Motorzaak in roggel? Beerens? ==> gestolen ????

gixxer addid, nou jij bent een lekkere, IK kan er toch niets aan doen als blijkt dat ik een gestolen motor heb gekocht? ik heb er een redelijke prijs voor betaald en ik kan niet ruiken of hij gestolen is of niet. vind je reaktie nogal agressief, wanneer iemand mij zal benaderen met de mededeling dat ik waarschijnlijk op zijn gestolen motor rij, dan zal ik meegaan naar de politie en ons verhaal doen. maar ik weet niet wat er gebeurd wanneer ik van mijn motor gemept wordt, in ieder geval wel naar de politie stappen maar dan wel met een andere aanklacht...

en oddie, inderdaad vind ik het zeker geen lekker idee als blijkt dat ik op een gestolen motor rij. zeker niet omdat er meer mensen zoals gixxer denken.

ik weet (nog) niet of het iets te maken heeft met dat gebeuren in rotterdam, zal zo eens vragen.

blade, ik was/ben verder ook wel tevreden over beerens. ze waren vriendelijk en toen ik 3 weken geleden belde met de mededeling dat ik mij bedonderd voelde omdat ik een schade motor blijk te hebben die vervolgens niet goed was afgewerkt, kwamen ze de motor direkt halen om het probleem te verhelpen. alleen staat hij er dus nu nog :(
Welke motor heb je er gekocht?
 
we kochten daar een tl 1000.
had vanmorgen contact met politie of mijn motor daar mogelijk stond.
nee hoor ze wisten zeker van niet. dus ikke blij en gewacht tot 1 uur en beerens gebeld. op zich keurig en vooral eerlijk (althans dat hoop ik) te woord gestaan.
onze motor staat dus bij de politie in rotterdam.

maar ik weet niet wat ik erger vind:" het feit dat beerens geheeld heeft OF het feit dat de politie niet even de moeite heeft genomen om een belletje te doen dat onze motor in beslag is genomen voor nader onderzoek??????
ik vrees dat laatste. vooral ook omdat er 's ochtends zo schijnheilig werd beweerd dat onze motor daar niet is... dus ik maar weer politie rotterdam gebeld.
na wat uitzoeken kwamen ze tot de conclusie dat er een meneer over gaat die nu niet te bereiken is... ik wordt nog terug gebeld. de meneer had vandaag dienst, maar ik vraag mij af of deze "heer" mij ook inderdaad bellen gaat....
sorry hoor, maar als ik ERGENS teleurgesteld over ben dan is het die politie weer!!

volgens beerens komt onze motor echt uit duitsland en heeft hij de aankoopnota's e.d. meegegeven aan de politie. morgen beld beerens weer over het hoe en wat van onze motor. althans als hij meer weet van de politie.
die hadden beloofd te bellen... maar OF ze dat gaan doen???? ik wordt hier zo opstandig van!!! gewoon een simpel belletje had volstaan. ik ben best bereid mee te werken, als het maar gewoon even gevraagt wordt.
de politie is je beste vriend? :r nou MIJN beste vriend heeft nog enigzins FATSOEN in zijn pokkel!!
 
oke moet even terug komen op bovenstaande...
liet me even gaan |(
maar de politie heeft me inmiddels gebeld.
onze motor is inderdaad in beslag genomen.
de reden daarvan is dat er iets aan de motor niet zou kloppen.
ze hebben alleen motoren meegenomen waar "iets" mee was.
beerens kocht onderdelen (of hele motoren) op en zette dan een ander blok op een ander frame. wanneer blijkt dat onze motor niet zuiver is, zijn we dus ECHT WEL het bokje. dan hebben we dus helemaal NIETS!! geen motor, geen geld.
mocht dat het geval zijn moeten we beerens aansprakelijk stellen en ik heb geen rechtsbijstand verzekering. maar goed, dat wordt dan een hoop getrouwtrek en gedonder en een hoop kosten. ondertussen wel verzekering en belasting betalen voor een motor waar je niet op rijden kunt. griebels.

ene het heeft iets met een soort bende te maken die in rotterdam rijnmond oppereerde.

shit! weg geld, weg motor! zit helemaal in de stress.
iedereen (politie en beerens) zegt dat het vast wel goed komt, maar ik moet eerst zien en dan geloven.
 
oei dat lijkt me echt zwaaar k u t, sterkte ermee.
(ik weet wel dat mocht ik alles kwijt zijn ik die beerens wel even persoonlijk zou bedanken :( )
ik kots op zulke lui :r :r :r
ben er zelf ook wel eens weze kijken, maar had al snel door die ie schadefietsen verkocht. dan hoeft et van mij al niet meer en gelukkig maar, want als ik dat nu mee zou maken zou ik gek worden.
 
oei dat lijkt me echt zwaaar k u t, sterkte ermee.
(ik weet wel dat mocht ik alles kwijt zijn ik die beerens wel even persoonlijk zou bedanken :( )
ik kots op zulke lui :r :r :r
ben er zelf ook wel eens weze kijken, maar had al snel door die ie schadefietsen verkocht. dan hoeft et van mij al niet meer en gelukkig maar, want als ik dat nu mee zou maken zou ik gek worden.
Ik had hem dat nog gevraagd of het een schadefiets was, hij zei van niet.Achteraf bleek toch de motor een keer hard te zijn omgevallen waardoor toen toch aanzienlijke schade was geweest. Dit was nadat ik een paar rare beschadigingen ontdekt had en had hem daarnaar gevraagd had. Hij had toen de dealer gebeld waar ze de motor vandaan hadden gehaald uit duitsland en ze hadden dit toen niet verteld. (Zei hij)
 
tjonge, dit is nogal wat allemaal '(

sterkte en veel succes gewenst aan diegene die hun motor terug proberen te halen.
 
hoi sander,
volgens de politie zijn het geen zware criminelen.
er kan zelfs een kleine mogelijkheid zijn dat we ons geld terug krijgen.
we zijn een van de weinige particulieren waarvan de motor is meegenomen.
 
dikke pluim voor beerens!!!!
echt het wordt keurig opgelost.
vandaag belde iemand van beerens motoren dat wij volledig schade vrij gesteld worden. (krijg het zwart op wit) mocht het zo zijn dat de motor niet terug komt, dan mogen we kiezen of we krijgen geld terug, of we kiezen een andere motor waarin ze ons tegemoet zullen komen. ik heb het hele verhaal van politie en van beerens eens aangehoord en geloof daadwerkelijk dat het hele gebeuren erg opgeblazen wordt door de media en vooral ook door de spook verhalen van de mensen zelf die op senstatie uit zijn.

ik moet zeggen dat mijn ervaringen met beerens dus nog steeds positief zijn.
ik bedoel maar: er is na het verstijken van de garantietermijn iets met de motor en ze maken hem kosteloos. ze komen hem zelfs vanuit assen ophalen. helaas gebeurde dit net toen onze motor daar stond, maar anders was ie wel gratis en voor niets gerepareerd. dus een nieuwe tank en schade delen vervangen.
nu houden ze ons keurig op de hoogte en bieden een nette regeling aan.

en dat van die kuipwerk overal zoals iemand hier eerder al zei, ze zijn tevens een sloopbedrijf. dus dan heb je overal onderdelen. wisten jullie trouwens dat hij voor maar 2 motoren vast zit? het zijn maar 2 motoren waar men iets verdachts op vond en naar aanleiding daarvan doen ze verder onderzoek. en die 2 motoren zijn ook nog tegen een redelijke prijs gekocht.

ik moet zeggen dat ik het best sneu vind allemaal.
ook omdat negatieve reclame zich sneller verspreid dan positieve......
want wanneer blijkt dat de het allemaal loos allarm is, dan hoor je er niemand over.........
 
dikke pluim voor beerens!!!!
echt het wordt keurig opgelost.
..................

ik moet zeggen dat mijn ervaringen met beerens dus nog steeds positief zijn.
ik bedoel maar: er is na het verstijken van de garantietermijn iets met de motor en ze maken hem kosteloos. ze komen hem zelfs vanuit assen ophalen. helaas ............ op de hoogte en bieden een nette regeling aan.

en dat van die kuipwerk overal zoals iemand hier eerder al zei, ze zijn tevens een sloopbedrijf. dus dan heb je overal onderdelen. wisten jullie trouwens dat hij voor maar 2 motoren vast zit? het zijn maar 2 motoren waar men iets verdachts op vond en naar aanleiding daarvan doen ze verder onderzoek. en die 2 motoren zijn ook nog tegen een redelijke prijs gekocht.

ik moet zeggen dat ik het best sneu vind allemaal.
ook omdat negatieve reclame zich sneller verspreid dan positieve......
want wanneer blijkt dat de het allemaal loos allarm is, dan hoor je er niemand over.........

Wellicht is handelaar Beerens zelf slachtoffer geworden van 'malafiden'. Waar rook is kan vuur zijn, dat geef ook ik toe, maar iemand veroordelen zonder vormen van bewijs kan in een rechtstaat niet. Leuk dat veel mensen jullie steunen Janice, en ook ik vind het heel vervelend voor jullie. Toch denk ik dat mede MF-ers wat rustiger mogen reageren. Iemand heeft al een naam terwijl hij mogelijk zelf ook volledig ter goeder trouw gehandeld heeft. Handel gebeurt op basis van wederzijds vertrouwen; criminelen (blijkens jullie verhaal uit de regio Rotterdam) hebben daar lak aan en kunnen zo een goed lopend bedrijf ruineren.

Laat ons afwachten hoe dit verder loopt, en ik hoop dat jullie je TL 1000 snel terug hebben.
 
fijn dat er meer mensen zoals mij denken :)
net wat je zegt:" misschien is beerens zelf wel slachtoffer".

we zullen afwachten. ik hoop op het beste.
 
Op zaterdag 06 september 2003 12:56 schreef ThunderSTreak het volgende:Laat ons afwachten hoe dit verder loopt, en ik hoop dat jullie je TL 1000 snel terug hebben.
Dank u :}
 
1 ding.... |( maargoed dit kan een opmerking zijn uit onmacht, hoop ik!
idd mijn motor is uit mijn tuin gehaald en krijg voorlopig niks terug van mijn verzekering dus :( :( :( .
maar een gestolen motor zie je niet vaak rijden hoor hij is meestal omgekat.
en als je hem zou zien heb je meestal geen tijd om een praatje met zo'n iemand te maken.
dit hele verhaal is gewoon een puur stukje onmacht.
en in feite moeten er geen papieren bij een gestolen motor zitten(of nagemaakte).
 
Veel succes aan de gedupeerde..

een lang leve de media, tis weer afwachten allemaal.
 
Non de ju, ik ken inderdaad veel voorbeelden van mensen die hun motor precies zo zijn kwijt geraakt in omgeving R'dam. Inderdaad met grof geweld garages e.d. openbreken :(

FIJN zo'n dealert :(
 
[idd mijn motor is uit mijn tuin gehaald en krijg voorlopig niks terug van mijn verzekering dus :( :( :( .
maar een gestolen motor zie je niet vaak rijden hoor hij is meestal omgekat.
en als je hem zou zien heb je meestal geen tijd om een praatje met zo'n iemand te maken.
dit hele verhaal is gewoon een puur stukje onmacht.
en in feite moeten er geen papieren bij een gestolen motor zitten(of nagemaakte).
[/quote]

dan kan ik je reaktie wel voorstellen.
zeker als de verzekering dan ook nog niet uitbetaald.
ik heb het je vergeven :)

op schrift komt het toch vaak anders over dan bedoelt.
 
wat lees ik? gaat het de goede kant op?

volgende week graag een bericht dat jullie weer rondrijden op jullie eigen motor :] ;)
 
Gelukkig lijkt het erop dat het allemaal goed gaat komen. :)

[off-topic]
@Janice: Boven alle posts staat dit knopje:
quote.gif
. Als je dat aanklikt, dan kun je een reactie typen op dat bericht, waar het bericht al op de juiste wijze gequote instaat. :)
[/off-topic]
 
Wat maakt het nou uit of je een gestolen motor koopt? Ze pakken 'm niet van je af als je er een redelijke prijs voor hebt betaald, anders mag je 'm wel inleveren.
Das dus even zuur voor de 'echte' eigenaar van de motor. Dus of je nou particulier en eerlijk koopt of via een dealer een gestolen fiets koopt voor een redelijke prijs, houden mag je ze dan allebei ;)

Dat is niet helemaal correct.
Bij aankoop in een winkel geniet je aankoopbescherming, bij een partikulier dus niet.

Koop bij een winkel en je mag hem houden.
Koop bij een partikulier ben je hem kwijt en mag je proberen je centen terug te halen.

Heb je een redelijke prijs betaald bij de partikulier dan kan het wel een aardig touwtrekkerij worden.
Is echt niet zo dat je hem zonder meer mag houden.
Daar zitten zeker een aantal haken en ogen aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan