Motorzaak in Nijeveen afgebrandt !!!

Oja, zou ik bijna iets vergeten:
WOEDE is nog nooit met 2 D's geweest slimbo!
Als je bijdehand wil doen in een serieus topic: doe het dan op z'n minst goed!

:^

Whoehahahaha

Maar nu even serieus; wat een enorm drama voor de eigenaar en het personeel. Hopen dat het goed verzekerd is. Met die nieuwe motoren komt het dan wel goed. Waar ik me meer zorgen over maak zijn de oldtimers ;(
 
Damn da's kut. Die nieuwe en tweedehandsfietsen is zonde maar gewoon verzekeringswerk. Maar een verzameling oldtimers in rook op zien gaan... Wens je niemand toe ;(

Zat ff te denken - als we zo met zijn allen zijn, kunnen we niet wat doen? Een MF megasponsorrit ofzo om een oldtimer voor hem te kopen?
 
:^

Whoehahahaha

Maar nu even serieus; wat een enorm drama voor de eigenaar en het personeel. Hopen dat het goed verzekerd is. Met die nieuwe motoren komt het dan wel goed. Waar ik me meer zorgen over maak zijn de oldtimers ;(

Beetje jammer dat ik niet goed gelezen had en dacht dat het over een ander woord ging maar goed... NIET zeiken in zo'n topic als dit!
Idd heel erg voor Wim en z'n personeel...
En helaas... de oldtimers zijn allemaal verloren gegaan. '(
 
Damn da's kut. Die nieuwe en tweedehandsfietsen is zonde maar gewoon verzekeringswerk. Maar een verzameling oldtimers in rook op zien gaan... Wens je niemand toe ;(

Zat ff te denken - als we zo met zijn allen zijn, kunnen we niet wat doen? Een MF megasponsorrit ofzo om een oldtimer voor hem te kopen?

Erg mooi initiatief vind ik!
Als er voldoende animo voor is wil ik graag helpen bij de organisatie ervan!
 
Erg mooi initiatief vind ik!
Als er voldoende animo voor is wil ik graag helpen bij de organisatie ervan!
Ik wil er best wat tijd in stoppen (heb ik voldoende), maar zit ff te dubben over hoe je iets kan opzetten wat geld oplevert... Een rit waar mensen wat extra inschrijfgeld betalen, iets met sponsoring... Iemand ideeen?

[me]cdegroot gaat er maar eens een nachtje over slapen...[/me]
 
Laatst bewerkt:
Ik wil er best wat tijd in stoppen (heb ik voldoende), maar zit ff te dubben over hoe je iets kan opzetten wat geld oplevert... Een rit waar mensen wat extra inschrijfgeld betalen, iets met sponsoring... Iemand ideeen?

Als we het van inschrijfgeld moeten doen, zou het wel es tegen kunnen vallen in deze tijd van het jaar.
Ik wou dat ik nog wat ideeen hierover had, maar ik heb geen ervaring met dit soort acties.
 
Beetje jammer dat ik niet goed gelezen had en dacht dat het over een ander woord ging maar goed... NIET zeiken in zo'n topic als dit!
Idd heel erg voor Wim en z'n personeel...
En helaas... de oldtimers zijn allemaal verloren gegaan. '(

DAT heb ik dan ook even gemist....GVD idd erg jammer van die oldtimers '( , zijn onvervangbaar
 
brand die woedde

Goed gedaan jochie. En als je nou ergens gaat solliciteren stuur je éérst een kopietje naar Pan of Robbie en dan komt alles goed. We zijn hier om elkaar te helpen, toch?

So far de gekheid.


Ik ken de zaak alleen maar van een akkefietje. Een gewaardeerd clublid stond op de parkeerplaats Nijkerk aan de snelweg met zijn motor met 4 kapotte bougies. Omdat ik het When Shit Happens nummer beheer kreeg ik het telefoontje daarover, na wat zoekwerk kwam ik bij hun terecht. Ze waren best bereid om ff 4 nieuwe pitten daarheen te brengen, wel ff na werktijd, maar 't geeft wel hun gevoel voor service weer. :}

Die oldtimers zijn onvervangbaar, punt uit. Als ze goed verzekerd zijn springen ze er met de wederopbouw waarschijnlijk wel uit. Zijn ze dat niet zouden de M-Ffers die daar toe in staat zijn misschien eens hun ballen moeten tonen en werkzaamheid aanbieden. Dat is bij de Hell's Angels in A'dam toch ook gedaan?
Ik zou zomaar bereid zijn om enkele dagen te helpen met het elektrische gebeuren.
 
....... op de parkeerplaats Nijkerk aan de snelweg met zijn motor met 4 kapotte bougies.

Dus als het goed begrijp, zijn ze een dikke 90 km (!?!) gereden (en daarna weer 90 terug?) om 4 nieuwe vonkjesmakers te brengen? Was Brouwer in Nijkerk niet wat dichterbij geweest? :?
Poeh poeh, waar vind je dat nog?
 
Dus als het goed begrijp, zijn ze een dikke 90 km (!?!) gereden (en daarna weer 90 terug?) om 4 nieuwe vonkjesmakers te brengen? Was Brouwer in Nijkerk niet wat dichterbij geweest? :?
Poeh poeh, waar vind je dat nog?
nee, die wilden niet. 't is trouwens op een andere manier opgelost hoor. D'r woont een clublid daarzo ergens en die heeft met koffie, koekjes, vrouw en kinderen 4 bougies gekocht én gebracht, maar dat terzijde...
 
Laatst bewerkt:
nee, die wilden niet. 't is trouwens op een andere manier opgelost hoor. D'r woont een clublid daarzo ergens en die heeft met koffie, koekjes, vrouw en kinderen 4 bougies gekocht én gebracht, maar dat terzijde...

Dat is weer eens wat anders dan met geld betalen ! :o

Maar wel jammer van de motorzaak. Nu de oorzaak nog van de brand?
En hoe zit het nou met de motoren in winterstallingen, werden die daar nu wel of niet neergezet? Erg zuur dit..
 
Ik vindt het nog het het ergste voor de mensen die hun motor daar in de stalling hadden staan of in reparatie.
Ook hier in dorp is vroeger eens een motor zaak afgebrandt.
De eigenaar is er wel weer bovenop gekomen , maar sommige mensen die hun croser in revisie of in reparatie hadden minder.
Hij kon zich sommige motoren die er wel waren voor onderhoud et niet heugen
Dus gevolg je was gewoon je crosser of motorblok kwijt.
Als ter braake verzekert was komt ie er wel weer bovenop , ik hoop alleen dat de mensen die daar spullen hadden staan niet vergeten worden.
En dat ze kunnen aantonen dat er ook werkelijk bv een motorblok in revisie was , anders ben je de lul
 
Als we het van inschrijfgeld moeten doen, zou het wel es tegen kunnen vallen in deze tijd van het jaar.
Haha - mijn idee. Maar juist met dit weer is een sponsorrit natuurlijk wel weer mogelijk - rijders krijgen van familie/vrienden/lokale bedrijfjes X cent per kilometer voor een toerrit oid. En gewoon een collectebus neerzetten (bijvoorbeeld 12 december bij MotorXtra) is natuurlijk ook nog een optie. Er hoeven geen gigabedragen bij elkaar te komen, genoeg om een leuke old-timer te kopen en da's dan ook vooral een reden om wat 'moral support' te bieden...
Ik wou dat ik nog wat ideeen hierover had, maar ik heb geen ervaring met dit soort acties.
Ik ook niet. Ik heb op een engelstalige mailinglist gevraagd, veel Amerikanen die houden wel eens van dit soort acties (is in de herfst een van de fraaiste motorcampings in de States afgebrand, toen is er daar ook van alles gebeurd om geld bij elkaar te sprokkelen onder andere om een houten brug te herbouwen geloof ik). Ik laat wel weten als ze met iets komen.
 
Nu, bij daglicht, ziet het er helemaal verschrikkelijk uit...
Ik kijk uit over een grote zwarte massa en nu snap ik dus ook dat er niets veilig uit het pand gekomen is... Wat een ravage!!!
En even ter rectificatie:

De MEESTE motoren die voor winterstalling naar Ter Braake worden gebracht, worden elders gestald.

 
Laatst bewerkt:
Is dit nou een fireblade?

[edit]
Foto weggehaald vanwege copyrights
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee, een BMW 1200...

en ik heb inmiddels van de heren daar begrepen dat de brand waarschijnlijk ontstaan is door een accu die aan de lading stond..................
Idd. BMW K1200 (zie in lengterichting geplaatste liggende K-blok en velgen). Gezien de hooggeplaatste uitlaat kan dit niet de LT geweest zijn, maar moet het ofwel de GT ofwel een van de RS'en zijn die op voorraad waren. Bij deze fotoreportage komt de motor ook regelmatig in beeld.





Zonde!

Sterkte aan WTB om de zaak weer op te bouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan