motorvriendelijk wegdek :(

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
1
warnsveld
goeden avond allemaal
mij dag is weer goed verpest ze zijn bij ons de hele week al bezig met het opknappen van het wegdak heel mooi overal nieuwe stukken asvalt })
rijd ik vamorgen naar me werk alles opnieuw af gezet kom ik thuis ligt gvd het hele dorp vol met grint (weet de benaming van dat losse asvalt niet) en op de rotondes niet overdreven 1 cm dik :(
stel ik klap om me giegel door dat grind betaald de gemeente me schade dan want dit is geen doen zo kan net zo goed een crossmotor koopen
 
ik zou dus gewoon die wegen mijden of extreem voorzichtig gaan rijden, maar he! ik ben dan ook geen typische motorrijder...
 
De wegbeheerder moet waarschuwen voor de staat van het wegdek.
Dus alleenals die dat niet doet, dan is die aansprakelijk, en dan moet je ook meteen aan het begin op je bek gaan, anders heb je het zelf ook al gezien, en als je daar woont en na een paar dagen weet je het ook wel, dus ook weinig kans dan om je schade te verhalen.
 

TIP! Als je door zo'n akkefietje op je muil gaat laat dan ALTIJD alles gewoon op de grond liggen en laat de politie procesverbaal op komen maken. Alleen dan kan je de wegenbouwers e.d. aansprakelijk stellen.

Ik heb ben zelf een keer door grind ten val gekomen, dat lag daar door werkzaamheden in de buurt. Ik heb de motor recht op gezet en ben naar mijn werk gelopen en zo heb ik al mijn rechten verspild. LEER HIER VAN, het is zo zonde. |( |(
 
De wegbeheerder moet waarschuwen voor de staat van het wegdek.
Dus alleenals die dat niet doet, dan is die aansprakelijk, en dan moet je ook meteen aan het begin op je bek gaan, anders heb je het zelf ook al gezien, en als je daar woont en na een paar dagen weet je het ook wel, dus ook weinig kans dan om je schade te verhalen.
Volgens mij is de overheid verplicht de wegen in zo'n staat te houden dat het voor alle weggebruikers veilig en begaanbaar is, dus...


 
Volgens mij niet, je kan van de wegbeheerder niet verlangen dat er dingen moeten gebeuren
Je moet ook bewijzen dat de wegbeheerder van de slechte staat op de hoogte is.

Bijv olie op wegdek, de wegbeheerder is pas aansprakelijk als hij dit wist en geen actie heeft ondernomen. Een bord plaatsen is dan al voldoende.
Je kan bewijzen dat hij het wist als bijv iemand anders voor jouw ook al is gevallen.

Val je door olie voordat de wegbeheerder ervan op de hoogte is, dan is niet hij aansprakelijk, maar de eigenaar van het voertuig die de olie verloren is, moeilijk dus, en dan kan je je schade verhalen bij het waarborgfonds. Heb je wel een verklaring nodig van de politie em ter plekke laten opmaken.
 
Ik kan me een rechtzaak herinneren van een ferrari rijder.
Er waren drempels aan gelegd in zijn woonwijk waar hij niet over heen kon zonder zijn bodemplaat te schuren.
Deze man heeft zijn rechtzaak gewonnen, omdat de weg door elk voor de Nederlandse wegen goedgekeurd voertuig gebruikt moet kunnen worden.
En volgens mij zou je dit onder die zelfde wet kunnen laten vallen. Door de grind laag is deze weg niet langer geschikt/veilig voor motoren, brommers en fietsers.

Ik weet niet of ik gelijk heb maar ik vind het logisch klinken....

[edit]
Bij die man met die ferrari moesten de drempels du weer verwijderd worden...
[/edit]
_________________
Why drink and drive, if you can smoke and fly

[ Dit Bericht is bewerkt door: happy op 2001-06-28 15:01 ]
 
Is wel iets anders denk ik.

Bij de Ferrari rijder is het een vaste situatie, hij kan zijn huis niet meer bereiken zonder schade aan zijn voertuig.
Tevens ben je niet verplicht om via het grind te rijden, je kan dan ook een andere weg kiezen, die mogelijkheid zal de ferrari niet gehad hebben.


Bij het grind is het een tijdelijke situatie die nodig is voor het onderhoud aan de weg. En grind is natuurlijk niet een ongebruikelijk iets voor een weg.
Dat dit tot onveilge situatie zou leiden hoeft natuurlijk niet, iedereen heeft wel al eens eerder over grind gereden zonder schade.

Als inderdaad de laag grind van dusdanige dikte zou zijn dat dit niet te berijden zou zijn heb je een ander probleem.
Dan maakt je meer kans, maar ook dan, als je gewaarschuwd zou zijn, heb je zelf de beslissing tot het wel of niet berijden van dat betreffende weggedeelte.
Dan zou je het overtollige grind kunnen laten verwijderen, maar tegen die tijd dat geregeld heb is het grind allang vanzelf weggereden.
Dat een wegdek altijd in een bepaalde staat moet verkeren lijkt mij ook niet waar, want er zijn tenslotte genoeg onverharde wegen.



 
Bijv olie op wegdek, de wegbeheerder is pas aansprakelijk als hij dit wist en geen actie heeft ondernomen. Een bord plaatsen is dan al voldoende.
Je kan bewijzen dat hij het wist als bijv iemand anders voor jouw ook al is gevallen.

Een vriend van mij is laatst onderuit gegaan op een rotonde waar een plas dieselolie lag '( . Hij heeft de politie laten komen... die lieten de brandweer komen om het wegdek schoon te spuiten.
Hij heeft hiervan een process-verbaal op laten maken en heeft alle schade van het waarborgfonds teruggekregen.
 
eehhjj
komt er dus op neer dat ik goed moet uit kijken er is deze week wel een veeg wagen overheen geweest zijn meerdere klachten binnen gekomen. vanwege de renovatie werkzaamheden maar wel weer een hoop geleerd dankzij de verschillende reactiens thnx.

ik reageer zo snel omdat mijn inet verbinding er weer eens uit ligt upc ruels :r maar deze week komt de monteur als het goed is.
 
Jongens.. mijn omgeving is't paradijs aan't worden.. overal nieuw asfalt.. de ring hier nieuw, antwerpse steenweg nieuw, rijkevorsel (waar me ouders wonen) nieuw, merksplas nieuw, en allemaal lekker glad spul..
alleen jammer dat't allemaal rechte wegen zijn en dat ze voorlopig nog steeds verbonden worden met elkaar door betonplaten '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan