Motorzaak herstelt veroorzaakte schade

Ben wel nieuwsgierig hoe dit afloopt... Zelf ook een keer schaden ontdekt na een reparatie... Helaas kon ik dit nooit bewijzen en ging de garage daar niet in mee. Was gelijk mijn laatste bezoek.
 
misschien dat TS nog eens duidelijk kan vertellen hoe en wat nu allemaal

misschien met een tijdlijn werken zodat het wat meer overzichtelijk word.
nu zijn er geloof ik meerdere ideeën over wat er gebeurt is en ik weet zelf nu ook niet echt hoe het zit


of het ligt gewoon aan mij en je negeert deze post verder :P
 
misschien dat TS nog eens duidelijk kan vertellen hoe en wat nu allemaal

misschien met een tijdlijn werken zodat het wat meer overzichtelijk word.
nu zijn er geloof ik meerdere ideeën over wat er gebeurt is en ik weet zelf nu ook niet echt hoe het zit


of het ligt gewoon aan mij en je negeert deze post verder :P

Nee, ik negeer niet. tijdlijn lijkt mij ook een goed idee, zal ik morgen doen.
 
Tis al bijna 4 uur. Heb je nou al een gesprek gehad met die motorzaak?

Vandaag niet gelukt helaas, we zouden na werk gaan met de eigenaar, echter liep het bij hem uit en waren we laat om te gaan , motorzaak gebeld en aangegeven dat we dondedag langs gaan, dus nog steeds geen update.
 
Vandaag niet gelukt helaas, we zouden na werk gaan met de eigenaar, echter liep het bij hem uit en waren we laat om te gaan , motorzaak gebeld en aangegeven dat we dondedag langs gaan, dus nog steeds geen update.

Het is donderdag, en.... ??????
 
Zoals abBuzer aangeeft ken ik de motorzaak, het is meer een motorzaak die occasions heeft en ook accesoires en kleding aanbied, ze doen ook onderhoud aan motoren.

Maar staat nergens op hun site dat ze lid zijn van Bovag.

Juridisch loket lijkt me idd een goede optie, maar kan toch ook geregeld worden met de Aansprakelijkheids verzekering? Of met de Rechtbijstandsverzekering of heb ik het mis?
Mijn motor heb ik in maart gekocht bij een motorzaak die op de site niets aangeven over de Bovag, op de gevel hangt wel een bord en op de nota stond ook dat logo.... na problemen blijkt dus dat dit bedrijf helemaal niet is aangesloten bij de Bovag en de rechtsbijstand die we bij de motorverzekering hebben hier daardoor niet veel kunnen doen.
Ik heb de Bovag hierover aangeschreven en van hen de bevestiging gekregen dat dit bedrijf inderdaad niet bij de Bovag is aangesloten, zij gaan actie op dat gegeven ondernemen. Ik zit alsnog wel met mijn verlies, maar vond toch dat het gemeld moest worden.
 
Laatst bewerkt:
Rechtsbijstand kan niet doen, omdat de toko toch niet is aangesloten bij de BOVAG? Beetje reaar, volgens mij probeert je rechtsbijstandverzekeraar gewoon onder jouw claim uit te komen.
 
Rechtsbijstand kan niet doen, omdat de toko toch niet is aangesloten bij de BOVAG? Beetje reaar, volgens mij probeert je rechtsbijstandverzekeraar gewoon onder jouw claim uit te komen.
Lang verhaal, uiteindelijk eigen keuze geweest mijn verlies te nemen en de reparatie te laten verrichten door een erkend bedrijf zonder de motorzaak waar de motor vandaan komt de kans te geven de reparatie voor ons te doen (wat wel nodig is om sterk te staan in een zaak), vertrouwen was al niet meer aanwezig in dat bedrijf ;)
Was evt nog wel mogelijk via andere rechtsbijstand, maar niet die van de motor zelf.
 
Ben wel nieuwsgierig hoe dit afloopt... Zelf ook een keer schaden ontdekt na een reparatie... Helaas kon ik dit nooit bewijzen en ging de garage daar niet in mee. Was gelijk mijn laatste bezoek.

De receptionist waaraan jij de sleutels overhandigd hoort met jou mee te lopen om op schades te controleren. Dit wordt bijna nooit gedaan omdat het een tijdrovend klusje is.

Gevolg is wel dat als de klant zijn voertuig ophaalt en er schade op zit, jij moet bewijzen dat dit niet door hun komt.
Vaak genoeg gezien/gehad dat een klant terug komt dat er een deuk, kras of iets dergelijks op zit. Als de schade er vers uit ziet en de klant volhoud dat dit nog niet was wordt dit gewoon gerepareerd.
 
De receptionist??
Die heeft mijn motorzaak niet. Verstand van motoren, dat wel.

onzin, elk bedrijf heeft een receptioniste

dat het de zelfde persoon is als de administratief medewerker, interieur verzorg(st)er, monteur, verkoper enz... doet daar niets aan af :+
 
Laatst bewerkt:
Trouwens jongens ABbuzzer niet gereageerd, zal ik maar even doen dan:

De motorzaak had de schade merendeels al gemaakt, het enige was dat ie die dag ff in een slechte bui was. Hij heeft zijn excuses aangeboden, en hierbij ook een brief meegegeven waarop staat dat de volgende grote beurt geheel op de kosten van hun gedaan word.

Dus hierbij: eind goed al goed :)
 
Nee hoor, TS heeft hier aangegeven dat er geen vertrouwen meer was in die zaak, dus zal TS zeker nooit de motor weer brengen voor een ( gratis ) grote beurt.
Als TS het wel zal doen dan klinkt het ineens toch wel heel erg hypocriet he? :?
 
Nette oplossing :Y alleen vind ik dat als je een eigen bedrijf hebt, en een keer een slechte dag, je klant daar geen last van moet hebben. Je ziet wat het teweeg kan brengen
 
Nette oplossing :Y alleen vind ik dat als je een eigen bedrijf hebt, en een keer een slechte dag, je klant daar geen last van moet hebben. Je ziet wat het teweeg kan brengen

Wat het teweeg gebracht heeft was dat een niet geheel objectief verhaal vanuit één kant opgeschreven werd. Vervolgens gaat het een eigen mening leiden, heeft iedereen z'n mening en weet ook iedereen gelijk hoe de vork in de steel zit.
 
@TS: gooi eens een lijntje uit in het motorrijdende rechters/advocaten/juristen topic, ik denk dat je daar de info kunt krijgen die je nodig hebt. :Y
 
@TS: gooi eens een lijntje uit in het motorrijdende rechters/advocaten/juristen topic, ik denk dat je daar de info kunt krijgen die je nodig hebt. :Y


Trouwens jongens ABbuzzer niet gereageerd, zal ik maar even doen dan:

De motorzaak had de schade merendeels al gemaakt, het enige was dat ie die dag ff in een slechte bui was. Hij heeft zijn excuses aangeboden, en hierbij ook een brief meegegeven waarop staat dat de volgende grote beurt geheel op de kosten van hun gedaan word.

Dus hierbij: eind goed al goed :)
 
Jammer dat TS niet even zelf meldt dat het allemaal goed opgelost is. Zoveelste voorbeeld van een topic starten als een motorzaak iets fout doen en als alles dan goed opgelost wordt niks meer laten horen. :N
 
Hier zouden we eigenlijk een how-to van moeten maken Jan.
Jij, en enkele andere Pro's zouden hiervoor prima een stappenplan moeten kunnen maken. Deze vraag kom zo veel voorbij. Dan is het simpelweg een kwestie van hiernaar verwijzen.


Ik denk dat dit idd iets is wat voor een hoop mensen (mezelf mee gerekend) erg handig zou zijn! Iedereen weet dat schelden en dreigen niet bepaald de slimste actie zijn als je nog maar iets voor elkaar wilt krijgen maar een lijstje met handige "denk ook hier aan" dingen kan denk ik geen kwaad.

Ik zeg goed bezig Jan! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan