Motorzaak komt levering product niet na

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou mijn geld terugvragen en zodra het op je rekening staat alleen de topkuip terugsturen en de rest houden. Als ze vragen waar de rest blijft zou ik zeggen dat je het wel voldoende vond zo. :+
Kijken wat ze dan doen.
:}
 
Vandaag een reactie gekregen op mijn mail. Hadden nog geen tijd gehad ivm vakanties.
Ze vonden het jammer hoe ik op hun mail had gereageerd had, en hoe ik er mee om ga.
Maandag worden de delen verstuurd.



:)
Haha, lekkere opmerking.

Maar gelukkig dat je alles krijgt. *O*
 
dat valt nog maar te bezien. totdat het paket binnen is kunnen ze nog steeds niks sturen of een gedeelte (net als de vorige keer) of alle resterende onderdelen.
er is natuurlijk een grote kans dat er plots nog een koper kwam voor een paar kappen en dat de set dus al niet meer compleet zoals geadverteerd gelevert kan worden.
 
Even ter verduidelijking, gaat het om deze zaak of niet?

maw, er staat een bedrijfsnaam en de lezer zal/kan dit bedrijf (terecht of onterecht) aan deze zaak koppelen.
Ja, het gaat om die zaak.
Blijkbaar hadden een paar mensen al snel door om welke zaak het ging en advertentie.
Ik had al extra te naam weggelaten totdat het was opgelost.
 
Binnen het burgerlijk recht wordt al vele jaren een termijn van twee weken gebruikt als "reëel", dat komt aardig overeen met 8 werkdagen.....
ik had het over dagen, niet werkdagen. 8 dagen, dus in mijn geval, donderdag was de brief aangekomen, vrijdag een week later moest het klaar
ik weet ongeveer wat je voor werk doet en probeer je hiermee niet een hak te zetten maar ik heb zeer recent (het is nog niet opgelost) ervaring hiermee en heb alles laten afhandelen door een advocaat. ik geloof het woord van hem hierover eerdan dan van jouw, puur omdat zijn werk vooral om burger zaken draait en de jouwe (gok ik) meer over strafrecht

de advocaat heeft mij ook letterlijk verteld dat 8 dagen (niet werk) de standaard termijn is.
Je hebt gelijk, dreigen of schelden heeft helemaal geen zin. Niet alleen verpest het elke vorm van redelijk overleg, maar het werkt ook nog eens tegen je als het later toch tot een procedure komt.
:^
Een bezwaarbrief ziet er altijd ongeveer hetzelfde uit. Je omschrijft zo kort en zakelijk mogelijk wat en wanneer er is gebeurd. Hou je aan de hoofdlijn, kom niet met allerlei onzinnige details of wie dan precies wat heeft gezegd of gedaan. In dit geval: ik heb onderdelen besteld, die en die onderdelen voor die prijs, zie bijgevoegde advertentie. Ik heb slechts die en die onderdelen ontvangen, zie bijgevoegde paklijst.
Dan geef je aan wat (en wie) er volgens jou fout is. In dit geval: er is een -bindende- koopovereenkomst waar beide partijen zich aan moeten houden ingevolge het burgerlijk recht. Tegenpartij had dus moeten leveren wat ze adverteerden en wat jij dacht te kopen en heeft dat niet gedaan.
Dan doe je een voorstel om de zaak recht te trekken. In dit geval: het alsnog volledig uitvoeren van de overeenkomst. Je kunt (als je dat zou willen) als alternatief voorstellen een schadevergoeding in de vorm van aftrek van een reëel geldbedrag (noem dan ook een bedrag) van de koopprijs.
dat zeggen wat er gebeurt als ze niet willen oplossen is door de advocaat nooit gedaan, herhaaldelijk is er alleen maar terug gekomen op de staande afspraak. dreigen met wat kan gebeuren doet vaak weinig.
in mijn geval heb ik met mijn email adres altijd alle mails van de advocaat verstuurd.
de schok kwam pas toen de advocaat hem persoonlijk opbelde :P
Als laatste kun je aangeven hoe hun handelwijze op je overkomt (niet te emotioneel...) en ze eventueel mededelen welke volgende stappen je gaat ondernemen als je er niet uitkomt met ze. Dat laatste kan best als bedreigend worden gezien, doe dat alleen als het contact al niet prettig verloopt en je wat druk op de ketel wilt zetten.
Overigens: de meeste bedrijven worden er niet koud of warm van als je dreigt naar de consumentenbond oid te gaan.

dit omdat deze eigenlijk nooit iets kunnen, zo'n consumentenbond.
vertellen wat het effect op jouw is kan wel, puur om het gevoel kenbaar te maken en zo te hopen op een beetje goodwill

dit hoef je ook maar 1 keer te doen, na 1 keer geen respons, na 4 keer ook niet


Vandaag een reactie gekregen op mijn mail. Hadden nog geen tijd gehad ivm vakanties.
Ze vonden het jammer hoe ik op hun mail had gereageerd had, en hoe ik er mee om ga.
Maandag worden de delen verstuurd.



:)
delen? de kuipen?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou mijn geld terugvragen en zodra het op je rekening staat alleen de topkuip terugsturen en de rest houden. Als ze vragen waar de rest blijft zou ik zeggen dat je het wel voldoende vond zo. :+
Kijken wat ze dan doen.
_O- Hahaha, wat een baas.
 
Zojuist zijn de rest van de kuipen aangekomen :)
Jammer dat het zo gelopen is.




*startpost is aangepast met de afloop
 
Toch wel slordig dat je nog best wat moeite moet doen met ergenis toe om te zorgen dat je krijgt waarvoor je betaald hebt :/

Wel fijn dat je nu alles in huis hebt! :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan