Motorzaak"wensen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dubbeldre25

Geblokkeerd account
9 mei 2008
2
0
Alkmaar
Hai, ik denk ik stel hier m'n vraag met de insteek van "niet geschoten is altijd mis" en uit pure interesse ... O-)

Vraag is dus: Wat zoeken jullie nu precies in een motorzaak? En dan heb ik het over kleding/ onderdelen / openingstijden / service / zelf sleutelen enz ..
Ik kom vast nog wel op meer onderwerpen maar dan zet ik die er wel tussen ! :+

Ik zou jullie heeeeeel dankbaar zijn als jullie met wat ideeen komen, maakt niet uit wat het is; alles is welkom !!!

Hoor het wel !
...Hoop ik... :+
 
Hai, ik denk ik stel hier m'n vraag met de insteek van "niet geschoten is altijd mis" en uit pure interesse ... O-)

Vraag is dus: Wat zoeken jullie nu precies in een motorzaak? En dan heb ik het over kleding/ onderdelen / openingstijden / service / zelf sleutelen enz ..
Ik kom vast nog wel op meer onderwerpen maar dan zet ik die er wel tussen ! :+

Ik zou jullie heeeeeel dankbaar zijn als jullie met wat ideeen komen, maakt niet uit wat het is; alles is welkom !!!

Hoor het wel !
...Hoop ik... :+

Een perfecte motorzaak is voor mij:

Openingstijden:
Ma - Vr : 8:30 - 21:00 (zomertijden) 9:00 - 18:00 (wintertijden)
Za : 8:30 - 20:00 (zomertijden) 9:00 - 18:00 (wintertijden)
1 keer per maand een koopzondag met leuke koopjes.

Kleding:
Uitgebreidt assortiment in leren pakken, textiel, laarzen, helmen. En dan ook voor mensen met een maatje meer of minder. Want ik ken mensen die een maatje meer hebben en moeilijk een pak kunnen krijgen maar ook mensen die een maatje minder hebben en dus nu te grote kleding hebben omdat er gewoonweg niets anders is.

Onderdelen:
Diverse uitlaat merken voor show, mooie optische tuning spullen (zoals ruitjes, onderseats, knipperlichten, led achterlichten e.d.)

Bestellen:
Als er besteld moet worden, dan binnen 2 werkdagen aanwezig. Geen week wachten in ieder geval. Bijv: Voor Dinsdag besteld, Woensdag in huis. Voor vrijdag besteld, zaterdag in huis.

Service:
Uiteraard moet de service gewoon goed zijn. Niet voldoende. Als de service goed is, komen de mensen ook terug.

Prijzen:
Ik weet dat er veel online shops zijn. Probeer hier dus mee in prijs te gaan. Soms betaal je bij een dealer of motorzaak 30% meer voor hetzelfde produkt.
Ook het uurloon is altijd erg hoog. Als je wat concurerend kan zijn, is dat ook goed voor de portomonee van de klant en komen ze ook terug.

Zelf sleutelen:
Misschien leuk om eens per maand (of eens per 2 weken als animo groot is) op een zondag een soort sleuteldag te houden. Mensen kunnen dan zelf sleutelen (tegen bijv een uurtarief van paar euro).

Aanbiedingen:
Maak leuke aanbiedingen voor bijv banden, klein beurtje, grote beurt e.d. Bijvoorbeeld door een maandaanbieding te doen/mailen.

Testbank:
Er moet een testbank aanwezig zijn voor het afstellen van motoren. Evenals digitaal synchonisatie-apparaat. Deze zijn het nauwkeurigste dus het beste voor de motoren van klanten.

Merken:
Als je een motorzaak wil beginnen met verkoop van motoren, moet je zorgen dat je je niet op 1 merk dealerschap richten. Maar probeer zoveel mogelijk dealer te zijn van zoveel mogelijk (meest voorkomende) merken.

Je naam:
Kies een goede, uitspreekbare en pakkende naam. Een naam die kort en krachtig is. Dat blijft hangen in het hoofd.

Betaling:
Misschien voor sommige mensen makkelijk (niet voor mij).. Een uitgestelde betalingsmogelijkheid. Of in termijnen.
Er rijden nl veel motoren rond die op afbetaling zijn gekocht. En waar de vraag dus groot is, zul je voor service moeten zorgen.

Stempelkaart:
bijv: bij elk klein beurtje krijg je een stempel. Bij 6 stempels, krijg je het 7e klein beurtje voor nop of voor 50%.. niet dat je dit moet aanhouden maar iets in die richting. Als je dan je klanten goed werk levert, blijven ze terug komen.

Beurzen:
Ga naar zoveel mogelijk beurzen en neem leuke acties mee.

Koffie:
Het belangrijkste :P Zorg dat er altijd koffie voor de klant klaarstaat. ;)

Hopelijk heb je wat aan sommige dingen.

suc6 iig
 
Veel keus

Open werkplaats (meekijken en evt zelf sleutelen)

Niet te druk

Competente crew


>> hoort dit in techniek?
 
Laatst bewerkt:
24/7 open
geen wachttijden
deskundig personeel
op zijn minst een Nespresso appraat, maar eigenlijk een barista in dienst
Ducati Desmo als leenmotor
en natuurlijk gratis

gaat dat lukken denk je :?
 
Gratis koffie.

Probleem is beetje je zit met verschil tussen een dealer en een dealer, heb je het over de local boer of over de buurman met 30 R1's uit 2006.

Wat mag/kan je dan verwachten.
 
Vertrouwen.

Dat is de reden dat ik bij mijn oude motorzaak weg ben gegaan en nu zeer tevreden ben over mijn nieuwe... Daar bestel ik elke week wel weer iets nieuws voor mijn GS! :P

Helaas kon ik het heel goed vinden met de verkoper van de oude motorzaak, alleen zijn bazen waren mijns inziens niet te vertrouwen... Die zaten veel te veel op het geld.

Ik hoef geen korting of iets dergelijks, maar ik verwacht wel dat iets goed gebeurt. Als dat niet het geval is, ben ik ook niet van plan ervoor te betalen. Gebeurt het wel goed en geef je me ook veel vertrouwen (door bijvoorbeeld iets correct op te lossen als het toch onverhoopt een keer fout gaat), dan vind ik het uiteraard geen probleem daar iets meer voor te betalen.
 
Laatst bewerkt:
vertrouwen, eerlijkheid en deskundigheid.

de motor-toebehoren haal ik vaak via ebay of dld, daar kunnen nederlandse bedrijven niet tegenop.

maar onderhoud hoef ik niet de goedkoopste prijs (ook niet de duurste) maar wel dat het goed gebeurd en dat de monteur het niet alleen doet voor het geld maar ook omdat hij een echte enthousiast ziet en mijn schatje met net zoveel liefde behandeld als ik doe
 
Klantvriendelijk, servicegericht, scherpe prijzen, vertrouwen, een eigenaar die trots is op zijn zaak en blij is met zijn klanten, klanten die weten dat bovenstaande niet altijd gratis is, leenmotoren, koffie, motorkleding in alle soorten en maten, aanbiedingen en natuurlijk: betrokkenheid.
 
Een perfecte motorzaak is voor mij:

<heel verhaal>

Jij wil een zaak die altijd open is, die alles verkoopt (ook dingen die maar een paar mensen nodig hebben), een showroom vol leuke snufjes om naar te kijken, alles het liefst in huis, zo niet dan desnoods dat ze het met kerst op gaan halen, supervriendelijke profesionele werknemers die voor niks werken, de onderdelen moeten eigenlijk goedkoper zijn dan in de winkel, een verwarmde ruime sleutelplaats met gereedschap om 3 keer per jaar te sleutelen (om geld uit te sparen), gratis kleine beurten, alle merken, een testbank (lieft gratis, of voor een knaak), rentevrij aflossen in 10 jaar, met gratis koffie.. en een pakkende naam!

Zou ik ook wel willen.


Klinkt een beetje als een Amerikaanse MegaMall.
 
openingstijden van 09:00 tot 21:00 uur (woensdag tot vrijdag).
openingstijden van 09:00 tot 18:00 uur (zaterdag en zondag).
maandag & dinsdag gesloten.
Goeie gratis koffie. (gratis is het al bij een hoop zaken, maar goed :r )
Personeel wat weet waarover ze het hebben (geldt voorzowel de balie als werkplaats)
Prijs achja.. als je 't duur vindt, koop je het toch gewoonweg niet.

& als er ergens al zo'n tent bestaat.. dan graag zo'n zelfde concept hiero een beetje in de buurt.
 
Als 2takt rijder is voor mij een goeie motorzaak waar ze makkelijk aan stukken kunnen geraken. die zien mij altijd terug, en dan moet het niet eens het goedkoopste zijn daarvoor.
Vooral "speciale" motorstukken zoals sproeiers, air screws, jet needles, etc ... zouden voor mij heel belangrijk zijn.
Kortom, een motorzaak die HEEEL wat leveranciers heeft

en, enkele dagen na 18u open zijn natuurlijk, voor mijn part mogen ze in de voormiddag altijd gesloten zijn, iets als een motor binnenbrengen voor onderhoud staat toch niet in mijn woordenboek :+

*edit ; oh ja, scherpe prijzen voor banden zijn natuurlijk ook wel handig maar daar zie ik geen enkele motorzaak in slagen ... concurrentie te groot met zuivere bandenboeren denk ik
 
Laatst bewerkt:
Aanvulling:

  • Een goede website waar alle occasions op staan, foto's van de zaak èn eventueel een webwinkeltje.
  • Diverse navigatiesystemen in testopstelling voor normale prijzen.
  • Kleding en helmen ook in kleine en grote maten.
  • en inderdaad .... service en heel veel vertrouwen.
 
geef de klanten gewoon zelf gereedschap en een werkplek, dan je kan je lekker klant afzeik topics openen in plaats van die standaard wat een kutzaak is dat topics ;)
 
Snelle levering van losse onderdelen voor de woon/werk rijders die zelf het onderhoud doen. Bij de lokale (officiele) Honda dealer heb ik wel eens een week moeten wachtten op een ketting (nota-bene een slijtage onderdeel) :N bij diezelfde dealer eens 2 speciale moeren gehaald voor de bevestiging van de uitlaatflens (waren losgetrild) kon er met 2 dagen 1 ophalen, de andere was nalevering ook een week :N

Inmiddels haal ik al mijn onderdelen bij een kleine motorzaak met de juiste leveranciers die tot nog toe alles binnen 2 dagen kon leveren. De genoemde ketting waar ik bij de Honda dealer dagen op moest wachtten kon ik bij hem diezelfde avond aan huis ophalen. Dat is pas service :}

Ik hoop nog altijd dat er een keer een soort Brezan voor motorfietsonderdelen komt, maar ik vrees dat de markt daar te kleni voor is.
 
Laatst bewerkt:
Wat kleding betreft: een ruime collectie dameskleding! Incl. lengtematen etc.

En contact met de monsteur(s). Dus gewoon de werkplaats kunnen binnenlopen en met de monteurs kunnen overleggen.

En tenslotte betrouwbaarheid: afspraken nakomen en als dat niet lukt, op tijd een belletje.
 
nou koffie natuurlijk he, en een lekkere meid achter de bar met minimaal cup D :)
Idd !

En s avonds open,ook wel lekker.
Je ook willen helpen met de wat moeilijkere onderdelen.
Dat ze weten wat een FZR400sp is of als ze dat niet weten zeggen dat ze t niet weten.
Dat je je motor er goed kunt laten afstellen.
Dat ze jouw ouwe troep aan een ander aansmeren

Maar zonder gekheid :

Je moet ze blind kunnen vertrouwen en ze moeten boven alles eerlijk zijn.
Als een zaak dan ook nog eens wat moeite voor je wil doen (dan bedoel ik bv een origineel carburateur boutje van een aparte fiets) is het voor mij allang al best.
 
Maak leuke pakketjes voor beginners,

dus een combinatie van pak schoenen laarzen en helm met een bepaalde korting.
Gewoon neutraal zwart ofzo, en dan niet alles van rev-it ofzo, maar wat aan de goedkope kant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan