Motoshare.nl

Ik vind het ook bijzonder dat iemand zijn motor verhuurd voor een paar tientjes.
Stel de huurder betaald €60 dan gaat 30% daarvan naar motoshare incl verz.
Dan hou je 4 tientjes over maar daarvan moet de verhuurder ook weer aan motoshare betalen.
Ik heb er geen ervaring mee maar stel dat dit ook weer een tientje is dan hou je er nog maar 3 over.
En daarvan mag jij het onderhoud ook nog eens betalen.

Enige waarvoor ik wel zou verhuren is een soort huurkoop.
(Lees, lange proefrit voor een serieuze koper)

En stel de huurder rijdt je motor plat, krijg je dan alleen de dagwaarde?
75% gaat naar Motoshare in geval van 60 euro.

Je gaat dan inderdaad op voor de dagwaarde.
 
Je gaat dan inderdaad op voor de dagwaarde.
Dat is dan lekker!
Dus als ik mijn (oude) FZ mee laat doen met motoshare krijg ik bij total loss maar een paar tientjes. :X
Nee, geen goed vooruitzicht.
En dan heb ik nog wel voor een paar 100 euries geïnvesteerd de laatste tijd. O ja, dan ook nog de sleuteluren.

Als het dan toch moet dan rijd ik 'm liever zelf in de prak!
Maar dat heb ik de laatste 125k niet gedaan dus is niet waarschijnlijk.
 
Het principe is best aardig. Bij auto's werkt het prima, kijk bijvoorbeeld naar Snappcar waar je allerlei auto's en busjes van particulieren kan huren

Benieuwd naar een eventuele doorstart
 
75% gaat naar Motoshare in geval van 60 euro.

Je gaat dan inderdaad op voor de dagwaarde.
Volgens het art in Motoplus gaat 30% naar motoshare waarvan de helft naar de verz.
(zie onderaan in de foto)

Om aan die 75% te komen zou de verhuurder nog eens 60% aan motoshare af moeten staan of is dat een vast bedrag?
Dat lijkt mij wel heel erg veel.
En dan alsnog failliet gaan? 🤔

Scherm­afbeelding 2024-01-04 om 17.22.13.png
 
Volgens het art in Motoplus gaat 30% naar motoshare waarvan de helft naar de verz.
(zie onderaan in de foto)

Om aan die 75% te komen zou de verhuurder nog eens 60% aan motoshare af moeten staan of is dat een vast bedrag?
Dat lijkt mij wel heel erg veel.
En dan alsnog failliet gaan? 🤔

Bekijk bijlage 1959428
Nee eerst gaat de verzekering er af, daarna pas het motoshare deel wat ze ook nog delen met de verzekeraar.
 
Dat is dan lekker!
Dus als ik mijn (oude) FZ mee laat doen met motoshare krijg ik bij total loss maar een paar tientjes. :X
Nee, geen goed vooruitzicht.
En dan heb ik nog wel voor een paar 100 euries geïnvesteerd de laatste tijd. O ja, dan ook nog de sleuteluren.

Als het dan toch moet dan rijd ik 'm liever zelf in de prak!
Maar dat heb ik de laatste 125k niet gedaan dus is niet waarschijnlijk.
Nou zijn Nederlanders en in het bijzonder MF'ers wel bijzonder goeie doemdenkers natuurlijk...
 
Heel eerlijk gezegd wel met mijn motor van nog geen 3 maand oud... Die kan daar tot op heden prima tegen.

Dat is natuurlijk wel weer zo'n bijzonder geval.
Maar dan nog mag hij 1200 euro eigen risico lappen. Er stonden zat motoren op motoshare die een dagwaarde (wat anders dan handelswaarde) van onder de 1200. Dus zelfs in zo'n geval keert de verzekering niks uit.
Wat is het verschil tussen dagwaarde en handelswaarde, volgens mij precies hetzelfde.
 
Dagwaarde is de waarde die je zonder het voertuig te zien kunt bepalen. De verzekeraar rekent gewoon wat een motor afschrijft over de tijd. Handelswaarde is het bedrag dat je krijgt op de huidige markt.

Een oude XT500 uit het stenen tijdperk waar netjes mee omgegaan is heeft een dagwaarde van een paar kratjes pils, maar een handelswaarde van een jong gebruikte auto...
 
Als je het over booking hebt is dat eigen ervaring maar men is uiterst voorzichtig.
Ik zit in de beddenverkoop, en staat bij ons gewoon op de website. Korting is 5%. Overigens is de provisie van Booking variabel en bijna nooit 20%, het ligt er aan waar je wilt staan in de zoekresultaten en of je nog met andere partners samenwerkt, en of je ook via eigen website kamers verkoopt.
 
Dagwaarde is de waarde die je zonder het voertuig te zien kunt bepalen. De verzekeraar rekent gewoon wat een motor afschrijft over de tijd. Handelswaarde is het bedrag dat je krijgt op de huidige markt.

Een oude XT500 uit het stenen tijdperk waar netjes mee omgegaan is heeft een dagwaarde van een paar kratjes pils, maar een handelswaarde van een jong gebruikte auto...
Ben ik niet met je eens. Heb heel wat jaren in autoschade versleten, waarbij ik ook schades afhandelde.
Dagwaarde is de waarde van voertuig juist voor het ongeval.
Bij een schade moet je schadeloos gesteld worden.
Dus kort door de bocht, je beschadigd artikel (auto/motor/danstutu) dient te worden hersteld. Indien artikel niet reparabel is of dit boven de grens van dagwaarde komt, dient uitkering te volgen waardoor u schadeloos gesteld wordt. Dus dagwaarde, de waarde net voor de schade gebeurtenis. U dient dus voor het vastgestelde bedrag een gelijkwaardig artikel te moeten kunnen kopen. Dat zal in het geval van de tutu een nieuwwaarde zijn, tenzij er grote gaten in zitten van slijtage of vallen. In geval van een voertuig wordt dit gewoon vastgesteld aan de hand van te koop staande auto's/motoren op de gebruikelijke websites. waar gewoon wordt gezocht naar vergelijkbare (bouwjaar/km stand) voertuigen als het beschadigde.
Als jouw 10 jaar oude, in nieuwstaat verkerende motor verloren gaat. Wordt een uitkering vastgesteld waarin jij een in nieuwstaat verkerende zelfde motor kan aankopen.
 
Ben ik niet met je eens. Heb heel wat jaren in autoschade versleten, waarbij ik ook schades afhandelde.
Dagwaarde is de waarde van voertuig juist voor het ongeval.
Bij een schade moet je schadeloos gesteld worden.
Dus kort door de bocht, je beschadigd artikel (auto/motor/danstutu) dient te worden hersteld. Indien artikel niet reparabel is of dit boven de grens van dagwaarde komt, dient uitkering te volgen waardoor u schadeloos gesteld wordt. Dus dagwaarde, de waarde net voor de schade gebeurtenis. U dient dus voor het vastgestelde bedrag een gelijkwaardig artikel te moeten kunnen kopen. Dat zal in het geval van de tutu een nieuwwaarde zijn, tenzij er grote gaten in zitten van slijtage of vallen. In geval van een voertuig wordt dit gewoon vastgesteld aan de hand van te koop staande auto's/motoren op de gebruikelijke websites. waar gewoon wordt gezocht naar vergelijkbare (bouwjaar/km stand) voertuigen als het beschadigde.
Als jouw 10 jaar oude, in nieuwstaat verkerende motor verloren gaat. Wordt een uitkering vastgesteld waarin jij een in nieuwstaat verkerende zelfde motor kan aankopen.

Dan ben jij toevallig een goede.
In mijn ervaring komen ze als eerste met een heel laag bedrag afkomstig uit een discutabel tabelletje.
Na aandringen kun je dan in overleg en zelf advertenties aandragen. (Voor internet ging dit dus niet)
Is het een bijzonder of oud voertuig dan had je hem moeten taxeren anders grijpen ze weer terug op hun tabellenboekje.
 
Dan ben jij toevallig een goede.
In mijn ervaring komen ze als eerste met een heel laag bedrag afkomstig uit een discutabel tabelletje.
Na aandringen kun je dan in overleg en zelf advertenties aandragen. (Voor internet ging dit dus niet)
Is het een bijzonder of oud voertuig dan had je hem moeten taxeren anders grijpen ze weer terug op hun tabellenboekje.
Ik zat daar dan ook niet voor de verzekering, maar wel voor de klant. Maar die schadeexpert moest ook je beste vriend blijven. Dus nooit over het randje, maar er wel tegenaan.
 
Ik zat daar dan ook niet voor de verzekering, maar wel voor de klant. Maar die schadeexpert moest ook je beste vriend blijven. Dus nooit over het randje, maar er wel tegenaan.
Dat dus, als je zelf realistisch begint is er met vrijwel alle schade experts prima te onderhandelen. Als je direct met veel te hoge (fantasie) dagwaardes begint sta je 5-0 achter.

IK heb vrijwel nog nooit een contra expertise aan hoeven te vragen (niet voor een klant en ook niet voor mijzelf).

Het probleem is vaak dat de eigenaar van het voertuig geen realistisch beeld heeft van de staat en dagwaarde van zijn voertuig. Hetis meestal de mooiste, best onderhouden motorfiets van NL.....

Maar daar gaat dit topic niet over, helaas voor de mensen Motoshare dat het over is. Maar ik zag het nut er niet van in. Zowel niet voor de particuliere verhuurder als voor de huurder.
 
Maar daar gaat dit topic niet over, helaas voor de mensen Motoshare dat het over is.
Maar ik zag het nut er niet van in. Zowel niet voor de particuliere verhuurder als voor de huurder.
Toch is Motoshare niet altijd zo verkeerd.
Nee, zelf zal ik mijn motor(en) nooit in de verhuur doen.
Maar voor als je de aankoop van een bepaalde motor overweegt, is niet verkeerd om hetzelfde type voor een dagje te huren.
Kan je er een echte rit mee maken, beter dan een proefrondje om de kerk met die van de motor-dealer.
 
Motoshare lijkt me vooral niet verkeerd voor degene die huurt...
Nu is het voor de huurder ook niet altijd feest.
Probeer maar eens in het voorjaar, bijv pinksteren een motor te huren.
Eigenlijk zou je die NU (begin januari) al vast moeten leggen???
Maw, die zijn al verhuurd of de eigenaar heeft de mooie weekenden ge-blokt voor zichzelf.
 
En dan moet je daar ook nog behoorlijk doorrijden omdat je 100 mag in plaats van lekker rustig van rotonde via de drempels naar de volgende rotonde rijden met 60.:+
 
Vind het na al die jaren nog steeds niks….. ;)
Het lijkt me nu wel iets voor al die bedrijfsvoorraad van motorbedrijven.
Brengt het nog iets op terwijl het anders geld kost. Weer eens nieuwe klanten binnen, en misschien de gehuurde motor ook nog eens verkopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan