Motorvrienden hoe...........

Hoe is jou motorvriendengroep ontstaan

  • via vrienden

    Stemmen: 44 28,6%
  • via internet

    Stemmen: 71 46,1%
  • tijdens motorlessen / examens

    Stemmen: 3 1,9%
  • tijdens praatje over motor

    Stemmen: 4 2,6%
  • onderweg

    Stemmen: 5 3,2%
  • overig

    Stemmen: 27 17,5%

  • Totaal aantal stemmers
    154

kawasnol

MF veteraan
23 aug 2004
5.760
0
omgeving Gouda
Ik ben eens benieuwd hoe jullie aan motorvrienden zijn gekomen;

En of je er een vriendschappelijke relatie of misschien zelfs een liefdesrelatie aan over hebt gehouden.


En hoe zoek je ze uit;

1. op zelfde type motor
2. ik kijk naar de personen zelf (moet het mee klikke)
3. maakt mij niet uit zolang het maar gezellig is
 
Laatst bewerkt:
Eeehhh, motorvrienden :?

Die heb ik nie

Een hoop vage kennissen dat wel :+
 
Ach.... heb een paar vrienden en een paar "vage kennissen" :X :X :X opgeduikeld op dit forum. En natuurlijk m'n vriendin (wonen inmiddels samen *D )
 
paar vrienden die ik al had voordat ze A hebben gehaald (en ik als laatste voorlopig ;) )
En verders een stel malloten hier via het forum die zwolle onveilig maken :)
 
Vooral collega's van wie je opeens ontdekt dat ze ook motorrijden of die ook gaan lessen doordat ze 'aangestoken' zijn.

Daarnaast de motorvereniging waar mijn vriend bij zit.

En mijn vriend zelf: tja, zoals bekend: op een stuntdag in Tholen leren kennen!
 
ik heb er een aantal.

2 ervan zijn nu aan het leseen, ze hadden blijbaar dezelfde aspiraties, en toen nam ik als eerste de stap, ik was geslaagd en hun zijn nu aan de beurt.

verder nog via Got dat ik er 2 ken, en via dit forum, maarja. ik heb er maar 1 in het echt ontmoet. dus dat is een beetje vaag.

maar dat komt goed op de volgende meeting ben ik erbij!

:]
 
Ik had een vriendenkring waar de meesten al een motor en rbw hadden. Ik heb toen ook m'n A'tje gehaald en een motor gekocht. Nu zijn het ook motorvrienden. ;)
 
bijna al mijn motorvrienden zijn vrienden van vroeger.
eff denken waar we regelmatig mee toeren, leonmille,easytj,stofzuiger,ruud(wat is je MF naam ook alweer) en dennis nog niet bekend op het forum.
dat waren ze volgens mij.
we hebben paul nog maar die rijd bijna nooit meer.

de rest van de motor vrienden zijn erna gekomen, maar wij rijden vooral met bovenstaand groepje.
 
via kaasszje besmet met moto virus en toen mee met tourritten... sindsdien echt heel erg veel mensen leren kennen waarvan een aantal erg goede vrienden (of meer :X ) zijn geworden.
 
Een van mijn maten heb ik leren kennen omdat ik hem elke dag tegen kwam met naar het werk rijden. Hij reed een ZXR750 '90 en ik een ZXR750 '91. We groeten elkaar, maar daar bleef het bij. Tot ik in 1993 een nieuwe ZXR750 had gekocht en met de motor voor het eerst naar m'n werk rij om hem tegen te komen op .... precies dezelfde nieuwe ZXR750. We zijn toen spontaan gestopt, geouweh..., telefoonnummers uitgewisseld en vanaf die tijd zijn we echte motormaten geworden.
 
Ik ga regelmatig met Chielmi (ook MF-er) rijden. Eerste contact via MF, en we hadden hetzelfde type motor destijds :) Een ander motormaatje woonde in de buurt en kwam af en toe kijken als we aan het klooi.. sleutelen waren.

Via een ander motor-forum een leuke meid leren kennen waar ik af en toe mee ga rijden
 
Ik had al een hoop mensen in mijn vriendenkring die hun rijbewijs al hadden voordat ik hem kreeg maar daar rij ik eigenlijk nooit mee :?

En ik heb veel mensen leren kennen (vrienden en kennissen) via de Fazerclub en via MF en daar rij ik regelmatig mee, ga (lange) weekendjes weg en m'n vakantiemaatje van afgelopen zomer is ook van MF :)

En uitzoeken? Het moet gewoon klikken, het type motor maakt me niet uit maar als ik er regelmatig mee rij is een beetje dezelfde rijstijl wel handig ;)
 
Op de een of andere manier hebben goede vrienden van mij toch ook vaak een motor, maar dat is absoluut niet de reden van de vriendschap, daar ik mijn motor voor woon-werk verkeer gebruik en ik denk ik twee keer in een jaar samen met ze ga rijden. Zal wel soort zoekt soort zijn...
 
Tsja dat is gewoon gebeurt. In de loop der jaren zijn de meesten toch wel op de motor gestapt. Nog een maandje of wat en m'n vrouw rijd ook.


Mazzel,

Roland
 
En uitzoeken? Het moet gewoon klikken, het type motor maakt me niet uit maar als ik er regelmatig mee rij is een beetje dezelfde rijstijl wel handig ;)

toch heb ik het idee als ik sommige groepjes zie rijden dat ze elkaar uitzoeken op type motor (te zien meestal aan de nieuwste motoren en nieuwste helmpies + kleding)??
of zijn het juist die mensen die het goed met elkaar kunnen vinden.....

Ik moet wel toegeven dat ik lekkerder rij met mensen van het zelfde type motor (sport & naked) en rijstijl dan andersom.....wat ik zo af en toe ook wel eens doe... maar dan meer voor de gezelligheid tijdens het fenomeen terrasjes pikken!!!
 
vrienden die ook gaan motorrijden en meetings met mensen met dezelfde motor.
 
toch heb ik het idee als ik sommige groepjes zie rijden dat ze elkaar uitzoeken op type motor (te zien meestal aan de nieuwste motoren en nieuwste helmpies + kleding)??
of zijn het juist die mensen die het goed met elkaar kunnen vinden.....

Ik moet wel toegeven dat ik lekkerder rij met mensen van het zelfde type motor (sport & naked) en rijstijl dan andersom.....wat ik zo af en toe ook wel eens doe... maar dan meer voor de gezelligheid tijdens het fenomeen terrasjes pikken!!!
Ik kan heerlijk rijden met iemand op een RSV Mille of een Gixxer terwijl dat toch echt supersporters zijn maar ook een FJR of een Pan is geen probleem en dat is toch meer een toerbak. Ik vind de rijstijl dus belangrijker dan de motor dus als iemand op een chopper dezelfde rijstijl heeft: geen punt wat mij betreft!

En mensen op dezelfde motor trekken natuurlijk wel sneller naar elkaar toe. Even praten over je motor, de aanpassingen, je bevindingen etc.
 
heb echt top :} motor rijders leren kennen mede op mf :}
en jah hoe kom ik daar :9 hulde het internet :}
liefde :? denk dak beter mijn waffel ken houden :X
ennuhhhhhhh ff ga schuilen zoeffff================>

edit; vrienden zoek je niet uit op uiterlijk en of hun bezittingen toch |(
devel beoordeeld mensen niet op wat ze rijden en hoe ze eruit zien maar om wat ze doen en zelf voorstellen :P
 
Laatst bewerkt:
edit; vrienden zoek je niet uit op uiterlijk en of hun bezittingen toch |(
devel beoordeeld mensen niet op wat ze rijden en hoe ze eruit zien maar om wat ze doen en zelf voorstellen :P


helemaal mee eens,
ik hoop niet dat ik een andere indruk heb gegeven.....
owant dat is niet de bedoeling ik ben gewoon benieuwd hoe jullie er over denken..... O-)
 
Zelfde type motor vind ik niet zo belangrijk...Als het maar gezellig is, en men elkaar niet met de nek aankijkt omdat je motor toevallig van een ander merk/type/bouwjaar is...
Gewoon gezellig rijden, beetje ouwehoeren tussendoor, vooral veel lachen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan