Motorvriendelijk hotel gezocht Frankrijk

R(emco)1

MF veteraan
30 jul 2002
16.130
12
Hallo allemaal.

Kan iemand mij helpen aan het adres van een leuk, gezellig, motorvriendelijk hotel tussen pak hem beet Langres en Dyon in Frankrijk? Gaan met vier motoren naar Zuid Frankrijk en willen hier ongeveer onze tussenstop maken. Wellicht heeft hier iemand ervaring met een hotel in de omgeving.

Alvast bedankt! *D
 
Zal ik dan maar ff wat serieus melden? ;)

ben zelf in de Vogezen bij Col de Bussang (ff googelen) geweest, dat is vlakbij de Ballon d'Alsace (klinkt vast niet bekend, maar is een superbergpas die je gereden moet hebben!) Ik weet niet of dit op je route ligt, maar t is zeker de moeite waard!

Veel plezier! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ben ook nog bijzonder weinig motoronvriendelijke hotels tegengekomen..

Was wel altijd in het voorseizoen, misschien dat dat scheelt.. Gewoon rijden en op tijd een beetje gaan stoppen en vragen. Locals weten ook nog wel eens een B&B voor weinig.
 
Zal ik dan maar ff wat serieus melden? ;)

ben zelf in de Vogezen bij Col de Bussang (ff googelen) geweest, dat is vlakbij de Ballon d'Alsace (klinkt vast niet bekend, maar is een superbergpas die je gereden moet hebben!) Ik weet niet of dit op je route ligt, maar t is zeker de moeite waard!

Veel plezier! :Y
laat ik dat nou net 3 weken geleden hebben gereden :P idd schitterend stuk heb alleen mn twijfels of t echt op de route ligt...
 
Zal ik dan maar ff wat serieus melden? ;)

ben zelf in de Vogezen bij Col de Bussang (ff googelen) geweest, dat is vlakbij de Ballon d'Alsace (klinkt vast niet bekend, maar is een superbergpas die je gereden moet hebben!) Ik weet niet of dit op je route ligt, maar t is zeker de moeite waard!

Veel plezier! :Y

laat ik dat nou net 3 weken geleden hebben gereden :P idd schitterend stuk heb alleen mn twijfels of t echt op de route ligt...

Is volgens mij ook niet echt in de Buurt van Dyon. Maar ik ben het helemaal mee eens dat je daar eens geweest moet zijn! Ben er afgelopen zomer (tijdens die lekkere hittegolf) ook geweest! De hele Vogezen door! Zitten daar zoveel mooie colletjes (zoals bijv. Col du Bonhomme,- du Donnon,- De Schlucht, etc etc) Wij zaten toen hier: http://www.lestronces.com/ Ligt ook niet echt op de route(mischien de terugweg?), maar lekker ongedrongen sfeertje. Lekker rustige omgeving, nederlandse eigenaar.

Bon voyage! "SB"
 
Hallo allemaal.

Kan iemand mij helpen aan het adres van een leuk, gezellig, motorvriendelijk hotel tussen pak hem beet Langres en Dyon in Frankrijk? Gaan met vier motoren naar Zuid Frankrijk en willen hier ongeveer onze tussenstop maken. Wellicht heeft hier iemand ervaring met een hotel in de omgeving.

Alvast bedankt! *D

Formule1 , campagnile hotels etc zijn hele goede slaapadressen, vaak met een parkeerplaats, waarvan s'avonds na een bepaald tijdstip gesloten wordt, maar wel toegankelijk blijft met je hotelcard.
Zijn natuurlijk alleen slaaphokken waarbij de iets duurde vaak nog wel een restaurant hebben oid.
Als je met 4 motorrijders gaat, maak je toch de gezelligheid zelf en lijkt mij de "ambiance" minder belangrijk. *D
Zelf vindt ik maar weinig hotels leuk, gezellig of motorvriendelijk maar als die ambiance wel belangrijk is; Best Westerns en Hilton hotels zullen er vast ook wel zijn en zoang je de rekening kunt betalen zijn ze ook motorvriendelijk. ;)
 
Col de Bussang rules *O* 'K heb zelfs 't shirt maar mee genomen O-)
Ben daar ook geweest maar geef prijstechnisch en vanwege het eerder genoemde ongedwongen sfeertje absoluut de voorkeur aan Les Tronces in Barbey Seroux!!
Leuke anekdote: Ik kwam bij Col de Bussang aanrijden en de eigenaar kwam gelijk naar buiten rennen om te kijken wat voor Harley ik reed (hij rijdt zelf Harley)........ik reed toen een Honda Shadow 600 :X _O-

maarre back on topic: bovenstaande ligt allemaal niet echt op de route van TS. Maar eerlijk gezegd het ik maar heel zelden het idee gehad dat een hotel 'vol' was omdat we motorrijders waren......
 
Hoi..

Idd is hotel Marronie een leuk hotel
Zijn Nederlandse eigenaren die zelf ook motor rijden..
Motor garage aanwezig en een zwembad *O*

Heb het er erg naar mn zin gehad..

Succes

Marco..
 
Ben daar ook geweest maar geef prijstechnisch en vanwege het eerder genoemde ongedwongen sfeertje absoluut de voorkeur aan Les Tronces in Barbey Seroux!!
Leuke anekdote: Ik kwam bij Col de Bussang aanrijden en de eigenaar kwam gelijk naar buiten rennen om te kijken wat voor Harley ik reed (hij rijdt zelf Harley)........ik reed toen een Honda Shadow 600 :X _O-


_O- Echte Harley kenner dus in Col de Bussang _O-
Vond de prijzen daar ook enigzins aan de hoge kant, toen kwam ineens Les Tronces voorbij. Weet niet meer hoe ik daarop kwam. Was €130,- kwijt, voor 3 nachten met ontbijt en diner! Eat what you can, op is op... Maareh altijd over!
 
Hoi..

Idd is hotel Marronie een leuk hotel
Zijn Nederlandse eigenaren die zelf ook motor rijden..
Motor garage aanwezig en een zwembad *O*

Heb het er erg naar mn zin gehad..

Succes

Marco..


FLAINE (vlakbij de Mont Blanc), De Vliegende Hollander *O* *O* (is ook ergens een internetsite van)
 
Bedankt voor de reakties tot zover! Heb weer wat te internetten zie ik *D
 
Wellicht niet op de route, maar dit is ook wel een leuke: http://www.hotellemarronnier.com (in de buurt van Grenoble).

Misschien dat we er dit jaar nog overnachten.


CAT


Ook helemaal mee eens; ben er in juni geweest. Veel mooie routes om te rijden daar, goed hotel en last but not least een bere enthousiast team dat het hotel runt! Echt een aanrader!

(en ehhh... ja; het bier, de wijn en het eten waren ook lekker!)
 
vergeet niet " route napoleon " te rijden N85

echte aanrader !!!!!!!!!!!!! :Y
 
Les Tronces is inderdaad eene chte aanrader en een perfecte uitvalsbasis voor een paar daagjes Vogezen.
Was voor twee nachten inclusief vreterij en aardig wat biertjes 81 euro kwijt, heb ik lachend betaald!
Welliswaar geen 5 sterren, maar alles schoon en verzorgd en het eten prima!
 
Big mistake om je hotel vooraf te plannen. Daar in de buurt zijn er weliswaar niet teveel, maar ze zijn er zeker motorvriendelijk !
 
Terug
Bovenaan Onderaan