Motorverzekering

Status
Niet open voor verdere reacties.
@rockcity tja, ik zie bijvoorbeeld dat Linq z'n website ook open en bloot in zijn naam heeft staan. Mag dat dan wel als we toch even bezig zijn? Heb ik niets op tegen......
 
@spades Goed gezien! Maar wat heeft dat er nu verder mee te maken dan. Als ik mij wil verdiepen in het onderwerp maakt dat toch helemaal niets uit? Het kantoor is er zeker in gespecialiseerd maar dat wil toch niet zeggen dat we niets anders doen?! Ik werk daar idd sinds januari, maar daarvoor heb ik genoeg andere ervaring opgedaan....

Ik snap die aanvallende houding nog steeds niet hoor.

Maar als ik iets verkeerd doe, waarom is het topic dan nog steeds niet gesloten? Het was maar een goed bedoeld idee hoor dit topic. Sluit het gerust.

Maar bedankt voor de tip. Ik wist niet dat ik door het invullen van mijn achternaam ook per ongeluk iemand tot kijken op de website aan kan zetten. Shit, toch reclame gemaakt... ;)

Ik heb het dan maar weer aangepast.
 
Laatst bewerkt:
@spades Goed gezien! Maar wat heeft dat er nu verder mee te maken dan. Als ik mij wil verdiepen in het onderwerp maakt dat toch helemaal niets uit? Het kantoor is er zeker in gespecialiseerd maar dat wil toch niet zeggen dat we niets anders doen?! Ik werk daar idd sinds januari, maar daarvoor heb ik genoeg andere ervaring opgedaan....

Ik snap die aanvallende houding nog steeds niet hoor.

Als jij beweerd dat je gespecialiseerd bent in motorverzekeringen, dan lijkt het mij dat je geen extra info nodig hebt, omdat je je voornamelijk en dus bijna uitsluitend, bezig houdt met motorverzekeringen....

Dat is duidelijk niet het geval en is dus mijns inziens duidelijk een "verkooptrukje" om het interesanter te laten lijken dan het is....

Verder werk je gewoon voor een tussenpersoon en kun je met deze extra info helemaal nix verder, want jij bepaald niet hoe de verzekeringsmaatschappij zijn polisvoorwaarden bepaald en dus is dit, volgens mij, gewoon een smoesje om je te profileren en hoop je gewoon dat je daardoor klanten aan je kunt binden ,....

Maar goed...

Verkopen is iemand enkel dat vertellen wat hij wil horen en hopen dat hij er in trapt....(zeker als het gaat om dienstverlening) dat snap ik best :)
 
@spades Dat zie je dus verkeerd. Ook met verzekeirngsmaatschappijen kun je als tussenpersoon onderhandelen. Als je veel motorverzekeringen sluit kun je meer voor elkaar krijgen. Dat werkt ook in verzekeringsland zo. Is soms net koehandel.... handjeklap
 
@spades Dat zie je dus verkeerd. Ook met verzekeirngsmaatschappijen kun je als tussenpersoon onderhandelen. Als je veel motorverzekeringen sluit kun je meer voor elkaar krijgen. Dat werkt ook in verzekeringsland zo. Is soms net koehandel.... handjeklap

En ik durf te wedden dat, als ik met mijn gegevens, bij elke willekeurige tussenpersoon aan kan komen en met ongeveer dezelfde verzekering tegen dezelfde voorwaarden tegen dezelfde prijs naar buiten loop....

En of je verzekeringsmaatschappij dan A, B of C heet maakt geen z*k uit volgens mij....Welke verzekeringsmaatschappij je uiteindelijk krijgt hangt inderdaad af van provisies en afspraken die de tussenpersoon heeft met bepaalde maatschappijen....
 
Op het commentaar van janenjoep ga ik maar niet in. Ik heb geen zin in een eindeloze discussie. Verzekeringen is blijkbaar een gevoelige snaar bij sommige mensen. In een deel van zijn commentaar zit wel een kern van waarheid. Ik zou mijn tijd beter kunnen besteden in het nemen van lessen. Klopt, maar ik heb net een verbouwing achter de rug. Dus de euri's zijn op.

Het hoeft geen eindeloze discussie te zijn; iedere verzekeraar gaat weer anders om met het aangeboden risico. Wat een verzekeraar zou kunnen doen is voor een bepaalde groep rijders andere -meer uitgebreide dan wel betere- voorwaarden hanteren. Maar dat doen ze dan alleen en enkel voor die groep waarvan men redelijkerwijs kan inschatten dat het schaderisico beperkt zal blijven. Hiervan profiteren dan ook enkel bv Harleyrijders, BMW-ers of Guzzirijders van, want dat zijn bijna zonder uitzondering ouderen met meestal een fors aantal schadevrije jaren (of op de motor of op de auto) en dus ook de broodnodige ervaring.
Voor jongeren met relatief weinig ervaring en ook weinig schadevrije jaren ligt de risicofactor best hoog, en daar wil geen enkele verzekeraar zich aan branden om die ook nog eens extra voordelen of een lage premie te geven.

Als je de kantoorportefeuille wilt uitbouwen, prima, maar kijk eerst eens daarin rond. Dan zul je zien dat daar nog genoeg in te verdienen valt, zodat je je ook rijlessen kunt permitteren.
 
@weslyc Bedankt voor je antwoord. Je kunt je dagwaarde meestal zelf ieder jaar doorgeven. dan wordt je premie aangepast. Doen niet veel mensen, maar kan. Taxeren of een waardebepaling door een erkend dealer kan ook. De uitkomst daarvan kan dan ook voor een x aantal jaar aangehouden worden.
Wat ik bedoel is dat dit mij nog nooit duidelijk is gemaakt. Het is toevallig zo dat ik mijn eigen dagwaarde heb verhoogd toen ik de verzekering nam en dat ik toen 22 € extra moest betalen, dat ik er achter kwam. Als de verzekeraar dit netjes aangeeft elk jaar bij de nieuwe polis vergeet je het minder snel. Zeker de eerste jaren van je nieuwe motor (of auto) zal dat veel geld schelen.

Veel mensen zijn denk ik niet op de hoogte van deze gang van zaken, en dat moet veranderen. Want op die manier krijg je allemaal mensen die zich genaa*t voelen als ze 2000 € minder krijgen voor hun gestolen auto/motor dan dat ze dachten.
 
Laatst bewerkt:
@spades Dat zie je dus verkeerd. Ook met verzekeirngsmaatschappijen kun je als tussenpersoon onderhandelen. Als je veel motorverzekeringen sluit kun je meer voor elkaar krijgen. Dat werkt ook in verzekeringsland zo. Is soms net koehandel.... handjeklap

Volkomen gelijk; maar dat werkt alleen als de verzekeraar de voordelen ziet, dwz een gerede kans op een lage schadelast en dan moet het volume het doen.
 
@janenjoep Is zeker waar wat je daar roept. Heeft zeker met doelgroepen te maken. Een doelgroep 22 jarige supersport rijders zullen we niet in een collectief kunnen krijgen. Heb je gelijk in.

en over dat laatste. Helaas, ik heb geen flexibele component in mijn salaris dus ook die vlieger gaat niet op. Maakt dus niets uit wat of hoeveel ik sluit. Het zal er dus niet harder of sneller om gaan ( voor mij dan ) maar nu dwalen we echt af. Zoals gezegd. Ik kijk af en toe wel eens in het andere verzekeringstopic en als er dan vragen zijn, hoor je me wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan