Motorzaak gezocht -> ervaringen?

DieterVDW

MF'er
22 jun 2006
86
0
Gent
Dag beste mensen,

Ik heb mij onlangs een 2dehands motor aangeschaft, en nu ben ik nog op zoek/aan het twijfelen bij welke motorzaak ik ga gaan voor onderhoud etc etc...
Mijn motor is een Suzuki VX800.
De meest logische keuze voor mij is Degezelle hier in Gent, maar daar heb ik al heel wat tegenstrijdige kritieken van gehoord... Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Degezelle en die dat hier willen delen?
Een andere Suzuki dealer die ik ken (mijn maat gaat daar) en die niet overdreven ver van mijn ouderlijke thuis is, is Caset. Ervaringen daarmee? Goed?

Maar is het eigenlijk belangrijk dat je bij een motorzaak gaat die jouw merk verdeelt? En indien niet, heeft er iemand tips anders voor motorzaken in het Gentse?

Verder heb ik ook net ontdekt dat er een particulier hier in de buurt wat bijverdient met sleutelen aan moto's (is gediplomeerd wel).
Zouden jullie dat vertrouwen?

Is dat normaal geen probleem om erbij te blijven als ze aan uw motor sleutelen?
Ik zou wel graag beetje leren hoe dat moet, en ik weet ook graag wat er mee gebeurt...
 
Hmmm erbij blijven staan als ze met je motor bezig zijn dat hebben ze doorgaan toch niet graag. Als ik jou was ging ik naar de motorzaak waar je maat werkt. Daar mag je vast wel mee-kijken. Een particulier zou ik op zich best vertrouwen hoor. Hang een beetje van de vent af. Eerst eens gaan babbelen dus.

Beter is zelf doen. Dingen als: remblokjes, olie + oliefilter, bougies vervangen, luchtfilter vervangen, remvloeistof vervangen zijn niet moeilijk en besparen je enorm veel geld. En meer doen ze echt niet bij een kleine beurt hoor!

zeg, even wat anders: óók belgen zijn van harte welkom hoor het weekend 34/24 september. Lijkt me leuk! zie Hèt MF Motorweekend 2006 topic
 
Mja ik ben over het algemeen wel best handig, maar wel nog geen ervaring met die dingen. Al die dingen die je zegt zie ik inderdaad wel zelf zitten, maar probleem is dat mijn koppelingsplaten en achterband ook moeten vervangen worden.
Voor die band moet 'm toch sowieso binnen en aan de koppeling prutsen durf ik toch niet meteen aan ...

Nu nog beetje aan't twijfelen tussen moto binnensteken bij Degezelle en gewoon vertrouwen, of bij die particulier gaan...
Er was daar iemand in een ander topic/forum die zei dat 'm al 2 keer gevallen was door grove nalatigheid van Degezelle, geen idee wat ervan klopt maar daar word je toch ook niet geruster van ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan