Motorvriendelijk hotel in Cochem

***onRoad Cafe*** Deutsch

dit is in leimbach / adenau

2 minuten van de ring af !!

en +- 15 min van cochem af !!

erg gaaf hier en niet duur

2 pers kamer ongeveer 60 eurie p nacht inclusief een stevig ontbijt !

dus pp is dat 30 eurie *O*

motoren kunnen in de garage

s6 ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al een aantal malen in het Hexenhaus geweest in Bullay, tof motorhotel maar wel betijds reserveren want het zit vaak vol. Ze hebben ook een kampeer mogelijkheid, verder een gezellige stube.
Bullay ligt zo'n ruime 25Km vanaf Cochem, dat eventueel met slecht weer ook met de trein te bereiken is.
De omgeving hoef ik denk ik weinig over te vertellen, bezoek vooral Burg Eltz! dit is een van de weinige kastelen die niet in 1688-1689 door de Fransen is geplunderd.
 
Wij zijn dit jaar twee keer naar Lutzerath geweest Hotel Maas, geweldig hotel niet duur en aardig in het centrum van de Eifel. :}
 
Als je even doorrijdt, kom je het gehucht Klotten tegen (ongeveer 2 km verder). Onder het spoor door, rechts en dan aan je linkerhand heb je Haus Heimes.
Een pensionnetje, hele aardige mensen en niet te vergeten..... een hypermoderne garage waar je de sleutel van krijgt.
Was geloof ik 15 of 18 euro pppn incl. ontbijt en gebruik van de garage.

Oh ja, een belangrijk detail. Haus Heimes is van een wijnboer en als je van wijn houdt ben je aan het goede adres.
 
Ik kom net uit Cochem, heb de 2 laatste dagen van mn vakantie door de Eifel getoerd! Heb daar overnacht in hotel Hexekeller, ligt in t centrum vlak naast de brug over het water. Mooi uitzicht, grote garage waar de bikes inkunnen, maar is geen bikerhotel. Was redelijk goedkoop, ik was alleen dus was 32 euro per nacht kwijt, met zn 2en is t volgens mij iets van 45 euro. Goed ontbijt en net hotel, aanrader!

Veel plezier!! :]

kheb trouwens nog voor geinteresseerden een mooie route uit ANWB boekje vanuit Cochem naar Limburg en een rondrit Eifel.

Ik ben zelf van de zomer naar Burgen geweest met de motor, en niet veel kunnen toeren ivm regen helaas, maar wel mooie omg. ook nog in Cochem geweest een middagje. Alleen het parkeren bij de oude brug is al een attractie met al dat mooie spul daar. Zou je mij die route ook kunnen mailen?
mvg Mark :W
 
pff wat een lucht hier... zet volgende keer ff een raampje open als je in een 4 jaar oud topic post :P
 
Genoeg gelucht, weer eens tijd voor een verslagje.
(Geschreven voor onze motorsite, maar wil het graag ook met jullie delen.)

Bezocht pension: www.moselpension.de (Villa Tummelchen)

Waar begin je als je een revieuw schrijft, ..... wat vind je het belangrijkste????
Als "schoolpunt" over Villa Tummelchen kan ik zeggen een: 8+

Geen gedoe en gemaar, maar lekker op je gemakje, na aankomst (motor in een afgesloten garage) eerst een rustig drankje op het uitzicht terras, echt mooi om over Cochem te kunnen kijken. Dan de spullen naar de kamer en het "papierwerk". Je krijgt een plattegrond van Cochem (in het nederlands). Dat is wel handig maar zo groot is Cochem nou ook weer niet.

De aanrijroute naar het pension is voor ons als “vlaklandrijders” wel ff anders, het gaat echt stijl omlaag als je naar het pension rijdt. Over een soort "loopweg" voor de mensen die van het centrum naar de burgt lopen. Vertrekken vanuit het pension is dus ook ff oppassen, met een duo is het iets gemakkelijker omdat die op de uitkijk kan gaan staan, maar het opstappen als je dan op de weg staat is weer lastiger.

De kamer is klein maar fijn, bedden vond ik prima, Ellen vond ze wat aan de harde kant. Wij hadden een kamer met balkon geboekt, het balkon was groot vergeleken bij de kamer en voorzien van stoelen en een tafel, met een parasol. Wat het mooiste was aan het balkon was het uitzicht.


Vanaf 8 uur was het ontbijten, verse harde broodjes en verschillende soorten brood, rijkelijke keuse van beleg (zoet en hartig), fruit, en konijnenvoer voor de gezondheidsmensen. Voor duitsland was de koffie er erg goed en zoveel als je wilde. Tevens werd er iedere morgen gevraagd of en hoe je, je eitje wilde die dag.

Na de maag gevuld te hebben was het natuurlijk tijd om het pakje aan te doen en de omgeving te verkennen met de motor...

Dat je in die omgeving mooi kan rijden hoef ik natuurlijk niemand te vertellen, dit is waar je als motorrijder natte dromen van hebt snachts in je bedje. Bochten, bochten en nog eens bochten ..... en bijna niemand op de weg ..... heerlijk. Wat me wel opviel was de slechte kwaliteit van het wegdek op veel stukken, een echte lappendeken.

Wij hebben ritten gemaakt tussen de 200 en 300 km per dag, op ons gemakje langs de Moesel afgewisseld met stukken heuvels (bergen kan je het niet noemen daar). Onderweg regelmatig gestopt voor onze verslaving en de inwendige mens, en bij dat laatste kan weinig fout gaan in Duitsland. "Tagesmenu" is vaak een aanrader en kost maar een paar euro. De bordjes: Bikers welcome, zie je ook bijna overal hangen.
Na "thuiskomst" lekker douchen en dan beslissen of je in de stad gaat eten of een hapje en of drankje (barretje is open tot 22.00 uur ) neemt in het pension, de kaart daar is niet erg uitgebreid, maar voldoet. Wij hebben er maar 1 keer gegeten omdat de keuze in Cochem zelf erg uitgebreid was voor de grote of kleine honger. Als je na 18.00 uur naar beneden loopt is er ruimte genoeg op de terrassen omdat alle dagjes mensen dan vertrokken zijn.
Prijs van een 0,4l pils ligt rond de €3,50 en ook een glas wijn 0,2l ligt rond die prijs.

Al met al een geslaagde motorvakantie…. Op naar het volgend jaar.
 
Laatst bewerkt:
Ben 2 maanden geleden naar Treis-Karden geweest,vlakbij cochem,leuk hotel,met terras aan de moezel,nederlandse eigenaar,niet moeilijk,wij kwamen vrij laar aan,met 18 man (en vrouw) om 20.30u eten,geen probleem,hij maakte zelf een menuutje (soepie/schnitzel met patat en salade/ijsje) voor een hele schappelijke prijs (€12,50),grote garage voor de motoren,kunnen er 20 à 30 in,wel een kamer aan de voorzijde van het hotel(uitzicht op moezel) boeken,want aan de achterzijde rijdt de trein,en dat is 'smorgens vroeg om 7.00uur à 8.00uur your wakeup call.
 
@suzi1500:
Wat is de naam van dat hotel in Treis-Karden met nederlandse eigenaar?
Gr
 
~
Ik ken er wel eentje vlak bij Cochem, in Trier dat is echt een aanrader. Het is incl. ontbijt en avondeten voor echt weinig centen en het eten is goed! Evenals de bedden en het bier ;) Ik zit nu alleen op me werk maar kan thuis wel even kijken hoe dat hotel heet.

En het is ongeveer 10 minuten rijden van Cochem (kan ook sneller }) )[/quote

Met een F16 zeker :N :} :W
 
\
Ik ken er wel eentje vlak bij Cochem, in Trier dat is echt een aanrader. Het is incl. ontbijt en avondeten voor echt weinig centen en het eten is goed! Evenals de bedden en het bier ;) Ik zit nu alleen op me werk maar kan thuis wel even kijken hoe dat hotel heet.

En het is ongeveer 10 minuten rijden van Cochem (kan ook sneller }) )[/quote

Met een F16 zeker :N :} :W

Nou, ten tijde van zijn post klopte dat wel ongeveer, die 10 minuten. Maar door de vulcanische activiteit die heeft plaatsgevonden in de 7 jaar tijd die jij nodig had om te reageren, licht het tegenwoordig een stuk verder uit elkaar...
 
pension gabi in brutig frankel . en bike inn in treis karden . heel mooi en aan de moesel dicht bij cochem
 
Terug
Bovenaan Onderaan