Motorvriendelijke vangrail Hoofddorp

figuur

MF veteraan
4 okt 2003
1.910
0
Amsterdam
Rij je vandaag van Aalsmeer naar huis via de N201. Kom je bij Hoofddorp en wat zie je daar nou??? Een motorvriendelijke vangrail in Hoofddorp??? :o
Ik had het niet verwacht in de Haarlemmermeer, een gemeente waar je vaker de lantaarenpalen in de buitenbocht ziet staan dan aan de binnenkant. Maar er valt niet te ontkennen, ze hebben een metalen plaat onder de vangrail gemonteerd.

Had het echt niet verwacht :}

Het is alleen jammer dat ze die motorvriendelijke vangrail in de binnenbocht hebben gemonteerd en niet in de buitenbocht |( ooit een motor naar binnnen zien glijden?
Ter verduidelijking, hieronder een kaartje, in het rood bij het pijltje is de vangrail.
full


Zal van de week als ik tijd heb wel even een foto maken van deze strakke actie :P
 
Ik heb liever dat ze die rails maken op de op- en afritten van de A4 bij Hoofddorp.

Niet alleen omdat ik daar dagelijks rij, maar ook omdat ik daar al een paar motoren tusen/onder heb zien liggen -O-

Maar het begin is er!

*D
 
Nee, dat is inderdaad een "beetje" dom....



Mischien die beplating wel om tegen te gaan dat er konijntjes de weg op kunnen lopen? :?
 
Is dat die bocht met aan het begin of aan het einde die flitspaal (afhankelijk van naar welke richting je op rijdt natuurlijk)
Zo ja, dan heb je er richting de a4 wel wat aan natuurlijk, dan staat die aan de buitenkant.
Misschien is de gedachte dat wanneer je er onderdoor schiet je op de andere rijstrook terecht komt en de andere kant op je het gras in zou schieten?????
 
Als je van de A4 afkomt is het de eerste bocht na het kruispunt voor Hoofddorp. En je krijgt direct na die bocht idd een flitspaal.

In de bocht is het, van de linker berm, naar de rechterberm gezien als volgt ingedeelt
vangrail (met onderplaat) - 2 baansweg - vangrail x 2(zonder onderlplaat) - 2 baans weg - vangrail (zonder onderplaat).

Zal kijken of ik er morgen een foto van kan maken, heb zo'n idee dat de situatie niet 100% duidelijk is :P
 
Ik ken de bocht, heeeeeeeeerlijke 100+ bocht O-)

de situatie is me duidelijk. ze waren een tijdje geleden bezig in die buurt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan