Motorzaak in Nijeveen afgebrandt !!!

Ik weet niet hoe je dat precies doet, maar denk dat dat misschien de beste oplossing is om de meningen hier te peilen!

alleen de topicstarter kan een poll openen.

Of je opent een "help-ter-braake-de-winter-door" topic, met een polletje en wat ideeen. Kan me best voorstellen dat er wat mensen eens een dagje of meer komen helpen met het opruimen van de zooi, heropbouwen etc.
 
Ik denk dat Wim het financieel wel redt, dat heeft hij wel goed geregeld.

Het probleem is echter dat sommige zaken gewoon onvervangbaar zijn vanwege of niet meer te koop of heel veel tijd in gestoken.

Hij(en de hele familie uiteraard ook) is zo erg geschrokken dat hij bijna naar het ziekenhuis moest gisteren, laten we hem maar gewoon sterkte wensen.
 
Ik denk dat Wim het financieel wel redt, dat heeft hij wel goed geregeld.

Het probleem is echter dat sommige zaken gewoon onvervangbaar zijn vanwege of niet meer te koop of heel veel tijd in gestoken.

:^

Het is natuurlijk een ramp zoiets tegen komen, maar zo'n situatie moet men aanpakken dat men er beter uit komt dan voordien, een nieuwe start, ik wens ze in elk geval veel succes.
 
alleen de topicstarter kan een poll openen.

Of je opent een "help-ter-braake-de-winter-door" topic, met een polletje en wat ideeen. Kan me best voorstellen dat er wat mensen eens een dagje of meer komen helpen met het opruimen van de zooi, heropbouwen etc.

Ik weet niet waar ze precies behoefte aan hebben momenteel. Zoals ik nu kan zien, zijn ze nog niet bezig met het opruimen en hoelang dat nog gaat duren (dus hoelang we hebben om zo'n hulpactie te organiseren) kan ik ook niet inschatten.
En ik wil ze nu ook eigenlijk niet lastig vallen met dit soort vragen, ze hebben wel wat anders aan hun hoofd natuurlijk.
Maar tóch wil ik graag wat doen. Zo'n toerrit om geld in te zamelen en een oldtimer brommer aan te bieden is ook een mooi initiatief.
Blijft moeilijk: écht helpen of alleen een hart onder de riem steken... Ik denk dat aan beide wel behoefte is...
 
helpen of uberhaupt iets doen mag nog niet van de verzekering, er moet eerst 100% zekerheid zijn over het ontstaan van de brand.....
 
Ik weet niet waar ze precies behoefte aan hebben momenteel. Zoals ik nu kan zien, zijn ze nog niet bezig met het opruimen en hoelang dat nog gaat duren (dus hoelang we hebben om zo'n hulpactie te organiseren) kan ik ook niet inschatten.
En ik wil ze nu ook eigenlijk niet lastig vallen met dit soort vragen, ze hebben wel wat anders aan hun hoofd natuurlijk.
Maar tóch wil ik graag wat doen. Zo'n toerrit om geld in te zamelen en een oldtimer brommer aan te bieden is ook een mooi initiatief.
Blijft moeilijk: écht helpen of alleen een hart onder de riem steken... Ik denk dat aan beide wel behoefte is...
Ik denk dat je niet echt kan helpen, maar een hart onder de riem steken zal hem zeker goed doen en misschien help je hem dan wel het meeste. Dan weet hij dat zijn klanten/ mensen nogsteeds achter hem staan. Financieel kunnen we hem nooit echt helpen, dat kan alleen de verzekering (nu maar hopen dat die in orde is).

Als ik het goed begrijp is alleen de showroem afgebrand (dus nieuwe- en 2de hands-motoren, kleding, klein spul) en de werkplaats, winterstalling niet.

Hoeveel euro's kost eigenlijk een (redelijke) goede oldtimer brommer??

Voordat er echt iets gaat gebeuren, moet je wel eerst weten of hij dat nu wel kan waarderen, kan me goed voorstellen dat hij er nu ff geen zin in heeft en dat het beter is om b.v. in maart echt iets te doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn motortje daar ook weg. Goeie zaak.. Mijn eerste reactie was ook, shit, die oldtimers. Ik hoop dat hij weer een mooie zaak opbouwd daar.
 
Als we het van inschrijfgeld moeten doen, zou het wel es tegen kunnen vallen in deze tijd van het jaar.
Ik wou dat ik nog wat ideeen hierover had, maar ik heb geen ervaring met dit soort acties.

Het hoeft toch niet meteen nu?
Hij zal nu toch even geen plaats hebben om hem te stallen. Organiseer het in het voorjaar of zo. Of in ieder geval tegen de tijd dat je weet dat z'n nieuwe zaak (daar gaan we maar even vanuit) opengaat. heb je een mooi cadeau voor de opening van MF.
 
Het hoeft toch niet meteen nu?
Hij zal nu toch even geen plaats hebben om hem te stallen. Organiseer het in het voorjaar of zo. Of in ieder geval tegen de tijd dat je weet dat z'n nieuwe zaak (daar gaan we maar even vanuit) opengaat. heb je een mooi cadeau voor de opening van MF.

Klinkt verstandig. Doe iets wanneer mensen er behoefte aan hebben, ik kan me voortellen dat Wim ter Braake c.s. nu even geen oren naar goedbedoelde acties hebben.

@Lenuzzz: je schijnt - om maar eens een flauwe woordspeling te gebruiken - dicht bij het vuur te zitten. Kun je ons op de hoogte houden van hoe het nu verder gaat met het bedrijf? Wellicht kun je ons wat reacties vanuit het bedrijf laten weten?

Ook ik heb er mijn motor gekocht en was zeer tevreden over hoe ik daar als klant ben behandeld. Zo'n fik gun je niemand! Eric, als je dit leest: sterkte. Ook Wim ter Braake zelf en de andere mensen wens ik het beste!
 
Laatst bewerkt:
vorige donderdag week hebben ze de mijne weer netjes na een beurt terug gebracht (naar Hardenberg: service jawel!) dus ik ben van de partij als er wat-dan-ook gedaan wordt. En inderdaad de rillingen gaan over je rug als je denkt aan het veloren jeugd sentiment als Kreidlers en Zundapp's... '(
 
Ja ja de eindejaars branden zijn er weer.....

MAar Wim wordt er niet wijzer van ook al is hij tegen brand verzekerd.
Kan hij iig schoonschip maken.
 
zonde.... echt zonde!

mocht er een tourrit oid georganiseerd worden, dan ben ik er ook bij.
 
het was inderdaad een mooie zaak en klantvriendelijk echt zonde dit hopelijk zit alles goed met de verzekering en kunnen ze gauw met een nieuwe zaak beginnen
 
Dit topic zo doorlezend komen de woorden 'hopelijk', 'verzekering' en 'goed geregeld' hier en daar naar boven borrelen. Kijk nog eens naar de foto's en vraag je eens af of jij voor jouw onderneming/huis/inboedel etc. de verzekeringen goed voor elkaar hebt.

PS Nee, ik zit niet in de verzekeringen!
 
Klinkt verstandig. Doe iets wanneer mensen er behoefte aan hebben, ik kan me voortellen dat Wim ter Braake c.s. nu even geen oren naar goedbedoelde acties hebben.

@Lenuzzz: je schijnt - om maar eens een flauwe woordspeling te gebruiken - dicht bij het vuur te zitten. Kun je ons op de hoogte houden van hoe het nu verder gaat met het bedrijf? Wellicht kun je ons wat reacties vanuit het bedrijf laten weten?

Ik ben er tussen de middag nog geweest met m'n moeder om soep te brengen. Ik heb alleen het personeel even gezien en zoals ik wel verwacht had, was de sfeer heel rustig en nuchter. Ik heb ze verder niet gesproken, dus ik kan jullie niet zeggen hoe ze er werkelijk over denken.

Wat betreft de acties, denk ik idd dat het een goed idee is om zoiets te organiseren op het moment dat de zaak heropend wordt. Zou wel een erg mooi gebaar zijn denk ik...
 
BTW; Wim is wel goed verzekerd; 2 maanden geleden heeft'ie nog een volledige up-date gehad van zowel het verzekerd bedrag, als een (goed)keuring qua brandveiligheid.

Hij krijgt natuurlijk nooit 100% vergoed wat hij erin heeft gestoken, maar over de financiële afhandeling hoeven we ons denk ik geen zorgen te maken. De oorzaak was idd waarschijnlijk de lader die aan een old-timer (Porche ) stond ..... tja, bikes & koekblikken; geen goede combi.
 
Wat betreft de acties, denk ik idd dat het een goed idee is om zoiets te organiseren op het moment dat de zaak heropend wordt. Zou wel een erg mooi gebaar zijn denk ik...
Het moment van aanbieden mag dan wel dan het beste zijn, maar voor die tijd moet wel alles geregeld zijn... En als de verzekering accoord geeft, kan zo'n gebouw heel rap weer staan...

Geen idee wat zo'n oldtimer kost. Mijn vriendin heeft een jaren '70 Honda 4takt (met "kuip", schijnt nog het duurste te zijn ;) ) die schatte het ding op zo'n 1500 piek maar goed, ze heeft hem gekregen van'r pa dus die schatting neem ik met een flinke korrel zout...

Anyway, lijkt mij gaaf om bij heropening namens MF een brommer aan te bieden, niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan