Motorzaak.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat helpt niet want ik wil de motor 's ochtends brengen en eind van de middag ophalen en ondertussen naar mijn werk. Ik werkte tot vorige week in Amersfoort, daar was een motorzaak om de hoek, en ik dacht misschien is zoiets er ook in Haarlem. Leek me dat er ergens langs de Leidsevaart of in de Zijlweg wel een motorzaak zou zitten, maar blijkbaar niet. Moet ik toch weer in Amsterdam zoeken.
Er zitten geen grote motorzaken in Haarlem nee, maar er zijn wel een paar zaakjes die onderhoud van motoren doen in Haarlem, ik geloof 2 of 3. Google er maar eens op, 1 daarvan zit in de buurt van de IKEA volgens mij.
Heb nog geen motor dus heb nog geen ervaring in de omgeving.
 
Ik zoek een motorzaak voor onderhoud aan mijn motor.

Ik was eerst bij Motoport, maar daar was ik niet bijster tevreden over. Toen was ik een poos bij 101Motoren, maar die zijn geen Suzuki dealer en zijn er inmiddels ook zo goed als mee gestopt. Toen kwam ik bij MotorCity, was ik eerst wel tevreden over, maar toen bestelden ze een boutje voor me dat nooit kwam en een spiegel die nooit kwam. Laatste keer hadden ze het zadel niet vastgeschroefd wat ze wel beloofd hadden en zeiden ze "het middendeel van de uitlaat moet vervangen". WTF? Waarom repareer je dat dan niet gelijk?

Daarnet sta ik in de winkel omdat ik er toevallig langs kwam en mijn motor maakt zoveel herrie nu dat ik het te erg vind. Er stond een klant met een lastig geval bij de balie, dus het duurde en duurde maar. Toen ging de MotorCity meneer een andere meneer erbij halen, duurde erg lang voordat ze met z'n tweeën weer terugkwamen. En in plaats van dat de ene toen mij ging helpen, bleven ze allebei bij de klant met het moeilijke geval.
Toen ben ik maar weggelopen.
En nu zoek ik dus een nieuwe motorzaak. Ik werk op het moment in Haarlem, binnenstad, dus een zaak in Haarlem zou handig zijn.
Doet Jos Smit in Haarlem geen onderhoud?
Ik heb geen ervaring met onderhoud, maar met onderdelen bestellen zijn ze top. Bestaat ook al 100 jaar volgens mij.

Bakker motoren in Zaandam is een Honda dealer en daar heb ik enkel positieve dingen over gehoord. Een maat onderhoud daar al jaren zijn motoren (wel Honda's).

Ik heb er zelf wel eens onderdelen besteld toen ik nog een Honda had en daar niets op aan te merken.
 
Het is een cyclus, en zowel als ondernemer als consument heb ik er steeds meer moeite mee om die cyclus te blijven doorbreken. De realiteit voor veel MKB en ZZP bedrijfjes is dat ze niet meer de armslag hebben om iemand neer te zetten die er voor zorgt dat klanten altijd meteen aangesproken worden en een kop koffie in de hand krijgen, die echt goed op de hoogte zijjn van het assortiment. Dat soort personeel is er nog wel, maar geld voor dat soort personeel is er meestal niet.

Dan hebben die bedrijfjes 2 opties: Sjoemelen om de marges te verhogen (bijna garantie voor succes, want met een zeer aantrekkelijke prijs komt zeker in NL een enorme blindheid voor service/kwaliteit).. Of netjes en integer doorgaan en nooit echt groot worden. Wat er m.i nu gaat gebeuren is een verschuiving naar Europees niveau: Krijg je voor ieder niche product een gigantische specialist in het buitenland die eerst de concurrentie weg vaagt en dan de hele markt beheerst. Het Wal Mart effect is hier.

Ik begrijp dat heel goed, ik heb ook nergens zo'n hekel aan als wanneer ik bij een volvodealer kom, en daar zit zo'n havo/VWO gast achter het scherm van de computer zit, en dan leg je een onderdeel op de toonbank, en dan kijken ze je aan alsof je een onderdeel van de enterprise op de toonbank hebt gelegd...
Waar zijn de magazijnmeesters met de olie onder de nagels.....
Aan de andere kant kijk b.v. naar McDonalds, sinds die een bestelscherm hebben , zie je mensen direct naar het scherm lopen, en daar komt geen balimedewerker meer aan te pas, zet dan zo'n computer in je zaak en laat mensen vast zelf hun onderdelen bij elkaar zoeken, scheelt je een hoop tijd aan de balie..
Ik heb een login voor Brezan, en kijk thuis wat ik nodig heb, weet de prijs, en geef het door, en als ik daar kom is het afrekenen en weer gaan.....
Natuurlijk is dat niet overal zo mogelijk, maar ik kan zelfs bij Ikea duiven iets bestellen en in Montpellier in frankrijk ophalen...
Er zijn zoveel manieren om de wachttijden voor klanten of potentiele klanten te verminderen, maar daar moet je wel je nek voor uitsteken, en iets proberen.
 
Postma zit in Haarlem. Bijna in het centrum. Bij VW schilder daar in het buurtje. Top vent, goede service.
 
Ik begrijp dat heel goed, ik heb ook nergens zo'n hekel aan als wanneer ik bij een volvodealer kom, en daar zit zo'n havo/VWO gast achter het scherm van de computer zit, en dan leg je een onderdeel op de toonbank, en dan kijken ze je aan alsof je een onderdeel van de enterprise op de toonbank hebt gelegd...
Waar zijn de magazijnmeesters met de olie onder de nagels.....
Aan de andere kant kijk b.v. naar McDonalds, sinds die een bestelscherm hebben , zie je mensen direct naar het scherm lopen, en daar komt geen balimedewerker meer aan te pas, zet dan zo'n computer in je zaak en laat mensen vast zelf hun onderdelen bij elkaar zoeken, scheelt je een hoop tijd aan de balie..
Ik heb een login voor Brezan, en kijk thuis wat ik nodig heb, weet de prijs, en geef het door, en als ik daar kom is het afrekenen en weer gaan.....
Natuurlijk is dat niet overal zo mogelijk, maar ik kan zelfs bij Ikea duiven iets bestellen en in Montpellier in frankrijk ophalen...
Er zijn zoveel manieren om de wachttijden voor klanten of potentiele klanten te verminderen, maar daar moet je wel je nek voor uitsteken, en iets proberen.

DAT is pas zwaar irritant, al moet ik eerlijk bekennen, sinds ze dat 'ik kom het bij je aan tafel brengen' systeem erbij hebben betrokken is het een stuk prettiger geworden..
Voorheen:
#1 je staat te wachten tot je aan de beurt ben om via zo'n scherm je eten te bestellen
#2 je staat te wachten tot je aan de beurt ben om je eten af te halen...
Waar is dat 'FAST FOOD' gebleven, ja, de vertering in je maag...

Met 'ik komen he tbij je aan tafel brengen' is het wel makkelijker geworden.
Je wacht nog steeds, maar nu zit je rustig op je gemakkie...


En idd K@W@,
Magazijn meesters, daar had je wat aan.
Had ooit eens een onderdeel nodig (Olie druk sensor voor een 3.0e uit een Omega3000, van '89)
Balie medewerker:
Wat is je kenteken?
Ik:
Hoezo? daar heb je niets aan.
Balie medewerker:
Jawel, heb ik nodig..
Ik:
Ok, nou hier mijn kenteken (opgenoemd)
Balie medewerker:
Ja, dat is van een Manta!!! Je vraagt om een Omega!!!!
Ik:
Ja, jij wil mijn kenteken toch weten!!!!
Toon was toen gezet
Balie medewerker moest toen gaan zoeken naar het onderdeel, vondt ie niet zo erg leuk geloof ik:+
Oudere collega kwam erbij (hoorde waarschijnlijk de toon van ons beide),
kijkt naar het scherm, vraagt naar welke motor. En begon te lachen..
Kijkt zijn jongere collega aan en gaf hem een nummer door, en zegt "dan heeft hij er een andere motor in hangen":t
 
DAT is pas zwaar irritant, al moet ik eerlijk bekennen, sinds ze dat 'ik kom het bij je aan tafel brengen' systeem erbij hebben betrokken is het een stuk prettiger geworden..
Voorheen:
#1 je staat te wachten tot je aan de beurt ben om via zo'n scherm je eten te bestellen
#2 je staat te wachten tot je aan de beurt ben om je eten af te halen...
Waar is dat 'FAST FOOD' gebleven, ja, de vertering in je maag...

Met 'ik komen he tbij je aan tafel brengen' is het wel makkelijker geworden.
Je wacht nog steeds, maar nu zit je rustig op je gemakkie...


En idd K@W@,
Magazijn meesters, daar had je wat aan.
Had ooit eens een onderdeel nodig (Olie druk sensor voor een 3.0e uit een Omega3000, van '89)
Balie medewerker:
Wat is je kenteken?
Ik:
Hoezo? daar heb je niets aan.
Balie medewerker:
Jawel, heb ik nodig..
Ik:
Ok, nou hier mijn kenteken (opgenoemd)
Balie medewerker:
Ja, dat is van een Manta!!! Je vraagt om een Omega!!!!
Ik:
Ja, jij wil mijn kenteken toch weten!!!!
Toon was toen gezet
Balie medewerker moest toen gaan zoeken naar het onderdeel, vondt ie niet zo erg leuk geloof ik:+
Oudere collega kwam erbij (hoorde waarschijnlijk de toon van ons beide),
kijkt naar het scherm, vraagt naar welke motor. En begon te lachen..
Kijkt zijn jongere collega aan en gaf hem een nummer door, en zegt "dan heeft hij er een andere motor in hangen":t

Zelfde gehad met een astra GSI, ligt ook een omega motor in zelfde verhaal , andere sensor
 
Net als dierenartsen dus. De exemplaren die perfect met de dieren om kunnen gaan, kunnen dat niet met de baasjes en andersom. Ooit 1 dierenarts gevonden die allebei kon, maar ik heb dan 10x liever de hork die mijn kat onderzoekt en niet gek kijkt dat ze vlees eet en dus ook geen speciale brokjes krijgt als er iets allergisch lijkt te zijn.
 
Balie medewerker:
Wat is je kenteken?
Ik:
Hoezo? daar heb je niets aan.
Balie medewerker:
Jawel, heb ik nodig..
Ik:
Ok, nou hier mijn kenteken (opgenoemd)
Balie medewerker:
Ja, dat is van een Manta!!! Je vraagt om een Omega!!!!
Ik:
Ja, jij wil mijn kenteken toch weten!!!!
Toon was toen gezet
Balie medewerker moest toen gaan zoeken naar het onderdeel, vondt ie niet zo erg leuk geloof ik:+
Oudere collega kwam erbij (hoorde waarschijnlijk de toon van ons beide),
kijkt naar het scherm, vraagt naar welke motor. En begon te lachen..
Kijkt zijn jongere collega aan en gaf hem een nummer door, en zegt "dan heeft hij er een andere motor in hangen":t

Zo heb ik eens 4x op rij (ja echt, 4X) onderdelen voor een Opel gekregen.... Terwijl ik in de meest herkenbare Volvo van het Gooi rij.
Wat blijkt: Ik dacht extra duidelijk te zijn door de Y's in mijn kenteken uit te sprkeen als Yankee, Yankee. En dat was volgens de balie parel met een J.
:Y
 
Postma zit in Haarlem. Bijna in het centrum. Bij VW schilder daar in het buurtje. Top vent, goede service.
Ruud snapt het idd
 
Magazijnmeester Frans bij Safe Rotterdam in de jaren 70/80. Heb je een telleraandrijving voor me voor een Soes GT750 met trommel? Liep-ie zonder zoeken dat (voor die tijd) gigantische magazijn in en kwam met de tandwieltjes terug _O-_O- Bijna verdwenen, dit soort figuren.

Na 40 jaar ervaring met auto- en motorzaken en veel zelf sleutelen kan ik je zeggen: Je wordt overal (een keer) belazerd en je mag tevreden zijn als je "gewoon" wordt opgelicht met de rekening en niet exorbitant. De les: Altijd alert blijven, hoe goed de verhouding ook is.

Ik kan er een boek over schrijven. Vorig jaar had ik na dertig jaar weer eens een motorzaak nodig. Lagers wisselen waarvoor ik zelf de trekkers niet heb. Uitdrukkelijk gevraagd of hij het karwei wel zag zitten en dat hij het vooral moest zeggen als dat niet zo was. Nee hoor, geen probleem. Er zat geen tijdsdruk op, het hoefde niet goedkoop, het moest alleen goed. Betaald voor vier (dure) lagers wisselen. Twee waren gewoon niet gedaan. Mezelf suf gepiekerd, vier keer de cardan en eindaandrijving eraf om er bij een andere monteur achter te komen dat die paardensnikkel gewoon twee kapotte lagers had laten zitten. Uiteindelijk bij confrontatie met de kapotte lagers een deel van het geld terug gekregen waarbij hij me gewoon recht in de ogen aankeek en stond te liegen.
Zo, de dag weer eens lekker positief begonnen. ;)

Edit 25/4: Toevallig gisterenavond die eindaandrijving los gehad om de vertanding van de cardanas/EA te smeren. En jawel.... Een beetje olie voor de keerring van de EA. Vorig nieuw erin laten zetten door monteur 2. Vervangen is lastig. Verhitten, hoog aantrekmoment, zucht. Mijn auto staat nu bij de garage, gaat ook al niet volgens plan. Ik word hier zo moe van.... -O-
 
Laatst bewerkt:
Magazijnmeester Frans bij Safe Rotterdam in de jaren 70/80. Heb je een telleraandrijving voor me voor een Soes GT750 met trommel? Liep-ie zonder zoeken dat (voor die tijd) gigantische magazijn in en kwam met de tandwieltjes terug _O-_O- Bijna verdwenen, dit soort figuren.

Klinkt als:
"Ludolf......., Dynamo für ein Kadett '88, ... leider, haben wir nicht..."
 
Bakker Motor Service, in Zwanenburg op de dijk. Vandaar een klein stukje lopen naar de trein, en ben je zo op CS in Haarlem.
 
Ik noemde eerder 101 Motoren. Ik hoor nu net dat Klaas is overleden. Een bijzondere man, een beetje mal, ik mocht hem graag. Hij kon goed motorrijden, maar deed dat eigenlijk nooit op twee wielen tegelijk. Hij blijft in mijn herinnering.
 
Dat helpt niet want ik wil de motor 's ochtends brengen en eind van de middag ophalen en ondertussen naar mijn werk. Ik werkte tot vorige week in Amersfoort, daar was een motorzaak om de hoek, en ik dacht misschien is zoiets er ook in Haarlem. Leek me dat er ergens langs de Leidsevaart of in de Zijlweg wel een motorzaak zou zitten, maar blijkbaar niet. Moet ik toch weer in Amsterdam zoeken.

Bakker motors Zaandam heeft gewoon een leenmotor voor je klaar staan als je van te voren vraagt.
Wil je toch naar Amsterdam: Motodick
 
Ik begrijp dat heel goed, ik heb ook nergens zo'n hekel aan als wanneer ik bij een volvodealer kom, en daar zit zo'n havo/VWO gast achter het scherm van de computer zit, en dan leg je een onderdeel op de toonbank, en dan kijken ze je aan alsof je een onderdeel van de enterprise op de toonbank hebt gelegd...
Waar zijn de magazijnmeesters met de olie onder de nagels.....
Aan de andere kant kijk b.v. naar McDonalds, sinds die een bestelscherm hebben , zie je mensen direct naar het scherm lopen, en daar komt geen balimedewerker meer aan te pas, zet dan zo'n computer in je zaak en laat mensen vast zelf hun onderdelen bij elkaar zoeken, scheelt je een hoop tijd aan de balie..
Ik heb een login voor Brezan, en kijk thuis wat ik nodig heb, weet de prijs, en geef het door, en als ik daar kom is het afrekenen en weer gaan.....
Natuurlijk is dat niet overal zo mogelijk, maar ik kan zelfs bij Ikea duiven iets bestellen en in Montpellier in frankrijk ophalen...
Er zijn zoveel manieren om de wachttijden voor klanten of potentiele klanten te verminderen, maar daar moet je wel je nek voor uitsteken, en iets proberen.
Snel sneller snelst. Hieruit blijkt maar weer hoe onze maatschappij in elkaar steekt. Ik geloof dat ik van baan ga wisselen en in de zorg ga werken. Dankbaar werk lijkt mij.
 
Magazijnmeester Frans bij Safe Rotterdam in de jaren 70/80. Heb je een telleraandrijving voor me voor een Soes GT750 met trommel? Liep-ie zonder zoeken dat (voor die tijd) gigantische magazijn in en kwam met de tandwieltjes terug _O-_O- Bijna verdwenen, dit soort figuren.

Na 40 jaar ervaring met auto- en motorzaken en veel zelf sleutelen kan ik je zeggen: Je wordt overal (een keer) belazerd en je mag tevreden zijn als je "gewoon" wordt opgelicht met de rekening en niet exorbitant. De les: Altijd alert blijven, hoe goed de verhouding ook is.

Ik kan er een boek over schrijven. Vorig jaar had ik na dertig jaar weer eens een motorzaak nodig. Lagers wisselen waarvoor ik zelf de trekkers niet heb. Uitdrukkelijk gevraagd of hij het karwei wel zag zitten en dat hij het vooral moest zeggen als dat niet zo was. Nee hoor, geen probleem. Er zat geen tijdsdruk op, het hoefde niet goedkoop, het moest alleen goed. Betaald voor vier (dure) lagers wisselen. Twee waren gewoon niet gedaan. Mezelf suf gepiekerd, vier keer de cardan en eindaandrijving eraf om er bij een andere monteur achter te komen dat die paardensnikkel gewoon twee kapotte lagers had laten zitten. Uiteindelijk bij confrontatie met de kapotte lagers een deel van het geld terug gekregen waarbij hij me gewoon recht in de ogen aankeek en stond te liegen.
Zo, de dag weer eens lekker positief begonnen. ;)

Edit 25/4: Toevallig gisterenavond die eindaandrijving los gehad om de vertanding van de cardanas/EA te smeren. En jawel.... Een beetje olie voor de keerring van de EA. Vorig nieuw erin laten zetten door monteur 2. Vervangen is lastig. Verhitten, hoog aantrekmoment, zucht. Mijn auto staat nu bij de garage, gaat ook al niet volgens plan. Ik word hier zo moe van.... -O-
Ik heb recent voor het eerst een klus - eigenlijk 2- uitbesteed bij een motorzaak..
klus 1 was tot 2 keer toe verprutst, (band omleggen) klus 2 was gewoon niet gedaan, maar dat was mijn schuld...
 
Je kan er ook gewone motorolie in doen,een 2takt versnellingsbak is niet anders dan die van een 4 takt,
dat is ook wat Yamaha voorschrijft,als die olie 200pk monsters aan kan kan het zeker zo,n brommer bakje aan.
Zogenaamde speciale bak olie of ATF is nergens voor nodig bij die lage vermogens.
 
Je kan er ook gewone motorolie in doen,een 2takt versnellingsbak is niet anders dan die van een 4 takt,
dat is ook wat Yamaha voorschrijft,als die olie 200pk monsters aan kan kan het zeker zo,n brommer bakje aan.
Zogenaamde speciale bak olie of ATF is nergens voor nodig bij die lage vermogens.
ik denk dat je in het verkeerde topic aan het reageren bent
 
Op dit moment is er gewoonweg een verschuiving gaande van winkel naar internet , daar doet geen mens of maatregel wat aan...

Voor mijzelf is die trend zich al weer aan het omkeren. Pakketbezorging wordt steeds slechter en het is bij veel webshops niet duidelijk met welke bezorger ze versturen. Ik heb al eens een pakket in Scheveningen moeten ophalen, dat is voor mij een paar km van huis (centrum Den Haag) en ik heb geen auto. Achterop de motor binden pastte net.

Ik kies voor heel veel dingen er dan ook steeds meer voor om gewoon naar een winkel te gaan, waar je de spullen kunt zien en meteen meenemen (of niet als ze niet bevallen). Maar dan moet het wel een winkel zijn die ook begrijpt dat ik daar kom omdat ik verwacht dat hij spullen op voorraad heeft en ik ze meteen mee kan nemen.

Enige uitzondering is kleding, want ik heb een schurfthekel aan klerenzaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan