Motorzaak komt levering product niet na

Status
Niet open voor verdere reacties.
On topic:
Juridisch gezien klopt het verhaal van Jan B. De vraag is alleen of je die weg wilt bewandelen. Recht hebben en recht krijgen is soms een moeizame weg.

Klopt, een civiele procedure starten kost nu eenmaal geld en tijd, de vraag is altijd of het je dat waard is.
TS moet voor zich beslissen hoe ver hij er mee gaat. Ik zou de brief in ieder geval sturen en kijken wat er uit komt rollen.
De koop ontbinden is feitelijk de slechtste optie, dan komen ze er het makkelijkst van af. Maar ook dat is een keuze voor TS.
 
Ik zou mijn geld terugvragen en zodra het op je rekening staat alleen de topkuip terugsturen en de rest houden. Als ze vragen waar de rest blijft zou ik zeggen dat je het wel voldoende vond zo. :+
Kijken wat ze dan doen.

.....

zou een leuke zijn :)
 
Is het betreffende bedrijf aangesloten bij de Bovag? :Y ,dus.
Kun je het de geschillencommissie van de Bovag voorleggen ;)
 
Ontbinding zou ik ook niet zomaar doen. De zaak geeft juist aan dat ze denken er meer voor te kunnen vangen..dus dan staat de zooi volgende week voor 100euro meer weer op marktplaats. Komen ze er veel te eenvoudig van af...

Gewoon stappen volgen zoals JanB typt.
 
Spullen terug en geld terug. Met een dergelijke onbetrouwbare zaak zou ik geen zaken meer willen doen.
 
Niet terug sturen. rechtsbijstand inschakelen na die aangetekende brief. Bij geen gehoor, zal er een advocaat de brief nogmaals sturen met een shit load of termen. Hierbij zal het bedrijf nogmaals goed achter zijn oren krabbelen. Dan nog niets, rechtbijstand neemt geheel over.

Het zou mooi zijn zeg alles terug te sturen en dat ze het dan weer kunnen vlikken bij een ander tot dat iemand erin trapt.

Persoonlijk ben ik het spuugzat met dit soort praktiijken en de mensen die dan maar zeggen, goh pech gehad.
 
Laatst bewerkt:
Wat je moet doen is een aangetekende brief sturen. In de brief leg je uit wat jullie waren overeengekomen, voeg een kopie van de advertentie en je betalingsbewijs bij.
Leg uit dat je niet hebt gekregen wat overeengekomen was, dat jij je aan de overeenkomst hebt gehouden (de verplichting te betalen) en dat je ingevolge het Nederlandse recht eist dat ze alsnog hun kant van de overeenkomst nakomen, namelijk de levering van al het kuipwerk.
Geef ze een (in het recht reële) termijn van twee weken. Geef aan dat je gerechtelijke stappen gaat nemen om je in je recht te verzekeren als ze in gebreke blijven.

redelijke termijn voor mijn geval (auto stuk, werd maar niet gemaakt) was 8 dagen. binnen die 8 dagen moesten ze EN de auto fixen EN de auto aanbieden bij een merkdealer voor een keuring.

verder klopt het wel aardig, aangetekende brief met jouw verhaal, overeenkomst was... jullie leveren en dit is te weinig. nu wil ik de rest erbij (of eventueel een behoorlijk deel van het geld terug, zou ik zelf wel voorstellen)
dreigen hoeft niet, tenminste, mijn advocaat heeft alleen maar het autobedrijf in gebreke gesteld (of een andere term daarvoor) door te zeggen wat de afspraak was en wat er wel en niet is gebeurt. vervolgens de eisen en thats it

en uhm, zet deze ook even door in het juridisch topic hier op MF
niet heel actief, wel heel behulpzaam: juridisch topic
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de reacties allemaal :)
Vandaag weer geen reactie. Ik ga een aangetekende brief sturen.
 
stuur dan de geprinte brief ook gewoon via de mail, reageren ze de zelfde dag nog scheelt dit weer minimaal een dag wachten. en als ze ook maar ergens antwoorden of verwijzen naar de mail bevestigd dit het ontvangen ervan.


Hoeveel uur ben je er nu al mee bezig geweest? Kun je toch beter een nieuwe set kopen :+ Sterkte/ succes!


en dan het bedrijf laten winnen zeker? :N
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel uur ben je er nu al mee bezig geweest? Kun je toch beter een nieuwe set kopen :+ Sterkte/ succes!
Vind het gewoon belachelijk om het maar zacht uit te drukken. Ik wil die kuipen zoals afgesproken. Die zaak is de boel op aan het lichten.
 
stuur dan de geprinte brief ook gewoon via de mail, reageren ze de zelfde dag nog scheelt dit weer minimaal een dag wachten. en als ze ook maar ergens antwoorden of verwijzen naar de mail bevestigd dit het ontvangen ervan.en dan het bedrijf laten winnen zeker? :N
:^


Zal ik doen, thanks voor de tip
 
Ik denk altijd in oppertuniteitskosten:
1) 2de hands setje voor € 250 ipv € 350.
2) is die € 100 mij een hoop gezeik waard?
3) nieuwe set kopen, garantie, geen gezeik, als er iets mis mee is rechtstreeks naar fabrikant woopdidoop
 
Ik denk altijd in oppertuniteitskosten:
1) 2de hands setje voor € 250 ipv € 350.
2) is die € 100 mij een hoop gezeik waard?
3) nieuwe set kopen, garantie, geen gezeik, als er iets mis mee is rechtstreeks naar fabrikant woopdidoop
De kuipen waren zgan. Anders had ik wel direct een nieuwe set gekocht. En hier krijg ik nog een extra top en onderkuip bij. Daarom wilde ik deze set hebben. Ik vind 100,- genoeg geld als student. Het spul is toch maar voor op het circuit, en als ik hier 100,- op kan besparen vind ik het waard. En ik wil mijn geld niet terug, het gaat me ook om het principe.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een reactie gekregen op mijn mail. Hadden nog geen tijd gehad ivm vakanties.
Ze vonden het jammer hoe ik op hun mail had gereageerd had, en hoe ik er mee om ga.
Maandag worden de delen verstuurd.



:)
 
Laatst bewerkt:
redelijke termijn voor mijn geval (auto stuk, werd maar niet gemaakt) was 8 dagen. binnen die 8 dagen moesten ze EN de auto fixen EN de auto aanbieden bij een merkdealer voor een keuring.
verder klopt het wel aardig, aangetekende brief met jouw verhaal, overeenkomst was... jullie leveren en dit is te weinig. nu wil ik de rest erbij (of eventueel een behoorlijk deel van het geld terug, zou ik zelf wel voorstellen)
dreigen hoeft niet, tenminste, mijn advocaat heeft alleen maar het autobedrijf in gebreke gesteld (of een andere term daarvoor) door te zeggen wat de afspraak was en wat er wel en niet is gebeurt. vervolgens de eisen en thats it
en uhm, zet deze ook even door in het juridisch topic hier op MF
niet heel actief, wel heel behulpzaam: juridisch topic

Binnen het burgerlijk recht wordt al vele jaren een termijn van twee weken gebruikt als "reëel", dat komt aardig overeen met 8 werkdagen.....

Je hebt gelijk, dreigen of schelden heeft helemaal geen zin. Niet alleen verpest het elke vorm van redelijk overleg, maar het werkt ook nog eens tegen je als het later toch tot een procedure komt.
Een bezwaarbrief ziet er altijd ongeveer hetzelfde uit. Je omschrijft zo kort en zakelijk mogelijk wat en wanneer er is gebeurd. Hou je aan de hoofdlijn, kom niet met allerlei onzinnige details of wie dan precies wat heeft gezegd of gedaan. In dit geval: ik heb onderdelen besteld, die en die onderdelen voor die prijs, zie bijgevoegde advertentie. Ik heb slechts die en die onderdelen ontvangen, zie bijgevoegde paklijst.
Dan geef je aan wat (en wie) er volgens jou fout is. In dit geval: er is een -bindende- koopovereenkomst waar beide partijen zich aan moeten houden ingevolge het burgerlijk recht. Tegenpartij had dus moeten leveren wat ze adverteerden en wat jij dacht te kopen en heeft dat niet gedaan.
Dan doe je een voorstel om de zaak recht te trekken. In dit geval: het alsnog volledig uitvoeren van de overeenkomst. Je kunt (als je dat zou willen) als alternatief voorstellen een schadevergoeding in de vorm van aftrek van een reëel geldbedrag (noem dan ook een bedrag) van de koopprijs.
Als laatste kun je aangeven hoe hun handelwijze op je overkomt (niet te emotioneel...) en ze eventueel mededelen welke volgende stappen je gaat ondernemen als je er niet uitkomt met ze. Dat laatste kan best als bedreigend worden gezien, doe dat alleen als het contact al niet prettig verloopt en je wat druk op de ketel wilt zetten.
Overigens: de meeste bedrijven worden er niet koud of warm van als je dreigt naar de consumentenbond oid te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een reactie gekregen op mijn mail. Hadden nog geen tijd gehad ivm vakanties.
Ze vonden het jammer hoe ik op hun mail had gereageerd had, en hoe ik er mee om ga.
Maandag worden de delen verstuurd.

Ze mogen blij zijn hoe jij er mee om gaat! De meesten mensen op MF hadden al 100 keer de naam van het betreffende bedrijf genoemd. Daarin tegen blijf jij juist zeer integer en bij de feiten (niet de emotie).

Maar wat een verhaal!!
Hopelijk wordt nu alles snel recht gezet.
Per slot wil je gewoon lekker knallen met de kuipen :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan