Ik zou mijn geld terugvragen en zodra het op je rekening staat alleen de topkuip terugsturen en de rest houden. Als ze vragen waar de rest blijft zou ik zeggen dat je het wel voldoende vond zo.
Kijken wat ze dan doen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou mijn geld terugvragen en zodra het op je rekening staat alleen de topkuip terugsturen en de rest houden. Als ze vragen waar de rest blijft zou ik zeggen dat je het wel voldoende vond zo.
Kijken wat ze dan doen.
Haha, lekkere opmerking.Vandaag een reactie gekregen op mijn mail. Hadden nog geen tijd gehad ivm vakanties.
Ze vonden het jammer hoe ik op hun mail had gereageerd had, en hoe ik er mee om ga.
Maandag worden de delen verstuurd.
Even ter verduidelijking, gaat het om deze zaak of niet?roké motors dus, bedankt martell
Ja, het gaat om die zaak.Even ter verduidelijking, gaat het om deze zaak of niet?
maw, er staat een bedrijfsnaam en de lezer zal/kan dit bedrijf (terecht of onterecht) aan deze zaak koppelen.
ik had het over dagen, niet werkdagen. 8 dagen, dus in mijn geval, donderdag was de brief aangekomen, vrijdag een week later moest het klaarBinnen het burgerlijk recht wordt al vele jaren een termijn van twee weken gebruikt als "reëel", dat komt aardig overeen met 8 werkdagen.....
Je hebt gelijk, dreigen of schelden heeft helemaal geen zin. Niet alleen verpest het elke vorm van redelijk overleg, maar het werkt ook nog eens tegen je als het later toch tot een procedure komt.
dat zeggen wat er gebeurt als ze niet willen oplossen is door de advocaat nooit gedaan, herhaaldelijk is er alleen maar terug gekomen op de staande afspraak. dreigen met wat kan gebeuren doet vaak weinig.Een bezwaarbrief ziet er altijd ongeveer hetzelfde uit. Je omschrijft zo kort en zakelijk mogelijk wat en wanneer er is gebeurd. Hou je aan de hoofdlijn, kom niet met allerlei onzinnige details of wie dan precies wat heeft gezegd of gedaan. In dit geval: ik heb onderdelen besteld, die en die onderdelen voor die prijs, zie bijgevoegde advertentie. Ik heb slechts die en die onderdelen ontvangen, zie bijgevoegde paklijst.
Dan geef je aan wat (en wie) er volgens jou fout is. In dit geval: er is een -bindende- koopovereenkomst waar beide partijen zich aan moeten houden ingevolge het burgerlijk recht. Tegenpartij had dus moeten leveren wat ze adverteerden en wat jij dacht te kopen en heeft dat niet gedaan.
Dan doe je een voorstel om de zaak recht te trekken. In dit geval: het alsnog volledig uitvoeren van de overeenkomst. Je kunt (als je dat zou willen) als alternatief voorstellen een schadevergoeding in de vorm van aftrek van een reëel geldbedrag (noem dan ook een bedrag) van de koopprijs.
Als laatste kun je aangeven hoe hun handelwijze op je overkomt (niet te emotioneel...) en ze eventueel mededelen welke volgende stappen je gaat ondernemen als je er niet uitkomt met ze. Dat laatste kan best als bedreigend worden gezien, doe dat alleen als het contact al niet prettig verloopt en je wat druk op de ketel wilt zetten.
Overigens: de meeste bedrijven worden er niet koud of warm van als je dreigt naar de consumentenbond oid te gaan.
delen? de kuipen?Vandaag een reactie gekregen op mijn mail. Hadden nog geen tijd gehad ivm vakanties.
Ze vonden het jammer hoe ik op hun mail had gereageerd had, en hoe ik er mee om ga.
Maandag worden de delen verstuurd.
Hahaha, wat een baas.Ik zou mijn geld terugvragen en zodra het op je rekening staat alleen de topkuip terugsturen en de rest houden. Als ze vragen waar de rest blijft zou ik zeggen dat je het wel voldoende vond zo.
Kijken wat ze dan doen.