Motorzaken met maatpakken en luxe koffie?

SadBunny

Quadratschädel
Donateur
22 jan 2012
11.118
5.875
Amsterdam
Motorzaken worden vaak beprezen (niet in de laatste plaats door zichzelf :) ) met dat het echte motormannen zijn met echte motorpassie, en dat de koffie wel altijd klaar staat, maar dat die je niet zal worden aangeboden door een verkoopbal in een maatpak.

Een beetje "poten in de modder, klauwen in de olie, niet lullen maar poetsen"-gevoel.

Nou kom ik best wel eens in, en zeker langs, motorzaken. Maar ik heb nog nooit een maatpak met een handgebarristade cappucino naar me toe zien komen. Meestal is het toch eerder een wat overwerkt ogende dikkige figuur met vieze handen in een vlekkerige beige trui met een kalende pan, die ofwel veel te veel, ofwel veel te weinig tijd voor een klant neemt :)

Kan iemand me dus eens een voorbeeld noemen van zo'n maatpakkenzaak-met-barrista? Zo te lezen moeten die in overvloed aanwezig zijn. En ik lust wel een goed bakkie.

:?
 
Laatst bewerkt:
De enigste die ik kende was motor druten 2.0
Motor druten begon als een handel in motoren, werkplaats er bij, en liep best wel goed...
toen kwamen de heropstappers, en motor druten moest net als vele anderen zonodig naar een nieuw pand op een A-locatie, en daar hoorde ook de barista bij...
motoren van 1500 tot 5000 euro werden 6 cil goldwings met zijspan, en als je voor onderdelen kwam was je geen interessante koper....
hebben het niet kunnen redden, de heropstappers zijn weer afgestapt, en de overheadkosten gingen de baten ver te boven
 
De heropstappers afgestapt? Om hoeveel motorrijders zou dat gaan? Dat zijn er maar enkele naar mijn mening, het aantal motorrijders is ver-zevenvoudigt de afgelopen 25 jaar.
Omdat die enorme toename op te vangen, en om het feit dat daar erg veel zaken hun graantje van mee wilde pikken, kwamen de motorzaken als paddestoelen uit de grond ( denk aan die megazaken als Safe e.d. ) Dan wordt de spoeling te dun, en wanneer de markt verzadigd en iedereen voorzien is van de laatste "mode in motorkleding" konden alle 'toegevoegde' bedrijven hun personeel niet meer betalen en sloten de deuren. De zaken met "luxe koffie en verkopers in drie-delig pak met stropdas als eerste ;) En das prima zo, Luxe koffie en stropdassen hebben met motorrijden niks te maken.
verder is het erg jammer, dat ook geweldig goede zaken, (zoals Moto-point Gear in Middelbeers) daar de dupe van werden.
 
Laatst bewerkt:
Shit. Ik ben dus gewoon weer eens te laat, en moet het doen met subpar koffie van "mannen met het motorhart op de juiste plaats"?
 
Shit. Ik ben dus gewoon weer eens te laat, en moet het doen met subpar koffie van "mannen met het motorhart op de juiste plaats"?

Yep, en als jij een motorrijder bent met 'het hart op de juiste plaats" dan smaakt die koffie je ook beter. Proost! :)
 
Laatst bewerkt:
Yep, en als jij een motorrijder bent met 'het hart op de juiste plaats" dan smaakt die koffie je ook beter. Proost! :)

Ik wil mijn hart wel op de juiste plaats hebben, maar mijn portemonnee zit in de weg, vandaar mijn vraag.
 
De heropstappers afgestapt? Om hoeveel motorrijders zou dat gaan? Dat zijn er maar enkele naar mijn mening, het aantal motorrijders is ver-zevenvoudigt de afgelopen 25 jaar.
Omdat die enorme toename op te vangen, en om het feit dat daar erg veel zaken hun graantje van mee wilde pikken, kwamen de motorzaken als paddestoelen uit de grond ( denk aan die megazaken als Safe e.d. ) Dan wordt de spoeling te dun, en wanneer de markt verzadigd en iedereen voorzien is van de laatste "mode in motorkleding" konden alle 'toegevoegde' bedrijven hun personeel niet meer betalen en sloten de deuren. De zaken met "luxe koffie en verkopers in drie-delig pak met stropdas als eerste ;) En das prima zo, Luxe koffie en stropdassen hebben met motorrijden niks te maken.
verder is het erg jammer, dat ook geweldig goede zaken, (zoals Moto-point Gear in Middelbeers) daar de dupe van werden.

Er zit een groot verschil tussen motorbezitters en motorrijders....
Ik mag mij inmiddels bij de senioren rekenen, en ik heb er een hoop zien komen en weer gaan...
Kijk eens hoeveel motoren hier voorbij komen uit de jaren 80-90, motoren van 20 jaar en ouder, en een deel daarvan staat of is gevonden onder een doek...
Ik weet gewoon bij mijn eigen kennisenkring te staan:
Yamaha radian
ZZR1100
RD500
VF1000
bimota
Z900
R1
tuono
Fj1200
die de laatste 10 jaar geen meter meer gereden hebben, en als je ze er naar vraagt, dan is het laat maar staan, kost niks en brengt niks meer op (muz van de RD500, die ligt uit elkaar op een zolder)...
en heb de laatste jaren een trophy 1200 , xj900 zx9r weer lopend gemaakt voor de verkoop, van onze groep rijden er uiteindelijk nog 3, 6 bezitten er nog een, en denk stiekum dat dit bij een deel van de 50ers het geval is, maar dat is mijn ervaring en gevoel
 
Motorzaken worden vaak beprezen (niet in de laatste plaats door zichzelf :) ) met dat het echte motormannen zijn met echte motorpassie, en dat de koffie wel altijd klaar staat, maar dat die je niet zal worden aangeboden door een verkoopbal in een maatpak.

Een beetje "poten in de modder, klauwen in de olie, niet lullen maar poetsen"-gevoel.

Nou kom ik best wel eens in, en zeker langs, motorzaken. Maar ik heb nog nooit een maatpak met een handgebarristade cappucino naar me toe zien komen. Meestal is het toch eerder een wat overwerkt ogende dikkige figuur met vieze handen in een vlekkerige beige trui met een kalende pan, die ofwel veel te veel, ofwel veel te weinig tijd voor een klant neemt :)

Kan iemand me dus eens een voorbeeld noemen van zo'n maatpakkenzaak-met-barrista? Zo te lezen moeten die in overvloed aanwezig zijn. En ik lust wel een goed bakkie.

:?

HD point` daar krijg ik dat gevoel helemaal ,, dat zit er in ieder geval heel dicht bij .. :')
 
Laatst bewerkt:
Er zit een groot verschil tussen motorbezitters en motorrijders....
Ik mag mij inmiddels bij de senioren rekenen, en ik heb er een hoop zien komen en weer gaan...
Kijk eens hoeveel motoren hier voorbij komen uit de jaren 80-90, motoren van 20 jaar en ouder, en een deel daarvan staat of is gevonden onder een doek...
Ik weet gewoon bij mijn eigen kennisenkring te staan:
Yamaha radian
ZZR1100
RD500
VF1000
bimota
Z900
R1
tuono
Fj1200
die de laatste 10 jaar geen meter meer gereden hebben, en als je ze er naar vraagt, dan is het laat maar staan, kost niks en brengt niks meer op (muz van de RD500, die ligt uit elkaar op een zolder)...
en heb de laatste jaren een trophy 1200 , xj900 zx9r weer lopend gemaakt voor de verkoop, van onze groep rijden er uiteindelijk nog 3, 6 bezitten er nog een, en denk stiekum dat dit bij een deel van de 50ers het geval is, maar dat is mijn ervaring en gevoel


Ik weet niet of je het zo bedoeld hoor, maar het komt bij mij over als formule 1 fans die al langer kijken als dat max formule 1 rijdt.

"jullie zijn misschien wel fan,maar ik ben een echte fan".

Wie bepaald wie een echte motorrijder is?

De 1 vind dat iemand die een motor heeft.
De ander vind dat iemand die regelmatig motor rijdt.
De ander vind dat weer iemand die het hele jaar alleen maar met de motor rijdt.

Zo heeft iedereen zijn eigen opvattingen.

De mijne hou ik lekker voor me ;)
 
Wie drinkt er nou koffie, bier willen we!
Dan zie je gelijk wie de echte motorrijders zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je het zo bedoeld hoor, maar het komt bij mij over als formule 1 fans die al langer kijken als dat max formule 1 rijdt.

"jullie zijn misschien wel fan,maar ik ben een echte fan".

Wie bepaald wie een echte motorrijder is?

De 1 vind dat iemand die een motor heeft.
De ander vind dat iemand die regelmatig motor rijdt.
De ander vind dat weer iemand die het hele jaar alleen maar met de motor rijdt.

Zo heeft iedereen zijn eigen opvattingen.

De mijne hou ik lekker voor me ;)
De naam zegt het eigenlijk wel, je moet toch echt rijden om een motorrijder te zijn want anders ben je een motorbezitter.
Wat ik een motorrijder vindt laat ik in het midden want dat gaat te ver off-topic.
 
Ik heb dat hele koffie drinken in een winkel nooit zo begrepen.
Wil je een kopje koffie?
Eh nee ik kom voor een paar handschoenen :?

Zou misschien leuk zijn als het andersom was, dat ze bij een Starbucks* oid zeggen: wil je daar misschien een paar handschoenen bij?


*wachten op iemand die getriggerd word door de naam Starbucks en gaat zeggen dat dat geen echte koffie is met een kotssmiley
 
Ik heb dat hele koffie drinken in een winkel nooit zo begrepen.
Wil je een kopje koffie?
Eh nee ik kom voor een paar handschoenen :?

Zou misschien leuk zijn als het andersom was, dat ze bij een Starbucks* oid zeggen: wil je daar misschien een paar handschoenen bij?


*wachten op iemand die getriggerd word door de naam Starbucks en gaat zeggen dat dat geen echte koffie is met een kotssmiley

Starbucks koffie is toch een beetje hetzelfde als Elektrisch motorrijden?
Koffie/motor maar eigenlijk mist het belangrijkste :X


Maar zelfs toen ik mijn motor kwam ophalen/overzetten/betalen heb ik volgens mij nog geeneens koffie gehad. En het was inderdaad iemand in een polo met daarom het bedrijfslogo.



Grappie, voor woon-werk zou ik volgend jaar best wel een elektrische motor willen hebben hoor.
 
Laatst bewerkt:
Starbucks koffie is toch een beetje hetzelfde als Elektrisch motorrijden?
Koffie/motor maar eigenlijk mist het belangrijkste :X






Grappie, voor woon-werk zou ik volgend jaar best wel een elektrische motor willen hebben hoor.
:^ SB is alleen een stuk minder snel :P
 
Eigenijk zijn de koffiedrinkers een belangrijke reden voor het feit dat ik motorzaken zoveel mogelijk probeer te mijden. Staan daar altijd, net iets te blij, net iets te veel lagen motorkleding, beetje moeilijk, wijdbeens lopen, met zo'n "kijk ons eens motorrijders zijn"-houding. Vaantjes en stickertjes van alle toerritjes die ze ooit gemaakt hebben, en dat zijn ze ook echt allemaal, meerdere keren. Ze hebben natuurlijk de grootste motor die er is, want echte motorrijders rijden op de grootste motoren. Hun vrouwen hebben een motor van hetzelfde merk, maar wel een kleinere, want vrouwen horen nu eenmaal een kleinere motor te hebben. En dan staan ze daar, de hele balie in beslag te nemen, de klanten het gevoel gevend dat ze bij het verkeerde feest naar binnen zijn gelopen. Man, ga toch rijden. Met met je beertje op je motor.
 
Ga eens een paar echte BMW Motorrad dealers langs.

Vaak ook meteen het ego van het merk aanwezig, oog je niet het type, wordt je ook niet geholpen...
 
Ga eens een paar echte BMW Motorrad dealers langs.

Vaak ook meteen het ego van het merk aanwezig, oog je niet het type, wordt je ook niet geholpen...
Aaaarchhh!
Helaas beschouwen ze mij wel als het BMW type. Volgende keer mijn Ducati petje opzetten. :+
 
Eigenijk zijn de koffiedrinkers een belangrijke reden voor het feit dat ik motorzaken zoveel mogelijk probeer te mijden. Staan daar altijd, net iets te blij, net iets te veel lagen motorkleding, beetje moeilijk, wijdbeens lopen, met zo'n "kijk ons eens motorrijders zijn"-houding. Vaantjes en stickertjes van alle toerritjes die ze ooit gemaakt hebben, en dat zijn ze ook echt allemaal, meerdere keren. Ze hebben natuurlijk de grootste motor die er is, want echte motorrijders rijden op de grootste motoren. Hun vrouwen hebben een motor van hetzelfde merk, maar wel een kleinere, want vrouwen horen nu eenmaal een kleinere motor te hebben. En dan staan ze daar, de hele balie in beslag te nemen, de klanten het gevoel gevend dat ze bij het verkeerde feest naar binnen zijn gelopen. Man, ga toch rijden. Met met je beertje op je motor.
_O- :t

Ach ja, voor elk wat wils he.

Dat met die BMW-dealers herken ik ook wel.
Kom ik daar uit het werk, met de auto, netjes gekleed, heb ik gelijk aanspraak.
Kom ik in het weekend, op de motor, kapotte spijkerbroek, zien ze je niet staan.
Bizar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan