Motorvriendelijke vangrails bij Hart van Nederland

mxtr

Die hard MF'er
24 feb 2002
658
0
Eindhoven
Vandaag 17 juni, is het precies 3 jaar geleden dat ik met mijn motor onder een vangrail belandde op de A2 bij Batadorp wat resulteerd in de amputatie van mijn rechteronderbeen. Toen ik vorig jaar contact had met rijkswaterstaat om die vangrail aan te passen zodat het voor motorrijders veiliger wordt kwam ik niet echter veel verder. Het is nu nog steeds niet aangepast op die plek. Heel 'toevallig' werd ik gisteren door sbs benaderd om iets te vertellen over mijn ongeluk en het voor motorrijders veiliger maken van de vangrails. Vandaag zijn er hier opnames gemaakt, en vanavond om 1900 uur is het te zien bij SBS6 Hart van Nederland. Mocht je het niet kunnen zien dan is het altijd via de website terug te zien, bij programma gemist.

http://www.hartvannederland.nl/item/2387...igere_vangrails

Groetjes Niels.
 
ik kan het helaas niet zien vanavond, maaar sowieso via uitzending gemist kijken :)
 
heb het gezien! Goed dat hier weer aandacht aan besteed wordt. Hoe kwam het eigenlijk dat je viel? En ben je helemaal gestopt met rijden?
 
We willen er niet te veel over nadenken maar wat Niels zegt doet je toch realiseren dat het binnen een paar tellen gebeurt kan zijn. :X
 
had het gezien, kreeg ook al een mail van mag dat het ook in de krant stond.

hopelijk gaan ze er nu wel eens snel naar kijken, die vangrailen moeten standaard worden .
 
heb het gezien! Goed dat hier weer aandacht aan besteed wordt. Hoe kwam het eigenlijk dat je viel? En ben je helemaal gestopt met rijden?

Ik gleed gewoon weg in een bocht, misschien is het iets van gladheid geweest.
Ik heb na de revalidatie een quad gekocht, maar deze is helaas een paar weken terug op klaarlichte dag gestolen, dus nu ben ik weer wielloos.
 
Goed verhaal :)
Wel leuk om te horen dat het ondanks alles toch gewoon lkkr met je gaat :)

Wel balen van je quad... :(
 
Vandaag 17 juni, is het precies 3 jaar geleden dat ik met mijn motor onder een vangrail belandde op de A2 bij Batadorp wat resulteerd in de amputatie van mijn rechteronderbeen. Toen ik vorig jaar contact had met rijkswaterstaat om die vangrail aan te passen zodat het voor motorrijders veiliger wordt kwam ik niet echter veel verder. Het is nu nog steeds niet aangepast op die plek. Heel 'toevallig' werd ik gisteren door sbs benaderd om iets te vertellen over mijn ongeluk en het voor motorrijders veiliger maken van de vangrails. Vandaag zijn er hier opnames gemaakt, en vanavond om 1900 uur is het te zien bij SBS6 Hart van Nederland. Mocht je het niet kunnen zien dan is het altijd via de website terug te zien, bij programma gemist.

http://www.hartvannederland.nl/item/2387...igere_vangrails

Groetjes Niels.

Het relaas van een lotgenoot....Bekende van mij..

Amputation: Co -éénbéén- 1b1
 
goeie vraag, dat is namelijk in het stukkie niet naar voren gekomen...

Ik ben eigenlijk wel in voor een ludieke actie, iets van roze, gele, blauwe en groene schotten maken en plaatsen.

Als we allemaal 2km voor ons rekening nemen zijn we al een stuk in Nederland en halen we ook het nieuws, maar dan positief *O*
 
"Een Europees comité voor de technische eisen heeft een besluit over testvoorschriften uitgesteld tot minstens na de zomer, wegens een veelheid aan vragen en wijzigingsvoorstellen."
:N
 
En er zullen nog vele motorrijders gevangen worden door die zogenaamde geleiderails, voordat er eindelijk een beslissing is genomen over het wel of niet plaatsen van die onderplaten. Verder wil ik je veel succes wensen in je verdere leven, Niels!
 
Toch erg fijn dat er mensen zijn die zich zo inzetten voor het welzijn van anderen...
Vaak zijn dergelijke zaken makkelijk om over te zeiken, maar om er dan echt wat aan
te gaan doen is een ander verhaal!

Ik hoop dat er veel van dat soort platen komen!
 
Zeer goed initiatief.

Heel veelsucces gewenst Niels en succes met het maken van kunst!

hopen dat het er nu eindelijk eens van komt het is echt onbegrijpelijk hoelang ze over iets kunnen doen in ons land.. :(

Kunnen we niet gaan protesteren ofzo een megamotorforum meeting naar de 2e kamer en op het binnenhof allemaal geluid maken ofzo.. Misschien dat ze dan eens iets sneller kunnen handelen.
 
Laatst bewerkt:
wel apart dat sbs nu weer een pro motorrijders item heeft,
maakten ze niet ook al een verslag van die huilies omtrend geluidsoverlast?

maar ontopic:
goed dat hier werk van gemaakt wordt. Het zou mooi zijn als de staat er ook wat meer vaart achter te zette en dan ook aan de goeie kant van de bochten. |(
Heb ze ook wel's aan de binnenkant van een bocht gezien. :?
 
Laatst bewerkt:
ja, gewoon je niet aan de voorwaarden houden.

moet je eens je snelheidsovertreding niet betalen met dezelfde domme excuses, dan heb je wel een probleem....

laat ze alle boetes gemaakt door motorrijders eens besteden aan die motorvangrails...
 
goeie vraag, dat is namelijk in het stukkie niet naar voren gekomen...

Ik ben eigenlijk wel in voor een ludieke actie, iets van roze, gele, blauwe en groene schotten maken en plaatsen.

Als we allemaal 2km voor ons rekening nemen zijn we al een stuk in Nederland en halen we ook het nieuws, maar dan positief *O*

Goed idee !

Al hang je der maar spandoeken onder met bijvoorbeeld ´Ook hier kan een motorrijder overlijden !´ of ´Ook deze vangrail is niet veilig !´.
Dan is het in ieder geval onder de aandacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan