Motorzaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat klanten willen horen en ook recht op hebben is: "we gaan dit fixen, en in de tussentijd krijg je een gelijkwaardige leenmotor."
Ik vermoed zelfs dat Yamaha de motor terug moet nemen als reparatie niet mogelijk is.

Een kennis van mij heeft van Ford een geheel nieuwe auto gekregen in een vergelijkbare situatie.

Ja ja, een vergelijkbare situatie zeker.
Ook overjarig gekocht met flinke korting, en 2,5 jaar later zo omgewisseld voor een nieuwe.
Wat denk je zelf, of geloof je in sprookjes?
 
als ik een vervelend zoekplaatje heb (gelukkig niet zo vaak) dan steek ik daar tijd van mezelf in en dat declareer ik dan niet als overuren nee.....
je kunt niet alles in de tijd van de baas gaan doen met dit soort zaken omdat het gewone werk ook doorloopt.
en daarbij leer je dan ook nog weer wat.

Dat vind ik heel netjes van je.., dat doen de meeste werknemers echt allang niet meer...
 
Wat klanten willen horen en ook recht op hebben is: "we gaan dit fixen, en in de tussentijd krijg je een gelijkwaardige leenmotor."
Ik vermoed zelfs dat Yamaha de motor terug moet nemen als reparatie niet mogelijk is.

Een kennis van mij heeft van Ford een geheel nieuwe auto gekregen in een vergelijkbare situatie.

Ik heb in ‘97 een nieuwe Suzuki TL1000 gehad en sloeg constant af bij terug schakelen naar 1e versnelling.Ben dat ding 6 weken kwijt geweest aan dealer en importeur en elke keer dat ik hem terug kreeg was het probleem verholpen kreeg ik te horen maar elke keer na paar honderd meter rijden gebeurde het weer,ding na 10 weken ingeleverd en mooi mijn geld terug gehad.
 
Ja ja, een vergelijkbare situatie zeker.
Ook overjarig gekocht met flinke korting, en 2,5 jaar later zo omgewisseld voor een nieuwe.
Wat denk je zelf, of geloof je in sprookjes?

in principe maakt het niet uit of je hem overjarig hebt gekocht.
zodra het ding op kenteken is gezet begint de fabrieksgarantie te lopen.
dus als ie dan op economische gronden terug genomen zou worden moeten ze een nieuwe leveren ja..
of het geld minus een redelijke afschrijving terug doen.
als ik dat mens was zou ik gewoon ff om de tafel gaan zitten.
in alle redelijkheid moet er toch iets te ritselen zijn waar beide partijen blij van worden denk ik dan....
 
Heb ik vanmorgen gedaan om haar te wijzen op dit topic.
Hier heb ik moeite mee.

Het andere topic is op slot gegaan, omdat het tegen de regels is. Vervolgens open jij een nieuw topic, waarin je, zoals je zelf zegt, in het algemeen wilt praten over problemen met motorzaken. Maar vervolgens ga je gewoon verder over MP, en je wijst de bewuste jongedame ook nog eens op dit topic?
 
natuurlijk niet....


maar de reactie van motoport lezende krijg ik niet de indruk dat ze er erg veel moeite voor gedaan hebben.
en ik ben er van overtuigd dat er wel een probleem moet zijn aangezien niemand voor de lol met een motor waar niks aan mankeert gaat lopen leuren bij dealers...
en dus is de eigenaar nu uiteindelijk degene die met het probleem blijft zitten want we kunnen niks vinden dus is er niks....
beetje te makkelijk vind ik....


Natuurlijk niet.... ? Dan zijn we er toch :)


Waar het mij om gaat.... we lezen de ene kant van een (terecht) gefrustreerde eigenaar die klachten aangeeft.
Het is niet vreemd dat die alles omschrijft zoals het hem/haar het beste uit komt en dingen die nadelig voor zichzelf weglaat.
Dat geld overigens natuurlijk net zo voor de dealer.
Iedereen praat tenslotte naar zijn eigen mond.

Je vroeg naar mijn werk ?
Belangrijk deel van mijn werkzaamheden bestaat uit inschatten in hoeverre iemand de waarheid vertelt of niet.
Als ik 2 partijen heb die loodrecht tegenover elkaar staan dan spreek je die beiden afzonderlijk van elkaar.
Opvallend is dan dat iedere partij geloofwaardig over komt.
Soms zelfs doordat ze hun versie al zovaak voor zichzelf herhaald hebben dat ze het zelf ook echt geloven.
Daarna spreek je de andere partij. En verdomd... die hebben ook een geloofwaardig verhaal.
En toch klopt er niets van als je de verhalen naast elkaar legt.
Zeker als er geld in het spel is lopen de feiten vaak erg ver weg van de verklaringen.

Vandaar dat ik niet zomaar mee ga in het verhaal van de dame.
En ook niet klakkeloos in het verhaal van de dealer.
We hebben gewoon niet genoeg feiten om een mening op te baseren, alleen hun eigen mening.
En naar mijn mening ben ik de beste motormonteur van west europa. Mijn mening dus het is waar ?
( nee, geen zin om aan een R1 met startproblemen te gaan werken :P )




Dat vind ik heel netjes van je.., dat doen de meeste werknemers echt allang niet meer...

:^
 
Laatst bewerkt:
@ Bolski.

Alleen om haar te wijzen op de reactie van Motoport en niet om de discussie.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk niet.... ? Dan zijn we er toch :)


Waar het mij om gaat.... we lezen de ene kant van een (terecht) gefrustreerde eigenaar die klachten aangeeft.
Het is niet vreemd dat die alles omschrijft zoals het hem/haar het beste uit komt en dingen die nadelig voor zichzelf weglaat.
Dat geld overigens natuurlijk net zo voor de dealer.
Iedereen praat tenslotte naar zijn eigen mond.

Je vroeg naar mijn werk ?
Belangrijk deel van mijn werkzaamheden bestaat uit inschatten in hoeverre iemand de waarheid vertelt of niet.
Als ik 2 partijen heb die loodrecht tegenover elkaar staan dan spreek je die beiden afzonderlijk van elkaar.
Opvallend is dan dat iedere partij geloofwaardig over komt.
Soms zelfs doordat ze hun versie al zovaak voor zichzelf herhaald hebben dat ze het zelf ook echt geloven.
Daarna spreek je de andere partij. En verdomd... die hebben ook een geloofwaardig verhaal.
En toch klopt er niets van als je de verhalen naast elkaar legt.
Zeker als er geld in het spel is lopen de feiten vaak erg ver weg van de verklaringen.

Vandaar dat ik niet zomaar mee ga in het verhaal van de dame.
En ook niet klakkeloos in het verhaal van de dealer.
We hebben gewoon niet genoeg feiten om een mening op te baseren, alleen hun eigen mening.
En naar mijn mening ben ik de beste motormonteur van west europa. Mijn mening dus het is waar ?
( nee, geen zin om aan een R1 met startproblemen te gaan werken :P ):^

oh ja, dat deed je....
ik kan me voorstellen dat je een wat gekleurde kijk op mensen krijgt met dat werk.
(ik ga in principe van het beste in mensen uit.....naief mischien ik weet t wel)


we zijn eruit wat mij betreft......(zie....simpel.... :Y )
 
Laatst bewerkt:
dus omdat men bij motoport geen probleem kan vinden of zegt te kunnen vinden is er geen probleem?

dat moet ik onthouden......dan ben je mooi overal vanaf.... :N _O-

weet je wat??? laten we het een "produkt eigenschap" noemen.. _O- _O- *O*
Dit heb ik serieus gehad met een gloednieuwe Kawasaki Z750. Deze had de neiging om wel eens af te slaan bij het opschakelen. Maanden ben ik dat ding kwijt geweest. Heeft tijden bij de dealer gestaan, kon het niet vinden/oplossen. Heeft daarna tijden bij de importeur gestaan. Kwam weer terug bij de dealer (met de mededeling 'probleem opgelost'), ik reed de bocht om en het gebeurde direct weer, niks opgelost dus.

Ondertussen had ik een methode gevonden om het probleem uit te lokken, dus kon men dat gebruiken om een diagnose te stellen (vanuit m'n werk snap ik hoe prettig het is als mensen een bruikbare methode kunnen aanleveren om een probleem te reproduceren). Dus motor later weer terug naar de importeur, dit keer met instructies hoe af te laten slaan. Kwamen ze niet uit. Ik er maar naartoe (100km rijden, dag bezig geweest daar) en liet het ze zien.

Weet je wat de uiteindelijke reactie was? 'Moet je dat [die methode] niet meer doen'. En toen ik aangaf dat ik dat niet deed en enkel had gevonden om het hun leven makkelijker te maken toen was het: 'Een karakteristiek van de motor'. Oftewel, het hoort er gewoon bij!

Ja ja, een af en toe afslaande motor was een 'karakteristiek van de motor'. :N Ook al had geen énkele Z750 waarop ik had gereden (stuk of 10 verschillende) het probleem wat ik had, ook niet met mijn methode om 'het uit te lokken'.

Gelukkig had ik in mijn geval wel een dealer die mee wilde werken. En toen kon ik de motor uiteindelijk gewoon tegen nieuwprijs inruilen op een andere. Die was ondanks alles al die tijd zeer bereid om het probleem op te lossen en open in de communicatie. Heel nette dealer.. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat deze discussie heel simpel is op te lossen door gewoon te kijken naar wat er wettelijk bepaald is en waar je als consument recht op hebt; Als consument heb je in essentie recht op een deugdelijk product. Echter kan dit een erg rekbaar begrip zijn, en zijn er nog een tal van andere voorwaarden wil je je daar als consument op kunnen beroepen:

Uw rechten bij een product dat niet goed (ondeugdelijk) is

Het is dan aan de verkoper/fabrikant verder in hoeverre zij nog coulant zijn en dit kan sterk verschillen per geval en is ook erg afhankelijk van een heleboel factoren.

In principe (zoals ik het verhaal heb gelezen over de R1), hebben zowel de verkoper/dealer als de fabrikant alles gedaan zoals wettelijk is bepaald. Ik denk ook dat zij zelfs nog een paar extra dingen hebben gedaan.

Nu is het inderdaad aan de eigenaar zelf hoe deze er verder mee omgaat, hier zijn ook stappen voor (stuur een brief, ontbinding van koopovereenkomst, naar geschillencommissie). Of inderdaad gelijk een jurist inschakelen..

Echter denk ik persoonlijk ook dat de eigenaar het hele verhaal veels te lang heeft door laten gaan. In principe zou de eigenaar al veel eerder geld terug moeten vragen of andere stappen moeten ondernemen in plaats van (zoals hier ook al vaker gesteld) eerst 9000km erop maken en daarna van alles gaan eisen..

Het feit dat het product al best veel gebruikt is, dan verminder je eigenhandig ook je recht op garantie / restitutie. Als je dan al in het allerbeste geval geld terug zou krijgen, dan is dat misschien nog maar de helft of minder van de nieuwwaarde vanwege het feit dat het al zo lang gebruikt wordt.
 
Weet je wat de uiteindelijke reactie was? 'Moet je dat [die methode] niet meer doen'. En toen ik aangaf dat ik dat niet deed en enkel had gevonden om het hun leven makkelijker te maken toen was het: 'Een karakteristiek van de motor'. Oftewel, het hoort er gewoon bij!
Dat is inderdaad wel een enorme "we just decided to call this bug a feature, so up yours" aanpak... :Z Je ziet deze aanpak ook vaak bij dodgy softwarebouwers (shovelware). Of zoals in de game Postal 2, waar ze er een grap van maakten (een Pewdiebait-avant-la-lettre titel): you went somewhere we didn't expect - we teleported you, now don't go there again.
 
Laatst bewerkt:
Problemen genoeg dus...

Iig ik ben blij dat ik een paar jaar geleden de gehele startbekabeling incl. frame aansluiting vervangen heb.....en Motobat accu erin. Aanloop vd startmotor is derhalve sterk verbetert.

Dat is standaard Italiaans toch. Guzzi heeft dat ook namelijk
 
Dat is inderdaad wel een enorme "we just decided to call this bug a feature, so up yours" aanpak... :Z Je ziet deze aanpak ook vaak bij dodgy softwarebouwers (shovelware). Of zoals in de game Postal 2, waar ze er een grap van maakten (een Pewdiebait-avant-la-lettre titel): you went somewhere we didn't expect - we teleported you, now don't go there again.
Bedoel je niet portal O-) :+
 
in principe maakt het niet uit of je hem overjarig hebt gekocht.
zodra het ding op kenteken is gezet begint de fabrieksgarantie te lopen.
dus als ie dan op economische gronden terug genomen zou worden moeten ze een nieuwe leveren ja..
of het geld minus een redelijke afschrijving terug doen.
als ik dat mens was zou ik gewoon ff om de tafel gaan zitten.
in alle redelijkheid moet er toch iets te ritselen zijn waar beide partijen blij van worden denk ik dan....

Dat zou ik ook denken en voor MP-Hypo zou dat ook geen probleem moeten zijn, want die motor is goed. Ruilen voor een ander exemplaar met gelijke waarde of km.stand.
 
als ik dat mens was zou ik gewoon ff om de tafel gaan zitten.
in alle redelijkheid moet er toch iets te ritselen zijn waar beide partijen blij van worden denk ik dan....
Precies, dat gaat uiteindelijk gebeuren.....want op deze manier lukt het zeker niet.
 
Ja soms staat het antwoordt gewoon op internet.


Ik beschik niet over dealer informatie, dus heb geleerd mijn info elders te zoeken. Als een probleem veel vaker opduikt, kijk ik eerst naar de oplossingen, die daar worden aangedragen. En gezien de geschiedenis van Yamaha met startmotoren, komt het me bepaald niet vreemd voor. Ik heb een broer, die een virago heeft gehad, die was berucht vanwege startmotor problemen. Daarnaast heeft hij een Venture gehad, die elk jaar een accu kapot trok, vanwege het feit dat de accu onder bemeten was voor het dikke v4 blok. Ik lees, dat de combi slechte startmotor in combinatie met een kleine accu ook de r1 parten speelt. Het schijnt dat een kit met nieuwe koolborstels het probleem oplost.

In de 2e link las ik, dat de startmotor zoveel stroom trok, dat de voedingskabel heet wordt en het voltage beneden de 8,5 volt zakt.
 
Ik beschik niet over dealer informatie, dus heb geleerd mijn info elders te zoeken. Als een probleem veel vaker opduikt, kijk ik eerst naar de oplossingen, die daar worden aangedragen. En gezien de geschiedenis van Yamaha met startmotoren, komt het me bepaald niet vreemd voor. Ik heb een broer, die een virago heeft gehad, die was berucht vanwege startmotor problemen. Daarnaast heeft hij een Venture gehad, die elk jaar een accu kapot trok, vanwege het feit dat de accu onder bemeten was voor het dikke v4 blok. Ik lees, dat de combi slechte startmotor in combinatie met een kleine accu ook de r1 parten speelt. Het schijnt dat een kit met nieuwe koolborstels het probleem oplost.

In de 2e link las ik, dat de startmotor zoveel stroom trok, dat de voedingskabel heet wordt en het voltage beneden de 8,5 volt zakt.

Je hoeft niet eens een techneut te zijn. Alleen een beetje kunnen typen en je komt een heel eind :X
 
Ik beschik niet over dealer informatie, dus heb geleerd mijn info elders te zoeken. Als een probleem veel vaker opduikt, kijk ik eerst naar de oplossingen, die daar worden aangedragen. En gezien de geschiedenis van Yamaha met startmotoren, komt het me bepaald niet vreemd voor. Ik heb een broer, die een virago heeft gehad, die was berucht vanwege startmotor problemen. Daarnaast heeft hij een Venture gehad, die elk jaar een accu kapot trok, vanwege het feit dat de accu onder bemeten was voor het dikke v4 blok. Ik lees, dat de combi slechte startmotor in combinatie met een kleine accu ook de r1 parten speelt. Het schijnt dat een kit met nieuwe koolborstels het probleem oplost.

In de 2e link las ik, dat de startmotor zoveel stroom trok, dat de voedingskabel heet wordt en het voltage beneden de 8,5 volt zakt.

Ik meen dat de eerste link over een 2015 R1 gaat, maar het giet hier om een overjarig model wat 2-3 jaar in de showroom heeft gestaan. Dus een 2014 model.
 
Dat is standaard Italiaans toch. Guzzi heeft dat ook namelijk

Yup. Blijkbaar worden alle italiaanse bedradingsschema's nog steeds ontworpen door dezelfde, inmiddel 120 jaar oude, man die nogal vast in zijn gewoontes is en graag bezuinigt op draaddikte. :')
 
@ Bolski.

Alleen om haar te wijzen op de reactie van Motoport en niet om de discussie.

Maar waarom dan? Ze heeft toch zelf al contact met Motoport? Ze zal dus bekend zijn met de feiten nietwaar?

Zij is nota bene de enige rechtstreeks betrokken partij hier?
 
Laatst bewerkt:
Zij is uitgelogd en waarschijnlijk voorgoed vertrokken.

En bekend met de feiten? Ik vraag me af of Motoport bekend is met de feiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan