Motorzaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat t ook Han z n bedoeling is of de discussie over dit onderwerp op het internet gevoerd moet worden, ik vindt van niet iig, kom je er niet uit met een bedrijf,dan kun je imo beter je schade nemen en naar een ander gaan,meestal worden t oeverloze discussies waar nix uit voortkomt, zonde van m n tijd
 
Ik denk dat t ook Han z n bedoeling is of de discussie over dit onderwerp op het internet gevoerd moet worden, ik vindt van niet iig, kom je er niet uit met een bedrijf,dan kun je imo beter je schade nemen en naar een ander gaan,meestal worden t oeverloze discussies waar nix uit voortkomt, zonde van m n tijd

16 jaar M-F samengevat in 1 zin. _O-
 
Laatst bewerkt:
Niet om lullig te doen, maar een dieselmotor heeft ook bougies. https://nl.wikipedia.org/wiki/Gloeibougie


En de mededeling dat het uitlezen van zon auto voor 250 euro veel te veel geld is hebben we al vaker gehoord op het motor forum. Er zitten meer kosten aan dan alleen dat stomme ding aansluiten, auto starten en kijken. Als het zoveel goedkoper zou kunnen, moet je het zelf maar doen.


Daarnaast lijkt dit topic wel erg veel op het andere topic wat met een reden gesloten is..

Ik weet wat een gloeibougie is, maar er werden bougies berekend voor benzinemotoren. En ik lees zelf mijn auto's uit, is allemaal te vinden op het internet.

Ik had een Citroen XM, werd door de garage uitgelezen en geen storingen gevonden, terwijl er twee storingen zaten in het hydractieve systeem.
 
Ik denk dat t ook Han z n bedoeling is of de discussie over dit onderwerp op het internet gevoerd moet worden, ik vindt van niet iig, kom je er niet uit met een bedrijf,dan kun je imo beter je schade nemen en naar een ander gaan,meestal worden t oeverloze discussies waar nix uit voortkomt, zonde van m n tijd

Waar het om gaat is dat als een motorzaak er echt een puinhoop van maakt en dat is goed aantoonbaar, dan mag het op een forum als dit worden kenbaar gemaakt en als die zaak daar veel nadeel van ondervindt hebben ze dat aan zichzelf te danken.

Het is 2017.
 
Klopt, máár... er zijn zelfs voor mij grenzen aan "wat acceptabel is".
Jonge-klaag-dame komt me over als entitled zeurdoos.
En heeft bij voorbaat dus al een achterstand, en betrokken motorzaak een voorsprong.

Heb de vermoedelijke "storing" ( die, als je goed leest, ook al is beschreven door HAAR ) en, de oplossing ook al opgeschreven..
Het is VERMOEDELIJK een gebruikersfout.. of een overschatting van hoe lang een moderne motor ongebruikt kan staan voor de accu z'n puf verliest.

Heb ook het VERMOEDEN dat dit haar al een paar keer is verteld, maar ze het niet als oplossing/reactie wil horen.

Dus iedereen moet zich maar aanpassen aan wat jouw grens voor wat "acceptabel"is?
De mogelijkheden die jij aandraagt, zonder zelfs meer een blik op de motor te hebben geworpen, zouden dus niet door twee motorzaken, de ANWB én de importeur van het desbetreffende merk zijn onderzocht? Als je het topic goed hebt gelezen, was het duidelijk dat de motor weigert aan te slaan, hoe lang je de startknop ook vast houdt, met of zonder beetje gas, het ding verrekte het gewoon. En dan ook nog eens volstrekt willekeurig. Heeft niets met een lege accu te maken (die overigens al twee maal vervangen was). De dame komt jou voor als een "entitled zeurdoos" en dus is het zo. jammer.
 
Stefan heeft ergens wel een punt. Ik denk dat de dame die post heeft geschreven in een vlaag van gefrustreerd zijn en woede en dan kun je beter een uurtje wachten en er even goed over nadenken.

Een andere stijl had meer effect gekregen. Een wat vriendelijker manier werkt altijd beter. Nu krijgt die motorzaak de volle laag en een zaak die niet presteert is binnen no time al zijn klanten kwijt.

Maar ik begrijp ook wel dat zij ten einde raad is en dat ff van zich af wilde knallen.
 
Mij staat "google chantage" nogal tegen in het eerdere topic
( vandaar ook mijn doelgerichte .. ehhh sabotage )

Wat klaagmiepje nu eigenlijk wilde zeggen boeide me niet meer, bij voorbaat was
ze al fout door dit forum te gebruiken, om ... overduidelijk de winkel onder druk
te kunnen zetten.

Je beklacht doen , prima.. moet mogen..
Maar -expres- google gebruiken om zoveel mogelijk verkeer naar een negatief topic
te trekken vind ik niet kunnen.

( voor wie het niet snapt, zoveel mogelijk het betreffende bedrijf noemen in het onderwerp )


En, als je het zo las.. is betrokken klaagdame niet echt gecharmeerd van tegengas en
weet ze zelf alles beter..
Wat.. ik dénk dat er aan de hand is met die motor..
Het eerste jaar reed ze veel, dus motor reed prima..
Het 2e jaar was de nieuwigheid er af en werd de motor beduidend minder bereden.
En was de accu net te klein om genoeg startspanning te blijven genereren.

De vermoedelijke oplossing om de R1 startklaar te houden, zou een druppellader zijn..

Die 2x nieuwe accu was niet voor niks, dat ding werd gewoon leeg getrokken door
de startonderbreker .. of alarm of het er op zit.
Pas maar op. Binnenkort is ze hier moderator. O-)
 
Ik denk dat ze al wat langer wacht, maar ze krijgt t niet voor elkaar, dus heeft ze de ultimat place to be(m-f) uitverkoren om haar verhaal te doen, nou en zo te lezen,(prima met dit weer) gaat dat prima!,Als zelfs Han al in de bres springt 8-)

16 jaar M-F samengevat in 1 zin. _O-


en dat per ongeluk :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Naast voorbeelden waar bedrijven echt slecht werk afleveren is het ook een beetje wat je verwachtingen zijn.

Zo is er een groep die zich prettig voelt bij een zaak met een mooi pand, diverse verkopers en servicebalie etc. Die ervaren dat als service. Maar dat moet ook allemaal worden betaald. Een ander voelt zich prettiger bij een zaak waar 1 of een paar monteurs werken en waar je gelijk de werkplaats in loopt zonder showroom servicebalie groot pand etc. Waar de ene persoon een bedrag pint met het idee oei dat was wel een dure beurt voelt de ander zich opgelicht. Als je echt nul technische kennis hebt kan het ook lastig in te schatten zijn. Ook al ben je zelf geen monteur maar je verdiept je er wel een beetje in en heb je zelf enige sleutelervaring, dan kun je toch wat beter inschatten hoe de prijzen tot stand komen en voor jezelf beoordelen of je de prijs terecht vindt of niet.

Zo noemde TS een klusje als een kop lichten voor 750 euro. Hij sleutelt zelf en kan de werkzaamheden inschatten. Er zijn natuurlijk ook mensen die daarvoor de kennis niet hebben. Als je dan ook nog wat naïef bent ingesteld kan een bedrijf rekenen wat ze willen.
 
Dus iedereen moet zich maar aanpassen aan wat jouw grens voor wat "acceptabel"is?
De mogelijkheden die jij aandraagt, zonder zelfs meer een blik op de motor te hebben geworpen, zouden dus niet door twee motorzaken, de ANWB én de importeur van het desbetreffende merk zijn onderzocht? Als je het topic goed hebt gelezen, was het duidelijk dat de motor weigert aan te slaan, hoe lang je de startknop ook vast houdt, met of zonder beetje gas, het ding verrekte het gewoon. En dan ook nog eens volstrekt willekeurig. Heeft niets met een lege accu te maken (die overigens al twee maal vervangen was). De dame komt jou voor als een "entitled zeurdoos" en dus is het zo. jammer.


En als het loeder niet genoeg spanning levert om én de injectie, én de ontsteking , en alle tra-la-la die een moderne motor heeft op het zelfde moment aan de gang te hebben...
Start ie niet, er is meer nodig dan alleen een rondgaande startmotor bij dat moderne spul.
( ben het al eerder tegen gekomen, zelfde "kenmerken" als omschreven.. )

Verklaard ook waarom de andere bedrijven niks kunnen vinden, die hebben het ding aan de lader gehangen en -vermoedelijk- .. was er niet bij :) Starte dat kreng prima, en kreeg ie de
diagnose "start prima, wat is nu het probleem?"

En nee, niemand hoeft zich aan mij aan te passen, maar ook niet mauwen om tegengas
als je niet de reactie krijgt waarop is gehoopt.
 
En als het loeder niet genoeg spanning levert om én de injectie, én de ontsteking , en alle tra-la-la die een moderne motor heeft op het zelfde moment aan de gang te hebben...
Start ie niet, er is meer nodig dan alleen een rondgaande startmotor bij dat moderne spul.
( ben het al eerder tegen gekomen, zelfde "kenmerken" als omschreven.. )

Verklaard ook waarom de andere bedrijven niks kunnen vinden, die hebben het ding aan de lader gehangen en -vermoedelijk- .. was er niet bij :) Starte dat kreng prima, en kreeg ie de
diagnose "start prima, wat is nu het probleem?"

En nee, niemand hoeft zich aan mij aan te passen, maar ook niet mauwen om tegengas
als je niet de reactie krijgt waarop is gehoopt.

Stefan ik ben lang storingmonteur geweest in de installatietechniek en het ergst zijn storingen die af en toe optreden.

Bij de moderne motoren heb je een groot aantal connecties, sensoren, multiconnectoren en er hoeft maar een zo'n klein pootje af en toe slecht contact te maken met het busje waar hij in steekt en je zoekt je scheel.

Dat neemt niet weg dat mevrouw een motor heeft die niet goed is en het is niet haar taak om uit te vinden waar dat aan ligt.
Als dat niet lukt registreert zij zich op een forum en doet haar beklag. Dat verdient weliswaar geen schoonheidsprijs, maar inhoudelijk is er weinig mis mee en feiten zijn feiten. Die op zich geweldig fijne motor is voor haar een enorme ergernis.
 
Ik heb dit al eens eerder vermeld, maar nog een keer voor de mensen die roepen dat je het wel uit kan lezen en dus simpel is...
Koop een seat voor mijn dochter....
Na een tijdje begint dat ding startproblemen te krijgen...niet elke keer, maar een keer in de twee/drie weken slaat dat ding niet aan, en mijn dochter woon 200mtr bij me vandaan dus dan werd mijn auto meegenomen...
En dan liep ik daar heen , starten lopen grrrr

Wat heb ik gedaan..
uitlezen...geen foutmelding
sensoren gemeten met diagnose...geen probleem,
Antennering rond contactslot..geen oplossing
draden van en naar de computer doorgemeten...geen fout
nieuwe bougiekabels
Andere ontsteking..geen oplossing
andere sensoren...geen oplossing
andere computer....geen oplossing
ander motor ingebouwd....geen oplossing

toen was ik het zat , na anderhalf jaar gedumpt..
Ding heeft we 25 keer aan de computer gehangen, en elke keer startte hij niet, en kwam je een uur later, starten en lopen
 
Is het mode om te zeuren op internet?
Dit soort topics leiden tot niets. Enige wat we ermee bereiken is motorzaken frustreren en nóg banger maken om te ondernemen. De motorbranche is al niet zo rooskleurig meer en dit soort topics blijven daar bovenop stappen. Échte oplichters mag je beetpakken, maar die hebben toch al weinig bestaansrecht, aangezien de motorwereld te klein is en daarmee al genoeg sociale controle.

Zonde! ;)
 
Echte motorzaken zijn er niet meer zoveel ,
de meesten staan voor mij gelijk an een supermarkt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is er veranderd bij “Grietje” haar woning, zendmast geplaatst misschien? Of is ze zelf verhuist naar een plek met veel straling? Ik kan me iets herinneren over een automerk die bij Schiphol vaak niet meer wilden starten en wegenwacht hulp nodig hadden. (Terwijl ze rijdend gekomen waren)100 meter verslepen en dan startte de auto wel. Misschien iets voor haar om te proberen? Als je motor thuis niet wil starten en ergens anders geen problemen geeft, zou ik toch eens een stukkie lopen met dat ding en verderop proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt helemaal en daarom zou ik ook graag het verhaal van die zaak hier lezen. Er staan op het www heel lovende recensies over dat bedrijf.

Nu worden misschien de kritische beoordelingen verwijderd, dat weet je nooit. Zo hebben wij een snackbar om de hoek met een website waar je je beoordelingen op kwijt kunt en daar postte iemand dat de patat prima is, maar de eigenaar wel ongeveer de meest lompe boer moet zijn van Westfriesland. En dat heeft die eigenaar gewoon laten staan en dat kan ik zeer waarderen.


Volgens jou voeg ik niks toe met mijn opmerkingen maar na het betreffende bedrijf een mailtje gestuurd te hebben kreeg ik dit als reactie terug.



Goedemorgen Aris,



Bedankt voor het doorsturen van de link van het motorforum. We waren al op de hoogte hoor van deze beoordeling via klantenvertellen.nl .



Helaas gaan dit soort zaken vaak een eigen leven lijden op internet. De zaak in kwestie over de Mevr. Met de R1 is hier ook een goed voorbeeld van. De eigenaresse van de R1 heeft nog nooit contact met ons opgenomen. Ze heeft haar vriend laten bellen of een mailtje laten sturen.



Een korte feedback over dit verhaal:



Mevr. in kwestie heeft een nieuwe overjarige R1 bij ons gekocht. 1,5 jaar zonder problemen mee gereden. In september 2016 heeft ze zich bij ons gemeld dat de motor niet startte. Na heel veel zaken doormeten, testen is onder garantie de accu vervangen. Verder geen bijzonderheden geconstateerd. Vervolgens hebben ze de motor opgehaald en hebben we niets meer van ze vernomen.



Dan mag je als bedrijf er van uit gaan dat het probleem is opgelost en de motor weer functioneert. Een half jaar laten zijn ze bij een andere officiële Yamaha dealer geweest om een diagnose te laten stellen waarom de motor niet start. Ook dit bedrijf heeft dezelfde volgorde van diagnose gesteld en ook geen bijzonderheden geconstateerd. Vervolgens is de motor nog naar de technische afdeling van Yamaha Motor Europe geweest. Ook hier heeft de technische afdeling diverse metingen en controles uitgevoerd en ook geen bijzonderheden gevonden.



Na weer een half jaar later, lees september 2017, dus een jaar nadat ze onze werkplaats bezocht hebben melden ze zich weer bij ons. Inmiddels is er bijna 9000 km met de motor gereden, maar hij zou wederom niet starten.



Uiteraard is dit heel vervelend en hebben we de klant verzocht om de motor bij ons te brengen. Helaas heeft de klant hier geen gehoor aan gegeven en hebben ze het bij een jurist neergelegd. Als bedrijf zijnde kan je dan ook niet anders als het bij de rechtsbijstand neer te leggen.



Gisteren is er een onafhankelijk keuring geweest door de Dekra . We wachten dit rapport rustig af. En uiteraard zijn wij bereid om de diagnose van Dekra over te nemen en hiermee aan de slag te gaan.



Hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Nogmaals, ik ben blij dat jij als consument tussen de regels door leest en ons als bedrijf hiervan op de hoogte stelt. Top.



Fijn weekend.



Met vriendelijke groet,



cid:image002.gif@01D00315.F9C68D40



Eelco Metselaar

MotoPort Hippolytushoef

Molenveld 7

1777 HN Hippolytushoef

0227-591639

info@motoporthippolytushoef.nl



imagesCA1TE1AH

MotoPort Hippolytushoef



Google logotwitter facebooklogo Beschrijving: MB 500Gb SSD:Users:marcel:Desktop:Unknown.png
 
Volgens jou voeg ik niks toe met mijn opmerkingen maar na het betreffende bedrijf een mailtje gestuurd te hebben kreeg ik dit als reactie terug.



Goedemorgen Aris,



Bedankt voor het doorsturen van de link van het motorforum. We waren al op de hoogte hoor van deze beoordeling via klantenvertellen.nl .



Helaas gaan dit soort zaken vaak een eigen leven lijden op internet. De zaak in kwestie over de Mevr. Met de R1 is hier ook een goed voorbeeld van. De eigenaresse van de R1 heeft nog nooit contact met ons opgenomen. Ze heeft haar vriend laten bellen of een mailtje laten sturen.



Een korte feedback over dit verhaal:



Mevr. in kwestie heeft een nieuwe overjarige R1 bij ons gekocht. 1,5 jaar zonder problemen mee gereden. In september 2016 heeft ze zich bij ons gemeld dat de motor niet startte. Na heel veel zaken doormeten, testen is onder garantie de accu vervangen. Verder geen bijzonderheden geconstateerd. Vervolgens hebben ze de motor opgehaald en hebben we niets meer van ze vernomen.



Dan mag je als bedrijf er van uit gaan dat het probleem is opgelost en de motor weer functioneert. Een half jaar laten zijn ze bij een andere officiële Yamaha dealer geweest om een diagnose te laten stellen waarom de motor niet start. Ook dit bedrijf heeft dezelfde volgorde van diagnose gesteld en ook geen bijzonderheden geconstateerd. Vervolgens is de motor nog naar de technische afdeling van Yamaha Motor Europe geweest. Ook hier heeft de technische afdeling diverse metingen en controles uitgevoerd en ook geen bijzonderheden gevonden.



Na weer een half jaar later, lees september 2017, dus een jaar nadat ze onze werkplaats bezocht hebben melden ze zich weer bij ons. Inmiddels is er bijna 9000 km met de motor gereden, maar hij zou wederom niet starten.



Uiteraard is dit heel vervelend en hebben we de klant verzocht om de motor bij ons te brengen. Helaas heeft de klant hier geen gehoor aan gegeven en hebben ze het bij een jurist neergelegd. Als bedrijf zijnde kan je dan ook niet anders als het bij de rechtsbijstand neer te leggen.



Gisteren is er een onafhankelijk keuring geweest door de Dekra . We wachten dit rapport rustig af. En uiteraard zijn wij bereid om de diagnose van Dekra over te nemen en hiermee aan de slag te gaan.



Hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Nogmaals, ik ben blij dat jij als consument tussen de regels door leest en ons als bedrijf hiervan op de hoogte stelt. Top.



Fijn weekend.



Met vriendelijke groet,



cid:image002.gif@01D00315.F9C68D40



Eelco Metselaar

MotoPort Hippolytushoef

Molenveld 7

1777 HN Hippolytushoef

0227-591639

info@motoporthippolytushoef.nl



imagesCA1TE1AH

MotoPort Hippolytushoef



Google logotwitter facebooklogo Beschrijving: MB 500Gb SSD:Users:marcel:Desktop:Unknown.png
Een heel ander verhaal, dat op slechts weinig punten overeenkomt met het eerste en er toch sterk op lijkt.
 
Ik wil eigenlijk iets neerpennen, maar ik doe het maar niet.
Ga ik weer tegen bepaalde schenen schoppen, en daar bedank ik voor.
Maar het is overduidelijk weer bewezen dat je voorzichtig moet zijn voor je je conclusie trekt.
Vooral als er vrouwvolk een hoofdrol speelt, schijnbaar brengt dat wat teweeg bij sommigen. })
 
Maar goed, ik stond laatst bij de pomp achter een auto te wachten en die mevrouw kon niet eens de tankdop er weer op geplaatst krijgen. _O-
 
Naar aanleiding van deze topic bedacht ik het volgende: dit is een forum waar motorrijders hun ervaringen uitwisselen en dus ook hun ervaringen betreffende de kwaliteit van de motorzaken waar ze hun troeteltje laten vertroetelen.

De forumregels geven aan dat het niet de bedoeling kan zijn om zonder degelijke onderbouwing hier je gram te halen en je frustraties te spuien en daarmee kom je dan in een situatie waar de moderator nog een hele klus aan kan hebben. Want waar liggen de grenzen?

Als een motorzaak er duidelijk een puinhoop van maakt, is dit de aangewezen plek om collega motorrijders daar op te wijzen. Veel motorrijders hebben geen of onvoldoende technische kennis en ik vrees dat er net als in de automobielbizz er regelmatig een potje van wordt gemaakt en er zich taferelen afspelen waar de term 'oplichting' nog aardig op zijn plek valt.

Het topic in de link is gesloten en daar wil ik hier niet verder over doorgaan, maar er is wel een ding dat opvalt als het nog ff mag: de betreffende zaak is via email op de hoogte gebracht van dit/deze topic en reken maar dat ze per direct zijn gaan kijken wat er allemaal over hun bedrijf hier werd rond gebazuind. Dat zouden jij en ik ook doen als het ons bedrijf zou zijn.

Maar een reactie van hun kant is uitgebleven en dat kan duiden op wat ze noemen 'boter op het hoofd'. Dat is een aanname, maar niettemin vind ik het opmerkelijk. Ik ben zelf gepensioneerd ondernemer, maar ik zou per direct hier mijn kant van het verhaal hebben gedaan.

Waar het om gaat is dat iemand een nieuwe (overjarige) motor koopt voor meer dan 16 mille en daar geen plezier van heeft. Dat kan niet en dat mag niet.

Waar liggen de grenzen ? Die is niet zo moeilijk.
Een topic geopend door iemand die zich heeft aangemeld en direct als eerste reply een topic opent waarin een bedrijf in een negatief daglicht word gezet gaat dicht. Simpelweg omdat niet na te gaan hoe realistisch en waarheidsgetrouw de verslaggeving van de topicstarter is. Er is nogal eens gebleken dat zulke topic's gebruikt worden om een motorzaak onder druk te zetten, M-F word dan (mis)gebruikt op een manier die we niet willen.

En ondernemers die reageren.... die hebben we wel eens gehad en dan bleek dat de andere kant van het verhaal toch ook erg aannemelijk was. Maar iedere partij reageert vanuit zijn eigen standpunt. Niemand post dingen om zichzelf in diskrediet te brengen, uiteindelijk kom je op een punt waar beiden tegenover elkaar staan en de lezers bestoken met wat zij DE waarheid vinden. En de lezers moeten het dan doen met 'schreeuw en wederschreeuw' ipv hoor en wederhoor.

Dat ondernemers niet reageren vind ik in het topic waar het nu over gaat niet zo vreemd. De zaak is al bij juristen neergelegd. Vanaf dat moment is het niet handig om je zelf nog over zo'n casus op een forum te uitten :N
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan