Motorverzekering

gliderbee

Die hard MF'er
16 jun 2008
345
112
Lubbeek (België)
Ik heb nogal wat motorfietsen, en ze allemaal op verzekering houden kost toch wel wat, terwijl ik eigenlijk maar met één tegelijk kan rijden, en soms mijn zoon meerijdt op een tweede. Laat ik nog ruimdenkend zijn en nog een vriend laat meerijden op een derde. Meer zal het nooit zijn.

Bestaan er verzekeringen waar ik bijv. met max. drie moto's tegelijk mag rijden, naar keuze ? Vroeger konden (in België toch) motor en auto op één verzekering, en moest je alleen maar verklaren dat ze nooit tegelijk onderweg zouden zijn ..

Bestaan er nog maatschappijen die iets dergelijks aanbieden ? In België of Nederland ?
 
In Nederland is inmiddels de verzekering aan het kenteken gekoppeld. Dus 1 voertuigverzekering per kenteken.
 
In Nederland is inmiddels de verzekering aan het kenteken gekoppeld. Dus 1 voertuigverzekering per kenteken.
Voor zover ik het weet klopt dit ook. Je mag een aantal auto's of motoren op je naam laten verzekeren maar dan wel allen op de eigen kenteken. Echter bestaat er zo iets als een twede-auto-meeverzekeren systeem bij een groot aantal verzekeraars. Of dit geldt voor motorfietsen? Heel vreemd, maar de meeste verzekeraars zien een motorfiets als iets aparts, dus daar zal je toch navraag over moeten plegen bij jouw eigen verzekeraar of "de boer opgaan" om een verzekeraar te zoeken en te vinden die dit systeem ook heeft voor motoren.
 
Mijn maximale no-claim heb ik opgebouwd met de motor, toen ik een paar jaar geleden een auto kocht kreeg die ook de maximale korting. Beide motoren en de auto dus dezelfde korting. Niet een verzekering maar een motor kost WA maar een paar tientjes per jaar, mocht ik nog een derde aanschaffen dan is die ook voor weinig weer verzekerd.
 
als standaard volgens mij niet maar ik zou eens gaan praten met je verzekeringsmaatschappij en kijken of er iets van een verzamelaars polis mogelijk is of zo met beperkt gebruik. maar in NL moeten ze wel allemaal verzekert zijn op kenteken of geschorst anders lopen de rekeningen van het CJIB snel op.
hoe het in B zit heb ik geen verstand van.
 
Mijn maximale no-claim heb ik opgebouwd met de motor, toen ik een paar jaar geleden een auto kocht kreeg die ook de maximale korting. Beide motoren en de auto dus dezelfde korting. Niet een verzekering maar een motor kost WA maar een paar tientjes per jaar, mocht ik nog een derde aanschaffen dan is die ook voor weinig weer verzekerd.
Ik heb ook wel korting gekregen omdat ik vijf auto’s en mijn moto’s allemaal bij dezelfde verzekerd heb, maar per moto ligt het toch rond 190 euro per jaar.
 
nee, geen all-risk. ik moet misschien eens in Nederland verzekeren ..

Dat gaat niet,een verplichte verzekering zoals BA auto/moto moet je in eigen land afsluiten.
Ik betaal gekoppeld aan de auto +/- €200 voor de eerste motor,en elke extra +/- €60 per jaar.
Bij Baloise,gekoppeld aan lidmaatschap van MAG.
Dit is dus in Belgie.
 
nee, geen all-risk. ik moet misschien eens in Nederland verzekeren ..

Volgensmij is 190 per jaar voor je boel best goed koop....
Ik ben voor alleen de motor iets van 80 per maand kwijt... (en dan heb ik dus 45% korting mee gerekend)
(Ok, wel All-Risk in mijn geval)

Gelukkig gaat de lease-auto via het werk...
Bijtelling & Eigen bijdrage? Ja in totaal "kost" het me iets van €300 per maand,
maar voor dat bedrag rij ik prive geen nieuwe auto met 30.000Km/J & Benzine & Onderhoud+verzekering
 
Volgensmij is 190 per jaar voor je boel best goed koop....
Ik ben voor alleen de motor iets van 80 per maand kwijt... (en dan heb ik dus 45% korting mee gerekend)
(Ok, wel All-Risk in mijn geval)

Gelukkig gaat de lease-auto via het werk...
Bijtelling & Eigen bijdrage? Ja in totaal "kost" het me iets van €300 per maand,
maar voor dat bedrag rij ik prive geen nieuwe auto met 30.000Km/J & Benzine & Onderhoud+verzekering
Ik ben via Biker Polis verzekerd en betaal (wel all-risk) iets tussen de 70 n 75 Euro per maand. Moet zeggen dat ik via de ANWB eerst verzekerd was daar ik mijn auto daar al verzekerd heb (ben ANWB lid). Maar de premie voor de motor All-risk viel zwaar tegen, dik over de 100 Euro per maand. Moet eerlijk bekennen dat ik direct de motor bij de ANWB had aangemeld vanwege het feit dat ik ook de auto daar verzekerd heb. Via via ben ik bij Biker Polis terecht gekomen en middels het instellen van enkele kostenposten zit ik nu haast de helft goedkoper. Maar t'is en blijft een dure grap. Reden voor all-risk is wel dat ik goed verzekerd op pad wil gaan zonder voor verassingen te komen te staan met kostenposten achteraf.
 
Volgensmij is 190 per jaar voor je boel best goed koop....
Ik ben voor alleen de motor iets van 80 per maand kwijt... (en dan heb ik dus 45% korting mee gerekend)
(Ok, wel All-Risk in mijn geval)

Gelukkig gaat de lease-auto via het werk...
Bijtelling & Eigen bijdrage? Ja in totaal "kost" het me iets van €300 per maand,
maar voor dat bedrag rij ik prive geen nieuwe auto met 30.000Km/J & Benzine & Onderhoud+verzekering

Het is ongev. 190 per motor, niet voor allemaal samen ;). All-risk kost sowieso een heel stuk meer.
 
Dat gaat niet,een verplichte verzekering zoals BA auto/moto moet je in eigen land afsluiten.
Ik betaal gekoppeld aan de auto +/- €200 voor de eerste motor,en elke extra +/- €60 per jaar.
Bij Baloise,gekoppeld aan lidmaatschap van MAG.
Dit is dus in Belgie.

Dat zijn redelijke prijzen. Ik dacht al bij MAG te gaan ..
 
MAG is tusenpersoon.

Ik heb er 9 verzekerd (of 10 :? )en 2 auto's en moet voor alles betalen, heb gevraagd hoe het zat met een rijbewijsverzekering, is iets voor garagehouders en om nou overal met een groene plaat heen te gaan, die ook in het buitenland niet mag is ook nix.
Tien motoren in de verzekering doet geen pijn, wordt bij alle andere polissen samen opgeteld en iedere maand netjes automatisch afgeschreven.
Zit bij Interpolis en heb nog nooit zo'n felxibele en klantgerichte verzekeraar meegemaakt. Misschien kan je er als B.E.L.G. (Ben Eerst Limburger Geweest) ook terecht...
 
ik moet misschien eens in Nederland verzekeren ..
dat wordt geen lonende handel. eerst alles overschrijven op nederlands kenteken met BPM betaling maar daar heb je wel een nederland adres voor nodig . en dan mogen ze volgens de verzekering niet meer als 90 dagen per jaar in het buitenland zijn (en belgen land = buitenland volgens de verzekering). of je moet hier heen verhuizen en het als verhuisboedel meenemen. maar dan mag je ook alle andere belastingen hier gaan betalen en daar worden de meeste mensen niet zo vrolijk van zelfs nederlanders niet.
 
Allicht heb je gelijk.
Je zou nochtans denken.in de EU en met vrij verkeer van diensten dat Nederlandse verzekeraars ook in Belgie zich kunnen laten erkennen en die tarieven aanbieden ...
 
Allicht heb je gelijk.
Je zou nochtans denken.in de EU en met vrij verkeer van diensten dat Nederlandse verzekeraars ook in Belgie zich kunnen laten erkennen en die tarieven aanbieden ...
Je zou de uitdaging op kunnen pakken en maandag naar de Rabobank bellen. Zij kunnen als enige zeggen of je geaccepteerd wordt voor de verzekering of niet, dan omzeil je een boel deskundige speculaties hier. Ik weet dat je als Nederlander wél van de tarieven en ondersteuning van de ADAC gebruik kan maken, wellicht een tip voor hem die geen overeenstemming kunnen vinden met een hulpaanbieder in NL. Je kan alles kopen in het buitenland, van Alibaba tot windenergie, dus waarom geen verzekeringen... bytheway, ik zag dat ik motorfietsen verzekerd heb voor 2,60 per maand
 
Je zou de uitdaging op kunnen pakken en maandag naar de Rabobank bellen. Zij kunnen als enige zeggen of je geaccepteerd wordt voor de verzekering of niet, dan omzeil je een boel deskundige speculaties hier. Ik weet dat je als Nederlander wél van de tarieven en ondersteuning van de ADAC gebruik kan maken, wellicht een tip voor hem die geen overeenstemming kunnen vinden met een hulpaanbieder in NL. Je kan alles kopen in het buitenland, van Alibaba tot windenergie, dus waarom geen verzekeringen... bytheway, ik zag dat ik motorfietsen verzekerd heb voor 2,60 per maand

Ok, staat in mijn agenda voor maandag. Als ik van hun bankdiensten kan gebruik maken in België, waarom dan niet van hun verzekeringsdiensten ... Ik laat weten hoe het afloopt.
 
Ik weet niet hoe oud de motoren zijn maar Vetera heeft een verzamel polis voor oldtimers, Max 7 motoren op 1 polis.
De exacte minimale leeftijd voor dat het een oldtimer is zal je moeten opzoeken. Denk 20-25 jaar
 
Je kan sommige verzekeringen wel in het buitenland afsluiten,maar niet de verplichte verzekering zoals van auto/motor.
Dit omdat de wettelijke eisen daarvan niet in elk land hetzelfde zijn.
Verzekeringsmaatschappijen zouden dan hun polissen moeten aanpassen aan de eisen van elk ander land,en daar hebben de meesten geen zin in vermoed ik.
Een bijstandsverzekering zoals bvb. ADAC/ANWB kan je wel in het buitenland afsluiten,als de verzekeraar je wil aannemen toch.
ADAC neemt alvast geen buitenlanders meer aan,al deden ze dat voorheen wel.
 
Dat betekent dat mijn nederlandse verzekering in het buitenland ook andere voorwaardes en clausules zou moeten hebben... dat hebben ze dus niet Maar nogmaals: Speculeren voorkomen door informeren, en niet hier maar bij de bron, Wat ADAC betreft zijn die er dan pas heel kort mee gestopt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan