elkaar zetten :Y
 
In eerste instantie dacht ik ook al loopt de MAG nu achter haar eigen feiten aan? Maar nee...

Word lid van de MAG en steun hen in de strijd voor meer motorveilige vangrails. Wat heb je er aan als je als tig "losse" motorrijders gaat lopen blaten?

Daar komt bij dat er sowieso niet overal deze vangrails geplaatst zullen worden. Dieren moeten er onder door kunnen blijven gaan en het kosten plaatje is al helemaal niet te financieren. Heb je ook al enig idee hoeveel dit kost per meter? Dit moeten ook wij uiteindelijke allemaal gaan betalen.

De MAG heeft al grote successen geboekt op dit vlak door per provincie aan te kaarten waar gevaarlijke punten zitten zoals in snelweg afritten met vangrails aan de buitenkant.


Dus mijn conclusie? Ga eens op de site van de MAG rondneuzen, word lid en meld je aan als vrijwilliger! (Hoewel ik dat persoonlijk ook niet ben hoor)

www.mag-nl.org




Even iets terug gelezen, ja je ziet ze nog niet overal maar ze zijn hier ook al heel lang mee bezig en de eerste resultaten zijn er nu. En meer en meer provincies/gemeenten beginnen hier in mee te gaan.




Prinsje en ondergetekende weten meer van motorveilige geleiderails dan het hele motor-forum bij elkaar. Als je iets wil bereiken moet je bij de MAG zijn en we weten de stand van zaken. Laat de MAG haar werk doen. En wordt dus lid.

Maar niemand hier heeft het lef in z'n donder om 3 tientjes neer te leggen voor een lidmaatschap van de MAG.

Bovenstaand vind ik wel wat betweterig overkomen...

En niet niemand heeft het lef... vele hier hebben er geen 3 tientjes voor over om de MAG te steunen in het vele werk wat zij voor ons verrichten. Ik dus wel, en met niemand voel ik me aangesproken....
 
Laatst bewerkt:
Dus omdat het niet via de MAG gaat heeft het geen nut om te stemmen.
Ik stem lekker toch want er valt toch niks te verliezen.
Ook al heeft het geen nut en draagt het helemaal niks bij.

Stem jij maar lekker want volgens jou is er toch niets te verliezen. Ook al heeft het geen nut gewoon lekker stemmen.
MAAR het zegt wel het een en ander over jou. Probeer nu gewoon eens te snappen dat de MAG dit probleem van de vangrails al aangekaart heeft bij de overheid. Daardoor is er al iets gebeurt.
BETER IETS DAN NIETS.
Als je nu eens niet zoveel klaagt en beter nadenkt dan zal je uiteindelijk het licht gaan zien. Een kleine organisatie wordt in de regel niet serieus genomen. Maar een grote organisatie wel. Denk hierbij aan de ANWB als grote organisatie en daardoor veel voor elkaar krijgt. Denk aan de vakbonden, die krijgen als grote gesprekspartner veel meer voor elkaar dan jij als individu of als een kleine groep. Als je dus roept dat het te langzaam gaat met het plaatsen van veilige vangrail moet je dat vooral blijven roepen.
Maar volgens mij kun je er beter iets aan doen. Je hoeft geen lid van de MAG te worden (al zou het wel verstandig zijn) maar ga eens naar een vergadering of meld je aan als vrijwilliger en dan heb je het voordeel dat je tegen de ambtenaren van de overheid kunt zeggen dat het allemaal veeeeel te langzaam gaat.
Kortom geef je ongelijk nu gewoon eens toe en laat zien dat je jezelf serieus in de materie hebt verdiept en niet zomaar iets roept. Want als we allemaal half bakken lezen dan kunnen we je gebruikersnaam ook verkeerd lezen en er DOVE van maken, maar dat doen we niet en we laten zien dat we een ieder respecteren.
 
Ik snap het nog niet helemaal.

Hoeveel veilige rails zijn er nu inmiddels geplaatst (m.u.v. degene die met veel bombarie geopend is), want ik heb er nog geen gezien. Als je de overheid niet blijft aansporen, gebeurt er niets... dat hebben ze toch al bewezen? Of zie ik dat verkeerd?

Ja, ik vind het MAG goed en ja, ik zal wanneer ik het geld ervoor heb (vergeef me, als ik nu even moet wachten met EUR 30,- over te maken omdat ik even slecht zit....) word ik echt lid van de MAG. Dat betekent nog niet, dat ik blind wacht tot de MAG actie gaat nemen. Ik zal ze steunen en ik zal blij met ze zijn, maar ik zal publieke acties ook steunen.

Kracht in getallen, dat komt ook vanuit verschillende hoeken. Het gaat niet alleen om poppetjes het gaat ook in spreekbuizen.

Als ik open sta voor jullie ideeen, waarom dan geen beetje begrip terug????
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het nog niet helemaal.

Hoeveel veilige rails zijn er nu inmiddels geplaatst (m.u.v. degene die met veel bombarie geopend is), want ik heb er nog geen gezien. Als je de overheid niet blijft aansporen, gebeurt er niets... dat hebben ze toch al bewezen? Of zie ik dat verkeerd?

Ja, ik vind het MAG goed en ja, ik zal wanneer ik het geld ervoor heb (vergeef me, als ik nu even moet wachten met EUR 30,- over te maken omdat ik even slecht zit....) word ik echt lid van de MAG. Dat betekent nog niet, dat ik blind wacht tot de MAG actie gaat nemen. Ik zal ze steunen en ik zal blij met ze zijn, maar ik zal publieke acties ook steunen.

Kracht in getallen, dat komt ook vanuit verschillende hoeken. Het gaat niet alleen om poppetjes het gaat ook in spreekbuizen.

Als ik open sta voor jullie ideeen, waarom dan geen beetje begrip terug????

NL is groot, maar in Utrecht alleen:
kaart_utrecht640.jpg

Bron: http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cmsms/index.php?page=utrecht

De MAG blijft hier ook mee bezig, daarom denk ik dat dit soort petities die zolang niet landelijk en op vele manieren gepromoot geen enkele kans van slagen hebben. Die komen aan en in de prullenbak gemikt onder het mom Zijn-we-al-mee-bezig.

:} Als je idd lid word!
 
Laatst bewerkt:
Stem jij maar lekker want volgens jou is er toch niets te verliezen. Ook al heeft het geen nut gewoon lekker stemmen.
MAAR het zegt wel het een en ander over jou. Probeer nu gewoon eens te snappen dat de MAG dit probleem van de vangrails al aangekaart heeft bij de overheid. Daardoor is er al iets gebeurt.
BETER IETS DAN NIETS.
Als je nu eens niet zoveel klaagt en beter nadenkt dan zal je uiteindelijk het licht gaan zien. Een kleine organisatie wordt in de regel niet serieus genomen. Maar een grote organisatie wel. Denk hierbij aan de ANWB als grote organisatie en daardoor veel voor elkaar krijgt. Denk aan de vakbonden, die krijgen als grote gesprekspartner veel meer voor elkaar dan jij als individu of als een kleine groep. Als je dus roept dat het te langzaam gaat met het plaatsen van veilige vangrail moet je dat vooral blijven roepen.
Maar volgens mij kun je er beter iets aan doen. Je hoeft geen lid van de MAG te worden (al zou het wel verstandig zijn) maar ga eens naar een vergadering of meld je aan als vrijwilliger en dan heb je het voordeel dat je tegen de ambtenaren van de overheid kunt zeggen dat het allemaal veeeeel te langzaam gaat.
Kortom geef je ongelijk nu gewoon eens toe en laat zien dat je jezelf serieus in de materie hebt verdiept en niet zomaar iets roept. Want als we allemaal half bakken lezen dan kunnen we je gebruikersnaam ook verkeerd lezen en er DOVE van maken, maar dat doen we niet en we laten zien dat we een ieder respecteren.

En nou ben ik diegene die zeurt,'t word hier met de dag grappiger. :+
Maar je hebt gelijk ''beter iets dan niets'' dus daarom heb ik gestemt op deze petitie.
En trouwens als je een @ als een O leest dan zegt dat ook wel iets over jou. _O-

Maar btw laat iedereen gewoon in z'n waarde en laat hem/haar lekker zelf uit maken of ie stemt of niet want door deze petitie zal het heus niet langer gaan duren.
Stelletje kramers.
 
Ja haha maar als het volgens jou al geregeld is waarom zijn er dan nog overal motoronvriendelijke vangrails.

:+
Omdat overheden zo mogelijk nog trager zijn met het inventariseren/calculeren/budgetteren/plannen/organiseren/uitvoeren dan jij en al die andere zeurdozen hier met het begrijpen hiervan? :?
 
Laatst bewerkt:
Ik niet..

Ach man.. wat is nou de kans dat dat gebeurt?
Ong. hetzelfde als de kans dat er een vliegtuig op m'n kop valt.
Moeten we nu een dak?

Lijkt me niet echt nodig, maar heb jij je fiets dan ook alleen maar verzekerd omdat dat wettelijk verplicht is? :?

Natuurlijk wil ik betere wegen maar accepteer de wegen zoals ze nu zijn.
Dat kan, het Nederlandse wegennet behoort tot de beste in de wereld. Maar aangezien stilstand tot achteruitgang kan leiden en in geen geval tot verbetering, is het toch wijs om naar deze verbetering te streven.
En de keerzijde is een lage wegenbelasting en weinig bemoeienis van de staat.
We zijn maar weer net ontsnapt aan het rekening/km-rijden.
Ook wordt vaak het getal 500.000 motorrijders genoemd, nou die zitten echt niet op de weg hoor!
(En met winter-m...tjes al helemaal niet :) )

Maar voor de staat klinkt het dan wel als grote groep..

Verbaast het je als ik je vertel de MAG ook hierin een aardige vinger in de pap heeft gehad? *O*

Is namelijk wel zo. :Y

En dat van 'grote groep' hoeft geen nadeel te zijn, al voel je jezelf misschien niet meer zo speciaal als motorrijder. Als het maar om een paar honderd mensen zou gaan, zou de overheid er echt niet zo veel moeite insteken, met zo'n groot aantal (al heeft een aanzienlijk deel van die lui in geen jaren een motorfiets aangeraakt) hebben we simpelweg meer in de melk te brokkelen in dit democratische land.
 
ben je nou nog steeds aan het zeuren?

Als je het zo wilt noemen, ja. :Y

Ik ben waarschijnlijk zo'n onverbeterlijke optimist, die tegen beter weten in probeert mensen aan het verstand te peuteren dat ze nutteloos bezig zijn en zichzelf hier eerder mee belachelijk dan belangrijk maken.

Dom van me, he?
 
En nou ben ik diegene die zeurt,'t word hier met de dag grappiger. :+
Maar je hebt gelijk ''beter iets dan niets'' dus daarom heb ik gestemt op deze petitie.
En trouwens als je een @ als een O leest dan zegt dat ook wel iets over jou. _O-

Maar btw laat iedereen gewoon in z'n waarde en laat hem/haar lekker zelf uit maken of ie stemt of niet want door deze petitie zal het heus niet langer gaan duren.
Stelletje kramers.

Ik snap dat begrijpend lezen niet je sterkste kant is. Ik heb je iets proberen uit te leggen. Maar kennelijk dringt het niet tot je door en/of wil je het niet begrijpen. Werk je toevallig bij de overheid? Daar snappen ze het ook niet goed en duurt het soms ook erg lang voordat ze het voordeel van iets inzien.
 
Oke het is wel duidelijk...
Het is tijd voor een groepsknuffel !!!!!
nec-gro0506a32.jpg


Koe knuffel
302-46ba651c69880846b63618dfb2f7cd09.jpg


Varkensknuffel
knuffelen_varkens.jpeg


Oke mijn taak zit er hier weer op, ga maar weer verder waar jullie gebleven waren.


Kies uw wapen !
1.
istockphoto_2635737_uzi.jpg

2.
versapod__picatinnybig_AR-15.jpg

3.
launcher.jpg
 
Ik denk dat iedereen zijn zegje wel gedaan heeft in dit topic.

Even de laatste stand van zaken die ik lees in het Mag-a-zine (van de MAG dus):

Juni 2007: Mijlpaal bereikt. De eerste officiële motorvriendelijke geleiderail langs een rijksweg.

Hierbij is de toezegging gedaan om de komende jaren 60 kilometer aan motorvriendelijke geleiderails aan te brengen in bochten. Samen met de MAG zijn de locaties gedefinieerd.

Augustus 2007: De Fema (waar de MAG deel van uit maakt) heeft op Europees niveau succes geboekt door een aanzet te maken om de motorrijder op te laten nemen in de norm voor geleiderails.


Dat het niet snel genoeg gaat moge duidelijk zijn. Daar verandert niemand iets aan. De MAG kennende zullen ze eerder kiezen voor een goede aanpak dan haastig lapwerk.
 
Als je het zo wilt noemen, ja. :Y

Ik ben waarschijnlijk zo'n onverbeterlijke optimist, die tegen beter weten in probeert mensen aan het verstand te peuteren dat ze nutteloos bezig zijn en zichzelf hier eerder mee belachelijk dan belangrijk maken.

Dom van me, he?

Waarom wil je zo graag dat mensen hiermee stoppen? Als iemand iets wil doen, laat ze lekker gaan. Ben je ook de hele dag mensen op straat oudjes aan het helpen met oversteken? Papiertjes aan het prikken? De wereld aan het verbeteren?
Ik geloof dat je nu al een keer of 25 mensen probeert te vertellen dat ze zich belachelijk aan het maken zijn. Waarom doe je die moeite? Volgens mij maak je jezelf hiermee bijna belachelijker als de mensen die je zo graag terecht wil wijzen..

Open anders een topic waarin je verteld wat MAG allemaal voor leuke en goeie dingen doet. Volgens mij werkt dat beter als na elke 4 posts hier te vertellen dat de mensen hier allemaal stom zijn..
 
Waarom wil je zo graag dat mensen hiermee stoppen? Als iemand iets wil doen, laat ze lekker gaan. Ben je ook de hele dag mensen op straat oudjes aan het helpen met oversteken? Papiertjes aan het prikken? De wereld aan het verbeteren?
Ik geloof dat je nu al een keer of 25 mensen probeert te vertellen dat ze zich belachelijk aan het maken zijn. Waarom doe je die moeite? Volgens mij maak je jezelf hiermee bijna belachelijker als de mensen die je zo graag terecht wil wijzen..

Open anders een topic waarin je verteld wat MAG allemaal voor leuke en goeie dingen doet. Volgens mij werkt dat beter als na elke 4 posts hier te vertellen dat de mensen hier allemaal stom zijn..

Waarschijnlijk ijdele hoop dat die lui niet zo dom of kortzichtig zijn als ze zich hier voordoen... En als diezelfde mensen mij daarom willen uitlachen gaan ze hun gang maar, blijkbaar weten ze niet beter of willen niet beter weten. :?

.. of misschien wel omdat deze hele spuit-elf-petitie volledig nutteloos is ... :Z


Ik weet het ook niet, misschien moet ik wel - net als de meeste anderen hier - alleen achter de meute aanhobbelen en vooral geen acht slaan op opmerkingen van anderen, misschien zijn er wel slimmer dan ik en dat wil ik dan natuurlijk niet weten. |(


-UIT-
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk ijdele hoop dat die lui niet zo dom of kortzichtig zijn als ze zich hier voordoen... En als diezelfde mensen mij daarom willen uitlachen gaan ze hun gang maar, blijkbaar weten ze niet beter of willen niet beter weten. :?

.. of misschien wel omdat deze hele spuit-elf-petitie volledig nutteloos is ... :Z


Ik weet het ook niet, misschien moet ik wel - net als de meeste anderen hier - alleen achter de meute aanhobbelen en vooral geen acht slaan op opmerkingen van anderen, misschien zijn er wel slimmer dan ik en dat wil ik dan natuurlijk niet weten. |(


-UIT-

misschien een idee hoor.. Achter de meute aanlopen is natuurlijk niet nodig, maar je gewoon niets van de meute aantrekken is een idee :Z
 
Als je het zo wilt noemen, ja. :Y

Ik ben waarschijnlijk zo'n onverbeterlijke optimist, die tegen beter weten in probeert mensen aan het verstand te peuteren dat ze nutteloos bezig zijn en zichzelf hier eerder mee belachelijk dan belangrijk maken.

Dom van me, he?
Beetje pesimistische gedachte voor een optimist, he? :+
 
heel goed initiatief! Heb getekend! Moeten we allemaal doen; motorrijders zijn nl de oplossing voor veel verkeersproblemen en milieu-problematiek. Alleen daarom zou het ministerie van verkeer en waterstaat het motorrijden moeten stimuleren en veiligermaken.
 
quote:
Pink schreef op 27 oktober 2007 @ 00:06:Lees het topic nog eens door en kijk wat Prinsje en ondergetekende hier neer zetten.

Deze hele petitie slaat nergens op.

De initiatiefnemer heeft zijn huiswerk niet gedaan, heeft geen inzicht in de materie en heeft geen visie. En doet dit namens "Motorrijdend Nederland". Leg me eerst maar eens uit wie of wat dat is.

Prinsje en ondergetekende weten meer van motorveilige geleiderails dan het hele motor-forum bij elkaar. Als je iets wil bereiken moet je bij de MAG zijn en we weten de stand van zaken. Laat de MAG haar werk doen. En wordt dus lid.

Maar niemand hier heeft het lef in z'n donder om 3 tientjes neer te leggen voor een lidmaatschap van de MAG.Stem jij maar lekker want volgens jou is er toch niets te verliezen. Ook al heeft het geen nut gewoon lekker stemmen.
MAAR het zegt wel het een en ander over jou. Probeer nu gewoon eens te snappen dat de MAG dit probleem van de vangrails al aangekaart heeft bij de overheid. Daardoor is er al iets gebeurt.
BETER IETS DAN NIETS.
Als je nu eens niet zoveel klaagt en beter nadenkt dan zal je uiteindelijk het licht gaan zien. Een kleine organisatie wordt in de regel niet serieus genomen. Maar een grote organisatie wel. Denk hierbij aan de ANWB als grote organisatie en daardoor veel voor elkaar krijgt. Denk aan de vakbonden, die krijgen als grote gesprekspartner veel meer voor elkaar dan jij als individu of als een kleine groep. Als je dus roept dat het te langzaam gaat met het plaatsen van veilige vangrail moet je dat vooral blijven roepen.
Maar volgens mij kun je er beter iets aan doen. Je hoeft geen lid van de MAG te worden (al zou het wel verstandig zijn) maar ga eens naar een vergadering of meld je aan als vrijwilliger en dan heb je het voordeel dat je tegen de ambtenaren van de overheid kunt zeggen dat het allemaal veeeeel te langzaam gaat.
Kortom geef je ongelijk nu gewoon eens toe en laat zien dat je jezelf serieus in de materie hebt verdiept en niet zomaar iets roept. Want als we allemaal half bakken lezen dan kunnen we je gebruikersnaam ook verkeerd lezen en er DOVE van maken, maar dat doen we niet en we laten zien dat we een ieder respecteren.
:W :] :]


P,P, Motor-rijder,...
Wat maken jullie je toch druk. Wat een gemekker...
Hoe kan dit initiatief de MAG schaden? Daarbij, iedereen heeft toch het recht zoiets op touw te zetten? Ben je het er niet mee eens, laat dit topic dan of zo.
Zo denk ik erover.

En over afwezigheid van 'lef' gesproken: Wat een kul, ik heb gewoon beiden gedaan. Niet omdat ik op die manier wil beweren lef te hebben, maar omdat de MAG ook een goed veeeeeeel beter initiatief is!

full




Buiten dit alles: hoe kan je nu iemands goeie bedoelingen zo afzeiken... :N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan