MotorXtra

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.555
2.130
Nederland
Ben vandaag naar MotorXtra geweest (www.motorxtra.nl) waar je zelf aan je motor kan sleutelen, eventueel met wat hulp enzo, voor zeer lage prijzen (prijzen zitten VER onder die van een dealer). Ben er naartoe gegaan met een vriend van me, had bij een dealer die m\'n fiets een keer had nagekeken wat onderdelen besteld, de nokkenaskettingspanner was volgens de dealer stuk waardoor ie lekte, ook de jiffy zat speling in waardoor de kuip kon scheuren, dus die ging ie voor me bestellen (250 gulden aan onderdelen).

Eenmaal bij MotorXtra aangekomen en mijn onderdelen te hebben vergeleken met de nieuwe onderdelen kwamen we erachter dat de dealer me flink had voorgelogen en gebruik had gemaakt van het feit dat ik dus nog niet zoveel van motoren en onderdelen weet.
Mijn jiffy was PERFECT en die speling hoort bij elke motor, Sander van MotorXtra liet zien dat z\'n race-R6 dat ook had, ook de GS500e van die vriend van me had dezelfde speling. Leuk. 100 piek door me neus geboord.

Nokkenaskettingspanner kan praktisch niet stuk omdat ie mechanisch is en niet hydraulisch. Alleen de pakking was wat rot waardoor ie ging lekken. Kost maar een paar gulden, maar nee, de dealer zei dat het het hele onderdeel was. Leuk. 140 gulden.

Heb de bon gevonden dus morgen terug en zal ik ze zeggen dat die onderdelen me aangepraat zijn, en absoluut niet nodig waren. Laatste keer dat ik naar die dealer ga (brouwer motorsport in Nijkerk).

Jammergenoeg ging er wel een dopje stuk op de spanner, dus op de terugweg stonk het en rookte m\'n blok na een stukkie te hebben gereden... ik kijken.. -> \'Shit!! Olie !!\' Naja 2x onderweg olie gepeild, met weinig tpm en 100km/u naar huis gereden en kwam gewoon aan. Zoveel olie stroomde er ook weer niet uit.
Morgen even een dopje bestellen, als het goed is, is het dan opgelost. Anders even nog een nieuwe pakking erop. De spanner kan het niet zijn want die zag er hartstikke goed uit volgens Sander.

Maar ik kan iedereen dus MotorXtra (in de buurt van Utrecht/Breukelen) aanraden die graag wil leren sleutelen aan z\'n motor, maar niet de onderdelen thuis heeft, of niet alles zelf durft te doen.
Je kan er praktisch alles laten doen, je kleine en grote beurten. De rest lees je maar op z\'n website :)

Morgen geld terughalen en zo\'n doppie vinden en dan kan ik weer normaal rijden..
 
Mooie overzichtelijke site, aanrader om even te bekijken.

Ziet er naar uit dat het wel lui zijn die echt betrokken zijn bij het motorrijden.
 
Kheb er samen met nog een paar :P ( Duderuud en www.raul.nl.) de T.O.M.S. cursus gedaan... dat ze betrokken bij het motorrijden zijn dat wisten we dus al :P
Aardige gasten.
 
hehe, ik zou me dus nog even van de domme houden en die eikel nog eens laten kijken. En dan hem verbeteren, leuker toch?

Over motorxtra.. die sleutelcursussen die ze geven lijken me wel intressant.. maarja, NL is zo ver he :(
 
hehe, ik zou me dus nog even van de domme houden en die eikel nog eens laten kijken. En dan hem verbeteren, leuker toch?

Over motorxtra.. die sleutelcursussen die ze geven lijken me wel intressant.. maarja, NL is zo ver he :(

Het is inderdaad erg ver als je motor niet rijd, maar je hebt wel genoeg om op te knappen ;)
 
hehe, ik zou me dus nog even van de domme houden en die eikel nog eens laten kijken. En dan hem verbeteren, leuker toch?

Over motorxtra.. die sleutelcursussen die ze geven lijken me wel intressant.. maarja, NL is zo ver he :(

Man zeur niet je woont praktisch in NL.
Je zoekt ook voor alles een uitvlucht he? ;)
 
JK, wat heeft het jou gekost om daar te gaan sleutelen en wat had het ongeveer bij de dealer gekost?

Ik heb wat schade aan mij kuip en dat kun je daar toch ook repareren?

Hoe ervaren moet je trouwens zijn om aan die TOMS cursus mee te doen?
 
Route beschrijving
Komend vanaf Amsterdam:

Snelweg A2 afslag Breukelen / Kockengen.
Onder aan de afrit ga je linksaf onder de snelweg door.
Op de minirotonde ga je rechtsaf. Volg verder de routebeschrijving vanaf Utrecht. (vanaf regel 2)

--------------------------------------------------------------------------------

Komend vanaf Utrecht:

Snelweg A2 afslag Breukelen / Kockengen.
Bij de stoplichten ga je rechtsaf. (kruispunt met stoplichten bij het van der Valk hotel).
Je gaat opnieuw onder de snelweg door en komt vanzelf op de N401.
Na ongeveer 2 km door de polder krijg je een kruispunt (linksaf; Haarzuilen/ Harmelen, rechtsaf Portengense brug/ ind.terr. Kockengen).
Hier ga je rechtsaf.
Je komt nu in het buurtschap Portengen.
Na 300m ga je over een ophaalbrug (de Portengense brug ).
De derde afslag rechts (ongeveer 150m na de brug) is de Nijverheidsweg.
Na 200 m vind je aan de rechterkant MotorXtra.

--------------------------------------------------------------------------------

Komend uit de richting Rotterdam:

A12 afslag Woerden.
Onder aan de afrit rechtsaf.
Na 1 km volgt er een rotonde waar je rechtsaf gaat.
De weg volgen tot de volgende rotonde waar je weer rechtsaf gaat.
Je komt nu op een weg met een aantal chicanes, deze weg volg je tot het eind waar stoplichten staan.
Je gaat weer rechtsaf over een bruggetje en komt op een licht slingerende weg terecht,na ongeveer 1 km krijg je een een afslag linksaf (Wilnis, Mijdrecht, Kockengen).
Je zit nu op de N212 ( Bij de borden 60 km staat een camera dus uitkijken !).
Na ongeveer 5 km komt er een rotonde waar je opnieuw rechtsaf gaat.
Je zit nu op de N401.
Na ongeveer 3 km kom je op een kruispunt (Harmelen, Haarzuilen, Portengen, ind.terr.Kockengen) hier ga je linksaf.
Na 200 m rij je over een ophaalbrug en 150 m na de ophaalbrug ga je rechtsaf de Nijverheidsweg op.
Na 200 m vindt je aan de rechterkant MotorXtra.
 
JK, wat heeft het jou gekost om daar te gaan sleutelen en wat had het ongeveer bij de dealer gekost?

Ik heb wat schade aan mij kuip en dat kun je daar toch ook repareren?

Hoe ervaren moet je trouwens zijn om aan die TOMS cursus mee te doen?

Wat heeft het mij gekost, ongeveer 100 gulden (excl. onderdelen, die had ik al bij me), en daarvoor was ik van 14.30 - 18.30u mee bezig geloof ik. Ik ben een beginnende sleutelaar, dus de kuip eraf halen was het meeste werk, en een nokkenaskettingspanner is moeilijk te bereiken op een GS500e, het is kiezen, of de tank en carburateurs eraf, of gewoon heel erg priegelen tussen deze onderdelen door. Heb voor het laatste gekozen. Heb ook nog gebruik dus gemaakt van hun hulp met een paar kleine dingen, dus dat werd ook meeberekend en dat ligt lager dan bij een gewone dealer, en het voordeel is dat ze het laten zien en dat je het dan ook zelf kan daarna !
Verder had ik nog wat moertjes die je maar 1x kon gebruiken, dus had ook nieuwe nodig en hij had alles liggen.

Bij de dealer kostte het waarschijnlijk exclusief onderdelen iets van 250 a 300 gulden, aangezien ze bij een dealer wel sneller zijn dan mij, maar ben je een goeie knutselaar dan betaal je voor het gereedschap en de heftafel iets van 16,50 per uur, iets wat een dealer nooit kan !

Binnenkort m\'n achterband *laten* vervangen voor een prijsje waar geen enkele dealer tegenop kan.

Ik kan het IEDEREEN aanraden die wil leren sleutelen aan z\'n motor (de simpele dingen, of als je moeilijk wilt doen ook kleppenstellen enzo) en die eens niet wil worden belazerd door een dealer met een peperdure rekening met onderdelen die misschien niet eens nodig waren!

Wat betreft kuipreparatie : vaak moet ie het gewoon even zien, maar hij kan het inderdaad fixen.

Ik heb niets dan lof over MotorXtra en de vriendelijke eigenaar, en ga alleen nog naar een dealer terug als m\'n motor niet meer wil rijden, maar voor kleine en grote beurten -> Alleen nog maar MotorXtra ! :} :} :} :} :} :} :}

Kortom : Het meest betaal je voor de arbeidsloon, en daar kan je flink op besparen als je het meeste (of alles) zelf doet !

Over de T.O.M.S. cursus : bel Sander gewoon even op, dan weet je hoe ervaren je moet zijn. Waarschijnlijk hoef je niet ervaren te zijn, anders is het ook geen cursus he?! :)
 
hehe, ik zou me dus nog even van de domme houden en die eikel nog eens laten kijken. En dan hem verbeteren, leuker toch?

Over motorxtra.. die sleutelcursussen die ze geven lijken me wel intressant.. maarja, NL is zo ver he :(

Nu lekt ie olie omdat ik dat dopje nog mis, dus dan zal die dealer waar ik eerst heen ging wel zeggen dat m\'n cylinders lekken en dat ie nieuwe cylinders moet kopen van 1500 gulden de stuk ofzo :) Nee, ik hou liever dat geld en koop er een klein plastic dopje voor wat het probleem oplost.

Ik ga zo even mijn rechtmatige geld ophalen en vertellen dat het ondenkbaar is dat een dealer je die dingen aanpraat. Het is niet zo dat ik heb gezegd \'uh mijn jiffy is niet helemaal goed meer, doe maar een nieuwe, en ook een nieuwe nokkenaskettingspanner\' (dat woord kende ik nog niet tot de dealer zei dat het stuk was!).

Hier was ik dus ook al bang voor met motordealers, dat ze je gewoon belazeren waar je bij staat. Daarom breng ik m\'n auto altijd naar een kennis ipv een dealer.
 
euhhm.. natuiurlijk wel \'slim\' worden eer je iets laat doen he. :)

Ja dat ben ik nu dus wel geworden ja.
Stel sukkels, kan m\'n centen pas over 2 weken terughalen *MISSCHIEN ZELFS, niet zeker*, de figuur die dat mag bepalen is op vakantie, en dat is dezelfde persoon die mij dus die onderdelen heeft aangesmeerd. Dat wordt leuk.




Kunnen ze een reden hebben om de NIET gebruikte onderdelen weer terug te nemen ? De nokkenaskettingspanner is NIET in het blok geweest, heb alleen de standaard er even opgehad en gezien dat dat hetzelfde is als mijn oude. Totaal geen verschil.
Ik heb ook niet gezegd van \'Ik heb dat en dat nodig, kan je dat bestellen voor me\'. De man zei dat het een en ander speling had en aan vervanging toe was (jiffy) en dat de spanner lekte, dus dat ie daarvoor een nieuwe zou bestellen. En niet ff nadenken dat het alleen een pakking kon zijn... naja dat wist ie wel, maar als een klant iets niet weet kan je er misbruik van maken.
 
Je kunt toch ook gewoon eerlijk zijn. Hij zal wel uitkijken om dan nog weerwoord te gaan geven tegen je. Hij heeft een verkeerde conclusie getrokken en jij wijst hem daar even op. Hij heeft je proberen te naaien en dat kun je nu rechtzetten. Zo\'n onderdeel naait hij dan wel weer iemand anders aan.
 
Volgens mij is het zo dat je wettelijk altijd een bedenktijd hebt van ik dacht 8 dagen waar binnen je iets terug kan brengen. Weet ik echter niet helemaal zeker maar als je de onderdelen niet hebt gebruikt lijkt het me stug dat ze dat niet terug nemen. Zou alleen niet meteen al te hard roepen dat ze geprobeerd hebben om je te naaien, werkt waarschijnlijk in je nadeel.
 
Volgens mij is het zo dat je wettelijk altijd een bedenktijd hebt van ik dacht 8 dagen waar binnen je iets terug kan brengen. Weet ik echter niet helemaal zeker maar als je de onderdelen niet hebt gebruikt lijkt het me stug dat ze dat niet terug nemen. Zou alleen niet meteen al te hard roepen dat ze geprobeerd hebben om je te naaien, werkt waarschijnlijk in je nadeel.

Die 8 dagen is enkel als men aan huis verkoopt geloof\'k.
Hebben ze daar geen koopavond ofzo? Een moment dat het wat drukker is dan normaal is al wat je nodig hebt. Je gaat dan vriendelijk terug, legt in stilte je geval uit en helpt dat niet ga je luider en luider praten.
BTW, je had beter nu al doorgezet.. tenzij ze een toegeving hebben gedaan van \"als het zo is dan geld terug\" anders hebben ze je nu gewoon wandelen gestuurd. Betreffende monteur weet dan toch al niemeer wat ie je heeft wijsgemaakt hoor.
 
Die 8 dagen is enkel als men aan huis verkoopt geloof\'k.
Hebben ze daar geen koopavond ofzo? Een moment dat het wat drukker is dan normaal is al wat je nodig hebt. Je gaat dan vriendelijk terug, legt in stilte je geval uit en helpt dat niet ga je luider en luider praten.
BTW, je had beter nu al doorgezet.. tenzij ze een toegeving hebben gedaan van \"als het zo is dan geld terug\" anders hebben ze je nu gewoon wandelen gestuurd. Betreffende monteur weet dan toch al niemeer wat ie je heeft wijsgemaakt hoor.
Die acht dagen is inderdaad bij colportage, dus verkopen aan de deur....
Ik ben het eens met Pooh, je wordt volgens mij genaaid waar je bij staat.... Meestal heeft zo\'n winkel een 8 of 14 dagen omruil - geld terug beleid.... En laten die dagen nou voorbij zijn als je de juiste persoon aan gaat spreken....
Gewoon aandringen en weigert men dan nog om de nieuwe, onbeschadigde onderdelen terug te nemen, of op papier te geven dat je dit artikel binnen de termijn probeerde terug te brengen, maar dat zij hieraan niet meteen konden voldoen zonder accoord van de juiste verkoper, die onbereikbaar is tot na verlopen van de termijn, klacht indienen bij onze vrienden van de Bovag (is toch een Bovag - bedrijf?)

Zwaar klote, als je zelfs je eigen dealer niet mee kunt vertrouwen.... :(
 
Die acht dagen is inderdaad bij colportage, dus verkopen aan de deur....
Ik ben het eens met Pooh, je wordt volgens mij genaaid waar je bij staat.... Meestal heeft zo\'n winkel een 8 of 14 dagen omruil - geld terug beleid.... En laten die dagen nou voorbij zijn als je de juiste persoon aan gaat spreken....
Gewoon aandringen en weigert men dan nog om de nieuwe, onbeschadigde onderdelen terug te nemen, of op papier te geven dat je dit artikel binnen de termijn probeerde terug te brengen, maar dat zij hieraan niet meteen konden voldoen zonder accoord van de juiste verkoper, die onbereikbaar is tot na verlopen van de termijn, klacht indienen bij onze vrienden van de Bovag (is toch een Bovag - bedrijf?)

Zwaar klote, als je zelfs je eigen dealer niet mee kunt vertrouwen.... :(

En als je nou op vakantie bent ? Ik moet nu dus 2 weken wachten, heb de spullen 17 juli gekocht. In de tussentijd enorm druk geweest met m\'n vader die in het ziekenhuis lag en zelf ook nog dus wat dagen weggeweest waardoor ik niet kon sleutelen, daarna ging het heel slecht met m\'n pa en is hij dus overleden 8 dagen geleden. Dus zat reden om niet te zeuren over de inlevertijd, als ze geen geld willen teruggeven, dan ga ik ook accoord met een tegoedbon (handig voor kleding ofzo), wat moet ik met een jiffy en een n.a.k.spanner ?! Zij kunnen \'m beter gebruiken en \'m aansmeren bij een ander. Als ze dat ook niet accepteren dan ram ik zo die jiffy in z\'n kop ;) hehe nee want dan kom je daar nooit meer binnen, maaruh dan vraag ik naar de directeur, en anders maak ik het gewoon landelijk bekend, beetje slechte publiciteit is altijd leuk.

Over 2 weken post ik nog wel een item hierover
hoe de zaken zijn verlopen. Ik neem in elk geval nog iemand mee, dat ik niet in m\'n uppie sta, niet dat ik bang ben ofzo, maar met 2 man sta je sterker.
 
Bij een motordealer vraag je naar de baas ipv naar de directeur ;)

Ik kom gewoon in een net kostuum, en dan vraag ik niet \'hey gogum, waar is de baas?!\' hehehe... inderdaad, dan heb je baas en niet directeur, ik zit in een wereldje waar je dus directeurs hebt :)

Heb net een andere Suzuki dealer gebeld, en die zei ook dat het onzin is dat een spanner snel stuk gaat. Brouwer Motorsport zei dat ze dat soort gevallen minstens 4x per week hebben. Deze dealer zegt dat het *af en toe* wel eens voorkomt. Zeer zelden dus. Kan je zien dat ze bij Brouwer flink veel uit hun duim zuigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan