Motorzaken open op zondag?

LimaSierra

Die hard MF'er
4 jan 2017
317
133
Zaandam
Kent iemand in Noord-Holland een motorzaak die open is op zondag, en die veel voorkomende onderdelen verkoopt?
Ik werk normaal op zaterdag, en op zondag sleutel ik graag, maar nu precies op die dag waarop ik alle tijd heb om naar de winkel te gaan en te rommelen, zijn veel motorzaken gesloten :/

Ik heb een setje connectors nodig voor een FH020aa spanningsregelaar.
 
Kent iemand in Noord-Holland een motorzaak die open is op zondag, en die veel voorkomende onderdelen verkoopt?
Ik werk normaal op zaterdag, en op zondag sleutel ik graag, maar nu precies op die dag waarop ik alle tijd heb om naar de winkel te gaan en te rommelen, zijn veel motorzaken gesloten :/

Ik heb een setje connectors nodig voor een FH020aa spanningsregelaar.

Niet echt om de hoek, maar in Duitsland is de Louis zaterdag tot 20:00 open. Op zondag ga je weinig vinden die open zijn.
 
En reken erop, dat als een zaak open is zondag, dat voor verkoop van motoren en kleding is. Goede kans dat werkplaats en magazijn dan dicht zijn.
 
Zoiets specifieks zal waarschijnlijk nergens in een magazijn liggen, of het moet voor eigen gebruik zijn.
 
Toevallig is MotoPort Almere vandaag even open ivm de bbq tour. Ik zou wel even bellen voor de zekerheid.
 
Ik snap je verhaal en dat je verder wilt met sleutelen maar bestel lekker op internet en pak de volgende week Zondag. De Zondagen zijn nog lang niet op.
 
Connectors en spanningsregelaar..... :?

Soldeerbout en krimpkous.....of nog gemakkelijker: solder-sleeves met de verfbrander..
 
Dan moet je vooruit plannen en dingen al vooruit bestellen of halen.
Tsja, en soms kan dat niet omdat ik op het werk zit, of pas laat vaststel welk onderdeel ik precies nodig heb.

Connectors en spanningsregelaar..... :?

Soldeerbout en krimpkous.....of nog gemakkelijker: solder-sleeves met de verfbrander..
Kan. Maar het soort connector dat hier in gaat, is tamelijk universeel. Gebruikt in letterlijk tientallen motoren van verschillende merken en ook bij iedere chinese handelaar te verkrijgen als universeel setje.
Faston connectors kunnen ook, maar dat is een minder mechanisch stevige oplossing. Ik doe het goed of ik doe het niet. Heb wel aan faston connectors en gietmassa gedacht, da's net zo stevig als een connector, maar dan moet ik de hele kabel doorknippen mocht deze regelaar ooit defect raken...

hans v wijk is zondagmiddag open
Bedankt! Die ga ik onthouden!
 
Follow up: de paar zaken waar ik later die week was geweest, hadden niet wat ik zocht.

Onderdeel op internet besteld (connectorset shindengen fh012aa spanningsregelaar) - en een incompleet setje gekregen (maar 1 van de 2 connectors, connector mist z'n contacten). Zucht.

Daarom ga ik dus graag naar de winkel :) maargoed, ik heb er wel vertrouwen in dat ik alsnog een compleet setje krijg.
 
Tsja, en soms kan dat niet omdat ik op het werk zit, of pas laat vaststel welk onderdeel ik precies nodig heb.


Kan. Maar het soort connector dat hier in gaat, is tamelijk universeel. Gebruikt in letterlijk tientallen motoren van verschillende merken en ook bij iedere chinese handelaar te verkrijgen als universeel setje.
Faston connectors kunnen ook, maar dat is een minder mechanisch stevige oplossing. Ik doe het goed of ik doe het niet. Heb wel aan faston connectors en gietmassa gedacht, da's net zo stevig als een connector, maar dan moet ik de hele kabel doorknippen mocht deze regelaar ooit defect raken...


Bedankt! Die ga ik onthouden!
Doe het beste, solder-sleeves of gewoon solderen...met connectors vergeet niet elke jaar om de overgangen vd connector te controleren.

BC1B49C2-432D-4B57-8AAA-5349560E5059.jpeg
 
Het gaat om de stekkers die je in de spanningsregelaar plugt, niet om de verbinding met de kabelboom.
In principe kan je de connector/stekker ook vervangen door losse faston connectortjes, maar dat vind ik gewoon niet zo netjes. Als het op elektronica aankomt, ben ik redelijk perfectionistisch.
Daarnaast zijn de stekkers gewoon verkrijgbaar, dus dan wil ik een setje hebben ook :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan