motorverzekering..

utr

MF veteraan
5 feb 2007
1.415
7
Hallo.....
even een vraag over mijn motorverzekering..heb een cbr 600 f van 2006 ,heb een offerte laten maken en deze kwam uit op zo'n 63 euro per maand...de motor is wa casco verzekerd..(allrisk)..
is dit een beetje normale prijs?? vond het zelf nogal aan de dure kant....of is dit een normale prijs?? dit is mijn eerste motor dus heb nog geen schadevrije jaren opgebouwd...
alvast bedankt grtzz
 
Hallo.....
even een vraag over mijn motorverzekering..heb een cbr 600 f van 2006 ,heb een offerte laten maken en deze kwam uit op zo'n 63 euro per maand...de motor is wa casco verzekerd..(allrisk)..
is dit een beetje normale prijs?? vond het zelf nogal aan de dure kant....of is dit een normale prijs?? dit is mijn eerste motor dus heb nog geen schadevrije jaren opgebouwd...
alvast bedankt grtzz

Kan per verzekeringsmaatschappij verschillen ik zit straks voor een GSX-r 750 2007 op €580 per jaar en voor de Z 750 2007 op €470 per jaar moet er wel onze auto er ook verzekeren scheelt een hoop premie
 
63 per maand voor all-risk valt reuze mee!

Welke maatschappij?

kijk ook eens bij de ANWB, MAG, KNMV, Unive
 
Laatst bewerkt:
wa + casco...volens de verzekeringsman is dat tegenwoordig all risk......zit een startonderbreking op.... geen alarm.....
 
@ TS, is het nou WA+ casco of allrisk, want dat is mij niet geheel duidelijk.
WA + casco = allrisk, anders heb je WA of WA + gedeetelijk casco

Wat de prijs betreft zou ik het niet weten, heb nog nooit een motor gehad die jong genoeg was voor allrisk -O-
 
wa + casco...volens de verzekeringsman is dat tegenwoordig all risk......zit een startonderbreking op.... geen alarm.....

Ik zou als ik jou was eens kijken bij www.knmv.nl eventueel lid worden krijg je 20% extra korting
 
63 euro is een nette prijs. Het kan soms wel veel schelen als je een alarm laat monteren. Kan zo honderden euro's per jaar schelen!
 
63 euro is een nette prijs. Het kan soms wel veel schelen als je een alarm laat monteren. Kan zo honderden euro's per jaar schelen!


Bij ANWB zeggen ze: wie let er tegenwoordig nog op als er een alarm afgaat?
dus ook geen korting daarvoor.

WEL voor VRO en dergelijk
 
ik betaal bij KNMV 39 eu per maand voor all-risk.
Ik heb de schadevrije jaren van mn auto meegenomen, want ik had ook nog geen jaren op de motor opgebouwd.

daarvoor moest ik wel een royementsverklaring van mn auto laten zien.
maar als het goed is kan je bij KNMV ook je auto laten verzekeren en dan mag je de schadevrije jaren van je auto ook gebruiken voor je motor.

Bel ze maar es, volgens mij kan je de jaren van je auto dan wel gebruiken.

Succes
 
Bij ANWB zeggen ze: wie let er tegenwoordig nog op als er een alarm afgaat?
dus ook geen korting daarvoor.

WEL voor VRO en dergelijk

Unive gaf vroeger (volgens mij) 30% korting als je een alarm had. Weet niet hoe dat nu is.
Ben nu all-risk bij de KNMV. €32 per maand. Erg goedkoop omdat ik 75% korting heb, ooit ingestapt toen de KNMV 100 jaar bestond. Was toen een speciale actie :)
 
ik betaal bij KNMV 39 eu per maand voor all-risk.
Ik heb de schadevrije jaren van mn auto meegenomen, want ik had ook nog geen jaren op de motor opgebouwd.

daarvoor moest ik wel een royementsverklaring van mn auto laten zien.
maar als het goed is kan je bij KNMV ook je auto laten verzekeren en dan mag je de schadevrije jaren van je auto ook gebruiken voor je motor.

Bel ze maar es, volgens mij kan je de jaren van je auto dan wel gebruiken.

Succes

heb ook nog geen schadevrije jaren van mn auto opgebouwd...heb sinds maart pas mn rijbewijs voor de auto dus heb bijna 1 jaar schadevrij opgebouwd....maar je word er gek van,elke verzekeringsmaatschappij is weer anders..
denk dat ik degene maar neem waarvan ik een offerte heb laten maken...dan is mijn motor samen met mijn auto verzekerd...
vraag me alleen af waarom ik bij mn motor een bonus/malus trede van 60% heb en bij mijn auto 50%,terwijl ik nog nooit eerder motor heb gereden... :?
 
TS, het heeft geen zin om anderen te vragen wat zij betalen. Iedereen heeft andere voorwaarden, zoals no-claim en andere kortingen, dan het verschil in prijs van de motor, leeftijd bestuurder, alarm etc. etc. Is appels met peren vergelijken.

Op het Internet zijn diverse sites waar je premies kunt aanvragen en vergelijken. Dat lijkt me de beste manier voor jou.
 
gaaf filmpje trouwens van the docktor,klompmeister 8-)
 
heb ook nog geen schadevrije jaren van mn auto opgebouwd...heb sinds maart pas mn rijbewijs voor de auto dus heb bijna 1 jaar schadevrij opgebouwd....maar je word er gek van,elke verzekeringsmaatschappij is weer anders..
denk dat ik degene maar neem waarvan ik een offerte heb laten maken...dan is mijn motor samen met mijn auto verzekerd...
vraag me alleen af waarom ik bij mn motor een bonus/malus trede van 60% heb en bij mijn auto 50%,terwijl ik nog nooit eerder motor heb gereden... :?
Centraal verzekerings(vragen) topic
hier zitten de experts.
 
Bijna 100 euro per maand voor een motorverzekering... misschien een idee om eerst op een brikje met wa wat schadevrije jaren op te doen? Ben voor mijn k100 voor wa+ nog geen 6 euro per maand kwijt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan