Motorzaak.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xtine

MF veteraan
19 apr 2012
9.284
84
Amsterdam
Ik zoek een motorzaak voor onderhoud aan mijn motor.

Ik was eerst bij Motoport, maar daar was ik niet bijster tevreden over. Toen was ik een poos bij 101Motoren, maar die zijn geen Suzuki dealer en zijn er inmiddels ook zo goed als mee gestopt. Toen kwam ik bij MotorCity, was ik eerst wel tevreden over, maar toen bestelden ze een boutje voor me dat nooit kwam en een spiegel die nooit kwam. Laatste keer hadden ze het zadel niet vastgeschroefd wat ze wel beloofd hadden en zeiden ze "het middendeel van de uitlaat moet vervangen". WTF? Waarom repareer je dat dan niet gelijk?

Daarnet sta ik in de winkel omdat ik er toevallig langs kwam en mijn motor maakt zoveel herrie nu dat ik het te erg vind. Er stond een klant met een lastig geval bij de balie, dus het duurde en duurde maar. Toen ging de MotorCity meneer een andere meneer erbij halen, duurde erg lang voordat ze met z'n tweeën weer terugkwamen. En in plaats van dat de ene toen mij ging helpen, bleven ze allebei bij de klant met het moeilijke geval.
Toen ben ik maar weggelopen.
En nu zoek ik dus een nieuwe motorzaak. Ik werk op het moment in Haarlem, binnenstad, dus een zaak in Haarlem zou handig zijn.
 
Ik word bestwel boos wanneer ik dit soort verhalen lees, want ik zit me ook af te vragen waar ik terecht kan voor onderhoud zonder dat ik alles moet controleren wat er is gedaan of dat de klantervaring ruk is. Werd MotoPort Wormerveer al afgeraden, las heel veel slechte dingen over Lemstra in Alkmaar terwijl mij Kawi daar gekocht is. Zal maar kijken hoe het bij Axel is in HHW eind dit seizoen. Ze hebben mijn Honda wel prima hersteld na een val. Lijkt wel alsof er meer motorzaken zijn waar het niet altijd goed is dan motorzaken waar je in alle redelijkheid op kunt vertrouwen.
 
zeiden ze "het middendeel van de uitlaat moet vervangen". WTF? Waarom repareer je dat dan niet gelijk?
Ik had laatst mijn motor bij de zaak, krijg ik ineens dikke rekening omdat het middendeel van de uitlaat gerepareerd moest worden. WTF? Waarom laat je niet aan klant over of ie dat gerepareerd wil hebben of zelf wil doen?


Daarom dus ;)
 
Ik wil niets goed praten, elke slechte ervaring is er 1 teveel.
Meestal is het niet "de zaak" maar de mensen, beter gezegd individuen die er werken, soms is er maar 1 vergissing of rot appeltje voor nodig.
Je beklag doen of reklameren is de eerste stap die je moet zetten, dat kan misschien bijdragen aan verbetering.
Jaren terug beweerde de garage de dag voor een vakantie dat de voorbanden van mijn R4 echt vervangen moesten worden, wegens de tijdsdruk over de telefoon mee in gestemd. Toen ik de de auto ging ophalen gevraagd of ik mijn oude slechte banden even mocht zien, dat kon. Die banden zagen er eigenlijk prima uit, de hoofdmonteur heeft 3 keer opnieuw gemeten en moest bekennen dat vervangen niet nodig was geweest. Een halfuur later en met meer geld op zak voor de vakantie stond ik buiten met R4 en z'n "oude" voorbandjes })
 
Ik had laatst mijn motor bij de zaak, krijg ik ineens dikke rekening omdat het middendeel van de uitlaat gerepareerd moest worden. WTF? Waarom laat je niet aan klant over of ie dat gerepareerd wil hebben of zelf wil doen?


Daarom dus ;)

De garage (auto) belt dan altijd even. Wel zo handig.
 
las heel veel slechte dingen over Lemstra in Alkmaar
Die zaak staat toch best wel bekend als 'goed'. :?
Ik ga daar nagenoeg altijd heen voor onderhoud wat ik zelf niet kan/wil doen. Goeie zaak, alleen qua communicatie niet altijd even best (ze zijn beter met motorfietsen dan met mensen, zeg maar :P)
 
Ik zoek een motorzaak voor onderhoud aan mijn motor.

Ik was eerst bij Motoport, maar daar was ik niet bijster tevreden over. Toen was ik een poos bij 101Motoren, maar die zijn geen Suzuki dealer en zijn er inmiddels ook zo goed als mee gestopt. Toen kwam ik bij MotorCity, was ik eerst wel tevreden over, maar toen bestelden ze een boutje voor me dat nooit kwam en een spiegel die nooit kwam. Laatste keer hadden ze het zadel niet vastgeschroefd wat ze wel beloofd hadden en zeiden ze "het middendeel van de uitlaat moet vervangen". WTF? Waarom repareer je dat dan niet gelijk?

Daarnet sta ik in de winkel omdat ik er toevallig langs kwam en mijn motor maakt zoveel herrie nu dat ik het te erg vind. Er stond een klant met een lastig geval bij de balie, dus het duurde en duurde maar. Toen ging de MotorCity meneer een andere meneer erbij halen, duurde erg lang voordat ze met z'n tweeën weer terugkwamen. En in plaats van dat de ene toen mij ging helpen, bleven ze allebei bij de klant met het moeilijke geval.
Toen ben ik maar weggelopen.
En nu zoek ik dus een nieuwe motorzaak. Ik werk op het moment in Haarlem, binnenstad, dus een zaak in Haarlem zou handig zijn.
Je punten waarom het een zaak van niks is:
  1. Ze vragen of ze iets moeten vervangen in plaats van het gewoon doen. Lijkt mij juist een plus. Ik heb niet graag dat ze zomaar mijn geld gaan uitgeven.
  2. Zadel vergeten vast te schroeven. Is niet een heel grote fout, kan gebeuren.
  3. Overleggen met z'n 2en als een klant een duidelijk lastig probleem heeft in plaats van zomaar wat doen. Is juist toch ook positief, of zie ik het dan fout? Je moet dan maar gewoon even op je beurt wachten.
 
Waarschijnlijk omdat dat een vrij duur onderdeel is wat ze niet op voorraad hebben? Ze hadden je kunnen bellen dat je hem over een week kon ophalen en dan +/- 500 euro extra armer zou zijn, dat wel.
:^
En dan had het ook nog in de planning moeten passen.
Een half uurtje is niets en als je dit soort dingetjes bij een simpel onderhoudsbeurtje toevoegt loop je aan het eind van de dag zover achter dat je een paar klanten teleur moet stellen dat het een dagje later word.
 
Die zaak staat toch best wel bekend als 'goed'. :?
Ik ga daar nagenoeg altijd heen voor onderhoud wat ik zelf niet kan/wil doen. Goeie zaak, alleen qua communicatie niet altijd even best (ze zijn beter met motorfietsen dan met mensen, zeg maar :P)
Eens. Ik kreeg wel laatste een boel mensen (ook van hier op het forum) die zeer slechte ervaringen met de eigenaar hebben gehad. Dus ja, daar denk je dan twee keer over na. Naast dat ik die eigenaar best een eigenaardige knakker vind ben ik daar tot dusver wel goed geholpen. (Nog geen onderhoud gedaan daar)
 
Je punten waarom het een zaak van niks is:
  1. Ze vragen of ze iets moeten vervangen in plaats van het gewoon doen. Lijkt mij juist een plus. Ik heb niet graag dat ze zomaar mijn geld gaan uitgeven.
  2. Zadel vergeten vast te schroeven. Is niet een heel grote fout, kan gebeuren.
  3. Overleggen met z'n 2en als een klant een duidelijk lastig probleem heeft in plaats van zomaar wat doen. Is juist toch ook positief, of zie ik het dan fout? Je moet dan maar gewoon even op je beurt wachten.

1) Ze hebben niet eens gevraagd (zie opmerking Xtine, auto-garage belt, motor heeft het niet gedaan) meer een random opmerking?
2) Vergeten/foutje, ja kan gebeuren. Iets beloven en dan niet doen... euh, als je iets (extra's) belooft (extra aandacht op door Xtine gevraagd lijkt me als er een belofte over is gemaakt), memo-plakkertje met reminder?
3) Deels eens, deels, lastige klant en je haalt iemand erbij met meer kennis, "mijn collega heeft meer verstand, die helpt u even verder, dan kan ik de andere klant helpen" ....


Totaal uit de buurt... en misschien wat off-topic.... maar ik denk dat de illustratieve waarde wel toegevoegde waarde is in dit topic.

Gommans & Janssen in Venlo was ik erg tevreden over... (en dat is misschien nog zwak uitgedrukt, gezien de service die ik daar kreeg.)
Helaas zijn zij gestopt, wel begrepen dat een deel van het personeel naar Motorcenter Venlo is gegaan.
De dame van de kleding afdeling daar in ieder geval gezien toen ik in die zaak eens een kijkje ging nemen.
De monteur(s) echter niet gezien, maar de zaak is ook groter en de werkplaats had ik niet echt kijk op, helaas.

Eindhoven -> Venlo... is toch al weer een stukje uit elkaar en er zijn zat motorzaken/garages in de buurt...
Mijn motor heeft inmiddels al 2x bij de Motoport in Veldhoven gestaan (2x ongeluk herstel)
en ze hebben ongetwijfeld goed werk afgeleverd (1 kleine kanttekening maar dat laten we verder buiten beschouwing)
maar echt "een warm gevoel" zoals bij G&J had/heb ik er niet...

Gezien ik toch niet van plan was mijn motor ooit door te verkopen besloten het (kleine) onderhoud zelf maar te gaan doen.
Of in ieder geval een aantal dingetjes (olie verversen, ketting&tandwielen vervangen)...
:+ Ook al een keer (2) mijn koppelingsplaten (moeten) vervangen :+ Ook een hoop van geleerd.
Ja het kost me een weekend (en 1 keer stilstaan langs de snelweg),
tegenover het gemak van even bij de garage afzetten en een paar uur later weer ophalen. (afhankelijk van de klus)
Remmen heb ik nog niet gedaan (zowel rempads als remvloeistof) maar dat gaat (ooit) ook wel eens een keertje gebeuren...

Maar ik ben ondertussen ook een keer bij Bikeservice Bas (Eindhoven) geweest omdat ik mijn voor-tandwiel-bout niet los kreeg...
en dus mijn kettingset daar een keer heb (moeten) laten vervangen. (Voor hun verhuizing naar nieuwe locatie)
Nu moet ik zeggen dat ik bij hun, tijdens het laten vervangen van mijn kettingset, wel weer een goed gevoel heb gekregen.
Of in ieder geval een beter gevoel dan bij Motorcenter Venlo // Motoport Veldhoven....
dus de kans zit er dik in dat ik daar wel nog een keer naar terug zal gaan voor iets wat ik zelf niet kan/durf.

Kleine(re) zaak, makkelijk zwetsen met personeel, niet het "Mediamarkt-gevoel" maar eerder die van een juwelier...
"persoonlijke" aandacht zullen we maar zeggen....
Overigens, terwijl de monteur (baas) mijn kettingset aan het vervangen was kwam er iemand binnen met een vraagje over zijn motor,
die heeft ie ook gewoon kunnen beantwoorden terwijl hij met mijn motor bezig was.... (korte blik naar buiten geworpen, en vraag aangehoord, antwoord: ik kijk zo even aandachtiger, eventjes deze klant verder helpen)


Ik denk, dat voor Xtine hetzelfde geld als voor mij... welk gevoel roept een zaak bij me op als ik er naar toe ga.
En ik denk dat het beste voor Xtine is, gewoon eens een random garage's aan te doen,
voor een "simpel" iets als, "mijn ketting maakt geluid" (eventjes een klein beetje "ont stellen") en eens aanhoren wat ze erover te zeggen hebben en kijken welk gevoel het bij je oproept?
 
Laatst bewerkt:
voor een "simpel" iets als, "mijn ketting maakt geluid" en eens aanhoren wat ze erover te zeggen hebben en kijken welk gevoel het bij je oproept?
694




TGIF *O*
 
Je punten waarom het een zaak van niks is:
  1. Ze vragen of ze iets moeten vervangen in plaats van het gewoon doen. Lijkt mij juist een plus. Ik heb niet graag dat ze zomaar mijn geld gaan uitgeven.
  2. Zadel vergeten vast te schroeven. Is niet een heel grote fout, kan gebeuren.
  3. Overleggen met z'n 2en als een klant een duidelijk lastig probleem heeft in plaats van zomaar wat doen. Is juist toch ook positief, of zie ik het dan fout? Je moet dan maar gewoon even op je beurt wachten.

Ze hadden mij eerder verteld dat het boutje lam was, was niet gerepareerd, dus de volgende keer heb ik ze expliciet gezegd "repareer dat boutje van het zadel". Is het dan nog niet raar dat ze het niet doen?
Niet "gewoon doen". Even bellen, zoals de garage voor mijn auto ook doet, en zoals andere motorzaken ook doen, en zoals MotorCity zelf ook normaal gesproken doet.
Met z'n tweeën een klant helpen terwijl andere klanten staan te wachten is niet goed. Dan zegt die ene "ik help eerst even deze klant en gaat de ander met de moeilijke klant verder. Als dan blijkt dat ik ook iets moeilijks wil, kunnen ze altijd zeggen "dan help ik u straks verder". Nu kwam ik daar om ze een dure reparatie te laten doen, en die omzet missen ze nu. Dat is meer hun probleem dan het mijne.
 
Ze hadden mij eerder verteld dat het boutje lam was, was niet gerepareerd, dus de volgende keer heb ik ze expliciet gezegd "repareer dat boutje van het zadel". Is het dan nog niet raar dat ze het niet doen?
Niet "gewoon doen". Even bellen, zoals de garage voor mijn auto ook doet, en zoals andere motorzaken ook doen, en zoals MotorCity zelf ook normaal gesproken doet.
Met z'n tweeën een klant helpen terwijl andere klanten staan te wachten is niet goed. Dan zegt die ene "ik help eerst even deze klant en gaat de ander met de moeilijke klant verder. Als dan blijkt dat ik ook iets moeilijks wil, kunnen ze altijd zeggen "dan help ik u straks verder". Nu kwam ik daar om ze een dure reparatie te laten doen, en die omzet missen ze nu. Dat is meer hun probleem dan het mijne.
Hetgeen ik bedoel; volgens mij is alles vanuit hun met de beste intentie gedaan. Nu ben je omgedraaid en heb je hun niet de kans gegeven om even wat tekst en uitleg te geven. Doe je klacht eens bij zo'n motorzaak. Goede kans dat jullie gewoon niet op 1 lijn zit. Als je dat gesprek er niet voor over hebt, maar meteen gaat klagen op het internet dan blijf je inderdaad van motorzaak wisselen.
 
Haarlem weet ik verder niks, maar in Nieuw Vennep heb je Bruggeman en in Hillegom zit MotoPort (of is dat juist degene waar je bent weg gegaan?). Geen ervaring met een van beide, maar misschien een optie.
 
Misschien is Jos Smit aan de Rijksstraatweg in Haarlem iets? Heb tot nu toe daar alleen kleding gekocht en een keer een voorband laten vervangen, maar ben erg tevreden over zijn service.
 
Misschien is Jos Smit aan de Rijksstraatweg in Haarlem iets? Heb tot nu toe daar alleen kleding gekocht en een keer een voorband laten vervangen, maar ben erg tevreden over zijn service.
Mijn broer komt daar vaak voor "fast moving parts" maar ik begreep van hem dat ze geen onderhoud en reparaties doen. Vroeger wel, toen waren ze Yamaha dealer.
 
Wel eens aan gedacht dat het wel eens de schuld van de consument kan zijn?
Ik hoor niets anders dan "ik zoek ... , waar kan ik dat het beste bestellen?". Dan zijn het soms ook nog dingen die zelfs bij de dubbele prijs goedkoper bij de dealer zijn dan via internet omdat er geen verzendkosten bij komen.
Wanneer de inkomsten omlaag gaan moet er bezuinigd worden en de enige manier is dan bezuinigen op personeelskosten want je moet toch onderdak hebben, het licht moet er branden en in de winter willen we ook niet graag verplicht verwarmde kleding aan hebben omdat er geen kachel kan branden.
Gevolg is dan mindere service door minder personeel en lagere kwaliteit door minder geschoold/ervaren personeel.
Daarbij zijn veel dingen niet eens zoveel duurder bij de dealer, dat denken we maar omdat er een tijd is geweest dat er op internet belachelijke prijzen hanteerden maar langzaam zijn die ook omhoog gegaan en die van de dealer wat omlaag in veel gevallen.
Ik had laatst mijn vuldop van de cardan kapotgedraaid en Motoport Echt had hem niet op voorraad maar hebben er 1 van een motor uit de showroom geschroefd want ik had mijn motor nodig. Via internet had ik gewoon moeten wachten tot hij binnen was en de enige prijs die een stuk lager was (ding was best prijzig) was in de USA zonder BTW en verzendkosten dus aan het eind zou het waarschijnlijk net zoals alle andere licht lagere prijzen online duurder uitgevallen plus dat ik hem niet op tijd had.
Laat ze iets duurder zijn, op den duur heb je er zelf profijt van.
Als we zo doorgaan zoals nu dan kunnen we straks alleen nog maar iets online kopen en moeten we maar afwachten hoe motoren rijklaar gemaakt worden en onderhouden.
 
Ik weet wel een goede ‘thuissleutelaar’ in Heemstede. In het dagelijks leven is ie monteur bij een grote motorzaak, wel de beste monteur van die zaak. Stuur maar ff een pm als je zn nummer wil, sleutelt wel in de avonduren normaal gesproken dus moet je ff rekening mee houden voor brengen en halen.
 
Wel eens aan gedacht dat het wel eens de schuld van de consument kan zijn?
Ik hoor niets anders dan "ik zoek ... , waar kan ik dat het beste bestellen?". Dan zijn het soms ook nog dingen die zelfs bij de dubbele prijs goedkoper bij de dealer zijn dan via internet omdat er geen verzendkosten bij komen.
Wanneer de inkomsten omlaag gaan moet er bezuinigd worden en de enige manier is dan bezuinigen op personeelskosten want je moet toch onderdak hebben, het licht moet er branden en in de winter willen we ook niet graag verplicht verwarmde kleding aan hebben omdat er geen kachel kan branden.
Gevolg is dan mindere service door minder personeel en lagere kwaliteit door minder geschoold/ervaren personeel.
Daarbij zijn veel dingen niet eens zoveel duurder bij de dealer, dat denken we maar omdat er een tijd is geweest dat er op internet belachelijke prijzen hanteerden maar langzaam zijn die ook omhoog gegaan en die van de dealer wat omlaag in veel gevallen.
Ik had laatst mijn vuldop van de cardan kapotgedraaid en Motoport Echt had hem niet op voorraad maar hebben er 1 van een motor uit de showroom geschroefd want ik had mijn motor nodig. Via internet had ik gewoon moeten wachten tot hij binnen was en de enige prijs die een stuk lager was (ding was best prijzig) was in de USA zonder BTW en verzendkosten dus aan het eind zou het waarschijnlijk net zoals alle andere licht lagere prijzen online duurder uitgevallen plus dat ik hem niet op tijd had.
Laat ze iets duurder zijn, op den duur heb je er zelf profijt van.
Als we zo doorgaan zoals nu dan kunnen we straks alleen nog maar iets online kopen en moeten we maar afwachten hoe motoren rijklaar gemaakt worden en onderhouden.

Op dit moment is er gewoonweg een verschuiving gaande van winkel naar internet , daar doet geen mens of maatregel wat aan...
Nu is repareren via internet natuurlijk ook een stuk moeilijker, maar vooral in de brommer/scooterwereld, rolstoelen, fietsen is er al een trend op komst van mobiele werkplaatsen aan huis...
Als je dan zo graag je klanten wilt behouden, of je winkel /zaak draaiend wilt houden, dan moet je daar gewoon je prioriteiten leggen, want EEN slecht behandelde klant is er een te veel...

Mijn vrouw draagt hoorapparaten, dus vraagt aan mij of ik even naar H.Anders wil gaan voor batterijen...
Kom binnen,
Een dame is aan het pauzeren
Een heer is een klant aan het helpen met een gebroken brilmontuur
een heer zit achter de laptop...
Ik wacht netjes mijn beurt af...heer met kapotte bril is het ergens niet mee eens, en na lang getouwtrek komt de man achter de laptop vandaan om de discussie tot een eind te brengen....
lukt niet en gaan met z'n tweeen achter de laptop op zoek naar een vervangingsmontuur...
heb zeker een kwartier daar gestaan, en de man die achter de laptop zat ging weer terug naar de laptop, en inmiddels waren er drie klanten na mij gekomen die ook niet geholpen werden....
Je begrijpt dat ik voortaan de batterijen op internet bestel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan