Motorzaak sloopt demper, of toch niet?

B1ke

Die hard MF'er
13 mei 2003
364
0
Amsterdam
Onlangs kreeg ik van een vriend bij een motorclub te horen dat hij zijn motor naar een zaak in almere had gebracht en bij het ophalen werd hem verteld dat de aftermarket demper teveel tegendruk zou geven

de monteur heeft toen een gat in het rooster geslagen, hetgeen niet tot werkelijke verbeteringen heeft geleid

wat zou jij doen als je je motor zo terug zou krijgen ?

full
 
Laatst bewerkt:
Gelijk weer terug brengen om m vervolgens een week later op te halen met een nieuwe uitlaat.
 
Onlangs kreeg ik van een vriend bij een motorclub te horen dat hij zijn motor naar een zaak in almere had gebracht en bij het ophalen werd hem verteld dat de aftermarket demper teveel tegendruk zou geven

de monteur heeft toen een gat in het rooster geslagen, hetgeen niet tot werkelijke verbeteringen heeft geleid

wat zou jij doen als je je motor zo terug zou krijgen ?

[afbeelding]

Wat staat er in de werkopdracht? Maak een gat in het binnenwerk van mijn demper?
 
Ik zou hem feliciteren met z`n onlangs aangeschafte demper.

En uiteraard gaat er op zijn kosten een nieuwe laser op mijn motor.
 
de motor liep niet lekker en sloeg af bij stationair draaien

het gaat om een dr800

Dat werpt dus al een ander licht op de zaak. Blijf ik nog van mening dat hier minimaal een telefoontje aan vooraf had moeten gaan.
 
Fijne motorzaak. :r

Laat ze eerst eens bellen voordat ze zoiets doen bij iemands motor!
 
Dat werpt dus al een ander licht op de zaak. Blijf ik nog van mening dat hier minimaal een telefoontje aan vooraf had moeten gaan.
Ja, laat de motorzaak maar lekker dingen slopen totdat ze er achter komen wat de slechte stationair loop heeft veroorzaakt. Teveel tegendruk :')
 
Ik lees trouwens dat bij het afhalen gezegd is dat de demper teveel tegendruk zou genereren. HIERNA is er een gat in gemaakt.

Is hierover toen overleg geweest? Is de vriend van de kennis van de broer van de vader van de TS er wellicht zelf bij geweest? Heeft hij het gereedschap zelfs aangegeven op operatiekamer-achtige wijze?
 
Heeft die reparateur dat in overleg gedaan? Er zijn een heleboel andere manieren om de hypothese te testen. Bijvoorbeeld door de originele demper een tijdje te monteren en dan te kijken of het probleem opgelost is.

Als het zonder overleg kapot gemaakt is zou ik er wel erg van balen en dat aangeven bij de reparateur. Dan vind ik een regeling ook wel netjes.
 
Heeft die reparateur dat in overleg gedaan? Er zijn een heleboel andere manieren om de hypothese te testen. Bijvoorbeeld door de originele demper een tijdje te monteren en dan te kijken of het probleem opgelost is.

Als het zonder overleg kapot gemaakt is zou ik er wel erg van balen en dat aangeven bij de reparateur. Dan vind ik een regeling ook wel netjes.

Even aannemend dat dit zonder overleg gedaan is.

Is er al contact geweest tussen dealer/monteur en TS/vadervriendmoederzusbroerkennisneef van TS?

Of is het eerst huiliehuilie en dan een oplossing zoeken?
 
Dat werpt dus al een ander licht op de zaak. Blijf ik nog van mening dat hier minimaal een telefoontje aan vooraf had moeten gaan.


Komop, dat heeft daar toch niets mee te maken...

Had er gewoon met zijn poten af moeten blijven en de werkelijke afstelling moeten doen.

Ik zou hem terug brengen en verzoeken om te zorgen dat hij weer in de oude toestand afgeleverd word.

Daarbij het gegeven dat ik daar never en te nimmer terug zou komen...
 
Tegendruk?

Ik dacht dat 4-takt meer profeit had van "flow"

De 2-takkers houden van tegendruk
 
Dat werpt dus al een ander licht op de zaak. Blijf ik nog van mening dat hier minimaal een telefoontje aan vooraf had moeten gaan.

:^

Nu sloopt die dus je demper. Als die het er nu uitgeschroefd had o.i.d. ok, maar op goed geluk een gat maken in je demper..... :N
 
Laatst bewerkt:
Even aannemend dat dit zonder overleg gedaan is.

Is er al contact geweest tussen dealer/monteur en TS/vadervriendmoederzusbroerkennisneef van TS?

Of is het eerst huiliehuilie en dan een oplossing zoeken?

Natuurlijk.
Als je eerst de oplossing hebt gevonden, ga je daarna niet meer huilen toch? :')

Maar goed,
we krijgen wel een half verhaal inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Dat gat had ik er voor een volle tank benzine en een leuk bosje bloemen ook wel ff ingerost, als-ie een gat in z'n uitlaat had willen hebben. Wel zonder garantie natuurlijk.

@Eddepet: Juist.
 
ik zou de boel hebben omgedraaid: "wat, een gat in mijn uitlaat?" asjeblieft: mijn uitlaat in je gat!!

:+


disclaimer: uitaard slechts in het geval van ongevraagd materiele zaken slopen.
 
Laatst bewerkt:
mijne liep laatst ook een beetje rot stationair, ik heb toen nog iets veel vreemders gedaan, ik heb aan mijn stationar schroef gedraaid. nou ja, volgende keer mep ik wel ergens een gat in
 
Terug
Bovenaan Onderaan