Motorzaak in roggel? Beerens? ==> gestolen ????

mielclaessens

Die hard MF'er
21 mrt 2003
321
0
Maastricht
Wie kent er buiten Beerens motoren nog meer zaken in Roggel??

Als het verhaal wat hier staat klopt en als het over Beerens gaat dan heb ik me wel heel erg vergist.... kwam allemaal erg betrouwbaar over..

Roggelnaar verdacht van heling motoren
Jan Hensels
ROERMOND - Bij een inval in een motorzaak in Roggel heeft de politie de 32-jarige eigenaar aangehouden. De man wordt zover bekend verdacht van heling van in de regio Rotterdam ontvreemde motoren. Bij de huiszoeking vorige week maandag in Roggel werd een onbekend aantal motoren in beslag genomen.
De huiszoeking en arrestatie in Roggel vloeien voort uit een onderzoek dat de politie Rotterdam-Rijnmond sinds april van dit jaar doet naar een bende die tientallen motoren en scooters stal in en rond Rotterdam. De politie heeft medio augustus vier dieven, variërend in leeftijd van 24 en 30 jaar, aangehouden. De personen uit Rotterdam, Rozenburg en Spijkenisse verkochten de gestolen voertuigen onder meer door aan de heler in Roggel, zo meldt de politie in Rotterdam.

Het viertal gebruikte de gestolen motoren en scooters ook om deel te nemen aan illegale races in het hele land. In hoeverre de man uit Roggel betrokken is bij illegale races, kon justitie in Rotterdam gisteren niet zeggen.

Advocaat P.Broekmans in Roermond wilde gisteren niet ingaan op de zaak van de Roggelnaar omdat justitie zijn cliënt beperkingen heeft opgelegd. De verdachte mag in de gevangenis geen bezoek ontvangen en niet telefoneren. Zo wil justitie voorkomen dat hij contact zoekt met andere betrokkenen. Ook de advocaat mag verder geen mededelingen doen. Waar de man in de cel zit, wilde justitie in Rotterdam niet zeggen.

Het onderzoek van de Rotterdamse motordieven is nog niet afgerond. Inmiddels is wel duidelijk dat de vier tijdens hun nachtelijke rooftochten vaak met grof geweld te werk gingen. Met onder meer slijpapparatuur forceerden ze de vaak robuuste sloten van de geparkeerde scooters en motoren. De dieven, die in wisselende samenstelling op pad gingen, vervoerden de buit in een gereedstaande bestelwagen naar kelderboxen en bergingen van hun woningen.

Tijdens de aanhouding van de vier werden op last van de rechter-commissaris enkele plaatsen doorzocht. Daarbij werden ongeveer twintig gestolen voertuigen teruggevonden. Ook werden diverse gestolen onderdelen aangetroffen.
donderdag 04 september 2003


Bron: Dagblad de Limburger van vandaag
 
Ik geloof het meteen,ben daar een paar keer geweest,en ze hadden nogal wat leuk kuipwerk liggen,heel wel te verstaan.
Het viel me toen al op.Ook deed hij eerst zaken met een iemand die een motorsloperij had in Haelen,deze was plots opgehouden... :? je beeindigd toch niet in een keer een goedlopende zaak,of ben ik gek???
 
Nu ik dit zo lees ben ik wel blij dat ik mijn motortje particulier heb gekocht en niet bij hun. Ben er toendertijd wel een paar keer geweest om te kijken en te informeren. Hadden wel altijd vrij scherpe prijzen tegen over andere motorzaken. Nu weten we meteen waarom.
 
even for the record.... ik weet dus niet of het om beerens gaat..... maar ik ken geen andere dealer in roggel.... wie wel?
 
even for the record.... ik weet dus niet of het om beerens gaat..... maar ik ken geen andere dealer in roggel.... wie wel?
Het is beerens, die jongens zijn altijd al boefjes geweest en dan druk ik me nog maar heeeeeeel zacht uit, de motorsloperij in haelen is ook van hem geweest.
 
hoppa... :+

full
 
Nu ik dit zo lees ben ik wel blij dat ik mijn motortje particulier heb gekocht en niet bij hun. Ben er toendertijd wel een paar keer geweest om te kijken en te informeren. Hadden wel altijd vrij scherpe prijzen tegen over andere motorzaken. Nu weten we meteen waarom.

Wat maakt het nou uit of je een gestolen motor koopt? Ze pakken 'm niet van je af als je er een redelijke prijs voor hebt betaald, anders mag je 'm wel inleveren.
Das dus even zuur voor de 'echte' eigenaar van de motor. Dus of je nou particulier en eerlijk koopt of via een dealer een gestolen fiets koopt voor een redelijke prijs, houden mag je ze dan allebei ;)
 
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllllllllllppppppp. mijn motor staat daar ter reparatie. Ik heb hem daar ook gekocht. Ik zou hem komende week terug krijgen. Ik schrik me rot als ik dit lees. Morgen direct bellen.
 
het IS dus beerens.
heb net de politie gebeld omdat de motor daar staat..
morgen moet ik met van den camp van de politie bellen. het schijnt zo te zijn dat deze zaak in behandeling is bij de politie in rotterdam. die van den camp kan ons misschien meer vertellen. deze mevrouw kon ons niet verzekeren of we de motor weer terug krijgen :(

ik word hier zo pissig van.. en vooral machteloos.
 
het IS dus beerens.
heb net de politie gebeld omdat de motor daar staat..
morgen moet ik met van den camp van de politie bellen. het schijnt zo te zijn dat deze zaak in behandeling is bij de politie in rotterdam. die van den camp kan ons misschien meer vertellen. deze mevrouw kon ons niet verzekeren of we de motor weer terug krijgen :(

ik word hier zo pissig van.. en vooral machteloos.

Als jij de motor voor een redelijk bedrag hebt gekocht kunnen ze de motor niet zomaar van je afpakken. Koop jij een GSXR1000 voor 3000 euro, dan is er wel stront aan de knikker als blijkt dat het een gestolen motor is.
Maak je eigen niet onnodig druk door te denken dat je de motor niet terug zou krijgen. Ze mag alleen geen beloftes maken die ze niet waar kan maken.
Het komt allemaal goed ! :]
 
het IS dus beerens.
heb net de politie gebeld omdat de motor daar staat..
morgen moet ik met van den camp van de politie bellen. het schijnt zo te zijn dat deze zaak in behandeling is bij de politie in rotterdam. die van den camp kan ons misschien meer vertellen. deze mevrouw kon ons niet verzekeren of we de motor weer terug krijgen :(

ik word hier zo pissig van.. en vooral machteloos.

Rotterdam?
Heeft het iets te maken met die Spar Parts (Brielle) jongens?
 
Wat maakt het nou uit of je een gestolen motor koopt? Ze pakken 'm niet van je af als je er een redelijke prijs voor hebt betaald, anders mag je 'm wel inleveren.
Das dus even zuur voor de 'echte' eigenaar van de motor. Dus of je nou particulier en eerlijk koopt of via een dealer een gestolen fiets koopt voor een redelijke prijs, houden mag je ze dan allebei ;)
maar als ik je op mijn motor ziet of je er nu een redelijke prijs voor betaald heb of niet.
kan ik je niet garanderen of je daarna nog loopt of ademt. :( :( :( :(
 
Wat maakt het nou uit of je een gestolen motor koopt? Ze pakken 'm niet van je af als je er een redelijke prijs voor hebt betaald, anders mag je 'm wel inleveren.
Das dus even zuur voor de 'echte' eigenaar van de motor. Dus of je nou particulier en eerlijk koopt of via een dealer een gestolen fiets koopt voor een redelijke prijs, houden mag je ze dan allebei ;)

Toch lijkt me het geen fijn idee om op een fiets te rijden die gejat is van een ander.
 
gixxer addid, nou jij bent een lekkere, IK kan er toch niets aan doen als blijkt dat ik een gestolen motor heb gekocht? ik heb er een redelijke prijs voor betaald en ik kan niet ruiken of hij gestolen is of niet. vind je reaktie nogal agressief, wanneer iemand mij zal benaderen met de mededeling dat ik waarschijnlijk op zijn gestolen motor rij, dan zal ik meegaan naar de politie en ons verhaal doen. maar ik weet niet wat er gebeurd wanneer ik van mijn motor gemept wordt, in ieder geval wel naar de politie stappen maar dan wel met een andere aanklacht...

en oddie, inderdaad vind ik het zeker geen lekker idee als blijkt dat ik op een gestolen motor rij. zeker niet omdat er meer mensen zoals gixxer denken.

ik weet (nog) niet of het iets te maken heeft met dat gebeuren in rotterdam, zal zo eens vragen.

blade, ik was/ben verder ook wel tevreden over beerens. ze waren vriendelijk en toen ik 3 weken geleden belde met de mededeling dat ik mij bedonderd voelde omdat ik een schade motor blijk te hebben die vervolgens niet goed was afgewerkt, kwamen ze de motor direkt halen om het probleem te verhelpen. alleen staat hij er dus nu nog :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan