Motorverzekering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linq

MF veteraan
29 apr 2007
1.269
0
Even serieus, ik denk dat je beter de mensen hier op MF kunt benaderen waarvan hun motor is gestolen en die wel op sommige punten genaaid zijn. Die dachten dat ze goed verzekerd waren en uiteindelijk dat dus niet waren. Ik weet dat we allemaal volwassen mensen zijn en verantwoordelijk zijn voor ons eigen regelen. Maar er zijn mensen die nu eenmaal geen vertrouwen in verzekeringen en verzekeraars hebben..

Net zoals ik, mijn garage is vorig jaar volledig leeggehaald aan kleding en gereedschap. Tevens is de motor van mijn buurman weggehaald. Alleen van mij is er al voor ruim 4500 euro weggenomen aan motorkleding en gereedschap. Eerst komt een schade expert langs en die schat de waarde op 3800 euro ivm waarde verlies. Uiteindelijk beroept de verzekeringsmaatschappij zich op een of ander artikel en heb ik uiteindelijk 1350 euro vergoed gekregen...
 
Laatst bewerkt:

verzekeringsman

geblokkeerd account
13 mei 2011
21
0
@Linq ik snap je frustratie. Ik ben al op het verzekeringstopic gewezen dus zal ik dat wel in de gaten gaan houden. Mochten mensen vragen hebben dan hoor ik het wel.

No hard feelings
 

Mens

MF veteraan
13 jan 2011
13.137
8.998
"Het is niet de bedoeling om reclame te maken voor een verzekeringstoko"


Zat je toch een beetje te jokken ................. ;)
 

ocmer48

MF veteraan
26 jul 2010
4.449
0
Assen
En aan het einde van dit topic moeten we raden voor welke verzekering je werkt oid? Winnaar krijgt een jaar gratis verzekering?
Ik sluit me bij Mens aan; het gaat nu toch echt wel richting promotiewerk met dit topic.
 

verzekeringsman

geblokkeerd account
13 mei 2011
21
0
Hahaha, dat zou leuk zijn. Voor mijn gevoel heb ik nog steeds geen reclame gemaakt voor ons kantoor. Ik heb slechts een productkenmerk opgenoemd. En Nee, ik werk niet voor een verzekeraar, maar voor een tussenpersoon. Nog erger hoor ik je al denken :-)
 

Kofferrek

MF veteraan
Donateur
23 jun 2003
83.252
6
Je probeert gewoon je handeltje hier te slijten door de aardige gast uit te hangen. Wat dat betreft ben je geen haar beter dan die types die onder etenstijd opbellen met de vraag "of het gelegen komt" om mensen hun waren op te dringen. Sterker nog, ik verdenk je er van zo iemand te zijn die een andere manier zoekt om z'n waren te slijten nu steeds meer mensen niet meer van dat soort praktijken gedient zijn.
 

ocmer48

MF veteraan
26 jul 2010
4.449
0
Assen
Weet ik niet of dat erger is, je ZOU dan objectiever moeten zijn toch? Of is het dan afhankelijk van welke maatschappij de hoogste provisie biedt bij het product wat je verkoopt en op die manier nog niet objectief bent, omdat je ook aan het belang van de baas moet denken? ;)
Wat vindt jij trouwens van het idee om de klanten de kosten (lees jullie loon) te laten betalen, teneinde eerlijke concurrentie te bevorderen. Zou zoiets kunnen werken in jou optiek?
 

Kofferrek

MF veteraan
Donateur
23 jun 2003
83.252
6
@kofferrek Als je iets wilt verkopen dan moet je toch in contact treden.
En dat is dus jouw doelstelling hier ...
Dat werkt in iedere branche zo. Ik bel niet onder etenstijd want dan zit ik te eten.
In plaats daarvan registreer je je hier onder werktijd, want je bent tenslotte toch aan het werk.
Stereotypes kunnen we allemaa bedenken.
Het mooie van stereotypes is dat je daar mensen snel mee kan categoriseren en in hokjes kan indelen. "Potentiële klant" is ook zo'n mooi hokje waar jij in aan het vissen bent.
 
Laatst bewerkt:

verzekeringsman

geblokkeerd account
13 mei 2011
21
0
En dat is dus jouw doelstelling hier ...In plaats daarvan registreer je je hier onder werktijd, want je bent tenslotte toch aan het werk.

Ik weet niet waar jij werkt, maar bij ons heb je nog zoiets als vrije dagen.....

Je hebt je punt nu wel gemaakt. Geef me jou beroep en ik zal ook even los gaan... Laten we het leuk houden aub.

edit: In mijn ogen is iedereen een potentiele klant. Lijkt mij een gezonde instelling. Misschien een uitstervend ras.
 
Laatst bewerkt:

Spades

MF veteraan
8 mrt 2011
13.015
2
Rees

_O-

No offence hoor, maar dat is dus echt weer zo een standaard verkoopzin die iedere idiote verkoper gebruikt...Noem mij nou eens 1 verkoopkantoor/assurantiekantoor/accountantskantoor of what ever dienstverlener je ook maar wilt verzinnen (mag ook een natuurlijke persoon zijn) die zich niet tot de beteren rekend als ze iets moeten verkopen....

Doe me een lol zeg en laat die gladde verkoop-onzin gewoon en geef gewoon toe dat je eigenlijk alleen hier bent om klanten te werven voor what ever....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kofferrek

MF veteraan
Donateur
23 jun 2003
83.252
6
Ik weet niet waar jij werkt, maar bij ons heb je nog zoiets als vrije dagen.....

Je hebt je punt nu wel gemaakt. Geef me jou beroep en ik zal ook even los gaan... Laten we het leuk houden aub.
Waarom zou ik mijn beroep noemen? Ik kom hier niet om te spammen (je hebt al 13 posts en die zijn tot nu toe allemaal gerelateerd aan je broodwinning) maar ik kom hier om over motoren en andere zaken te kletsen.

Ik hou het leuk, en dat zou jij ook kunnen doen door motorgerelateerd te gaan posten hier ipv verzekeringsgerelateerd.
 

verzekeringsman

geblokkeerd account
13 mei 2011
21
0
Ik zit ook op andere forums en daar zitten genoeg mensen die beroepsmatig hun mening en kennis delen. Wtf is daar nu mis mee??

Heb je mij al iets horen verkopen dan? Ik snap het even niet hoor. Als ik een monteur was geweest die zijn tips geeft over reparaties, ben ik dan ook aan het verkopen in de hoop dat iemand de volgende keer naar mij komt???
 

Kofferrek

MF veteraan
Donateur
23 jun 2003
83.252
6
Ik zit ook op andere forums en daar zitten genoeg mensen die beroepsmatig hun mening en kennis delen. Wtf is daar nu mis mee??

Heb je mij al iets horen verkopen dan? Ik snap het even niet hoor. Als ik een monteur was geweest die zijn tips geeft over reparaties, ben ik dan ook aan het verkopen in de hoop dat iemand de volgende keer naar mij komt???
Sorry jongen maar het ligt er niet een heel klein beetje bovenop dat je gewoon reclame zit te maken voor je producten. Dus wees tenminste eerlijk daarin.
 

Spades

MF veteraan
8 mrt 2011
13.015
2
Rees
Ik zit ook op andere forums en daar zitten genoeg mensen die beroepsmatig hun mening en kennis delen. Wtf is daar nu mis mee??

Heb je mij al iets horen verkopen dan? Ik snap het even niet hoor. Als ik een monteur was geweest die zijn tips geeft over reparaties, ben ik dan ook aan het verkopen in de hoop dat iemand de volgende keer naar mij komt???

Die monteur zal je tips geven, maar hoogstwaarschijnlijk niet zeggen dat hij tot de betere monteurs van de branche behoord en zal ook zeker niet zeggen dat je bij hem terecht kunt voor al je vragen....

De meeste mensen die monteur zijn hier, geven gevraagd tips aan mensen die een probleempje hebben met hun motor....

Dat wat jij hier aan het doen bent is hopen dat er MF-ers ijn die jou een PB-tje sturen of een mailtje, zodat jij ze kunt inpakken en als klant kunt scoren....

Blaas hem op en ga naar www.verzekeringsforum.nl.com of waar dan ook heen en ga daar je branchegenoten je producten aanbieden...die hebben immers niet de beste verzekeringen, want die heb jij :)
 
Laatst bewerkt:

Janenjoep

MF veteraan
21 jun 2010
2.541
594
Sittard
Beste niet-motorrijdende in-het-buitenland wonende verzekeringsman,
er is een verzekerings topic, ga daar verder spammen. Mocht je het voor elkaar krijgen om een speciale MF-polis te kunnen presenteren, hoor ik graag nader van je. Alleen zal dat niet gaan lukken gezien de acceptatienormen en premiestellingen van de diverse verzekeraars. Dus wat let je om je tijd verder eens te gaan besteden aan het nemen van motorrijlessen, of om je bestaande portefeuille eens onder de loep te nemen; wellicht (zeker weten!) zitten er nog lancunes in je bestaande klantenkring? SLOTJE GRAAG!
 

wesleyc

MF veteraan
23 sep 2009
5.192
1
Westland
reclame :?

er staat geen link, alleen een paar specifieke voorbeelden voor motoren. Ik vind dat eigenlijk wel handig dat de verzekeraar bij ons informatie komt halen.
Extra informatie is altijd welkom, dat sommige er nu gelijk bovenop springen vind ik een beetje ver gaan.
Maar ik heb dan ook niet het idee dat mij wat opgedrongen wordt.

Wat ik belangrijk vindt aan de verzekering is:
-prijs
-reputatie (klantgerichtheid, uitbetalen etc.)

wat ik wel handig is, vind ik, om ieder jaar de klant DUidelijk de waarde van de motor te laten bepalen.
Mijn dagwaarde staat nu nog op 4000€, terwijl dat waarschijnlijk niet wordt vergoed (alweer jaartje ouder enz. )en ik daar wel voor betaal.
De verzekeraar laat mij fijn voor een 4000€ betalen die ik dus niet zal krijgen, en ze weten het B|
 

Spades

MF veteraan
8 mrt 2011
13.015
2
Rees
Hallo iedereen,

Zoals misschien wel te lezen is in mijn voorsteltopic werk ik op een in motorvezekeringen gespecialiseerd kantoor.

Nu vroeg ik mij af waar iedereen bij voorkeur zijn motor verzekerd? Gewoon bij de rest van de verzekeringen in of via een speciale polis? Koppeling met de auto of los?

Welke voorwaarden vinden jullie bij een motorverzekering belangrijk? Los van de voordelige premie :)

De reden waarom ik dit vraag is dat wij een speciale polis hebben voor Harley rijders en sinds kort ook voor BMW GS. Wij zoeken continu naar ideeen om deze producten te verbeteren of aan te vullen. Input is daarbij natuurlijk altijd welkom.

Ik heb wel een serieuze vraag hierover eigenlijk :?

in motorverzekeringen gespecialiseerd kantoor?

Dus jullie doen enkel en alleen, of voornamelijk motorverzekeringen en overige activitteiten zo weinig mogelijk dan wel geheel niet? Toch?

Of hoe moet ik dat zien :?
 

Kees Den Haag

MF veteraan
28 apr 2005
4.897
99
Den Haag
Ik moet toegeven dat er geen reclame in het geding is, ook PM's versturen kan niet. Ik zou 'em het voordeel van de twijfel geven. Wellicht kan 'ie wat toevoegen aan het forum. Een lijst met verzekeraars en hun specifieke voorwaarden of zo. Want niet bij iedere verzekering is bijvoorbeeld een alarm of ART slot verplicht. Ook willen sommige verzekeraars bepaalde type motoren niet verzekeren. Wellicht handig?
 

verzekeringsman

geblokkeerd account
13 mei 2011
21
0
@weslyc Bedankt voor je antwoord. Je kunt je dagwaarde meestal zelf ieder jaar doorgeven. dan wordt je premie aangepast. Doen niet veel mensen, maar kan. Taxeren of een waardebepaling door een erkend dealer kan ook. De uitkomst daarvan kan dan ook voor een x aantal jaar aangehouden worden.

@spades Ik denk dat 75% van onze klanten één of meerdere motoren heeft. Verder zal ik maar niets zeggen want dan is het misschien weer reclame. Ik denk dat elke kantoor of maatschappij wel een specialisme of zwaartepunt heeft.

Op het commentaar van janenjoep ga ik maar niet in. Ik heb geen zin in een eindeloze discussie. Verzekeringen is blijkbaar een gevoelige snaar bij sommige mensen. In een deel van zijn commentaar zit wel een kern van waarheid. Ik zou mijn tijd beter kunnen besteden in het nemen van lessen. Klopt, maar ik heb net een verbouwing achter de rug. Dus de euri's zijn op.
 

Mit46

MF veteraan
12 mei 2008
11.734
1.069
reclame :?

er staat geen link, alleen een paar specifieke voorbeelden voor motoren. Ik vind dat eigenlijk wel handig dat de verzekeraar bij ons informatie komt halen.
Extra informatie is altijd welkom, dat sommige er nu gelijk bovenop springen vind ik een beetje ver gaan.
Maar ik heb dan ook niet het idee dat mij wat opgedrongen wordt.

Wat ik belangrijk vindt aan de verzekering is:
-prijs
-reputatie (klantgerichtheid, uitbetalen etc.)

wat ik wel handig is, vind ik, om ieder jaar de klant DUidelijk de waarde van de motor te laten bepalen.
Mijn dagwaarde staat nu nog op 4000€, terwijl dat waarschijnlijk niet wordt vergoed (alweer jaartje ouder enz. )en ik daar wel voor betaal.
De verzekeraar laat mij fijn voor een 4000€ betalen die ik dus niet zal krijgen, en ze weten het B|

:^

Op alle punten met je eens!
 

Rockcity

MF veteraan
26 jul 2008
3.581
0
Pfff, wat kunnen sommige mensen hier moeilijk doen zeg!
Als het je niet boeit dan lees je het toch niet...
Er staat geen www. verzekeringsman.nl in z'n verhaal, geen telefoonnummer en je kunt 'm niet pb-en. Wat is het probleem????
 

verzekeringsman

geblokkeerd account
13 mei 2011
21
0
@kees den haag Dat is best mogelijk ja. Als daar vraag naar is, zal ik kijken of ik dat in elkaar kan flansen.

Wel is het zo dat het meestal de standaard voorwaarden zijn. Wij hebben dus bijvoorbeeld die speciale polissen voor harleys en bmw GS. Daar hebben wij afspraken over gemaakt. Die kan dus niet ieder kantoor sluiten. Volmacht heet dat. Als ik die zou publiceren ben ik weer reclame aan het maken.
 

Spades

MF veteraan
8 mrt 2011
13.015
2
Rees
@spades Ik denk dat 75% van onze klanten één of meerdere motoren heeft. Verder zal ik maar niets zeggen want dan is het misschien weer reclame. Ik denk dat elke kantoor of maatschappij wel een specialisme of zwaartepunt heeft.

En omdat 75% van jullie klanten een motor heeft ben je een motorverzekering gezpecialiseerd kantoor?

Dat is wel een hele wazige manier van redeneren, want dan zou toch ieder kantoor gespecialiseerd zijn in auto's want immers meer dan 75% van de klanten heeft een auto...of zijn ze misschien gespecialiseerd in huizen? Want meer dan 75% van de klanten heeft een huis?

Ik weet dat je daar sinds januari 2011 werkt en dat je nog even moet zorgen dat je klanten binnen haalt, maar kom dan niet met het verhaal dat jullie motorgespecialiseerd zijn.

Jullie hebben een speciale aanbieding voor Harleys en verder gewoon een mogelijkheid je motor te verzekeren...verder doen jullie nog een behoorlijk aantal andere activiteiten er naast die niets met motoren te maken hebben (lees hypotheken, beleggen, reisverzekeringen en zo kan ik nog wel een aantal activiteiten noemen).....

Verder klingt dat wel leuk een speciale harley verzekering, maar die stelt onder de streep ook niet veel meer voor dan de gemiddelde normale motorverzekering...

Dus om jezelf nou "gespecialiseerd in motorverzekeringen" te noemen vind ik toch wel ver gaan ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan