Motorverhuur in Portugal

DarkUchiha

Rookie
8 aug 2022
1
1
Ik ben benieuwd of er hier een aantal motorrijders zijn die wel eens een trip door Portugal gemaakt hebben. Vooral geïnteresseerd of je bepaalde verhuurbedrijven kan aanraden en welke routes ik sowieso moet rijden. Ik vlieg in september samen met een vriend naar Faro en willen vanaf daar starten.
 
ik heb ooit eens een dag een motor (Yamaha Diversion) gehuurd bij een lokale verhuurtoko, die o.a. ook scooters verhuurde. Dat was in Cascais en heb daar een dagje in het kustgebied + Lissabon rondgereden, erg mooi!

Ik kon daar een helm en jas lenen (weet niet meer of het meerprijs was),verdere kleding hadden ze daar niet. Ik kon via m'n creditcard betalen en de borg laten reserveren. En zoals bij elke huurmotor geldt: goed het contract doornemen op de kleine lettertjes 👍
 
Naar en van , en de buurt van Monchique is meer dan de moeite waard. Prettig toeren daar, en het ene boeiende panorama na het andere. Bovendien wat koeler omdat je in de bergen zit.
Cabo de Sao Vicente, de meest Zuidwestelijke punt van Europa. Dat Duitse frietkot daar is grappig.
En (bijna) de hele westkust is mooi.
Naar het oosten: National Park Vale do Guadiano en daar in de buurt Sao Domingos Mine, een verlaten open kopermijn.

Verder is de vraag hoelang je gaat en hoever je wil rijden. Coimbra en het nationaal park ten oosten daarvan ook top.
 
welkom op mf :]

misschien dat er in het hoogseizoen er meer open zijn, maar ik kon er weinig vinden.
misschien dat @Bramb0 wat weet ?

Langs de N125 zit er ter hoogte van Fuseta een scooterverhuurbedrijf, ook motorscooters.
Cascais en Lissabon liggen 235 km verderop , dus misschien niet wat je in gedachten had ;)
De westkust is inderdaad erg mooi, maar erg weinig wegen die er langs lopen dat je ook uitzicht op het water hebt vond ik.
De doorgaande weg van ongeveer 150 km tot Aljezur is niet zo heel bijzonder.
Vanuit Faro zou ik eerder een rondtrip maken langs Cachopo.
En inderdaad heen en weer naar Monchique is leuk, kijk van tevoren even voor de weggetjes binnendoor.

Het uitzichtpunt is best leuk maar de weg er heen is 10 km recht toe rechtaan zonder noemenswaardig uitzicht.
de N2 is 10 km voor en na Ameixial ook erg bochtig.
 
misschien dat er in het hoogseizoen er meer open zijn, maar ik kon er weinig vinden.
misschien dat @Bramb0 wat weet ?
Ik weet alleen dat motorent.pt actief is (maar er zijn er zeer zeker veel meer) en zie net op hun website dat ze ook in Faro een filiaal hebben. Maar heb er geen ervaring mee. Ik leen af en toe een motor van een vriend in PT. Dit jaar had hij voor het gemak z’n Harley bij ons huisje geparkeerd, dat was echt top. Heb er diverse ritjes mee gemaakt, o.a. in de Monchique en omgeving, zoals hierboven ook genoemd. Veel kleine weggetjes, veel hoogteverschil, veel bochten en vrijwel geen verkeer. Af en toe een plek waar je voor een appel en een ei heel lekker kan eten.

Als je in september gaat, is de temperatuur wel beter. Momenteel is het alsof je in een oven rijdt. Heb zelfs even een stukje in korte broek en T-shirt gereden, zoals iedereen hier. Voelt gek, maar bij deze temperaturen toch wel heerlijk om even echt uit te waaien,
 
Goede ervaring met LX rent in Lissabon. Groot assortiment motoren voor verhuur. Zelf heb ik een T700 Tenere gehuurd voor een week. Je kan ook je bagage (koffer van je motor kleding) bij hun opslaan.

Ik weet niet of ze meerdere filialen hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan